Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kaap Koraal HAS LANDED

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door Petra/VS »

In Florida is er niet veel risico volgens deze site: http://www.comprehensiveinsurancequotes.com/hit-a-deer/. Er staat daar ook dat je beter kunt afremmen, maar natuurlijk niet op de tegenliggende weghelft of van de weg af moet gaan om het dier te ontwijken. Wij zien heel vaak herten langs de weg, gelukkig is het (even afkloppen) nog niet gebeurd dat we er een geraakt hebben of ervoor hebben moeten remmen. Wel heb ik twee eekhoorns doodgereden in de jaren dat we hier wonen en dat vind ik nog steeds vreselijk, maar ze waren niet te ontwijken :(.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Ziva schreef:Dus ja, ik ben ook voorstander van go with the flow, gewoon gezond verstand gebruiken werkt nog altijd het beste denk ik ;)
Helemaal met je eens.

Tussen de regels door dacht ik echter heel wat anders te lezen bij KK, waarmee ik niet oordeel/zeg dat hij roekeloos is! Ik verbaas me wel dat iedereen zijn opmerkingen omtrent zijn rijgedrag terugbrengt/afzwakt tot louter "go with the flow" rijgedrag.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Eekhoorns hebben gewoon zelfmoordneigingen. Die rennen volgens mij opzettelijk onder je auto. Ik had laatst een hert zo dicht voor de auto dat ie zijn spiegelbeeld in het chroom van de bullbar heeft moeten kunnen zien :lol: Dit was 200 meter van mijn huis. Ik heb gelukkig nog geen groot beest tegen de auto gehad. Tot nu toe alleen eekhoorns en vogels
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik in Nederland een keer een kat. Dat was ook niet leuk, vooral omdat hij nog leefde....
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Stinkdier aanrijden die dan in je wielbak vast komt te zetten is ook minder :roll: Maar elk dood gereden dier is ee een teveel.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hebben ze stinkdieren in Spanje dan?
Gast

Bericht door Gast »

:shock: :mrgreen:
naamhier
Amerika-ontdekker

Bericht door naamhier »

kaap koraal schreef: Hallo waar heb jij het allemaal over naamhier (= Koos Spee ?? voor alle nederamerikanen dat is het braafste meneertje van NL op het gebied van verkeer ) Als er ergens in NL een grote controle is geweest hebben honderden mensen flink te hard en dat zijn dus volgens jou allemaal arrogante mensen ...lutser.
Net als die heer van VVN (veiligverkeerNL) die met een veels te hoge snelheid was aangehouden en daarna gewoon afscheid moest nemen.
Dat was die man zijn baan VEILIGVERKEER ... en dan ben ik arrogant ...
geen idee wie koos spee is en/of wat je precies bedoelt met 'lutser', maar inderdaad, als er honderden mensen gepakt worden voor 'flink te hard' rijden, dan is dat maar heel terecht en dan zijn dat inderdaad, in meer of mindere mate, allemaal arrogante mensen die op één of andere manier denken dat de regels zoals ingesteld door een maatschappij niet op hen van toepassing zijn. en nee, het is niet omdat duizend mensen een snelheidsregel overtreden dat de regel an sich fout is

(verkeers)regels zijn, in tegenstelling wat jij denkt, toch écht ook op jou van toepassing hoor. en nee je hebt écht niet de vrijheid daar naar eigen goeddunken van af te wijken. hoe belangrijk of verlicht je jezelf ook voelt. en néé ze bestaan ook echt niet alleen om zonnekoning KK tegen de haren in te strijken; ze hebben een maatschappelijke reden/nut!!

kom op zeg, je bent toch geen 14?

informeer je even voor je meer eigengereide dommigheid op de wereld loslaat:

http://www.census.gov/compendia/statab/ ... 2s1108.pdf
kaap koraal schreef: En wat is er mis mee wanneer iemand heel veel betaald voor iets en er dan ook wat voor terug krijgt ?
Als je naar het theater/voetbal gaat betaal je toch ook meer voor goede plaatsen dan voor plaatsen op 200 meter afstand van het podium/veld.
nou moe, vergelijk je nou werkelijk waar de manier waarop een westerse maatschappij georganiseerd is met dienstverlening van een for profit organisatie? grappig ben je wel! hoe meer je betaalt aan de staat hoe meer rechten je hebt; vergeet florida, je had naar china moeten verhuizen man!
naamhier
Amerika-ontdekker

Bericht door naamhier »

Note PSVwally: Laatste 2 berichten zijn verwijderd. Ik hoop dat de discussie verder op een normale manier gevoerd gaat worden in dit topic, want het begint uit de hand te lopen! Inhoudelijke discussies zijn geen probleem, maar ga elkaar niet beledigen!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik ga ook maar een duit in het zakje doen.

\Voor go with the flow heb ik alle begrip, in LA werkt dat het veiligste. En het is me ook aangeraden door mijn schoonfamilie aldaar. Maar voor veel harder rijden dan de max omdat het donker is krijg je van mij ook geen begrip Kaap Koraal.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Je moet maar zo denken, als het donker is zie je de politie ook niet staan :lol: Dat doe je een keer maar nooit weer. Probeer maar eens een camaro te verzekeren met boetes/gerecht voor hoge snelheidsovertredingen, als je nog in het land mag blijven nadien.
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Ik wil KK zijn topic niet (nog meer) vervuilen, maar ik ben wel benieuwd naar Naamhier zijn beweeg redenen om uberhaupt te posten? In 2 verschillende topics heb ik hem quote's zien maken over oudere posts om er vervolgens commentaar op te leveren en een discussie aan te wakkeren. Vervolgens eindigt het in woordenwisseling welke nu niet echt respectvol is. En dat voor iemand die 14 posts heeft...
Nu ik er zo aan denk, het lijkt op een forumlid dat een paar maanden terug eenzelfde gave hiertoe had...

On topic; Kaap, ben je nogsteeds zo'n stuiterbal of heeft je familie ondertussen wat rust gekregen? :lol:
naamhier
Amerika-ontdekker

Bericht door naamhier »

nouja, je leest wat rond en ziet af en toe iets waar je zelf om één of andere reden een uitgesproken mening over hebt en dan verkondig je die

zo werkt een discussieforum toch of zie ik dat verkeerd?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hoe is het afgelopen met je plannen om naar je vriendin in Amerika te gaan? Dat is alweer een hele tijd geleden zag ik, dus ben best benieuwd hoe je het opgelost hebt!
naamhier
Amerika-ontdekker

Bericht door naamhier »

zij zit hier nu naast me in antwerpen

dat was professioneel en praktisch even de handigste oplossing

op termijn komt verhuizen er vast nog wel van, maar voorlopig gaat het erg lekker zo!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

naamhier schreef:nouja, je leest wat rond en ziet af en toe iets waar je zelf om één of andere reden een uitgesproken mening over hebt en dan verkondig je die

zo werkt een discussieforum toch of zie ik dat verkeerd?
Je kunt toch ook inhoudelijk discussieren zonder iemand te beledigen of niet? Voor iemand die hier net komt kijken kom je wel erg bijdehand over als ik eerlijk ben. Of vind je het normaal om uitspraken als "walgelijke mentaliteit" en "misplaatst soort arrogantie" en "eigengereide dommigheid" en "kom op je bent toch geen 14?" te doen naar iemand die je niet kent? Dat is behoorlijk beledigend.

Prima dat je het niet eens bent met iemand, daar is een discussieforum voor, maar de toon maakt nog altijd de muziek. Als je hier alleen maar komt om mensen te beledigen kun je wellicht beter wegblijven lijkt me.
naamhier
Amerika-ontdekker

Bericht door naamhier »

ik vind het erg beledigend dat er mensen zijn die denken, wat zeg ik, ervan overtuigd zijn, dat regels die per definitie op iedereen van toepassing zijn niet voor hen gelden

en laten we even wel wezen; het gaat hier hoegenaamd niet om 'go with the flow' rijden of een keer een paar mph te snel gaan, het gaat erom dat OP gewoon zichzelf en, erger nog, andere mensen ernstig in gevaar brengt met z'n rijgedrag en als kers op de taart daar ook nog eens over denkt te moeten opscheppen
kaap koraal schreef:de stand hier is nu 3 snelheidsovertredingen ( van tussen de 20-30 miles te hard ja het is hier nou éénmaal heeel rustig op de wegen) en maar 1 echte bekeuring gekregen !!
lachen man...
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Mensen mensen mensen toch...doe eens rustig...adem in...adem uit...
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

naamhier schreef:ik vind het erg beledigend dat er mensen zijn die denken, wat zeg ik, ervan overtuigd zijn, dat regels die per definitie op iedereen van toepassing zijn niet voor hen gelden

en laten we even wel wezen; het gaat hier hoegenaamd niet om 'go with the flow' rijden of een keer een paar mph te snel gaan, het gaat erom dat OP gewoon zichzelf en, erger nog, andere mensen ernstig in gevaar brengt met z'n rijgedrag en als kers op de taart daar ook nog eens over denkt te moeten opscheppen
kaap koraal schreef:de stand hier is nu 3 snelheidsovertredingen ( van tussen de 20-30 miles te hard ja het is hier nou éénmaal heeel rustig op de wegen) en maar 1 echte bekeuring gekregen !!
lachen man...
Ok dit is het laatste wat ik hierover ga zeggen want ik ben er echt klaar mee en dat beledigen van jou zegt gelukkig meer over jou dan over mij.
Als je zo bijdehand bent zou je tegenwoordig kunnen googelen naar Koos Spee.
Waar staat nu in mijn post dat ik me verheven voel boven andere mensen en die 3 grotere overtredingen behelzen een timeframe van 3 jaar !
En ik schep daar helemaal niet over op, waar staat dat ?, ik informeer en vergelijk mijn belevingen hier ivm Nederland waar ik 3 uit 3 bekeuringen zou hebben gehad met deze overschrijdingen van de snelhied.
Maar bedankt voor het vervuilen van mijn eigen verhaal/soort van blog/topic en EIGEN kijk op de verschillen tussen de VS en NL
Aan de moderators aub haal alle post van deze "heer" weg uit dit topic.
naamhier
Amerika-ontdekker

Bericht door naamhier »

je gedrag geeft dat weer, het feit dat je er trots op bent dat je grote overtredingen (jouw woorden) maakt en dat je vindt dat mensen die ervoor kiezen dat gewoon niet te doen dan maar snel uit jou weg moeten gaan

volgens mij heb ik dat ondertussen al een paar keer perfect rustig uitgelegd

en het was helemaal niet m'n bedoeling je te beledigen hoor, maar misschien vond ìk lutser wel beledigend, daar denk ik nog even over na
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer