Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

geldigheid internationaal paspoort: 6m na aankomst of 6m na expiry

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
hedgehog
Amerika-ontdekker
Partner van: millie
Aantal x V.S. bezocht: 20

geldigheid internationaal paspoort: 6m na aankomst of 6m na expiry

Bericht door hedgehog »

vraag: moet het internationaal paspoort van een L1A en L2 beneficiary:
- geldig zijn tot minstens 6 maanden na aankomst in de VS
- geldig zijn tot minstens 6 maanden na expiry van het visum?

context: we vinden online tegenstrijdige informatie. Onze paspoorten vervallen in 2015 en 2017. We dienen deze week de I-129 petition in, en willen voorbereid zijn met alle papierwerk in geval we over 2 weken al goedkeuring zouden ontvangen, maar willen ook geen 85 euro in de vuilbak gooien.
dimona
Amerika-expert

Re: geldigheid internationaal paspoort: 6m na aankomst of 6m na expiry

Bericht door dimona »

Ik weet het niet, maar als je paspoort verloopt binnen een half jaar nadat je je visum hebt gekregen, dan zou ik sowieso een nieuw paspoort aanvragen vóórdat je je visum aanvraagt (anders loop je al die tijd daarna met twee paspoorten rond).

Een paspoort dat nog geldig moet zijn tot 6 maanden na het aflopen van je visum, daar kan ik me niets bij voorstellen.

Met paspoorten die geldig zijn tot 2015 en 2017 is er volgens mij geen enkel obstakel om wat-voor-visum-dan-ook aan te vragen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zie nu dit staan op de visumsite van de overheid ( http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_1271.html ) en ik ben nu ook in verwarring:

Passport valid for travel to the U.S. - Your passport must be valid for at least six months beyond your period of stay in the U.S. (unless exempt by country-specific agreements). If more than one person is included in your passport, each person who needs a visa must submit a separate application.

Veel van de temporary visahouders die ik ken, hebben een visum voor 5 jaar, dus dan kun je niet zoveel als je paspoort ook maar 5 jaar geldig is. Bij je visum hoort een I94, een elektronisch document dat wordt opgemaakt iedere keer als je het land binnenkomt; daar staat op tot hoe lang je in het land mag zijn. Die periode is altijd korter dan de datum op het visum, in mijn geval bijvoorbeeld steeds 2 jaar. Dat betekent dat ik gedurende die periode van 5 jaar steeds maximaal 2 jaar in de VS mag verblijven. Een weekje vakantie in Europa is vervolgens weer genoeg voor een nieuwe periode van twee jaar. Het kan zijn dat hier boven aan de I94 datum wordt gerefereerd, maar dat vind ik eigenlijk ook al niet logisch, omdat je daarover van te voren helemaal geen informatie krijgt.

Drie leden van ons gezin-met-visum zijn al eens met een paspoort het land binnengekomen dat nog maar een paar maanden geldig was en dat is nooit een probleem geweest.

Kortom: ik heb geen idee wat ze hier mee bedoelen
hedgehog
Amerika-ontdekker
Partner van: millie
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door hedgehog »

Onze immigration lawyer zal deze vraag dan op zijn boterham krijgen, ik zal laten weten wat hij zegt, dan staat het nadien voor anderen ook meteen in deze thread...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik heb het ook nooit duidelijk kunnen achterhalen, al dacht ik ooit achterhaald te hebben dat het bij je first entry nog 6 maanden geldig moet zijn. Een kennis van me kwam echter een keer flink in de problemen toen ze met haar L2 en dochter met L2 weer de VS in wilde (dus niet first entry) en het paspoort van haar dochter nog maar een paar maanden geldig was. Ze werden apart genomen en het duurde een hele tijd voordat ze het land in mochten. Ik heb toen gezocht en die regel echt nergens zo kunnen vinden, maar je zult dus maar zo'n officer treffen...
Mijn paspoort was destijds nog 6,5 maand geldig toen we het visum voor 3 jaar kregen (en enkel dagen later in de VS aankwamen). Dat was toen, in 2011, bij ons geen enkel probleem.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Toen wij vertrokken was Mr. Oors paspoort dat hij op dat moment had, nog zo'n anderhalf jaar geldig. Ik heb hem toen toch een nieuw paspoort laten aanvragen zodat hij zijn visum kreeg in een paspoort dat vijf jaar mee ging. Nadeel van een paspoort dat verloopt voordat het visum daarin verlopen is is, dat je daarna met twee paspoorten moet reizen. (Maar uiteindelijk beland je toch in die situatie inderdaad.)

Als is je L-1 of L-2 visum geldig voor drie of voor vijf jaar, dat betekent dat je gedurende die periode entry tot de US mag aanvragen gebaseerd op je visum. Hoe lang je in de US mag blijven wordt bepaald door de I-94 die wordt verstrekt, nu electronisch. Een I-94, zo heb ik begrepen, kan nooit langer geldig zijn dan je paspoort geldig is.
Dus als je weet dat je in 2015 nog in de US zult zijn kan het handiger - en misschien goedkoper - zijn om de pas nu te verlengen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer