Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
internationaal rijbewijs
- Gijs11
- Amerikafan
- Partner van: Paula (geen eigen account)
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: internationaal rijbewijs
Klopt dimona.
Dat was ook de clou van mijn post.
Wij nemen ook geen internationaal rijbewijs mee.
En mochten ze er toch om vragen (zoals hierboven ook al gesteld is "de lastige agent", of "mevrouw aan de balie van het verhuurkantoor" dan leg je het toch gewoon uit.
Het gaat er ook om hoe je jezelf presenteert natuurlijk.
Dat was ook de clou van mijn post.
Wij nemen ook geen internationaal rijbewijs mee.
En mochten ze er toch om vragen (zoals hierboven ook al gesteld is "de lastige agent", of "mevrouw aan de balie van het verhuurkantoor" dan leg je het toch gewoon uit.
Het gaat er ook om hoe je jezelf presenteert natuurlijk.
2012: CA-AZ-UT-NV
2013: NJ-NY-CT-RI-MA-ME-NH-VT-PA-WV-VA-MD-DE / ON-QC
2014: CO-WY-NE-SD-MT-UT
2015: GA-TN-NC-SC-FL
2017: BC-AB, Canada
2018: Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho
2019: Hi (Big Island, Maui, Kauai, Ohau)
2013: NJ-NY-CT-RI-MA-ME-NH-VT-PA-WV-VA-MD-DE / ON-QC
2014: CO-WY-NE-SD-MT-UT
2015: GA-TN-NC-SC-FL
2017: BC-AB, Canada
2018: Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho
2019: Hi (Big Island, Maui, Kauai, Ohau)
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ach... ik heb begrepen dat ze er alleen om 2 uur 's nachts om vragen en dan moet je hotel stromend water hebben ( of zo
)

- TotosDawn
- Amerikafan
- Partner van: Rick-zonder-account
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
US-fanboy schreef:Ach... ik heb begrepen dat ze er alleen om 2 uur 's nachts om vragen en dan moet je hotel stromend water hebben ( of zo)

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Je moet bij de site van de verhuurder kijken. Sommige verhuurders eisen een internationaal rijbewijs. Apollo eist dit bijv.
Ik kom even terug op een oud bericht over rijden in Nl met een Amerikaans rijbewijs. Ik ben 2 keer aangehouden door de politie, en liet beide keren m'n internationale rijbewijs zien. Allebei wilden ze dat niet zijn, maar wel m'n Amerikaanse rijbewijs. De eerste keer was in de buurt van Rotterdam, de tweede in Amsterdam. Misschien is het in andere plaatsen anders.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Je internationale rijbewijs is slechts een vertaling van je echte rijbewijs. Het is logisch dat een agent daar geen genoegen mee neemt als hij je vraagt naar je rijbewijs.
Je kunt de discussie over dit onderwerp niet zo maar naar ieder land doortrekken. Het hangt er maar net van af of het bewust land de Geneefse conventie heeft geratificeerd. In het geval van Australië is dat toevallig wel zo, en ik lees in de voorwaarden van Apollo dan ook dat het IDP alleen gevraagd wordt als het rijbewijs niet in het Engels is.rick073 schreef:Je moet bij de site van de verhuurder kijken. Sommige verhuurders eisen een internationaal rijbewijs. Apollo eist dit bijv.
Apollo verhuurt tegenwoordig ook in de VS.
Maar op hun website hebben ze het alleen over een rijbewijs in het engels, dus dan is het Europese vast wel voldoende.
Maar op hun website hebben ze het alleen over een rijbewijs in het engels, dus dan is het Europese vast wel voldoende.
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1071 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic