LittlePhoenix schreef:Je schreef dat de verhoger voor de 4-jarige onnodig was en ik vroeg me ineens af hoe dat zit met de wet? Want met 4 moeten ze nog verplicht in een stoeltje of verhoger maar hoe zit dat in een RV? Zijn daar andere regels/wetten voor of zijn er helemaal geen regels voor de mensen die niet voorin zitten?
Wij haalden jaren terug het tafeltje steeds weg bij het rijden, anders paste de groep 1 stoel die we hadden meegebracht niet. Zonder het tafeltje zat hij prima.
de groep 1 stoel is inderdaad een goede tip, ik denk dat dit sowieso wel werkt. Wij hadden gewone kinderzitjes en inderdaad een kussen op tafel of bij de ander op de schouder en voor ons werkte dit gewoon prima
A dream costs nothing unless you want it to come true
Wat een super topic met veel nuttige informatie. En ik heb ook een paar van jullie reisblogs gelezen, heel leuk! Met onze kleine meid vliegen we pas in in oktober naar de VS, ze is dan 13 maanden. We zijn met haar al wel naar Peru geweest, en toen hadden we plek op de familie-row en een wiegje.
En hier komt gelijk mijn eerste tip, ik zag dat sommigen in een van de eerder 40 pagina's problemen hadden om die stoelen te boeken. Dat hadden wij eerst ook, via internet aangevraagd, maar er veranderde niets.... Toen een keer 's avonds gebeld, de KLM dame gaf aan dat ze deze stoelen zelf niet kon reserveren, maar dat het doorgezet was naar een andere afdeling en devolgende ochtend geregeld zou worden. Een paar dagen later nog niets online te zien, toen overdag gebeld. Nu werd ik na uitleg even in de wacht gezet, en daarna was het geregeld. Later die dag werd het ook online zichtbaar. Wij blij, tot we een maandje later online ineens weer andere stoelen in onze boeking zagen. De volgende dag weer gebeld, en het werd direct weer hersteld.
Dus overdag bellen, dan zijn er mensen die iets kunnen veranderen aan de family row, en dan regelmatig controleren!
Voor oktober hebben we weer familie row, alleen nu gaf men aan dat onze dochter te zwaar zou zijn voor een wiegje (tot max. 9 kilo), dus die kon ze niet reserveren maar wel de stoelen. Ik controleer nu regelmatig of de plaatsen niet veranderen en hoop dat we alsnog een wiegje krijgen,eventueel zetten we die op de grond.
En dan heb ik ook nog een vraag. Hoe zit het met tickets voor de kleine krijg je dan altijd een papieren ticket, of kan het ook met e-ticket?
Naar Peru hadden we direct bij KLM geboekt, en kreeg ze een papieren ticket, die moesten ze op de luchthaven ook hebben. ( ook al was de route veranderd en er geen nieuw ticket opgestuurd, was niet nodig want het stond goed in het systeem..?Antwerpen -Lima was Ams -Lima geworden wegens Fyra's die niet meer reden) Ik had hem gelukkig bij me, maar dacht eigenlijk dat die niet meer geldig zou zijn wegens aanpassing route.
Nu hebben we bij e-bookers geboekt en in het systeem staat een e-ticketnummer, een papieren versie hebben we (nog?) niet gekregen.
Hebben jullie met een baby/dreumes met alleen e-ticket kunnen reizen of altijd een papieren ticket moeten hebben? (Ik geloof in ieder geval in een van de blogs gelezen te hebben dat er ook problemen waren vanwege het niet hebben van een papieren versie)
En nog een vraag, het lukt me nu niet om de Advanced Passenger Information (API) op de KLM site correct in te vullen voor onze dochter. Haar paspoortnummer toevoegen enzo. Aan de telefoon gaf KLM aan dat ze het niet konden wijzigen omdat ik via reisagent had geboekt, en de kleine dan als aparte persoon staat en niet als attribuut van de ouder...?!?
Anyway, herkent iemand dit en zou dit problemen op kunnen leveren? Haar esta is wel goed aangevraagd. (API is denk ik voor de pasagierslijsten die de airlines van te voren moeten doorspelen aan de VS overheid.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Wij vlogen afgelopen juni met KLM met een infant, we kregen toen ook gewoon een e-ticket, er staat me bij dat ik toen had gelezen dat ze net waren overgestapt van papieren naar e-tickets.
Wat betreft de API, het overkomt ons regelmatig dat ingegeven informatie niet bewaard wordt en weer weg lijkt, dan proberen we het evt weer bij het inchecken, maar uiteindelijk blijkt het er meestal wel te staan.
Over die family row, ze hadden ons juist afgelopen juni op de terugreis verplaatst van de door ons gekozen plekken naar de family row, heeft nog moeite gekost om andere plekken te krijgen. Zoon was te groot voor bassinet, en ik heb zo'n hekel aan die rij. Alles in de armleuning, heel onhandig met kind op schoot, en je kunt je benen minder ver uitstrekken dan in een gewone rij, dus oncomfortabel. Ze dachten blijkbaar ons een plezier te doen, maar als ik de family row had gewild had ik wel even gebeld, en niet andere plekken gekozen. Ik weet ook niet zo goed of zo'n bassinet nog zinvol is, min kinderen lagen toen ze een paar maanden oud waren al strak tegen boven- en onderkant, dus je kind kan daar toch niet meer in liggen? Ik zou het ook eng vinden met zo'n ouder kind, ze tuimelt er zo maar uit.
Hmm, naar Peru zaten we in een 777 en hadden we meer dan genoeg beenruimte, ik dacht ook dat als het bassinet niet kan, dan heeft ze in ieder geval alle ruimte om op de grond te spelen en liggen slapen. Ik weet eigenlijk niet hoeveel ruimte er is in een 747 combi nar LA op de family row... iemand ervaring?
(Ooit wel bij Iberia bukhead gezeten in een airbus, en dan zat er zo'n half hoog muurtje voor ons, kon je inderdaad je voeten niet kwijt, maar dat was zo'n 10 jaar terug.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Wij vliegen over drie weken naar Los Angeles met KLM, maar in een Boeing 747 kiezen wij zeker geen bulk head / family row met een dreumes. Veel te weinig beenruimte en inderdaad alles in je niet-opklapbare armsteun, zodat je kind niet languit over twee schoten kan liggen. Dat deed (en doet) die van ons liever dan rechtop in haar stoel of languit op de (smerige) vloer).
De achterste family row in een Boeing 777 is wél fijn inderdaad. Die gebruikten we ooit van Londen naar Los Angeles met onze toen 14 maander. Tip voor andere ouders: in plaats van wiegjes heeft British Airways een soort wipstoelen waar onze (lange) dreumes prima in kon uitrusten. Daaronder een fors tafelblad waar we alle zooi en maaltijden kwijt konden.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Bello, Wat doen jullie binnenkort dan wel? boeken jullie en eigen stoel of economy comfort. Wat is volgens jouw op de 747 vlucht naar LA het meest prettig reizen?
Onze dochter is bijna 5, dus sowieso geen 'recht' meer op bulkhead (hoewel er in januari een baby bijkomt). Wij boeken tegenwoordig altijd achterin het vliegtuig, op een rij van 4. Dan nemen we twee gangpadstoelen, plus een middenstoel. Tot nu toe was die extra middenstoel bijna altijd ongevuld, waardoor we wat extra ruimte hadden. In het geval we er wél iemand aantroffen, verkaste diegene maar al te graag naar ofwel naar een van onze gangpadstoelen, of helemaal naar een andere rij. Alternatief voor die onbekende is gezellig zitten naast een kletsende kleuter aan de ene en een steeds stukjes appel toegooiende ouder aan de andere zijde
Door onze plekken achterin (die minder populair zijn voor- en middenin) lukte het zelfs regelmatig om nog een heel leeg extra rijtje te scoren, zodat we voor een voor ons een ligbed konden maken. Maar goed, daar moet je niet op gokken natuurlijk. Ik denk dat bulkhead in een 747 helemaal niet vervelend hoeft te zijn (er gaat ten slotte niemand voor je zitten die zijn stoel naar achter kan klappen), maar ik zou het wiegje achterwege laten voor een 13-maander, tenzij ze heeeeel veel slaapt én erg klein is (max. 65 cm).
Extra tip voor de lange reis: zet voor je dreumes wat onschuldige filmpjes (Bumba, Pingu, Hopla) op je telefoon of tablet. Dan heb je een kans om zelf ook (steeds vijf minuten...) je speelfilm af te kunnen kijken of je eten semi-warm te kunnen eten. Onze dochter vond het op die leeftijd geweldig dat ze net als wij 'tv' kon kijken, zelfs zonder geluid.
Veel plezier!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Nog eventjes over stoeltjes in een RV. Wij zijn net terug uit Amerika en hadden 2 campers gehuurd (mijn ouders waren ook mee). Bij cruise america hebben we nagevraagd hoe het zit met kinderen op autostoeltjes. Onze oudste twee hadden er sowieso geen nodig (6 en 8 jaar). Onze jongste van 3 was een twijfelgeval, zat qua lengte net op de grens van wel of niet op een verhoger. We hebben toen een verhoger gekocht bij de walmart voor een prikkie, omdat we die de laatste week sowieso ook nodig zouden hebben. Dat vonden we in de camper echter helemaal niet handig. Hij heeft dus de rest van de reis zonder stoelje gezeten. We hebben de gordels gewoon zo strak mogelijk getrokken. Meestal zat hij met een kussentje tegen de raamkant en zijn beentjes lekker op het bankje, dan viel hij vaak zo in slaap. Heel relaxt! En gewoon in de gordel.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Misschien een tip die al lang gegeven is of is die niet meer toepasbaar (al weer 10 jaar geleden voor ons) maar toen we met onze jongste zoon voor het eerst naar Florida vlogen had ik een opblaasbaar soort mini luchtbedje meegenomen in de handbagage.
Het was denk ik een soort van half body board voor een kind of iets dergelijks en ik heb het destijds gewoon bij een speelgoedzaak gekocht waar ze allemaal luchtbedden en zwembandjes en dergelijke verkochten.
De bedoeling was om dit luchtbedje op de grond voor ons te leggen (we zaten bulkhead dus met veel beenruimte) en er met dikke handdoeken en dekentjes een bedje van te maken na het opstijgen.
Maar tot onze verbazing kregen we nog een babybedje (ik dacht dat die er alleen tot zes maanden waren en onze zoon was toen ruim zes maanden en heeeel groot). Hij heeft dus heerlijk in het bedje aan de muur kunnen slapen.
Ik weet dus niet of het echt prettig geweest zou zijn om hem op het luchtbedje te laten slapen of spelen maar misschien is het een idee voor als je kindje niet meer in het bedje past of je geen bedje krijgt.
Toen onze kinderen groter werden, werkte de kleine cadeautjes of van die boekjes met doe-dingen (puzzels, zoek de verschillen enz) of een klein spelletje heel erg goed. Bij sommige maatschappijen kun je ook kindermaaltijden bestellen en dat is ook weer een leuke afleiding. En weer later was de DS en de entertainment in het vliegtuig voldoende en we hebben eigenlijk nooit een slechte ervaring gehad met de kid in het vliegtuig. We kijken al weer uit naar volgend jaar!
Toen onze dochter 14 maanden was vlogen we naar Amerika. Op de heen weg was de familierij al weg maar op de terugreis (KLM) hebben we die wel gekregen en ook hier met het bedje ervoor. Onze dochter paste er nog net helemaal in dus op de terugweg heeft ze heerlijk geslapen. Bij de laatste blog van ons reisverslag staat nog een foto waarop ze heerlijk ligt te slapen. Ik dacht ook dat het tot 6 maanden was maar onze dochter was duidelijk al geen 6 maanden meer maar het was geen probleem.
Niet alle maatschappijen staan toe dat een kind op de grond ligt te slapen. Ik ben even kwijt welke niet, maar bij sommigen mag het absoluut niet (misschien vooral Aziatische maatschappijen?). Bij KLM dan weer wel, daar was het juist een suggestie van de stewardes. Ik vind het zelf nogal eng, als je plotseling turbulentie krijgt vliegt zo'n kind alle kanten op. Dan lijkt het me toch veiliger met kind op schoot, bij voorkeur in zo'n gordeltje (die ik dan dus ook zo veel mogelijk om laat, helaas gaan ze steeds vanzelf los door woelend kind). Maar die gordeltjes krijg je dan helaas weer niet bij de Amerikaanse maatschappijen.
Ik zie veel dat wordt aangeraden om een speler met films of muziek mee te nemen, hoe doen jullie dat met een koptelefoon?
Is dat verantwoord op kleine oortjes, niet schadelijk?
Trekken ze een koptelefoon niet gelijk van hun hoofd af?
(Kan me niet echt voorstellen dat ze dat braaf laat zitten.)
Zijn er en gebruiken jullie speciale baby/dreumes koptelefoons?
Met de reis is onze dochter 13 maanden.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Voor een kind van 13 maanden ga je toch geen muziek meenemen? Voor oudere kinderen vind ik het ook niet echt nodig - maar goed, dat is een andere discussie.
Wat wij deden: praten en zingen, en toen ze wat groter waren hadden we kindermuziek waar wij ook aan moesten geloven - geen koptelefoons. Ik vind dat vreselijk ongezellig. En ja, lange autoritten kunnen vervelend zijn, maar het zijn ook mooie momenten om samen spelletjes te doen en de kinderen te leren dat ze zich ook wel eens kunnen vervelen.
Tip voor mensen die met kinderen tot een jaar of 10 oud reizen via Londen Heathrow (LHR). In terminal 3 en volgens mij ook 5 (BA) hebben ze family lounges. Je kunt daar rustig zitten en er is speelruimte voor de kinderen. In T3 hadden ze twee ruimtes, een voor kleine kinderen, 2 t/m 7 en een voor oudere kinderen. Die voor kleinere hadden zo'n kruip door, sluip door geval en onze kleinste van 4 werd vermaakt door een van de medewerkers. Ik heb met onze oudste van 9 enkele potjes tafelvoetbal gedaan en een damspel. Ze vonden het helemaal geweldig en wij ook. De family lounge voor T3 staat aangegeven en bevind zich naast de gebedsruimte. Er zijn geen kosten aan verbonden.
Geen koptelefoon voor een dreumes, nee. En ook geen muziek/film voor zo'n kleintje, maar als je dat toch wil, is Bumba, Hopla of Pingu zonder geluid toch prima? Mijn ervaring met vliegen met baby's en dreumessen is dat ze veel slapen en als ze wakker zijn genoeg hebben aan een beetje rommelen met een boekje of wat speelgoed, lekker met papa en mama spelen/kletsen en eindeloos doen over het leegpulken van een doosje rozijntjes.
Voor onze bijna vijfjarige gaat echter wel een iPad mee, dat is toch echt fijn voor iedereen op die onvermijdelijke dagen dat je een lange autorit hebt. Ik heb in elk geval niets geleerd van (weliswaar met mijn broer en zus) compleet geïrriteerd op de achterbank zitten en "kijken naar de natuur" of "anders maken we leuk woorden van de letters van de nummerborden" (ik hoor het mijn ouders nog zeggen).
Het was meer elkaar hersens inslaan omdat iemand 'vals speelde' bij een kaartspel, of net die Donald Duck pakte die jij ook wilde, of dat je wéér dat stomme Kinderen voor Kinderencassettebandje (haha) van je zus moest aanhoren terwijl jij gewoon stilte wilde #kleintrauma (het is weer helemaal goedgekomen met mijn broer en zus, maar K3, Dirk Scheele of verplicht vervelen komen *mijn* auto niet in)
Wij hadden een portable dvd speler mee in het vliegtuig met allemaal filmpjes erbij.
We hadden gewoon het geluid zachtjes aanstaan en niemand had er verder last van.
Het is niet dat ik me zelf snel stoor aan geluiden van anderen, maar qua elektronica ben ik wel heel streng voor mijn eigen kinderen: ze mogen ze gebruiken óf met koptelefoon óf met volume op 0. Het verbaast mij altijd wel hoeveel kinderen gewoon met zo'n ding zitten te spelen terwijl er allerlei geluiden uit komen waar niemand om heeft gevraagd, speciaal tijdens nachtvluchten waar veel mensen proberen te slapen.
Pepito schreef:Is dat verantwoord op kleine oortjes, niet schadelijk?
Trekken ze een koptelefoon niet gelijk van hun hoofd af?
(Kan me niet echt voorstellen dat ze dat braaf laat zitten.)
Zijn er en gebruiken jullie speciale baby/dreumes koptelefoons?
Wij hadden, toen de kinderen nog klein waren, speciale kinderkoptelefoons met begrensd geluidsniveau. Op zich een aardig idee, maar in een rammelende camper kun je daar nauwelijks iets door horen.
Koptelefoon kun je thuis gewoon eens oefenen; kijken hoe je kind er op reageert. Ik luisterde meestal zelf even eerst om te horen hoe het geluidsniveau was.
Toen onze kinderen die leeftijd hadden, was er geen on board entertainment of iPad-achtig spul. Wij hebben daardoor dus ook nooit meer een verre reis gemaakt sinds onze tweede dochter is geboren. Het was gewoon veel te veel om twee (of drie of vier) kinderen 8+ uur bezig te houden (ik heb helaas geen slaap-kinderen). De nieuwe technologieën bieden echt een enorme uitkomst vind ik. Wie heeft er nou tegenwoordig nog last van kinderen in het vliegtuig? Die van mij hoor of zie je in ieder geval niet; die vinden het heerlijk om 4 films achter elkaar te mogen kijken
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.