Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NY - LA
NY - LA
Hallo!!
Mijn eerste berichtje op dit forum maar ik maak er al een tijdje gebruik van. Alle tips en ideeen van andere mensen hebben me al op weg geholpen. Ik ben samen met een vriendin een reis aan het plannen voor volgend jaar mei naar the states. Van NY-Los Angeles
Ik heb een beetje een route gemaakt die we willen gaan volgen. Maar willen we niet teveel??. We hebben in totaal 30 dagen en in mijn berekening houd ik 4 over voor je weet maar nooit wat je tegen komt onderweg momenten. We willen t/m minneapolis reizen met de bus. Dan voornamelijk de nachtbussen zodat we niet in een hotel hoeven en omdat we grote afstanden overbruggen zonder echt tijd te verliezen. En vanaf minneapolis waar we bij een vriendin kunnen blijven logeren een auto huren dan door de nationale parken waar we willen kamperen en dan de auto afleveren in las vegas of los angeles (als dit mogelijk is!).
We willen een auto huren via Killroy travels omdat deze geen jeugdtoeslag hebben (ik ben 23 vandaar). Zijn er mensen die ervaring hebben met een auto huren via killroy?
Ok nou hier dan de route:
wij horen heel graag tips en ideeen!!!
1. aankomst New york
2. NY
3. NY- Washington DC
4. Washington DC
5. washington DC
6. Niagra falls
7. Chicago
8. Milwaukee
9. Mineapolis
10. Mineapolis
11. Mineapolis - Rapid city
12. Rapid city – Yellowstone
13. Yellowstone
14. Yellowstone
15. Yellowstone- Salt lake city
16. Salt lake city
17. Salt lake city- arches
18. Arches
19. Arches - Monument valley
20. Monument valley - navjo tribal
20. Navjo tribal – Grand canyon
21. Grand canyon
22. Grand canyon – vegas
23. Las vegas
24. Las vegas - Los angeles
25. Los angeles – Las vegas
26. Las vegas – NY
Alvast bedankt!!!
Groetjes Inez
Mijn eerste berichtje op dit forum maar ik maak er al een tijdje gebruik van. Alle tips en ideeen van andere mensen hebben me al op weg geholpen. Ik ben samen met een vriendin een reis aan het plannen voor volgend jaar mei naar the states. Van NY-Los Angeles
Ik heb een beetje een route gemaakt die we willen gaan volgen. Maar willen we niet teveel??. We hebben in totaal 30 dagen en in mijn berekening houd ik 4 over voor je weet maar nooit wat je tegen komt onderweg momenten. We willen t/m minneapolis reizen met de bus. Dan voornamelijk de nachtbussen zodat we niet in een hotel hoeven en omdat we grote afstanden overbruggen zonder echt tijd te verliezen. En vanaf minneapolis waar we bij een vriendin kunnen blijven logeren een auto huren dan door de nationale parken waar we willen kamperen en dan de auto afleveren in las vegas of los angeles (als dit mogelijk is!).
We willen een auto huren via Killroy travels omdat deze geen jeugdtoeslag hebben (ik ben 23 vandaar). Zijn er mensen die ervaring hebben met een auto huren via killroy?
Ok nou hier dan de route:
1. aankomst New york
2. NY
3. NY- Washington DC
4. Washington DC
5. washington DC
6. Niagra falls
7. Chicago
8. Milwaukee
9. Mineapolis
10. Mineapolis
13. Yellowstone
14. Yellowstone
16. Salt lake city
18. Arches
21. Grand canyon
22. Grand canyon – vegas
23. Las vegas
26. Las vegas – NY
Alvast bedankt!!!
Groetjes Inez
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: NY - LA
Hallo Inez,Inez schreef:Ok nou hier dan de route:
...
...
13. Yellowstone
14. Yellowstone
16. Salt lake city
18. Arches
21. Grand canyon
22. Grand canyon – vegas
23. Las vegas
26. Las vegas – NY
Alvast bedankt!!!
Groetjes Inez
Mooie lange reis! Over het eerste deel kan ik niets zeggen, maar in het stuk vanaf Minneapolis zitten een paar echt lange reisdagen.
Minneapolis naar Rapid City is zo'n 1000 km. En dan de volgende dag meteen door naar Yellowstone betekent weer erg veel kilometers (rken op 9 uur rijden zonder pauzes) en dan mis je Mount Rushmore, Crazy Horse, Badlands, Custer State Park.
Van Yellowstone naar Salt Lake City is ook weer een dag rijden, ok afhankelijk van waar je precies vertrekt uit Yellowstone. Houdt daar rekening met wegwerkzaamheden en bizons; echt opschieten is er vaak niet bij. Je zult geen tijd hebben voor de Grand Tetons.
Aan de andere kant vind ik dat jullie wel weer veel tijd nemen voor Monument Valley.
De laatste dagen snap ik niet, ik neem niet aan dat je op en neer gaat rijden naar LA?
Die extra dagen heb je zeker nodig voor het South Dakota/Wyoming-deel. Ik zou zelf Salt Lake City laten vallen, jullie hebben al genoeg steden in jullie reis zitten en dan heb je meer tijd voor de parken.
En is LA een must? Anders zou je kunnen overwegen om vanaf Las Vegas via Death Valley en Yosemite naar San Francisco te gaan.
Zet het laatste deel van de reis eens in het zuidwesten forum, dan zul je veel meer reacties krijgen denk ik.
Marianne
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Inez,
Iedereen heeft zijn of haar eigen stijl op vakantie natuurlijk, maar ik geloof dat jullie wel heel, heel erg veel reizen en weinig tijd hebben om rond te kijken.
De steden New York en Washington alleen al verdienen meer dan slechts 1 of 2 dagen -- als ik jou was zou ik proberen daar 3 of 4 dagen minstens te zijn! En van Washington naar Niagara Falls naar Chicago in 2 dagen lijkt me super krap... het zal vast wel kunnen maar volgens mij ben je dan steeds hardstikke moe van het reizen.
In ieder geval wel een heel gaaf plan om zo'n beetje de hele States in 30 dagen te zien (de hele States? hmmm...
)
Iedereen heeft zijn of haar eigen stijl op vakantie natuurlijk, maar ik geloof dat jullie wel heel, heel erg veel reizen en weinig tijd hebben om rond te kijken.
De steden New York en Washington alleen al verdienen meer dan slechts 1 of 2 dagen -- als ik jou was zou ik proberen daar 3 of 4 dagen minstens te zijn! En van Washington naar Niagara Falls naar Chicago in 2 dagen lijkt me super krap... het zal vast wel kunnen maar volgens mij ben je dan steeds hardstikke moe van het reizen.
In ieder geval wel een heel gaaf plan om zo'n beetje de hele States in 30 dagen te zien (de hele States? hmmm...

Zou het niet een beter idee zijn om na Minneapolis het vliegtuig naar bijv. Las Vegas te nemen en daar dan een auto huren en een "rondje" langs de parken te rijden?? Hebben jullie volgens mij veel meer aan. En is waarschijnlijk zelfs veel goedkoper, want je hebt geen hele hoge drop-off kosten van de auto!!
Maar misschien willen jullie juist wel heel, heel erg veel in de auto zitten, een echte road-trip. Dan heb ik niks gezegd

Maar misschien willen jullie juist wel heel, heel erg veel in de auto zitten, een echte road-trip. Dan heb ik niks gezegd

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: NY - LA
Hallo Inez,Inez schreef: En vanaf minneapolis waar we bij een vriendin kunnen blijven logeren een auto huren dan door de nationale parken waar we willen kamperen en dan de auto afleveren in las vegas of los angeles (als dit mogelijk is!).
Wat betreft het reizen van het 1e gedeelte met openbaar vervoer heb ik geen ervaring. Wel heb ik de rit Washington DC - Niagara Falls met de auto gemaakt in één dag. Het is te doen, maar wel een lang stuk. Verder is het traject Niagara Falls - Chicago ook een flink stuk, maar liefst 535 mijl. Maar met nachtbussen heb ik zoals gezegd geen ervaring.
Dan het huren van een auto in Minneapolis. Killroy Travels is mij niet bekend, maar heb je ook wel rekening gehouden met drop off kosten? Dat is in dit geval maar liefst $ 500.
Het traject Minneapolis - Rapid City heb ik zelf al eens gereden in één dag. De afstand is 585 mijl maar gaat voornamelijk over de Interstate waardoor je heel wat mijlen kunt rijden. De zuivere rijtijd is iets meer dan acht uur. Onderweg kun je een stop maken in Mitchell en het Cornpalace bezoeken.
Vlak voor Rapid City heb je het bekende dorpje Wall. Daar moet je zeker ook even de Wall Drugstore bekijken. Even voor de afslag naar Wall aan de zuidzijde van de Interstate vind je het Badlands Nat. Park. Je kunt een loop door het park rijden en je komt dan ter hoogte van Wall weer op de Interstate.
Wij hebben destijds dit allemaal op één dag gedaan. Heel vroeg weg 's morgens en 's avonds om een uur of acht waren we uiteindelijk in Rapid City. Hier zou ik zeker nog een nacht extra blijven en de volgende dag de Black Hills met o.a. Mount Rushmore bezoeken en het Custer SP.
Je maakt dan zo'n dag wat minder kms wat ook wel even lekker is. De volgende dag staat ook al weer een hele lange rijdag op het programma naar Yellowstone. In Salt Lake City zou ik maar één nacht verblijven.
Wat je precies bedoelt met Monument Valley- Navjo Tribal is mij niet geheel duidelijk. Ook het laatste gedeelte LV-LA-LV begrijp ik niet helemaal. Heb je al een ticket trouwens?
In ieder geval veel succes gewenst met de verdere planning.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Hallo!!
Alvast bedankt voor alle tips e.d. die jullie ons al hebben gegeven!
We gaan na de herfstvakantie de tickets e.d. boeken! Aangezien ik volgende week een weekje naar london ga!!!! en ik toch wel een groot gedeelte van de route besloten wil hebben voor dat ik de tickets boek hebben we besloten nog maar effe een weekje te wachten.
We hebben met killroy gebeld en idd de drop off kosten zijn hoog! Maar nu dachten wij is het mogelijk en heeft iemand ervaring om de eerste huurauto in te leveren en dan een andere huurauto te nemen? dus vanaf minneapolis tot ergens een stad voor salt lake city stoppen en dan met de bus naar salt lake city om daar weer een andere auto te huren om de drop-off kosten maar te voorkomen! zijn er mensen die dit al eens hebben gedaan??
En we moeten de auto wel via killroy huren aangezien zij geen extra kosten in rekening brengen voor het feit dat ik nog niet boven de 24 jaar ben!
De keuze om niet gelijk naar minneapolis te vliegen is omdat ik graag naar DC wil en mijn vriendin heel graag naar NY daarnaast willen we heel graag ook niagra falls zien!
En nadat ik jou stukje heb gelezen Marjan ben ik overtuigd een extra dagje blijven in Rapid city vanwege de reistijden. Plus daar de omgeving ook wat te kunnen bekijken! we hadden eerst ong. een ochtend ingepland maar dit is idd errugh kort.
We hadden namelijk al bedacht dat we korter in arches wilden blijven en salt lake city trekte ons ook al niet dus kunnen we zo al dagjes afsnoepen om die voor andere dingen te gebruiken!!
Het rondje Las vegas- LA - Las vegas hebben we hierbij ook geschrapt door eerst door te rijden naar LA en niet te stoppen in vegas. Maar nu eerst door naar LA en dan terug naar Las vegas van waaruit we terug willen vliegen naar NY.
ineZ
Alvast bedankt voor alle tips e.d. die jullie ons al hebben gegeven!
We gaan na de herfstvakantie de tickets e.d. boeken! Aangezien ik volgende week een weekje naar london ga!!!! en ik toch wel een groot gedeelte van de route besloten wil hebben voor dat ik de tickets boek hebben we besloten nog maar effe een weekje te wachten.
We hebben met killroy gebeld en idd de drop off kosten zijn hoog! Maar nu dachten wij is het mogelijk en heeft iemand ervaring om de eerste huurauto in te leveren en dan een andere huurauto te nemen? dus vanaf minneapolis tot ergens een stad voor salt lake city stoppen en dan met de bus naar salt lake city om daar weer een andere auto te huren om de drop-off kosten maar te voorkomen! zijn er mensen die dit al eens hebben gedaan??
En we moeten de auto wel via killroy huren aangezien zij geen extra kosten in rekening brengen voor het feit dat ik nog niet boven de 24 jaar ben!
De keuze om niet gelijk naar minneapolis te vliegen is omdat ik graag naar DC wil en mijn vriendin heel graag naar NY daarnaast willen we heel graag ook niagra falls zien!
En nadat ik jou stukje heb gelezen Marjan ben ik overtuigd een extra dagje blijven in Rapid city vanwege de reistijden. Plus daar de omgeving ook wat te kunnen bekijken! we hadden eerst ong. een ochtend ingepland maar dit is idd errugh kort.
We hadden namelijk al bedacht dat we korter in arches wilden blijven en salt lake city trekte ons ook al niet dus kunnen we zo al dagjes afsnoepen om die voor andere dingen te gebruiken!!

Het rondje Las vegas- LA - Las vegas hebben we hierbij ook geschrapt door eerst door te rijden naar LA en niet te stoppen in vegas. Maar nu eerst door naar LA en dan terug naar Las vegas van waaruit we terug willen vliegen naar NY.
ineZ
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zou in Washington 1 dag spenderen en in Chicago juist 2 of 3.
Niagara Falls - Chicago is een hele afstand, maar ik begrijp dat je vooral de nachtbus wilt nemen.
Drop-off kosten zijn prijzig, zeker voor het traject dat jij op het oog hebt:
huren in Minneapolis en afleveren in LA/Vegas.
Ik betaalde bij Dollar Rent-a-Car voor huren in Chicago en afleveren in Detroit $ 80 drop-off kosten. Dat is nog een heel beperkt bedrag. De meeste maatschappijen rekenen veel meer.
Weet jij zeker dat je geen jongerentoeslag betaalt? Als het niet bij de huur zit, zit het wel in de verzekeringspremie. Zoek dat maar eens goed uit. Welke maatschappij verhuurt die auto?
Verder lijkt het me een interessante reis, maar wel erg lange afstanden en weinig tijd om iets te zien.
Niagara Falls - Chicago is een hele afstand, maar ik begrijp dat je vooral de nachtbus wilt nemen.
Drop-off kosten zijn prijzig, zeker voor het traject dat jij op het oog hebt:
huren in Minneapolis en afleveren in LA/Vegas.
Ik betaalde bij Dollar Rent-a-Car voor huren in Chicago en afleveren in Detroit $ 80 drop-off kosten. Dat is nog een heel beperkt bedrag. De meeste maatschappijen rekenen veel meer.
Weet jij zeker dat je geen jongerentoeslag betaalt? Als het niet bij de huur zit, zit het wel in de verzekeringspremie. Zoek dat maar eens goed uit. Welke maatschappij verhuurt die auto?
Verder lijkt het me een interessante reis, maar wel erg lange afstanden en weinig tijd om iets te zien.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hm, waar baseer je die wijsheid op? Beide steden hebben van alles te bieden, maar in een dag zie je maar heel weinig van Washington, dat toch wel de hoofdstad is. Bovendien is Washington (naar mijn bescheiden mening) een unieke stad in de VS zonder zijn wolkenkrabbers.Airmiles schreef:Ik zou in Washington 1 dag spenderen en in Chicago juist 2 of 3.
Dingen als Arlington National Cemetery, Embassy Row en andere buurten, dan de National Mall en net buiten Washington het landgoed van George Washington en de Great Falls van de Potomac worden door veel toeristen over het hoofd gezien. De meesten racen in een Tourmobile van het ene monument naar het andere, nemen gauw wat foto's van het Capitool en het Witte Huis en hebben dan Washington "gezien". Eeuwig zonde!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Airmiles
- Amerikafan
Tja, ik vond Chicago waanzinnig qua architectuur. Zeer mooi ontworpen wolkenkrabbers en een erg levendige stad. Een persoonlijke mening.Petra/VS schreef:Hm, waar baseer je die wijsheid op? Beide steden hebben van alles te bieden, maar in een dag zie je maar heel weinig van Washington, dat toch wel de hoofdstad is. Bovendien is Washington (naar mijn bescheiden mening) een unieke stad in de VS zonder zijn wolkenkrabbers.Airmiles schreef:Ik zou in Washington 1 dag spenderen en in Chicago juist 2 of 3.
Dingen als Arlington National Cemetery, Embassy Row en andere buurten, dan de National Mall en net buiten Washington het landgoed van George Washington en de Great Falls van de Potomac worden door veel toeristen over het hoofd gezien. De meesten racen in een Tourmobile van het ene monument naar het andere, nemen gauw wat foto's van het Capitool en het Witte Huis en hebben dan Washington "gezien". Eeuwig zonde!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Maar ben je dan in Washington geweest? Inderdaad, smaken verschillen en Chicago heeft prachtige architectuur, maar in Washington is er wel ontzettend veel te doen.
- Airmiles
- Amerikafan
Nee, eerlijk gezegd ken ik Washington niet. Chicago vond ik erg indrukwekkend vandaar dat ik dit als advies geef. Mijn voorkeur gaat uit naar een wat grotere stad.Petra/VS schreef:Maar ben je dan in Washington geweest? Inderdaad, smaken verschillen en Chicago heeft prachtige architectuur, maar in Washington is er wel ontzettend veel te doen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zo te lezen weet je helemaal niets van Washington af! Het is bepaald geen kleine stad, hoor
. De metropool staat nummer 29 op de wereldlijst, Chicago nummer 26. Als je naar het inwonertal kijkt is dat van de stad Washington zelf vrij laag, maar dat komt omdat er niets hoger, dan het Capitool gebouwd mag worden. Er staan dus in de stad geen hoogbouw flats, bijvoorbeeld. Omdat het de hoofdstad is zijn er heel veel interessante dingen te bezoeken. Het is een enorm uitgebreide stad, die je niet in een dagje gezien hebt, ook al omdat de afstanden tussen de verschillende bezienswaardigheden vrij groot zijn. Om, als je een stad nog niet hebt bezocht, er reisadvies over te geven, vind ik wel een beetje vreemd.

- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou juist proberen om voor de steden waar ik nog niet ben geweest ongeveer even veel dagen in te plannen. Aan 1 dag in een grote stad heb je vaak niet genoeg, maar als het niet anders kan heb je geen andere keuze. Als je de vrijheid hebt om de dagen te plannen zoals je zelf wilt (en je hebt voldoende tijd) zou ik zeker voor iedere stad waar ik nog niet ben geweest 2 dagen plannen. Je kan hier maar ook op het internet genoeg informatie over de steden vinden en op die manier ook al aardig plannen wat je allemaal wilt bezoeken.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost