Ik ben nieuw op dit forum.
Wij willen volgend jaar zomer naar de US op vakantie. 5 personen, 2 volwassenen en 3 kinderen van 14-11-7 jaar. Nu kan ik boeken voor EUR 3.681,15, da's EUR 736 pp. Ik zit in dubio, moet ik dit nu doen of niet? Ik heb op deze site onder 'Amerika 2013' een beetje kunnen zien wie wanneer heeft geboekt en wat de ticketprijzen waren op dat moment en dan valt me op dat veel goedkope tickets rond kerst/oud en nieuw geboekt zijn. Maar aangezien wij met 5 zijn, waaronder kinderen en dus liever geen vlucht van 24 uur hebben (hoe goedkoop dat dan ook mag zijn) vraag ik me af of ik er niet goed aan doe deze prijs te betalen. Ik hoopte meer in de buurt van de EUR 600 uit te komen, maar da's misschien niet realistisch.
Wat vinden jullie?
Ja, sorry. Lekker handig van me.
We vliegen van wat het goedkoopst is (lijkt nu toch AMS maar heb ook gekeken naar DUS) naar New York. We blijven dan eerst een paar dagen in NY voordat we rond gaan trekken met de camper, dus in principe maakt het voor de heenreis niet zoveel uit waar we op vliegen, EWR of JFK. Terug moeten we de camper inleveren in Newark, dus wil ik graag vanaf EWR terugvliegen. Ik heb alleen nog maar gekeken naar retourvluchten naar EWR.
En ja, inderdaad de zomervakantie. Half juli tot half aug 2014. Ik had de hoop voor EUR 3000 klaar te zijn, maar begin nu toch wel te twijfelen.
Ik zie dat Icelandair aardige tarieven heeft. Ben al terug tot EUR 3225,90. Mijn man hoorde dat je het best op dinsdag kan boeken. De tarieven zouden dan omlaag gaan nadat veel mensen in het weekend geboekt hebben. Weten jullie of dit klopt? Ik heb wel gezien dat vliegen op dinsdag verreweg het goedkoopst is.
Hallo
Gisteren heb ik een serieus deal mislopen... 689 euro (zonder annulatie) in juli naar SF en terug via LA. Had 15 minuten tijd om dit te boeken volgens de site (WTC) maar we moesten dringend weg. Eenmaal weer thuis was het helaas voorbij. Nu iets van 980 euro voor dezelfde vlucht, vertrekkende vanuit A'dam met tussenstop in Londen.
Wij wachten nog eventjes maar blijven verder zoeken. Willen toch zeker en vast graag onder de 800 als het kan.
Gr
Carmen
Fleurfleur: het maakt echt niet uit op welke dag je boekt, het gaat puur om de dag dat je vliegt. Wel kan het schelen als je buiten het weekend vliegt. Voor 5 personen heen en terug naar New York en Newark zou het lager moeten kunnen dan 3000 euro. Misschien wel voor 2500 euro. Begin januari kunnen er wel mooie deals langskomen maar tot die tijd zoeken kan ook lonen.
carmenedwin schreef:Hallo
Gisteren heb ik een serieus deal mislopen... 689 euro (zonder annulatie) in juli naar SF en terug via LA. Had 15 minuten tijd om dit te boeken volgens de site (WTC) maar we moesten dringend weg. Eenmaal weer thuis was het helaas voorbij. Nu iets van 980 euro voor dezelfde vlucht, vertrekkende vanuit A'dam met tussenstop in Londen.
Wij wachten nog eventjes maar blijven verder zoeken. Willen toch zeker en vast graag onder de 800 als het kan.
Gr
Carmen
Hoe ben je op die deal terecht gekomen?
En hoe gaf hij aan dat het maar voor 15 minuten was? Ik heb nog nooit ergens zien staan....
Maak maar eens een proefboeking. bij het overzicht zie je aan de rechterkant een soort klok lopen die afloopt. WTC doet dit standaard. 15 minuten houden ze het tarief voor je vast. Dit doen ze ook met een reden natuurlijk
inderdaad ja, heb ik vroeger toch al gezien. ik vroeg enkele keren al een prijsaanvraag bij hen,maar zij waren telkens duurder, dus nu staan ze niet meer in mijn lijstje van 'te controleren' sites.
mtl schreef:Fleurfleur: het maakt echt niet uit op welke dag je boekt, het gaat puur om de dag dat je vliegt. Wel kan het schelen als je buiten het weekend vliegt.
Volgens mij is er ooit onderzoek gedaan waaruit blijkt dat vooral zakenreizen op maandag geboekt worden/tijdelijk vast gezet worden, waardoor de prijzen iets kunnen stijgen. Nadat deze eventueel op dinsdag weer vrijgegeven worden kan de prijs iets dalen. Ja het kan inderdaad ook schelen welke dag je vliegt.
mtl schreef:Fleurfleur: het maakt echt niet uit op welke dag je boekt, het gaat puur om de dag dat je vliegt.
Natuurlijk zal een een ticket in het hoogseizoen niet op dinsdagmiddag ineens stukken goedkoper zijn, maar de consumentenbond heeft hier vorig jaar onderzoek naar gedaan: http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... et-boeken/
@Hinko
Inderdaad, het was zo met die klok rechts die in het oranje in GROTE letters aangaf hoelang die nog zou duren. Ik zal donderdag rond hetzelfde tijdstip nogmaals in de gaten houden, wie weet...
'k Klinkt belachelijk maar ja, 't was toch de moeite en wie weet gebeurt het mss nog eens
Ik heb online proberen in te checken bij United voor mijn vlucht naar Denver morgen, dat is ook gelukt. Het enige probleem is dat ik nu dit krijg via email:
Thank you for checking in at united.com.
Please note that we are unable to provide boarding documents for travelers in this reservation. Please go to an airport check-in kiosk or see a United representative at the airport to receive boarding documents for these travelers:
You may print the attached documents to reference your flight information, but they are not boarding documents to pass through security and board your flight.
If you are checking bags or need to make changes to your reservation, you can return to united.com to prepay your bag fees, change your seat assignment, switch flights and more. Go to online check-in http://checkin.united.com and enter your confirmation number to get started.
Mijn extra tas voor de ruimbagage heb ik al aangegeven en betaald, maar ik kan mijn boardingpass gewoon niet online krijgen. Wat voor nut heeft het dan dat ik online kan inchecken voor een vlucht als je op de dag zelf nog in de rij moet gaan staan? Gelukkig vertrek ik vanavond al naar Amsterdam, dus ik ga het straks eens proberen aan een kiosk. Toch vind ik het raar.
PS: Ik heb dit probleem bij KLM of Delta nooit meegemaakt.
Herkenbaar. Ik kreeg een soortgelijke melding bij het online inchecken bij Icelandair. Als enige dus, de rest van mijn familie had geen probleem. Het bleek om een steekproef te gaan, werd mij op het vliegveld duidelijk. Ze halen zo passagiers eruit die naar een kamertje meegenomen worden voor fouillering en ondervraging. Moest ik dus snel met mijn broekriem en losse schoenen in mijn hand achter m'n gezin aanhobbelen op weg naar de gate...
Succes
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 01 sep 2013, 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden:onnodige quote weggehaald, zie de regels wat betreft quoten
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.