Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

[Advies gevraagd] Reisschema rondje Florida + Orlando

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

[Advies gevraagd] Reisschema rondje Florida + Orlando

Bericht door SpaceAce »

Onze aankomende USA-vakantie zal zijn naar Florida van vrijdag 18 mei t/m dinsdag 12 juni 2007. De vliegtickets zijn al geboekt en de Disneytickets en autohuur gaan we binnenkort doen. Momenteel ben ik druk bezig om me in te lezen en een leuk schema'tje in elkaar aan het zetten.

Zie onderstaand schema. Zouden jullie ons antwoord kunnen geven op de bijbehorende vragen? Andere tips en opmerkingen zijn natuurlijk ook erg welkom!

Alvast bedankt!

Dag 01 [18/05] Schiphol - Orlando
Dag 02 [19/05] Orlando - Miami [Activiteit: Kennedy Space Center]
Dag 03 [20/05] Miami
Dag 04 [21/05] Miami - Islamorada
Dag 05 [22/05] Islamorada - Key West [Activiteit: met dolfijnen zwemmen]
Dag 06 [23/05] Key West
Dag 07 [24/05] Key West [Activiteit: Duiken/Snuba]
Dag 08 [25/05] Key West - Naples [Activiteit: Airboat tour - tussenstops tijdens de autorit]
Dag 09 [26/05] Naples - Fort Myers [Activiteit: Naples - Sanibel/Captiva]
Dag 10 [27/05] Fort Myers - Clearwater [Activiteit: Fort Myers]
Dag 11 [28/05] Clearwater [Activiteit: Clearwater Beach]
Dag 12 [29/05] Clearwater - Orlando [Activiteit:Busch Gardens Africa]
Dag 13 [30/05] Orlando
Dag 14 [31/05] Orlando
Dag 15 [01/06] Orlando
Dag 16 [02/06] Orlando
Dag 17 [03/06] Orlando
Dag 18 [04/06] Orlando
Dag 19 [05/06] Orlando
Dag 20 [06/06] Orlando
Dag 21 [07/06] Orlando
Dag 22 [08/06] Orlando
Dag 23 [09/06] Orlando
Dag 24 [10/06] Orlando
Dag 25 [11/06] Orlando - Schiphol
Dag 26 [12/06] Aankomst Schiphol

Ter aanvulling op bovenstaand schema
:
  • Dag 01: We komen vrijdags de 18 in de middag aan in Orlando. De bedoeling is dan om te overnachten in een hotel bij het vliegveld. Dit eerste hotel boeken we - uiteraard - van te voren thuis.
  • Dag 02: deze zaterdag rijden we vroeg in de ochtend weg naar KSC en einde van die dag rijden we dan naar Miami om daar een hotel te zoeken.
  • Dag 04: we willen aan het eind van de dag (rond 17.00 uur?) richting Islamorada rijden om daar een hotel te zoeken
  • Dag 05: in de middag zwemmen met dolfijnen en dan aan het eind van de dag naar Key West rijden.
  • Dag 08: in de ochtend rijden we al weg, via een paar tussenstops willen we aan het eind van de dag in Naples zijn
  • Dag 09: eerst Naples bekijken en dan richting Fort Myers. We weten nog niet of we hier een hotel gaan zoeken en dan vanuit dat hotel naar Sanibel/Captiva of dat we van Naples rechtstreeks naar Sanibel/Captiva rijden en dan eind van de dag weer terug naar Fort Myers om daar een hotel te zoeken.
  • Dag 10: Eerst Fort Myers bekijken en eind van de dag naar Clearwater om daar een hotel te zoeken.
Wat is er precies te doen in (de must do's & see's)?
:arrow: Naples
:arrow: Sanibel/Captiva
:arrow: Fort Myers
:arrow: Key West
:arrow: Clearwater/Clearwater Beach
Ik heb natuurlijk een beetje op het forum gesurft en in de Capitool Reisgids van Florida gelezen, maar daar kan ik niet goed uithalen wat nou echt de 'musts' zijn. Overigens ter info: wij zijn niet echt musea-mensen! Andere soorten van 'cultuur' is welkom

Overige Vragen
:
:arrow: Is ons planningsschema een beetje goed verdeeld? Maak ik geen rekenfout qua afstanden? Er zou eventueel nog een dagje extra bij de rondreis ingepland kunnen worden, maar meer dan één wil ik liever niet gebruiken voor de rondreis. Dit omdat we ook erg graag relaxt Orlando willen bezoeken.
:arrow: Is het verstandig om de hotels van te voren te boeken? Of kan het ook op de bonnefooi? Of is een combi misschien beter (sommige hotels al wel van te voren boeken en andere gewoon uit een bonnenboekje)?
:arrow: Zijn de Disneywaterparken te combineren met een bezoekje aan een winkelcentrum (Florida Mall / Outlet Center)?
:arrow: Ik had eerst ook St. Petersburg, Fort Lauderdale en Sarasota in de planning staan, maar omdat het anders te veel werd (naar mijn gevoel) en me deze drie plaatsen het minst de moeite waard leken, heb ik ze eruit gelaten. Zie ik dit verkeerd en kan ik een of meerdere plaatsen beter ruilen met een andere plaats? (Zoja, met welke plaats?)

Wat we graag zouden willen doen in Orlando:

De Disneyparken (Magic Kingdom - Animal Kingdom - MGM - Epcot), de twee waterparken van Disney (Blizzard Beach & Typhoon Lagoon), Universal Studios, Island of Adventure, Seaworld, Florida Mall, Outlet Center, Cypress Gardens (mits deze dan nog bestaat ), Kellypark, Oldtown.
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 18 okt 2006, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
wiepster
Amerika-expert

Re: [Advies gevraagd] Reisschema rondje Florida + Orlando

Bericht door wiepster »

SpaceAce schreef: Zie onderstaand schema. Zouden jullie ons antwoord kunnen geven op de bijbehorende vragen? Andere tips en opmerkingen zijn natuurlijk ook erg welkom!

Alvast bedankt!
  • Dag 01: We komen vrijdags de 18 in de middag aan in Orlando. De bedoeling is dan om te overnachten in een hotel bij het vliegveld. Dit eerste hotel boeken we - uiteraard - van te voren thuis.
  • Dag 02: deze zaterdag rijden we vroeg in de ochtend weg naar KSC en einde van die dag rijden we dan naar Miami om daar een hotel te zoeken.Is ruim 4 uur rijden van Kennedy SC naar Miami ?? En dan nog laat in de avond een hotel zoeken in Miami? Misschien hotel van te voren boeken? Ook de kustweg A1A is mooi om te rijden vanaf KSC tot aan ongeveer Cocoa/Melbourne en dan weer de I95 op
  • Dag 04: we willen aan het eind van de dag (rond 17.00 uur?) richting Islamorada rijden om daar een hotel te zoeken
    Overige Vragen[/u]:
    :arrow: Is ons planningsschema een beetje goed verdeeld? Maak ik geen rekenfout qua afstanden? Er zou eventueel nog een dagje extra bij de rondreis ingepland kunnen worden, maar meer dan één wil ik liever niet gebruiken voor de rondreis. Dit omdat we ook erg graag relaxt Orlando willen bezoeken.
    :arrow: Is het verstandig om de hotels van te voren te boeken? Of kan het ook op de bonnefooi? Of is een combi misschien beter (sommige hotels al wel van te voren boeken en andere gewoon uit een bonnenboekje)?
    :arrow: Zijn de Disneywaterparken te combineren met een bezoekje aan een winkelcentrum (Florida Mall / Outlet Center)?
    Wat we graag zouden willen doen in Orlando:[/u]
    De Disneyparken (Magic Kingdom - Animal Kingdom - MGM - Epcot), de twee waterparken van Disney (Blizzard Beach & Typhoon Lagoon), Universal Studios, Island of Adventure, Seaworld, Florida Mall, Outlet Center, Super deluxe Millenia Mall, vlak bij de Florida Mall Cypress Gardens (mits deze dan nog bestaat ), Kellypark, Oldtown.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

wiepster schreef:Is ruim 4 uur rijden van Kennedy SC naar Miami ?? En dan nog laat in de avond een hotel zoeken in Miami? Misschien hotel van te voren boeken?
Dat het vier uur rijden is, dat weten we. Maar we zijn van plan om rond een uur of 4 weg te rijden uit KSC. Tijdens onze afgelopen vakantie in het Noord-Oosten van de USA hebben we vaak genoeg autoritten gehad van 3 tot 4 uur 's avonds om een hotel op te zoeken. Dit is dus geen probleem. Maar wellicht boeken we inderdaad een hotel in Miami van te voren.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Verder niemand die tips heeft naar aanleiding van mijn schema'tje?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik hoop voor jouw dat je al die dagen in Orlando kunt vermaken... ik kom er 2 keer per jaar .. maar na een paar dagen heb ik het wel gezien...ik zou van al die dagen dat je in Orlando bent de auto pakken en er op uittrekken.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ben maar niet bang hoor, wij vermaken ons wel in Orlando.

In 2004 zijn we twee weken daar geweest (en 5 dagen Miami), maar we vonden eigenlijk twee weken Orlando nog te kort. Met pijn in ons hart vertrokken we met de auto naar Miami.

Dus deze anderhalve week welke we gepland hebben in Orlando, zal voor ons ook nog steeds te kort zijn :cry: (maarja, m'n werkgever wil toch dat ik na 3.5 week weer eens op m'n werk verschijn....)
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Op Key West verplaats je je het beste op een scootertje. Misschien leuk om een (mid)dagje een scooter te huren en wat rond te rijden daar? Ik vond het leuk om er een beetje rond te lopen en wat winkeltjes te bekijken. Het water is heel mooi van kleur en er zwemmen echt van allerlei vissen in die je vanaf de kade goed kon zien. Neem een klein koeltasje mee en een paar flessen water. Je kunt behoorlijk uitdrogen. Ga bij Sloppy Joe's een sandwich eten. Het is een leuke en beroemde bar met veel live entertainment. http://sloppyjoes.com/

Ik heb een paar jaar geleden ook de rit van KSC naar Miami gemaakt in 1 dag en ik vond het toch een behoorlijke tocht hoor. Als ik in jouw plaats zou gaan dan zou ik 1 dag Orlando opgeven en die besteden aan een wat rustigere tocht naar Miami, zodat je onderweg ook nog een keer kunt uitstappen om te shoppen en dingen te bekijken.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Linda,

Het heeft even geduurd, ben niet zo heel erg actief geweest vanwege ziekte, maar ik wil je mijn adviezen toch niet onthouden.
SpaceAce schreef: Dag 02 [19/05] Orlando - Miami [Activiteit: Kennedy Space Center]
Dag 03 [20/05] Miami
Dag 04 [21/05] Miami - Islamorada
Jullie blijven wel kort in Miami....... Ik weet dat jullie er al eerder waren, maar ook dat jullie er toen niet zoveel aan vonden. Wij waren er vorig jaar ook een paar dagen, en we hebben ervan genoten. Wij vonden het een heel leuke stad, vooral enkele delen ervan.

Miami South Beach is gewoon erg gezellig, hier zou ik proberen een hotel te boeken. Wij verbleven in het Cardozo Hotel, van Gloria Estefan (die we niet gezien hebben.....) en dat vonden we echt super! We hadden een heel goede prijs via Travel Trend, de kamer was geweldig en we zaten midden in het levendige Art Deco District, aan het strand. Kon niet beter.

Op South Beach zou ik zeker lunchen in News Café op Ocean Drive, The Place To Be! En heel goed eten, erg gezellig en leuk restaurantje. Verder vonden het het Holocaust Memorial op South Beach een echte must. Heel indrukwekkend, moet je zeker gezien hebben. Het kost je slechts een uurtje, maar is zeker de moeite waard.

In Miami zelf vonden wij Coconut Grove en Coral Gables heel erg leuk! Een leuke rondrit kun je maken door deze wijken, met een aantal plekjes om te stoppen en even rond te stappen. Erg gezellig, je merkt hier echt het relaxte leventje en de meer spaanse cultuur. Ook de Bayside Marketplace is zeer de moeite, vooral 's avonds. Er is dan overal live muziek, en het uitzicht op de bayside is dan het fotograferen waard.

Ik zou zeker ook rond zonsondergang een stop maken bij het restaurant Rusty Pelican. Vanaf hier heb je een schitterend uitzicht op de skyline, zeeeeer de moeite waard!

Verder hebben wij een bezoekje gebracht aan Vizcaya, maar dat kunnen jullie gerust overslaan, vonden we niet echt de moeite. In de Fairchild Tropical Garden hebben we ook een halve dag besteed, en dat vonden we echt geweldig. Schitterend aangelegd, mooie natuur, heel rustgevend, en we hebben er een aantal heel mooie grote leguanen gezien, in het wild. Wij kunnen dit zeker aanraden.
SpaceAce schreef:Dag 04 [21/05] Miami - Islamorada
Dag 05 [22/05] Islamorada - Key West [Activiteit: met dolfijnen zwemmen]
Dag 06 [23/05] Key West
Dag 07 [24/05] Key West [Activiteit: Duiken/Snuba]
Dag 08 [25/05] Key West - Naples [Activiteit: Airboat tour - tussenstops tijdens de autorit]
Volgens mij kun je beter duiken en snorkelen bij Key Largo dan bij Key West, tenminste Key Largo staat erom bekend bij mijn weten. Wij hebben er vorig jaar ook het John Pennekamp State Park bezocht, maar dat zou ik overslaan. Wij vonden het niet echt bijzonder. Maar vanaf hier kun je wel de beroemde snorkel en duiktrips maken, ook naar naar Dry Tortugas en de mooie onderwaterwereld in deze streek. Kun je dan niet beter vanaf Miami naar Key Largo rijden, een dag uittrekken voor het duiken en daarvoor een dag schrappen op Key West?

Een dagje Key West is volgens mij voldoende om het leuke dorpje te verkennen. Vergeet in elk geval niet de zonsondergang te zien aan Mallory Square, die is vooral erg gezellig met live muziek en artiesten, en hopelijk ook erg mooi. Verder zou ik Duvall Street niet overslaan om over te flaneren, met z'n leuke winkeltjes en galeries. Wij hebben vorig jaar ook de vlindertuin bezocht op Key West en die vonden we erg de moeite waard!

Key West vonden wij wel een erg leuk eiland, heel gezellig. De overige eilanden vonden we niet zo bijzonder en ook de autoroute naar Key West viel ons wat tegen, wij hadden er meer van verwacht. Wij vonden hem vooral erg saai en lang........
SpaceAce schreef:Wat is er precies te doen in (de must do's & see's)?
:arrow: Naples
:arrow: Sanibel/Captiva
:arrow: Fort Myers
:arrow: Key West
:arrow: Clearwater/Clearwater Beach
Ik heb natuurlijk een beetje op het forum gesurft en in de Capitool Reisgids van Florida gelezen, maar daar kan ik niet goed uithalen wat nou echt de 'musts' zijn. Overigens ter info: wij zijn niet echt musea-mensen! Andere soorten van 'cultuur' is welkom
Wij zijn vorig jaar vanuit de Keys via de Everglades naar de golfkust gereden. Wij hebben toen geen airboatride gedaan, maar wel een ritje met de tram door Shark Valley. MMMMwah....... wij hoeven het niet nog eens te zien, vonden het niet heel bijzonder. Wel een aantal mooie landschappen en veel vogels, en enkele krododillen, maar niet spectaculair. Een stopje bij het Big Cypress Visitor Center is wel heel leuk, voor een korte wandeling over de boardwalk. Hier zie je al genoeg krokodillen, en misschien ook enkele slangen. Leuk voor een korte pauze.

Aan de golfkust hebben we overnacht in Fort Myers Beach, en we hebben vandaaruit Sanibel en Captiva gedaan. Dat vonden we niet echt bijzonder. en ik zou het dan ook niet speciaal aanraden. Wij vonden het niet echt iets bijzonders bieden. Je betaalt een pittige tol om het eiland op te mogen, en die kunnen jullie volgens mij beter besparen.

Wij hadden graag het Edison/Fort winter home willen bezoeken in Fort Myers, maar helaas was dat vorig jaar nog gesloten vanwege orkaanschade. Ik heb gehoord dat het erg de moeite waard is.

In Estero, aan de golfkust, ligt wel een heel mooie outlet! Wij vonden deze mooier dan alle outlets in Orlando, dus die kunnen we wel aanbevelen. Goed aanbod van alle merken, en erg gezellig aangekleed.

Wij hebben daarna een week doorgebracht in een appartement op het strand van Siesta Key, vlakbij Sarasota. Vandaaruit hebben we twee dagen Tampa gedaan (Busch Gardens), een dagje Sarasota (inderdaad niet heel erg bijzonder), een dagje Myakka River State Park (wel leuk, vooral de hangbrug) en een dagje Ringling Estate. DIe laatste kan ik zeker aanbevelen, is erg leuk om te zien. WIj hebben het kunst-museum ook overgeslagen, maar het circusmuseum is wel erg leuk en heel apart om te zien. Maar het mooiste in het Ringling Estate is het huis zelf, waar je een rondleiding kan krijgen, en een wandeling door de mooie tuin. De bomen die er staan zijn heeeeeeel apart.

Verder hebben we hier vooral gerelaxt en genoten van de zonsondergangen aan het strand. Naples zijn we alleen doorheen gereden, dus daarover kan ik niets vertellen.
SpaceAce schreef::arrow: Is het verstandig om de hotels van te voren te boeken? Of kan het ook op de bonnefooi? Of is een combi misschien beter (sommige hotels al wel van te voren boeken en andere gewoon uit een bonnenboekje)?
Miami en de Keys zou ik zeker vantevoren boeken! Miami South Beach is een heel populaire bestemming en de hotels zijn er vaak volgeboekt. Op de Keys, vooral Key West, zijn de hotels ook vaak volgeboekt, ook omdat er vaak evenementen zijn. De hotels zijn in beide plaatsen ook niet goedkoop, en kortingsbonnen vind je er niet. Ik zou dus vantevoren op internet zoeken naar een goede deal. Of probeer priceline, maar daarmee hadden wij vorig jaar op Key West een heel slechte ervaring.......

Toen wij vorig jaar in de buurt van Sanibel op zoek gingen naar een hotel, hadden we ook weinig succes. Veel was volgeboekt......... Ik weet niet waarom, maar het was gewoon heel lastig om iets te vinden. Kortingsbonnen waren er niet of werden niet geaccepteerd, of de hotels waren gewoon vol. Nooit eerder hadden we dat meegemaakt. En we waren nog wel in het laagseizoen, in november.

Het zuiden van Florida was toen ook bijna volledig volgeboekt, vanwege een nascar race en ook door de orkaan die er kort tevoren overheen was geraast. Veel mensen die hun huis kwijt zijn of veel schade hebben, overnachten dan blijkbaar in een hotel.

SpaceAce schreef::arrow: Zijn de Disneywaterparken te combineren met een bezoekje aan een winkelcentrum (Florida Mall / Outlet Center)?
Dat ligt eraan hoe je je tijd verdeelt, natuurlijk. Maar volgens mij is het prima te doen! De malls en de outlets zijn natuurlijk ook 's avonds geopend, dus volgens mij kun je dat prima combineren. Ga lekker op tijd naar het waterpark en aan het einde van de middag heb je het daar wel gezien. Je hebt dan nog voldoende tijd om een mall of een outlet op te zoeken.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen, maar als je nog vragen hebt, dan stel ze gerust! Kijk ook eens naar onze foto's van onze Floridareis 2005. Misschien zie je nog leuke dingen. Het ondersteunt in elk geval mijn adviezen met de foto's erbij, maakt het makkelijker beslissen of het voor jullie ook interessant is.

Een laatste tip die ik jullie niet wil onthouden: langs de I-4, even ten zuiden van Orlando, ligt het Fantasy of Flight. Hier kun je een korte rondvlucht maken in een open, ik vond het een geweldige ervaring. Ook ligt hier een klein museum bij met vliegtuigen, en hoewel wij ook niet houden van museums, was dit wel erg de moeite waard!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Speakingtongues
Amerikakenner

Bij Orlando

Bericht door Speakingtongues »

Bij Orlando kun je het beste een Hotel boeken in Kissimee als je aankomt Die hotels zijn vlak bij de parken en spotgoedkoop vaak.

Wat is er te zien bij Naples en omstreken ? Prachtige stranden, blauwe zee, rust, maar verder is er niet veel te doen dan strand en shoppen en oude mensen bekijken :wink:
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Speakingtongues
Amerikakenner

Sanibel Captiva is erg mooi

Bericht door Speakingtongues »

Die omgeving is erg mooi daar
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Hoi,
Ik heb geen adviezen voor je we gaan zelf voor het eerst, wel grappig dat we in de zelfde periode ook in Orlando zitten, misschien komen we elkaar wel tegen.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Nieuwe ronde, nieuwe kansen :)
Na het bekijken van de tips en nog eens kijken naar de afstanden, kom ik uit op onderstaand schema

Dag 01 - 18/05/2007: Schiphol – Orlando
• Vliegreis (vertrek 13.40 uur – aankomst 17.35 uur)
Hotel bij het vliegveld

Dag 02 - 19/05/2007: Orlando – Fort Lauderdale (0.45 uur naar KSC / 3.00 uur naar FL)
• Bezoek Kennedy Space Center
Hotel in/bij Fort Lauderdale

Dag 03 - 20/05/2007: Fort Lauderdale – Miami Beach (0.45 uur)
• Miami: Lunchen ‘News Café’ - Bayside Marketplace – Boottocht - Art Deco – Holocaust Memorial – Restaurant ‘Rusty Pelican’
Hotel in Miami SoBe

Dag 04 - 21/05/2007: Miami Beach – Key Largo (1.30 uur)
• Miami: Rondje Coral Gables (Venetian Pool!) - Coconut Grove Village – Fairchild Tropical Garden
Hotel op Key Largo

Dag 05 - 22/05/2007: Key Largo – Islamorada (0.30 uur)
• Duiken
Hotel op Islamorada

Dag 06 - 23/05/2007: Islamorada – Key West (1.45 uur)
• Theater of the Sea (met dolfijnen zwemmen)
Hotel op Key West

Dag 07 - 24/05/2007: Key West
• Key west: Duvalstreet – Southern Most Point – The Key West Butterfly & Nature Conservatory – Mallory Square (zonsondergang)
Hotel op Key West

Dag 08 - 25/05/2007: Key West – Everglades City (4.15 uur)
• Airboat Tour
• Big Cypress Visitor Center
Hotel in/bij Everglades City

Dag 09 - 26/05/2007: Everglades City – Fort Myers (1.15 uur)
• Estero: Outlet
• Sanibel/Captiva: schelpjes zoeken
Hotel in/bij Fort Myers

Dag 10 - 27/05/2007: Fort Myers – St. Petersburg (1.45 uur)
• Sarasota: Myakka River State Park – Ringling (Circus Museum – Ca’d’Zan)
Hotel in/bij St. Petersburg

Dag 11 - 28/05/2007: St. Petersburg - Clearwater (0.30 uur)
• St. Petersburg: Great Explorations – de Pier
• Clearwater Beach
Hotel in/bij Clearwater

Dag 12 - 29/05/2007: Clearwater – Orlando (0.45 uur naar BG / 1.30 uur naar Orlando)
• Busch Gardens
Hotel op de International Drive/Kissimmee/Lake Buena Vista (Orlando)

Dag 13 - 30/05/2007: Orlando
Dag 14 - 31/05/2007: Orlando
Dag 15 - 01/06/2007: Orlando
Dag 16 - 02/06/2007: Orlando
Dag 17 - 03/06/2007: Orlando
Dag 18 - 04/06/2007: Orlando
Dag 19 - 05/06/2007: Orlando
Dag 20 - 06/06/2007: Orlando
Dag 21 - 07/06/2007: Orlando
Dag 22 - 08/06/2007: Orlando
Dag 23 - 09/06/2007: Orlando
Dag 24 - 10/06/2007: Orlando
Dag 25 - 11/06/2007: Orlando – Schiphol (vertrek: 19.35 uur)
Dag 26 - 12/06/2007: Schiphol (aankomst: 10.15 uur)

Afbeelding

Ter info
Achter de planning hebt ik tussen haakjes de reistijd gezet. Dit zijn reistijden van Streets & Trips en heb ik per kwartier - naar boven afgerond - geteld. Uiteindelijk tel ik in theorie nog een half uur standaard erbij voor eventueel traag verkeer etc.

We hebben er toch maar voor gekozen om na ons bezoekje aan KSC niet helemaal door te rijden naar Miami, maar een overnachting bij Fort Lauderdale (al zullen we van deze plaats dus niet al te veel zien). In de ochtend op dag 3 willen we dus naar Miami rijden om zo de gehele dag in Miami te kunnen zijn. Ook dag 4 zullen we grotendeels in Miami zijn, daar we van plan zijn om tegen de avond naar Key Largo te rijden. We weten dat deze tocht langer kan zijn dan de opgegeven reistijd zoals Streets & Trips opgeeft, dus willen we die dag niet al te laat vertrekken (rond een uur of 21.00 bij het hotel aankomen in Key Largo is prima).

Verder wordt onze overnachting na de lange tocht van Key West dus niet Naples, maar Everglades City. Niet dat het super veel scheelt qua reistijd, maar alle kleine beetjes helpen :)
Ook een overnachting bij St. Petersburg in plaats van twee nachten Clearwater. Dit omdat tussen Fort Myers en Clearwater best wel veel leuke dingen te doen zijn!

Opmerkingen en/of tips zijn natuurlijk welkom!
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Dan zou je mooi bij Everglades City bij Speedy Johnson's een airboat tour kunnen maken.
Ikzelf zou hem in ieder geval niet meer onderweg langs de 41 doen. Heb ik een keer gedaan
(waren weer van die zwijgzame indianen) werden we met 12 man op zo'n airboat gezet en
naar een eilandje gebracht waar andere leden van de stam al zaten te wachten met allerlei
koopwaar. Hier hebben we een behoorlijke tijd moeten doorbrengen voordat we werden
opgehaald en teruggebracht (dit was in 1992). Bij speedy Johnson's gaan er maximaal
4 passagiers mee, en wij hadden een vrolijke piloot die ook nog eens wat vertelde.
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Houd wanneer je laat uit Miami wilt vertrekken richting Key Largo rekening met het verkeer in en rond Miami. Het is er dan veel drukker dan overdag
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Ik weet niet of je weleens het blog leest van Petra/VS die is op dit moment in Fort Meyers, ze is daar samen met Petra S voor een weekje. Misschien kan je nog leuke tips opdoen.
Groetjes, Nel
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Girl_2004 schreef:Ik weet niet of je weleens het blog leest van Petra/VS die is op dit moment in Fort Meyers, ze is daar samen met Petra S voor een weekje. Misschien kan je nog leuke tips opdoen.
Volgens mij zitten ze momenteel in Naples en het is erg leuk en informatief om haar blog te lezen en ook plaatst Petra veel mooie foto's en leuke filmpjes erbij.

Ik volg hen dagelijks en geniet enorm van de voor mij over het algemeen wel bekende plaatsen en bezienswaardigheden. Voor iemand die minder bekend is in deze streek is er veel informatie uit te halen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Ik lees hem al jaren, met veel plezier. Het is net of je erbij bent.
Groetjes, Nel
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

SpaceAce schreef:Onze aankomende USA-vakantie zal zijn naar Florida van vrijdag 18 mei t/m dinsdag 12 juni 2007. De vliegtickets zijn al geboekt en de Disneytickets en autohuur gaan we binnenkort doen.
En inmiddels zijn ook de Disneytickets en de huurauto geboekt.

We hebben een 7-daagse Magic Base ticket met de Park Hopper en fun-and-more optie (via American Estates) en een Equinox huurauto van Alamo (via usareisen.de)

Vooral met deze laatste ben ik erg blij mee :) Vorig jaar hadden we ook een Equinox geboekt, maar deze zijn vrij vaak 'uitverkocht'. Toen kregen we een GMC Envoy mee. Prima auto'tje. Ben benieuwd of we ditmaal wel de Equinox meekrijgen.
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Jullie schema ziet er goed uit! Ook wij vermaken ons altijd prima als we 2 weken in Orlando zijn :lol:

Als tip: misschien was/is het handiger om aan te komen op Miami en KCS aan te doen in de laatste 2 weken van jullie vakantie, als jullie toch al in Orlando zijn... Wij hebben diverse keren met Martinair gevlogen en je kunt ervoor kiezen om aan te komen op Miami en dan weer vertrekken vanaf Orlando (of andersom natuurlijk).
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

Hoi,

Wij zijn net terug uit Florida (9-25 DEC) en zijn oa ook in onderstaande plaatsen geweest. Ik heb er wat bijgetiept bij jullie route, kijk maar of je er wat aan hebt.

Gr. Angela

Dag 08 - 25/05/2007: Key West – Everglades City (4.15 uur)
• Airboat Tour
• Big Cypress Visitor Center
Hotel in/bij Everglades City

Ga je over de aligator alley, of pak je de 41? Over de alley zou ik aanraden een hotel in Naples te regelen (daar kom je dan langs), en de airboats in Everglades City gaan op beperkte tijden, dus je moet daar toch wel vroeg in de middag zien aan te komen. Volgens mij zitten er bovendien niet zo heel veel hotels in/rondom Everglades city. Als ik jullie was zou ik een klein stukje doorrijden naar Naples en daar een nachtje in het Holiday Inn Naples (Tamiami trail) gaan zitten. Wij zaten daar vorige week voor een tweede keer en het is een prima hotel en niet duur (59 dollar). Staat ook vaak in bonnenboekjes enzo. Is dan al met al wel wat rijden op een dag, maar zo'n airboat tour duurt vaak maar iets van 1 1/2 uur en als je in Naples eindigt die dag, zit je meteen de volgende dag goed.

Nu ik er zo over nadenk: Aan de kant van E-city zijn veel mangrove bossen en wij hebben tijdens onze airboattrip weinig dieren gezien, volgende keer gaan we dat aan de kant van Miami doen, jullie route kan dan worden key west - airboattrip - via alley naar naples.

Dag 09 - 26/05/2007: Everglades City – Fort Myers (1.15 uur)
• Estero: Outlet
• Sanibel/Captiva: schelpjes zoeken
Hotel in/bij Fort Myers

Outlet heet Miromar Outlets en het ligt halverwege op de weg van Naples naar FT Myers. Ik vond het een heel mooi winkelcentrum, erg groot en het lijkt het meeste op de premium outlet Orlando. In tegenstelling tot de outlets van Orlando was het hier in december een stuk rustiger qua mensen en was er overal nog heel veel voorraad.

Wat echt een aanrader is (maar ik weet niet of dat qua tijd gaat lukken) is om Sanibel island per fiets te verkennen. Wij hebben bij Billy's bike fietsen gehuurd voor 4 uurtjes (25 dollar in totaal) en hebben per fiets het J.N. "DING" Darling (natuurpark) verkend. We hebben op Sanibel island heerlijk gegeten bij de Island Cow (vlakbij Billy's bikes).

We hebben in ft Myers in het Best Western Beach Resort gezeten, maar dat is eigenlijk alleen handig als je een dagje strand wilt inlassen, anders is het zonde van je geld.

Dag 10 - 27/05/2007: Fort Myers – St. Petersburg (1.45 uur)
• Sarasota: Myakka River State Park – Ringling (Circus Museum – Ca’d’Zan)
Hotel in/bij St. Petersburg

Myakka River State park: wij hebben hier een boottochtje gemaakt over een van de meren (iets van 90 minuten) en dat was niet spectaculair maar wel aardig aangezien de captain veel over wildlife heeft verteld. Je kunt ook zoiets met een treintje over het park doen. Verder hebben we even over de "birdwalk" gelopen om mooie vogels oa Bald Eagle te spotten. En waar nodig hier en daar de auto ff stopgezet om wat alligators op de gevoelige plaat te leggen. Na een uurtje of drie hadden we het hier echt wel gezien.

Het Ringling museum vonden we (onverwachts) erg leuk eigenlijk. We hebben er wel bijna een hele dag doorgebracht terwijl we vantevoren dachten dat we na een ochtendje wel klaar zouden zijn. Het is best groot namelijk: je hebt een museum met allerlei kunstwerken, er is een tentoonstelling van een miniatuur Ringling museum, er is een gebouw met circusstukken (oa kleding, wagens etc) en er is het zomerverblijf van John en Mable Ringling zelf. Hier kun je een rondleiding krijgen en loop je door een aantal vertrekken.

Wellicht is het handig dat je deze dag in Sarasota overnacht. Vlakbij het Ringling museum heb je best een goede Comfort in (Tamiami trail, ook vaak via bonnenboekje) met goed ontbijt (wafels, bagels, cereals). Kun je de volgende dag meteen door naar St. Petersburg.

Nog een tip: als je in Sarasota zou blijven overnachten kun je s'avonds (vanaf half acht) naar de Sarasota Kennel Club (Dog Track races). Je vindt hier altijd wel een bonnetje van en dan kun je gratis naar de Greyhound dog races. Best leuk om een keertje te doen! Ringling, comfort inn en de dogtrack zitten alledrie vlak bijelkaar.

Een andere "Sarasota-by-night" tip is de dinner & a movie deal die je bij de downtown applebee's en nabijgelegen cinema hebt, op alletwee krijg je een fikse korting (aan de waiter bij applebee's vragen)

Sarasota is een leuke omgeving, we hadden zelf hier 1 dag geplanned, maar we zijn er uiteindelijk 4 blijven hangen. :-)

Dag 11 - 28/05/2007: St. Petersburg - Clearwater (0.30 uur)
• St. Petersburg: Great Explorations – de Pier
• Clearwater Beach
Hotel in/bij Clearwater

Wat in St Petersburg ook de moeite waard is om te bezichtigen is het Dali museum. Wij zijn niet van die mega museum types, maar dit was gewoon ff leuk om te zien, de pier viel wat tegen.

Autorijden in de Tampa, Clearwater en St. Petersburg omgeving neemt relatief veel tijd in beslag, hou daar rekening mee.

Dag 12 - 29/05/2007: Clearwater – Orlando (0.45 uur naar BG / 1.30 uur naar Orlando)
• Busch Gardens
Hotel op de International Drive/Kissimmee/Lake Buena Vista (Orlando)

Wij hebben deze keer voor het eerst in het Fairfield Inn Marriot Village Lake Buenavista gezeten. Wel erg massaal en niet echt "gezellig/knus", maar alles erg netjes en zeer functioneel. Uitgebreid ontbijtbuffet, mooi zwembad en schone kamers met een prima bed! (wat je niet altijd kunt zeggen van een hotelbed) Bovendien zit je hier ook lekker centraal tov alle bezienswaardigheden. Via Oad kun je deze volgens mij het goedkoopste krijgen (wij betaalden 22 euro p.p per nacht).
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer