Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kaap Koraal HAS LANDED

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
dimona
Amerika-expert

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door dimona »

Hahaha, ik was er al bang voor dat het dát filmpje was :lol:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik hoefde gelukkig al niks meer te zeggen, merkte ik :) Maar inderdaad, dat Nederlandse "zo zijn de regels" mentaliteit heeft de politie hier over het algemeen niet eens. Zolang jij maar met de meute meerijdt, wordt je heus niet bekeurd. Ja, als jij in je knalgele Corvette met 90 over de linkerbaan sjeest terwijl de rest 75 rijdt ofzo, dan zou je een state trooper achter je aan kunnen krijgen, maar als jij gewoon normaal mee doet, dan kraait daar geen haan naar.

Ik vind de flitspalen die ze in Nederland en Europa hebben juist ontzettend gevaarlijk. Dan rij je ergens op een snelweg, en ineens trapt iedereen keihard op de rem, want er staat weer eens zo'n mobiele flitseenheid, en guttegut, bij 3km/u heb je een boete thuis. Dat is vragen om ongelukken.

Hier op de I75 is nu ontzettend veel constructie, met hele smalle banen, en daar mag je maar 60, ondanks dat iedereen vaak 70 rijdt..als jij dan braaf 60 rijdt dan wordt je dus wel door allemaal loeien van semis ingehaald, die er echt -net- langspassen...zo zijn dus al meerdere zware ongelukken gebeurd, en dat wil je echt niet hoor. Dan maar te hard rijden.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dat klopt niet helemaal. Er is altijd een marge van 5 km per uur. Binnen die 5 km per uur te hard wordt je niet beboet, is je snelheid hoger dan die 5 km per uur dan wordt diezelfde 5 km er ook weer vanaf gehaald. Reed je 30 km te hard, dan gaat daar 5 vanaf en wordt je beboet voor 25 km te hard.

Maar ik herken de hele uitspraak van 'houden aan de regels' helemaal niet, Nederlanders staan juist bekend om hun mentaliteit dat regels gebogen kunnen worden naar eigen inzicht (dat vind ik trouwens een goede eigenschap, maar heeft ook negatieve gevolgen soms). Iets dat je in andere landen, zoals Amerika maar helemaal Duitsland veel minder ziet. Ben zelf een keer verrot gescholden op de fiets in Duitsland. Het was 12 uur 's nachts, er was geen hond op straat en mijn vriend en ik fietsten door rood. Een auto die ver achter ons reed zag dat, haalde ons in en vloekte ons de huid vol omdat we niet gestopt waren voor het rode licht. In Duitsland (of Amerika) zie je voetgangers ook altijd braaf wachten voor een rood stoplicht. Ook al is er in geen velden of wegen een auto te bekennen.

Ik denk wel dat die snelheidsregels in Nederland een doel dienen. De afstanden zijn hier veel kleiner en er is daarom naar verhouding veel meer verkeer. Op z'n minst geld dat voor de Randstad, één van de drukstbevolkte gebieden ter wereld. Ook denk ik dat de wegen daarop gebouwd zijn en dus niet berekend zijn op heel hard rijden. Pas geleden is er een jonge man op gruwelijke wijze omgekomen toen hij midden in de nacht, toen het heel stil was op de weg, met een bloedvaart over een fly-over in Rotterdam reedt. Hij kwam veel te hard de bocht door, crashte op de betonnen vangrail, waardoor zijn auto eroverheen vloog en in het gras, zo'n 25 meter lager terecht kwam. Ze hebben de stukjes van zijn lichaam uit het gras moeten plukken. :o
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Toch is het iets wat me steeds weer opvalt als ik in Nederland aankom: dat iedereen op de A2 zich zo keurig aan de max snelheid houdt. Het maakt het verkeersbeeld een stuk overzichtelijker en rustiger. Helaas wordt dat dan weer in negatieve zin gecompenseerd door gestresste en ongeduldige verkeersdeelnemers die op je bumper gaan rijden als je niet gelijk naar rechts gaat na een inhaalmanoevre. Dat viel me in Nederland dus ook op: dat mensen zo kort voor je komen rijden als ze je ingehaald hebben. Het is altijd wel wat :mrgreen:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

RiverCola schreef:Dat klopt niet helemaal. Er is altijd een marge van 5 km per uur. Binnen die 5 km per uur te hard wordt je niet beboet, is je snelheid hoger dan die 5 km per uur dan wordt diezelfde 5 km er ook weer vanaf gehaald. Reed je 30 km te hard, dan gaat daar 5 vanaf en wordt je beboet voor 25 km te hard.
Maar die marge is er alleen maar vanwege een mogelijke meetfout, niet omdat iemand in Nederland vindt dat 1km te hard moet kunnen. 5km = 3mijl; als ik dat aan een Amerikaan probeer uit te leggen, dan kijkt hij me onbegrijpend aan. Wij hebben een auto die niet eens doet aan streepjes tussen de 5mijls-aanduidingen op de snelheidsmeter; 5mijl ís het streepje tussen de 10mijls-aanduidingen :mrgreen:
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

dimona schreef:Toch is het iets wat me steeds weer opvalt als ik in Nederland aankom: dat iedereen op de A2 zich zo keurig aan de max snelheid houdt. Het maakt het verkeersbeeld een stuk overzichtelijker en rustiger. Helaas wordt dat dan weer in negatieve zin gecompenseerd door gestresste en ongeduldige verkeersdeelnemers die op je bumper gaan rijden als je niet gelijk naar rechts gaat na een inhaalmanoevre. Dat viel me in Nederland dus ook op: dat mensen zo kort voor je komen rijden als ze je ingehaald hebben. Het is altijd wel wat :mrgreen:

Ben ik het helemaal mee eens, Het is altijd wat. Rijden in Amerika kan heel leuk zijn. Hier in Kentucky en de omringende staten is het gewoon een drama. Vooral jongeren die gewoon niet opletten. Ik kan wel 100mph op de linker baan gaan rijden maar ik heb al zovaak meegemaakt dat mensen gewoon van links naar rechts slingeren zonder te kijken. Ik ben weleens in Texas aangehouden waar ik 18mph over de speed limit geklokt was. De beste agent benadrukte me dat de speed limit overdag 70mph was en s avond 65mph en dat was het(ik blij). Dat is dan dus trouwens raar. Waarje in Nederland s avond harder mag, moet je hier snelheid mindere!! Misschien een + voor Nederland of toch niet......

Dat 1km te hard rijden in Nederland je een boete opleverd zal allemaal wel meevallen. Incl correcties etc. En de tracject controlles zijn een antwoord op de moment opnames van een flits paal. Ik heb heel wat boetes bij elkaar gereden, met name snelheid boetes, ook in Duitsland. Ja frustrerend maar als ik er bijvoorbeeld voor kiest om 155 te gaan rijden waar je 100 mag (gelukkig in Duitsland, mocht mijn rijbewijs houden) dan moet je op de blaren zitten!

Ik heb nog nooit in Florida auto gereden, maar wel in zo'n +/- 30 andere staten. Ik vind hard rijden in Amerika gevaarlijker als in Nederland, qualiteit van de wegen, qualiteit van de auto's (geen apk) , jonge bestuurders die het verkeer niet serieus nemen, hele oude bestuurders, vrachtauto's die 80+mph gaan en alcohol en rijden is hier ook niet zo'n probleem voor veel mensen. Ik denk als je de snelheidlimiet hier verhoogd kun je je lol niet op. Daarnaast is het een eitje om je rijbewijs te halen hier. Ieder zo zijn eigen voorkeur, maar ik rijd liever wat harder in Nederland en betaal zo af en toe een boete dan dat ik hier schumi ga zitten spelen en door een dronken 16 jarige, niet verzekerde Joe Blow in zijn uit 1975 gebouwd Ford F250 van de weg wordt gereden omdat hij met zijn telefoon zat te spelen!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
naamhier
Amerika-ontdekker

Bericht door naamhier »

kaap koraal schreef: Ik rij inderdaad graag wat harder als toegestaan , nou nou bel de politie en laat ze alvast een cel vrijhouden voor deze crimineel.
Daar hebben ze ook nog een mooi woord voor verzonnen ooit ..anticiperen.. als er s'nachts niemand op de weg is rij ik het liefst ver boven de toegestane snelheid.
Blijf jij vooral 100 rijden als jij dat wilt maar ga gewoon opzij als ik achter je zit ..probleem opgelost ik ben zo uit je gezichtsveld verdwenen !

Misschien wil ik wel zelfs zover gaan dat wanneer bv iemand die een Bugatti Veyron heeft gekocht en daar zo'n 600.000 euro aan belastingen op heeft betaald en daarna
ook nog eens duizenden euro's aan wegenbelasting/bijtelling/bijtelling over de slurptax enz enz.
Van mij meer recht heeft op het gebruikmaken van het NLse wegdek dan iemand die in zijn ecodieselluchtvervuildende1litermotorGRATISrijdendemedelander niks heeft hoeven betalen aan de NLse infrastructuur.
mooi voorbeeld van entitlement

iedereen opzij, kk komt eraan!

en meteen der achteraan: klassenjustitie

hoe duurder de auto hoe meer je mag, als ik het goed begrijp? ach meneer, die regels gelden toch alleen maar voor die andern?

wat een walgelijke mentaliteit zeg

vind je ook dat je best een glaasje meer mag drinken dan 'de regels' toelaten of...?
SophiaB
Amerikafan

Bericht door SophiaB »

Grappig hoe iedereen de dingen anders leest... dat concludeerde ik zelf helemaal niet uit Kaap Koraal's enthousiaste verhalen. Mijn vader (oude stempel) is juist ook iemand die goed rijden verkiest boven je krampachtig aan alle regels te houden... soms betekent dat "go with the flow" en dan rijd je inderdaad wat harder dan toegestaan :D
Om dat nou gelijk te vergelijken met een glaasje teveel op rijden gaat mij wat ver... :oops:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
naamhier
Amerika-ontdekker

Bericht door naamhier »

SophiaB schreef:Grappig hoe iedereen de dingen anders leest... dat concludeerde ik zelf helemaal niet uit Kaap Koraal's enthousiaste verhalen. Mijn vader (oude stempel) is juist ook iemand die goed rijden verkiest boven je krampachtig aan alle regels te houden... soms betekent dat "go with the flow" en dan rijd je inderdaad wat harder dan toegestaan :D
Om dat nou gelijk te vergelijken met een glaasje teveel op rijden gaat mij wat ver... :oops:
dat zal allemaal best Sophia, maar dit
kaap koraal schreef:als er s'nachts niemand op de weg is rij ik het liefst ver boven de toegestane snelheid.
heeft weinig met 'go with the flow' en veel met een misplaatst soort arrogantie te maken wat mij betreft
SophiaB
Amerikafan

Bericht door SophiaB »

Ach ik kan er niet over oordelen, ik ken Kaap Koraal verder helemaal niet dus ik hoef 'm niet te verdedigen... kan hij vast zelf ook wel :lol:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

kaap koraal schreef:als er s'nachts niemand op de weg is rij ik het liefst ver boven de toegestane snelheid.
heeft weinig met 'go with the flow' en veel met een misplaatst soort arrogantie te maken wat mij betreft

Rijd juist 's nachts rustiger vanwege alle wilde dieren die op stap gaan, kijk maar eens 's morgens naar alle road kill, in Florida vooral wasberen en gordeldieren :|
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Daarom kan je 's nachts ook beter hard rijden met een grote suv of pickup ipv een camaro. Je kan er beter overheen denderen dan met je voorspoiler het beest richting voorruit dirigeren :lol:

Maar goed, ver over de speedlimit rijden in Amerika is dom, heel dom. Dit omdat het rechtssyteem hier een beetje anders werkt dan in Nederland.
Ik rijd ook te hard maar wel binnen een grens.
De enige keer dat ik de teller boven de 100mph heb gehad was op de snelweg tussen LA en San Fran waar dat een go with the flow :shock: snelheid was toen en even op de texas autobaan waar ik even wilde weten hoe hard de VW wilde doortrekken op hogere snelheden :lol:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

normaal rij ik ongeveer 10-15 mph over de speed limit...maar heb op m'n motor al verscheidene keren tot aan z'n limit gehad....maar wel op de Back Roads, waar bijna geen verkeer en Politie is..
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

ned in MO schreef:Daarom kan je 's nachts ook beter hard rijden met een grote suv of pickup ipv een camaro. Je kan er beter overheen denderen dan met je voorspoiler het beest richting voorruit dirigeren :lol:

LOL!

Maar goed, ver over de speedlimit rijden in Amerika is dom, heel dom. Dit omdat het rechtssyteem hier een beetje anders werkt dan in Nederland.
Ik rijd ook te hard maar wel binnen een grens.
De enige keer dat ik de teller boven de 100mph heb gehad was op de snelweg tussen LA en San Fran waar dat een go with the flow :shock: snelheid was toen en even op de texas autobaan waar ik even wilde weten hoe hard de VW wilde doortrekken op hogere snelheden :lol:

En trok je VW goed door....
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Mij is juist geleerd dat als je 's nachts rijd en je bang bent voor overstekende herten je beter kunt accelereren dan afremmen (in het geval je echt niet meer op tijd kunt stoppen, anders is afremmen natuurlijk altijd beter) want dan is de kans dat het hert door je vooruit vliegt kleiner. Dit zal per auto echter natuurlijk verschillen.

Verder vind ik het nogal arrogant om te denken dat je voor een ander kunt bepalen hoe die persoon moet rijden. Als iemand ervoor kiest om zich niet aan de regels te houden en te hard te rijden en een boete re riskeren is dat toch zijn zaak? Ik rij ook regelmatig harder dan de maximum snelheid en ik vind het juist enorm arrogant als mensen dan weigeren opzij te gaan ook al hebben ze de ruimte. Weet jij veel waarom iemand met enorme snelheid wil rijden? Misschien is iemand wel gewond of ziek. Zeker in Amerika zijn de ziekenhuizen allemaal wat verder en komen doktoren niet aan huis. Veel mensen kiezen er dan liever voor om zelf naar een ziekenhuis te rijden dan te wachten op een ambulance.
Gast

Bericht door Gast »

Ik vraag me eigenlijk iets af, stel je veroorzaakt door te hard rijden een ongeval, of je rijdt iemand aan. Zou je daar je Green card mee kunnen verliezen?
Op http://www.immihelp.com/greencard/retain-greencard.html lees ik bij het hoofdstuk Crime (naar beneden scrollen): A crime of moral turpitude: "a crime where serious physical harm is caused by reckless behaviour". Ik kan het op de USCIS site zo snel niet terugvinden.

Zelf rijd ik best wel braaf. Niet meer dan 10 miles boven de maximum snelheid :o
Laatst gewijzigd door Gast op 30 aug 2013, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Ziva schreef:Verder vind ik het nogal arrogant om te denken dat je voor een ander kunt bepalen hoe die persoon moet rijden. Als iemand ervoor kiest om zich niet aan de regels te houden en te hard te rijden en een boete re riskeren is dat toch zijn zaak?
Hou jij je eigen stelling ook aan als iemand met 100 mph langs je huis scheurt en waar kinderen op straat spelen?
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

naamhier schreef:
SophiaB schreef:Grappig hoe iedereen de dingen anders leest... dat concludeerde ik zelf helemaal niet uit Kaap Koraal's enthousiaste verhalen. Mijn vader (oude stempel) is juist ook iemand die goed rijden verkiest boven je krampachtig aan alle regels te houden... soms betekent dat "go with the flow" en dan rijd je inderdaad wat harder dan toegestaan :D
dat zal allemaal best Sophia,
Hallo waar heb jij het allemaal over naamhier (= Koos Spee ?? voor alle nederamerikanen dat is het braafste meneertje van NL op het gebied van verkeer ) Als er ergens in NL een grote controle is geweest hebben honderden mensen flink te hard en dat zijn dus volgens jou allemaal arrogante mensen ...lutser.
Net als die heer van VVN (veiligverkeerNL) die met een veels te hoge snelheid was aangehouden en daarna gewoon afscheid moest nemen.
Dat was die man zijn baan VEILIGVERKEER ... en dan ben ik arrogant ...

En wat is er mis mee wanneer iemand heel veel betaald voor iets en er dan ook wat voor terug krijgt ?
Als je naar het theater/voetbal gaat betaal je toch ook meer voor goede plaatsen dan voor plaatsen op 200 meter afstand van het podium/veld.

Maak je lekker druk om jezelf en besteed je post liever aan iets positiefs en ga terug naar je favoriete site VVN.

Verder ben ik het zeer eens met de posts hierboven en go with the flow ..
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Encinitas schreef:Hou jij je eigen stelling ook aan als iemand met 100 mph langs je huis scheurt en waar kinderen op straat spelen?
Er zit nogal een verschil in te hard rijden en roekeloos rijden. Nee, ik zou er niet voor kiezen om roekeloos te rijden natuurlijk maar we hadden het hier over te hard rijden. Ik ging er bij mijn antwoord wel vanuit dat je harder rijden kon zonder daarbij mensen in gevaar te brengen. Echter, ik heb hier in de stad dichtbij regelmatig meegemaakt dat de max snelheid 65 is op bepaalde plekken maar dat het echt gevaarlijk is om die snelheid te rijden omdat iedereen 70/75/80 rijdt.

Dus ja, ik ben ook voorstander van go with the flow, gewoon gezond verstand gebruiken werkt nog altijd het beste denk ik ;)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ziva schreef:Mij is juist geleerd dat als je 's nachts rijd en je bang bent voor overstekende herten je beter kunt accelereren dan afremmen (in het geval je echt niet meer op tijd kunt stoppen, anders is afremmen natuurlijk altijd beter) want dan is de kans dat het hert door je vooruit vliegt kleiner. Dit zal per auto echter natuurlijk verschillen.
Oh crap, ik heb er echt nooit bij stil gestaan dat dat ook nog een optie is. Ik ging er in mijn naïviteit van uit dat zo'n beest niet verder kwam dan de motorkap, maar je kunt ze natuurlijk inderdaad ook van heel dichtbij te zien krijgen, inclusief bloederige toestanden. Lijkt me een bijzonder traumatische ervaring :o

Ik kan trouwens niet geloven dat er veel mensen zijn die zo koelbloedig zijn dat ze op het moment supreme nog ff een dot gas bij geven :lol:
Zou eigenlijk bij de voertuigspecificaties vermeld moeten worden dan :mrgreen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer