Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis hornbill: Yellowstone - San Francisco (+NY)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis hornbill: Yellowstone - San Francisco (+NY)
Hallo allemaal,
Na eerst van plan te zijn om NY-Miami te doen hebben we besloten om toch een rondreis in het Westen van Amerika te doen!
Ik ben al eens in NY en Florida geweest en ik en mijn vrouw zien het nu helemaal zitten om volgend jaar mei door het westen van amerika te trekken!
Ik ben alvast aan de slag gegaan met een voorlopige route en ben benieuwd waar ik deze kan verbeteren.
We willen heel graag Yellowstone NP zien, ook al ligt dit niet echt binnen de route.
We zouden met deze route Zion en Bryce missen, misschien dat een andere route toch beter is?
Graag jullie advies!
km
1 ams new york
2 new york
3 new york
4 new york yellowstone
5 yellowstone 50
6 yellowstone 50
7 yellowstone 50
8 Yellowstone Salt Lake City 500
9 Salt Lake City
10 Salt Lake City Moab Arches 370
11 Moab Canyonlands 100
12 Moab Mesa Verde 210
13 Mesa Verde Monument Valle 218
14 Monument Vally Grand Canyon 291
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon Las Vegas 445
17 las vegas
18 las vegas death valley 190
19 death valley three rivers 500
20 Three rivers/Sequoia
21 Sequoia Yosemite 192
22 Yosemite san fransisco 340
23 San Fransisco
24 San Fransisco ams
3506 km totaal
Na eerst van plan te zijn om NY-Miami te doen hebben we besloten om toch een rondreis in het Westen van Amerika te doen!
Ik ben al eens in NY en Florida geweest en ik en mijn vrouw zien het nu helemaal zitten om volgend jaar mei door het westen van amerika te trekken!
Ik ben alvast aan de slag gegaan met een voorlopige route en ben benieuwd waar ik deze kan verbeteren.
We willen heel graag Yellowstone NP zien, ook al ligt dit niet echt binnen de route.
We zouden met deze route Zion en Bryce missen, misschien dat een andere route toch beter is?
Graag jullie advies!
km
1 ams new york
2 new york
3 new york
4 new york yellowstone
5 yellowstone 50
6 yellowstone 50
7 yellowstone 50
8 Yellowstone Salt Lake City 500
9 Salt Lake City
10 Salt Lake City Moab Arches 370
11 Moab Canyonlands 100
12 Moab Mesa Verde 210
13 Mesa Verde Monument Valle 218
14 Monument Vally Grand Canyon 291
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon Las Vegas 445
17 las vegas
18 las vegas death valley 190
19 death valley three rivers 500
20 Three rivers/Sequoia
21 Sequoia Yosemite 192
22 Yosemite san fransisco 340
23 San Fransisco
24 San Fransisco ams
3506 km totaal
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Yellowstone - San Francisco (+NY)
Leuke trip! Ik heb een paar opmerkingen:
Let even op dat je niet rechtstreeks van New York naar Yellowstone kunt vliegen, je zult dus nog een extra reisdag hebben. Verder begrijp ik de extra dag in Salt Lake City niet, die kun je beter ergens anders inplannen, tussen Monument Valley en Grand Canyon bijvoorbeeld in Page. Als je Page invoegt, dan kun je Grand Canyon 1 dag vanaf halen. De extra dag kun je dan invoegen bij Yosemite, daar heb je nu geen volle dag staan. Of Sequoia vergeten en bovenlangs rijden via Lee Vining en Tioga Pass. Sequoia's kun je ook in Yosemite vinden.
Bryce en vooral Zion zul je inderdaad missen. Wellicht is het handiger Mesa Verde uit de route te halen, te ver uit de route.
Let even op dat je niet rechtstreeks van New York naar Yellowstone kunt vliegen, je zult dus nog een extra reisdag hebben. Verder begrijp ik de extra dag in Salt Lake City niet, die kun je beter ergens anders inplannen, tussen Monument Valley en Grand Canyon bijvoorbeeld in Page. Als je Page invoegt, dan kun je Grand Canyon 1 dag vanaf halen. De extra dag kun je dan invoegen bij Yosemite, daar heb je nu geen volle dag staan. Of Sequoia vergeten en bovenlangs rijden via Lee Vining en Tioga Pass. Sequoia's kun je ook in Yosemite vinden.
Bryce en vooral Zion zul je inderdaad missen. Wellicht is het handiger Mesa Verde uit de route te halen, te ver uit de route.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik begrijp de extra dag Salt Lake City wel. Deze stad heeft ons aangenaam verrast en we hebben 'spijt' dat we er niet een dat extra gepland hadden (in ieder geval reden om nog eens terug te komen ) . Zeker na de lange reisdag Yellowstone - Salt Lake City is het fijn om even gas terug te nemen.
groetjes,
Monique
groetjes,
Monique
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tips,
Over Salt lake city moeten we nog even goed nadenken, de reden is inderdaad om de stad/lake te zien en omdat de reisdag daarvoor behoorlijk wat tijd in beslag neemt.
De vlucht van New York naar Yellowstone hebben we expres ingepland omdat het anders nog zo ver rijden is van Denver/Salt lake city en zal 7 uur met overstappen duren. Kortom, een ruime halve dag bij een vroege vlucht.
We gaan Mesa Verde inderdaad schrappen, is net te ver om en plannen vervolgens Monument Valley onderweg naar Page in.
Het zou er nu zo gaan uitzien: (nog 1-2 dagen extra in te plannen)
Wat zouden jullie doen: inderdaad Sequoia schrappen? Dan heb ik 4 dagen om nog extra in te plannen...
Misschien via Lake Tahoe?
12 Moab - Monument valley Page 430 4,5
13 Page - Grand Canyon 224 2,5
14 Grand Canyon - Las Vegas 433 4,25
15 Las Vegas
16 Las Vegas death valley 190
17 death valley Three rivers 500
18 Three rivers/Sequoia ???
19 Sequoia - Yosemite 192 ???
20 Yosemite
21 Yosemite San Fransisco 340
22 San Fransisco
23 San Fransisco ams
Totaal aantal km: 3329
Over Salt lake city moeten we nog even goed nadenken, de reden is inderdaad om de stad/lake te zien en omdat de reisdag daarvoor behoorlijk wat tijd in beslag neemt.
De vlucht van New York naar Yellowstone hebben we expres ingepland omdat het anders nog zo ver rijden is van Denver/Salt lake city en zal 7 uur met overstappen duren. Kortom, een ruime halve dag bij een vroege vlucht.
We gaan Mesa Verde inderdaad schrappen, is net te ver om en plannen vervolgens Monument Valley onderweg naar Page in.
Het zou er nu zo gaan uitzien: (nog 1-2 dagen extra in te plannen)
Wat zouden jullie doen: inderdaad Sequoia schrappen? Dan heb ik 4 dagen om nog extra in te plannen...
Misschien via Lake Tahoe?
12 Moab - Monument valley Page 430 4,5
13 Page - Grand Canyon 224 2,5
14 Grand Canyon - Las Vegas 433 4,25
15 Las Vegas
16 Las Vegas death valley 190
17 death valley Three rivers 500
18 Three rivers/Sequoia ???
19 Sequoia - Yosemite 192 ???
20 Yosemite
21 Yosemite San Fransisco 340
22 San Fransisco
23 San Fransisco ams
Totaal aantal km: 3329
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wil je van New York naar Jackson (bij Grand Teton NP) vliegen ? Grand Teton ligt in de buurt van Yellowstone , daar zou je dan twee keer doorheen reizen als je daarna SLC aandoet.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mei is wat aan de vroege kant misschien. In Yellowstone kan nog sneeuw liggen, en de Tioga Pass kan nog gesloten zijn. Daarom is de route via Sequoia op zich prima, maar je trekt er nu te weinig tijd voor uit. Kijk eens naar ons 2013-verslag voor Yosemite en Sequoia begin juni (met 5 overnachtingen en dat was echt niet te veel). En misschien hebben jullie ook iets aan ons 2008-verslag; toen deden wij het deel vanaf Yellowstone ook zoals in jullie voorstel.
Je kunt ook overwegen om het deel na Death Valley te schrappen en Zion en Bryce toe te voegen. Ik zou dan Yellowstone op het laatst doen.
Marianne
Je kunt ook overwegen om het deel na Death Valley te schrappen en Zion en Bryce toe te voegen. Ik zou dan Yellowstone op het laatst doen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
We willen inderdaad naar Jackson vliegen.
het plan is om rond half mei in Yellowstone aan te komen, ik dacht dat de wegen dan ook wel vrijwel zeker begaanbaar zijn?
Mijn vrouw wil heel graag San Francisco zien, misschien een idee om van New York juist te beginnen in SF? Dan eindigen we begin Juni in Yellowstone, qua weer ook beter.
het plan is om rond half mei in Yellowstone aan te komen, ik dacht dat de wegen dan ook wel vrijwel zeker begaanbaar zijn?
Mijn vrouw wil heel graag San Francisco zien, misschien een idee om van New York juist te beginnen in SF? Dan eindigen we begin Juni in Yellowstone, qua weer ook beter.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb het even omgegooid naar de andere kant: misschien dat we dan juist eindigen in New York zodat de terugreis ook niet heel lang is.
Dit is de nieuwe route geworden: (eventueel kan ik Tahoe er tussen uit halen en een exta dag Yosemite plannen of ergens anders in het schema. Qua kilometers valt het reuze mee denk ik?
1 ams San Francisco
2 San Fransisco
3 San Francisco Lake Tahoe 327
4 Lake Tahoe
5 Lake Tahoe Yosemite 200
6 Yosemite
7 Yosemite Death Valley 393
8 Death Valley Las Vegas 190
9 Las Vegas
10 Las Vegas Zion 265
11 Zion
12 Zion Grand Canyon 152
13 Grand Canyon Page 224
14 Page Monument Valley -Moab 430
15 Moab Canyonlands
16 Moab Arches Salt Lake City 370
17 Salt Lake City
18 Salt Lake City Yellowstone 500
19 yellowstone 50
20 yellowstone 50
21 yellowstone 50
22 Yellowstone New York
23 new york
24 new york
25 new york AMS
Totaal aantal km: 3201
Dit is de nieuwe route geworden: (eventueel kan ik Tahoe er tussen uit halen en een exta dag Yosemite plannen of ergens anders in het schema. Qua kilometers valt het reuze mee denk ik?
1 ams San Francisco
2 San Fransisco
3 San Francisco Lake Tahoe 327
4 Lake Tahoe
5 Lake Tahoe Yosemite 200
6 Yosemite
7 Yosemite Death Valley 393
8 Death Valley Las Vegas 190
9 Las Vegas
10 Las Vegas Zion 265
11 Zion
12 Zion Grand Canyon 152
13 Grand Canyon Page 224
14 Page Monument Valley -Moab 430
15 Moab Canyonlands
16 Moab Arches Salt Lake City 370
17 Salt Lake City
18 Salt Lake City Yellowstone 500
19 yellowstone 50
20 yellowstone 50
21 yellowstone 50
22 Yellowstone New York
23 new york
24 new york
25 new york AMS
Totaal aantal km: 3201
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lake Tahoe zou ik laten vallen, verder prima route zo. Bij Yellowstone zou ik wat meer tijd uittrekken, je moet ook tijd incalculeren om naar een vliegveld rijden. Ik mis ook Grand Teton.
En NY in het begin; anders verlies je twee keer tijd omdat de klok vooruit gezet wordt.
Voor Yosemite moet je Yosemite Village of Yosemite Valley invoeren, je zit nu aan de oostkant vna het park volgens je routekaartje.
Marianne
En NY in het begin; anders verlies je twee keer tijd omdat de klok vooruit gezet wordt.
Voor Yosemite moet je Yosemite Village of Yosemite Valley invoeren, je zit nu aan de oostkant vna het park volgens je routekaartje.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zijn Billings of Bozeman niet logischer om naar toe te vliegen vanaf New York? Ik ben zelf ook aan het oriënteren en denk hier meer aan dan aan Jackson.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis hornbill: Yellowstone - San Francisco (+NY)
Waar zouden jullie de dagen van Lake Tahoe tussen plaatsen: 2 Dagen Grand Teton of 1 dag extra Zion en 1 dag extra Yellowstone?
Ik denk momenteel aan Jackson Hole maar het kan ook 1 van de andere worden, ligt aan de vertrek/aakomsttijden en prijs
Ik denk momenteel aan Jackson Hole maar het kan ook 1 van de andere worden, ligt aan de vertrek/aakomsttijden en prijs
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij Yosemite of tussen Yosemite en Death Valley zou een extra nacht ook niet verkeerd zijn. Is ook afhankelijk van welke wegen daar op dat moment open zijn. Voor grand teton zou ik zeker 1 overnachting doen. Het is maar net wat je daar wilt doen. Kijk ook eens in on 2008-verslag om een idee te krijgen.
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik was er dit jaar half Mei en er was nog vrij veel niet open. Vooral de wegen die een stukje van de hoofdwegen aflopen en ook nog veel hikes waren nog afgesloten.hornbill schreef:het plan is om rond half mei in Yellowstone aan te komen, ik dacht dat de wegen dan ook wel vrijwel zeker begaanbaar zijn?
-
- Amerika-ontdekker
Definitieve route SF-SLC
Hallo allemaal,
De voorbereidingen voor onze reis naar amerika zijn in volle gang.
De vliegreizen zijn geboekt, de camper is geboekt, hotel new york is geboekt.
Het enige wat nog niet vast ligt is de precieze route.
Zo is mijn vraag of ik beter langer in Zion dan in Yosemite moet verblijven met mijn vrouw, en of ik niet langer in Grand Teton moet blijven.
Graag jullie mening of de route zo goed is (mede dankzij jullie tot stand gekomen)
14-mei 1 ams San Francisco
15-mei 2 San Fransisco
16-mei 3 San Fransisco
17-mei 4 San Francisco Yosemite
18-mei 5 Yosemite
19-mei 6 Yosemite Death Valley
20-mei 7 Death Valley Las Vegas
21-mei 8 Las Vegas
22-mei 9 Las Vegas Zion
23-mei 10 Zion
24-mei 11 Zion
25-mei 12 Zion Grand Canyon
26-mei 13 Grand Canyon Page
27-mei 14 Page Monument Valley -Moab
28-mei 15 Moab Canyonlands
29-mei 16 Moab Arches - dinosaur nm - rock springs
30-mei 17 vernal Yellowstone
31-mei 18 yellowstone
1-jun 19 yellowstone
2-jun 20 yellowstone
3-jun 21 yellowstone grand Teton
4-jun 22 grand teton
5-jun 23 grand teton - salt lake New York
6-jun 24 new york
7-jun 25 new york
8-jun 26 new york AMS
De voorbereidingen voor onze reis naar amerika zijn in volle gang.
De vliegreizen zijn geboekt, de camper is geboekt, hotel new york is geboekt.
Het enige wat nog niet vast ligt is de precieze route.
Zo is mijn vraag of ik beter langer in Zion dan in Yosemite moet verblijven met mijn vrouw, en of ik niet langer in Grand Teton moet blijven.
Graag jullie mening of de route zo goed is (mede dankzij jullie tot stand gekomen)
14-mei 1 ams San Francisco
15-mei 2 San Fransisco
16-mei 3 San Fransisco
17-mei 4 San Francisco Yosemite
18-mei 5 Yosemite
19-mei 6 Yosemite Death Valley
20-mei 7 Death Valley Las Vegas
21-mei 8 Las Vegas
22-mei 9 Las Vegas Zion
23-mei 10 Zion
24-mei 11 Zion
25-mei 12 Zion Grand Canyon
26-mei 13 Grand Canyon Page
31-mei 18 yellowstone
1-jun 19 yellowstone
2-jun 20 yellowstone
3-jun 21 yellowstone grand Teton
4-jun 22 grand teton
5-jun 23 grand teton - salt lake New York
6-jun 24 new york
7-jun 25 new york
8-jun 26 new york AMS
Laatst gewijzigd door Dude op 15 dec 2013, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic samengevoegd met oorspronkelijke routeplanning om de overzichtelijkheid en dubbele antwoorden te voorkomen
Reden: Topic samengevoegd met oorspronkelijke routeplanning om de overzichtelijkheid en dubbele antwoorden te voorkomen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer dat je NY nu op het eind doet, je verliest daarmee een volle dag, en je kunt maar beter zo laat mogelijk in Yosemite en Yellowstone komen in die tijd van het jaar.
Yosemite - DV is een lange rit en een volle dag Yosemite is niet veel. Ik zou daar een dag meer doen, of een extra stop tussen Yosemite en DV. Voor Zion is een volle dag mooi, meer kan, maar niet met de tijd die jullie hebben.
De route is wat onlogisch met de Grand Canyon erin. Kijk eens of het handiger is om eerst naar de GC te rijden vanuit Las Vegas. Je zou een dag minder Grand Teton kunnen doen om meer tijd te hebben voor het eerste deel.
Marianne
Yosemite - DV is een lange rit en een volle dag Yosemite is niet veel. Ik zou daar een dag meer doen, of een extra stop tussen Yosemite en DV. Voor Zion is een volle dag mooi, meer kan, maar niet met de tijd die jullie hebben.
De route is wat onlogisch met de Grand Canyon erin. Kijk eens of het handiger is om eerst naar de GC te rijden vanuit Las Vegas. Je zou een dag minder Grand Teton kunnen doen om meer tijd te hebben voor het eerste deel.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Het klinkt onlogisch, maar de vluchten zijn nu het meest ideaal. 10u van ams naar sfo rechtsstreeks, im de avond van slc naar nyc en in de avond van nyc naar ams, allemaal zonder overstap. Vandaar deze keuze. Bedankt voor de suggesties, ga er goed naar kijken!
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als je naar de North Rim van de Grand Canyon gaat dan past het prima zo.
Ik zou ook een dag van Zion afhalen en die tussen Yosemite en Death Valley zetten.
Ook zou ik een dag van Grand Teton afhalen. Je kunt de dag dat je van Yellowstone komt ook voor een groot deel in Grand Teton besteden als je wilt, de parken liggen tegen elkaar.
Die dag zou ik dan in Moab gebruiken. Je hebt daar niet zoveel tijd.
Elly
Ik zou ook een dag van Zion afhalen en die tussen Yosemite en Death Valley zetten.
Ook zou ik een dag van Grand Teton afhalen. Je kunt de dag dat je van Yellowstone komt ook voor een groot deel in Grand Teton besteden als je wilt, de parken liggen tegen elkaar.
Die dag zou ik dan in Moab gebruiken. Je hebt daar niet zoveel tijd.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Michelly: Je hebt gelijk; ik zat aan de South Rim te denken, maar met de North Rim is het zo een logische route.
Marianne

Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
volgens mij is de North Rim dan net een weekje open, dan zou ik ook daarvoor kiezen. Als je in de avond van SLC naar NY vliegt ga je dus een korte nacht hebben
Dan zal het in NY al weer snel licht zijn.
Mocht je pech hebben dat het een zware winter is geweest, dan zul je na Yosemite onderlangs moeten, ik zou dan in eerste instantie al zo ver mogelijk proberen te komen, maar daar moet je inderdaad al zeker een dag extra inzetten. Ook zou je dan misschien Death Valley moeten laten zitten. Als je bovenlangs kunt of mocht de Tioga Pass open zijn, dan zou ik stoppen in rond Mono Lake Mammoth Lakes of Bishop.
Ik zit meer met dit stuk:
Dag 15 Canyonlands is niets mis mee
Dag 16 Eerst Arches, dan naar Dinosaur en dan naar Rock Springs??? Vergeet dat maar, dat ga je nooit redden.
Maaaar... dan ben je dag 17 ineens weer vlakbij Dinosaur om te starten in Vernal??
Met een camper ben je een stuk trager dan een auto en je heb veel rijwerk deze dagen. Ik zou er misschien toch voor proberen te kiezen om je laatste dag Yosemite in te plannen in het zuiden van dit prachtige park en de dag erna de Grand Tetons te doen, maar om misschien de andere dag Grand Teton toch rond Moab erbij te zetten.
Dus 1 dag Zion eraf voor Yosemite en misschien al een stukje op weg naar Death Valley en 1 dag Grand Teton eraf voor wat meer tijd voor Moab.(en dan vooral Arches die dag doen)
Paul

Mocht je pech hebben dat het een zware winter is geweest, dan zul je na Yosemite onderlangs moeten, ik zou dan in eerste instantie al zo ver mogelijk proberen te komen, maar daar moet je inderdaad al zeker een dag extra inzetten. Ook zou je dan misschien Death Valley moeten laten zitten. Als je bovenlangs kunt of mocht de Tioga Pass open zijn, dan zou ik stoppen in rond Mono Lake Mammoth Lakes of Bishop.
Ik zit meer met dit stuk:
Je hebt dag 14 zeg maar tijd voor nog iets in Page en een paar uur bij Monument Valley, maar waarschijnlijk ben je pas laat in Moab, waardoor je daar eigenlijk niets meer kunt doen.26-mei 13 Grand Canyon Page
Dag 15 Canyonlands is niets mis mee
Dag 16 Eerst Arches, dan naar Dinosaur en dan naar Rock Springs??? Vergeet dat maar, dat ga je nooit redden.
Maaaar... dan ben je dag 17 ineens weer vlakbij Dinosaur om te starten in Vernal??
Met een camper ben je een stuk trager dan een auto en je heb veel rijwerk deze dagen. Ik zou er misschien toch voor proberen te kiezen om je laatste dag Yosemite in te plannen in het zuiden van dit prachtige park en de dag erna de Grand Tetons te doen, maar om misschien de andere dag Grand Teton toch rond Moab erbij te zetten.
Dus 1 dag Zion eraf voor Yosemite en misschien al een stukje op weg naar Death Valley en 1 dag Grand Teton eraf voor wat meer tijd voor Moab.(en dan vooral Arches die dag doen)
Paul
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2006 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-