Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel Downtown New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Nielsenkim
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Hotel Downtown New York

Bericht door Nielsenkim »

Mijn vriendin en ik willen volgend jaar 22 Mei voor 4 nachten naar New York. Ik ben al een behoorlijke tijd aan het zoeken naar een beetje normale betaalbare prijzen voor die tijd, maar volgens mij komt die dagen president Obama in New York, want de prijzen van de kamers zijn echt niet normaal. €200,- voor een 2 sterren hotel per nacht vind ik echt teveel van het goede en al mijn biedingen op priceline worden tot vervelens aan toe ook afgewezen.

Nu vind ik wel telkens mooie aanbiedingen in Downtown New York (financial district) voor wel redelijke prijzen.

Wie o wie heeft er ervaring mee om in dit gebied te overnachten en de "gezelligheid" hier s'avonds?

Gr. Niels en Kim.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hotel Downtown New York

Bericht door meyem »

Downtwon bruist inderdaad niet, 's avonds
Hotels in NYC zijn erg duur, mei is een bijzonder gewilde periode en ik denk dat het ook nog erg vroeg is voor aanbiedingen?
Maar, zo lang je in de buurt van een subway halte zit, zit je ook in donwntown goed, hoor ....
wel goed reviews lezen en zeker nog niets boeken dat je niet op kunt zeggen!!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Het gebied rond Wall St is overdag superleuk, maar 's avonds en in het weekend is er echt he-le-maal niks te beleven, op een wandelingetje richting South Street Seaport of Battery Park na misschien. Als je een bruisend leven belangrijk vindt, moet je echt richting midden-westen.

Zijn hotels te duur, dan is Airbnb een prima alternatief, dan vind je rond de 100 euro hartstikke leuke plekken: https://www.airbnb.com/s/Times-Square-- ... y_map=true (ga vooral af op de reviews, die alleen gegeven kunnen worden door mensen die daadwerkelijk gehuurd hebben).

NB Let erop dat Airbnb verboden is voor New Yorkers die hun hele huis permanent in de verhuur gooien. Er is niets aan de hand voor de incidentele verhuurder en/of degene die alleen een deel van zijn huis aanbiedt en de toerist zelf doet ook niets illegaals. Bovendien speurt de stad NY niet actief, ze gaan enkel af op eventuele klachten van buren. Maar zelfs als 'jouw' gehuurde huis straks niet meer beschikbaar zou zijn, dan biedt Airbnb je de garantie van een soortgelijk of beter onderkomen voor je verblijf, dus ik vind het ideaal.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Als de prijs goed is, zou ik het gewoon doen! Je kunt gemakkelijk ergens anders eten en de 's avonds de stad in om daarna gewoon met de metro of een taxi terug te keren naar je hotel!

Wij hebben zelf een keer verbleven in Hotel 91 in ChinaTown, meestal is die ook wel te betalen. Prima 3* hotel, kleine kamers maar waar niet in NY. Goed te lopen naar de metro.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik zie genoeg onder de 200 € ...
deze:
http://www.countryinns.com/long-island- ... 1/nynyquee
is alvast goed te doen, ligt op steenworpafstand van diverse subwayhaltes en Manhattan ...
Nee, de buurt bruist zeker niet ... maar als je vast wat wil boeken, is het geen slechte keus en kun je je op je dooie gemak eens verdiepen in de mogelijkheden ....
(opzeggen en wat anders boeken is in NYC heel gewoon ... o, maar dan in andere volgorde, nooit iets opzeggen voor je een goed alternatief hebt :mrgreen: )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Nielsenkim
Amerika-ontdekker

Ik ga die airbnb een goed bekijken. ziet er erg leuk uit :thumbup: .

Dat er s'avonds en in het weekend niet veel te doen is maakt niet uit. Het is alleen maar om te slapen. en tegelijk dus ook lekker rustig slapen :wink: .

Hoe lang is het ongeveer met de metro van downtown naar times square?
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

Ik heb net ook via airbnb geboekt. Op w30 str. vlakbij Penn station (Chelsea). Ik ben er erg blij mee, want een goede locatie en betaalbaar. Eerste maal dat wij gaan airbnb- en. Het principe spreekt mij wel aan. Het risico (heel app. Mag eigenlijk niet op deze manier worden verhuurd), nemen wij voor lief.
flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 »

Je bent veel te vroeg met priceline, maand vantevoren tot een een paar dagen voordat je gaat ,moet het echt wel lukken om een 4sterren hotel in manhattan te krijgen voor 100-150 euro per nacht.
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

meyem schreef:ik zie genoeg onder de 200 € ...
deze:
is alvast goed te doen, ligt op steenworpafstand van diverse subwayhaltes en Manhattan ...
Nee, de buurt bruist zeker niet ... maar als je vast wat wil boeken, is het geen slechte keus en kun je je op je dooie gemak eens verdiepen in de mogelijkheden ....
(opzeggen en wat anders boeken is in NYC heel gewoon ... o, maar dan in andere volgorde, nooit iets opzeggen voor je een goed alternatief hebt :mrgreen: )
Goeie keuze! Heb ik vorig jaar gezeten.
Op amper 5 minuten lopen naar subway Queensboroplaza (waar je een superverbinding hebt voor de hele stad) en met de metro ben je met 10 minuten op 5the Ave.
Maar kijk ook even voor de Comfort Inn Long Island City. Daar zit ik over 2 weken omdat de Country Inn al volgeboekt was. Leek ons een mooi alternatief. Zit in dezelfde straat :thumbup:
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Montyrulezz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Montyrulezz »

Wij hebben voor ons tripje naar New York afgelopen Juni een combi vlucht-hotel via ebookers.nl geboekt en dat scheelde ons flink geld.
We vlogen rechtstreeks op JFK en hadden een 3* hotel op 31 str voor 850 euro voor 7 nachten. Het Wolcott hotel.
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Nielsenkim
Amerika-ontdekker

meyem schreef:ik zie genoeg onder de 200 € ...
deze:
Bedankt voor de tip :thumbup: . We hadden al eens in deze wijk gezocht, maar niks naar onze zin gevonden. We gaan dit hotel boeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer