Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

"Vriendelijke" Amerikanen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Hondo
Amerikafan

Re: "Vriendelijke" Amerikanen

Bericht door Hondo »

Ziva schreef: Ze vertrappen alle stenen, gooien overal vuil neer, ik heb zelfs grafitti gezien :shock: en geloof dat restauraties aan de orde van de dag zijn. Dan kun je misschien lachen om een museum in Amerika wat een hekwerk zet om een auto uit 1920 of om die Amerikaan die je zo trots zijn antiek uit 1930 laat zien maar ik vind het eigenlijk heel bijzonder en een verademing om te ervaren als ik eerlijk ben.
Doet me denken aan die documentaire over Detroit en het verval van de stad met al zijn auto fabrieken en oude gebouwen die instorten, stonden weinig hekken omheen :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hemel Ziva, dat was gewoon een kwinkende slag van Hondo.

Als je naar Las Vegas gaat is het inderdaad uniek dat je een Pyramide, een Venetiaanse gracht, plus een replica Eiffeltoren op een rijtje ziet staan.

De meeste USers wachten met langere reizen (naar Europa bv.) tot ze beiden gepensioneerd zijn heb ik de indruk.

Overigens is een opm. als "het merendeel vliegt liever naar een goedkope zon-bestemming" niet ook wat ongenuanceerd ?

Ik lees hier op het AA forum dat de meeste Amerika-gangers hier komen voor de Nationale Parken, de unieke natuurgebieden, de ongelofelijke landschappen.
Ik ben een keer door Utah gereden met M. Oor en was verbijsterd. Ik dacht de hele tijd 'het kan niet beter worden dan dit !' en dan gingen we een bocht om en het was toch nog prachtiger.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Oortjes, als ik woonde waar jij woont zat ik meer in death valley en Utah als thuis denk ik :-)
Jullie kunnen elk weekend naar death valley :)
Groetjes,
Carine
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je hebt gelijk, we hadden al eens naar Death Valley moeten gaan. Maar de afstanden hier zijn groter dan je denkt.
En, zoals ik al eens schreef, een hele dag in een auto zitten schudden is niet mijn idee van een leuke dag.

Utah zouden we inderdaad nog een keer moeten doen, maar dan een hele week weg en rustig genieten. Toen we erdoorheen reden waren we op weg van Milwaukee naar Fresno.

Wij hebben bijna al die twintig jaren dat we in de US/Canada woonden, beestjes gehad. Dat maakt dat je toch niet gauw een aantal dagen van huis gaat.
Afgelopen april is de laatste afgemaakt - dus nu zouden we wel op pad kunnen. Als ik het volhoud en niet met nieuwe diertjes thuiskom....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

oortjes schreef:De meeste USers wachten met langere reizen (naar Europa bv.) tot ze beiden gepensioneerd zijn heb ik de indruk.
Misschien is dat een westkust/oostkust verschil? In onze omgeving gaan net zoveel naar Europa op vakantie, als in eigen land. Alleen onder mijn Amerikaanse vriendinnen weet ik er zo al een, die nu in Duitsland zit, omdat haar dochter daar een half jaar gaat studeren (nb aan dezelfde uni als waar onze zoon afgelopen lente studeerde), een gezin dat naar Griekenland, Italie en Frankrijk is geweest, een ander die al heel veel van Europa gezien heeft en dit jaar naar Londen en Parijs ging enz. Het is natuurlijk ook vrij makkelijk vanaf Washington, de vluchten zijn niet veel langer dan naar de westkust (en men heeft in deze omgeving ook de vakantiedagen en het geld ervoor, moet er wel bijgeschreven worden inderdaad). Je hoort hier bijvoorbeeld ook maar weinig over mensen, die naar Hawaii op vakantie gaan en daar kwamen we voornamelijk westkusters tegen deze zomer.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

:offtopic:
oortjes schreef:Je hebt gelijk, we hadden al eens naar Death Valley moeten gaan. Maar de afstanden hier zijn groter dan je denkt.
En, zoals ik al eens schreef, een hele dag in een auto zitten schudden is niet mijn idee van een leuke dag.
Ik wil best een heel voorzichtige chauffeur zijn voor jou ;-)
Groetjes,
Carine
Fenna
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door Fenna »

Grappig om te zien hoeveel Nederlanders er eigenlijk in Amerika wonen! Wij ook! Ik vraag me af, gewoon nieuwsgierigheid, waarom al jullie hier eigenlijk wonen??

Gr. Fenna
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ze zijn gevlucht uit Nederland en hebben minimaal 10 jaar pp boven hun hoofd hangen...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:P :blink: DejaVu!!! Fenna, in dit topic kun je veel van de verhalen lezen daarover.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Fenna
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door Fenna »

Dank je Petra! Ik ga meteen kijken. :thumbup:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Petra/VS schreef:Je hoort hier bijvoorbeeld ook maar weinig over mensen, die naar Hawaii op vakantie gaan en daar kwamen we voornamelijk westkusters tegen deze zomer.
Verbaast me niets. Ik keek voor een vlucht naar Hawaii in Februari en zag dat een vlucht van Denver naar Hawaii goedkoper was dan een van Denver naar DC :shock:

(OK, het was een hele goedkope aanbieding voor Hawaii, maar toch)
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Hallo,
Vriendelijke Amerikanen is het topic, zijn we niet een beetje afgedwaald? Ik heb de indruk Dat er een beetje ( eigenlijk nogal veel)een verschil is tussen vakantie en er wonen, als toerist kom je inderdaad niet in contact met de bureaucratie, alleen met de immigration officer( valt volgens mijn belevenissen toch heel hard mee hoor, anderen vinden dit onbeschofte mensen, maar ik vind ze correct, en een beetje bang, denk ik) en verder hebben we alleen contact met zij die willen converseren met ons! Is er iemand die weet wat ze echt van Europese toeristen vinden?
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ziva schreef:Ik vond dat ook altijd enorm indrukwekkend om te zien maar tegelijkertijd stuitend om te zien dat bezoekers echt respectloos omgaan met zulke monumenten. Ze vertrappen alle stenen, gooien overal vuil neer, ik heb zelfs grafitti gezien :shock: en geloof dat restauraties aan de orde van de dag zijn.
Dit hadden wij nou met de Chinezen in Yellowstone. Echt niet normaal hoe respectloos er met de natuur werd om gegaan.

En volgens mij valt het wel mee dat Amerikanen niets van Europa weten. Wanneer Amerikanen vragen waar we vandaan komen is de eerste reactie steevast.. 'Ohh Holland.. legal pot and flat'
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ziva schreef:[Hoeveel van jullie weten werkelijk waar je familie vandaan komt/vanaf stamt?

Ikke, ikke, ikke!!! Ik kan mijn familie-verhaal vertellen terug tot aan de tijd van Jezus. En dat is geen geintje! (mocht je geinteresseerd zijn, dan doe ik dat graag per PB :P ).

Maar ik kan me verder heel goed vinden in je ietwat ongenuanceerd vertelde betoog. Ik irriteer me er altijd aan als mensen stellen dat Amerika geen geschiedenis kent. Ja, het land met zijn hedendaagse cultuur bestaat een stuk korter dan Europa. En ja, de samenleving zoals we die vandaag de dag kennen in de Westerse wereld komt voort uit het Europese continent (die mensen die dus naar Amerika gingen en daar een nieuw leven begonnen). Die Westerse geschiedenis is in Europa heel tastbaar vanwege de oude gebouwen die overal nog te bewonderen zijn en de eeuwenlange verhalen die erbij horen. Die geschiedenis is ook heel erg aanwezig in de hedendaagse Europese samenleving en dat maakt Europa een heel bijzondere plek. Maar Amerika heeft in de korte tijd van haar bestaan een ongelooflijke stempel op de wereld weten te drukken, op velen vlakken. En als je maar lang genoeg wacht is de historie in de VS net zo lang en rijk als die in Europa vandaag de dag :wink: .

En ja, er is een groot deel van de zogenaamd ontwikkelde Europese bevolking die inderdaad niets geeft om geschiedenis en tijdens een vakantie liever all-in in een resort aan de Turkse kust gaat zitten, met wonderschone natuur en cultuur op korte afstand zonder die te bezoeken. Maar die mensen vind je in elke samenleving en dat maakt ook helemaal niets uit. Er zijn nu eenmaal verschillen die er altijd zullen blijven.
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Ja, Belgie, de ene helft van de oudere Amerikanen zijn naar de expo van1958 geweest en de anderen zijn in het leger geweest in Duitsland en op uitstap naar Brussel of luik :o :o . De jongeren denken dat België een stad ergens in de buurt van Parijs of Duitsland is waar ze chocolade en bier hebben. Goed, de meeste mensen vinden het in Europa heerlijk Om hier mee uit te pakken. Zeg ik, ga hier eens aan de universiteitsstudenten eender waar in Europa vragen waar Wisconsin ligt, Washington( de staat, niet de stad), Arkansas, Texas, Ohio, en ga dan maar zo maar door, je zal niet echt grote percentages krijgen hoor :lol: we vinden ons superieur maar vraag maar eens door over het vroegere Rusland met al die deelstaten, weten ze gegarandeerd niets over, maar wel een grote bek over Amerikanen die niet weten in welk land Brussel ligt. Of ben ik weeral te streng :shock:weeral :offtopic:
Laatst gewijzigd door harryvanrooy op 28 aug 2013, 01:13, 2 keer totaal gewijzigd.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Sachasenne, da's lief !

En wat anderen schrijven, ja juist omdat de eersten die hier kwamen vonden dat hun beschaving "beter" was, en zeker weten hun geloof, is er veel verdwenen van de beschavingen die hier waren.
De US was geen leeg land, daarvoor moesten eerst heel wat bewoners worden vermoord per ongeluk of opzettelijk.

Ik denk weleens, en schrijf de gedachte hier neer voor wat-ie waard is, dat het bestaan in de US voor Europeanen (en Indiers en Aziaten) beter te doen is omdat we (en zij) weten wat onze geschiedenis is, waar we vandaan komen.
Voor de oorspronkelijke bewoners geldt dat zoveel van hun - enorm diverse ! - cultuur is stukgemaakt, dat ze zovaak als vee ergens anders heen werden gedreven, dat de meesten de verbinding met dat eigen verleden zijn kwijtgeraakt.
Voor de African Americans geldt dat ze uit hun continent zijn weggeroofd en ook niet kunnen weten wat specifiek hun geschiedenis is.

RiverCola, massa's Mexicanen kunnen hun geschiedenis terugvertellen tot aan overgrootvader Carlos Jesus. (Sorry kon het niet laten.)

Fenna, het is allemaal de schuld van Mr. Oor ! Die vertrok naar de US ! En dus hobbel ik al zo'n 20 jaar hier achter hem aan....
sabrinad
Amerika-ontdekker

vriendelijk of "gemaakt" vriendelijk

Bericht door sabrinad »

van de mensen die al naar the states zijn geweest, krijg je te horen: ze zijn inderdaad wel vriendelijker daar, maar vaak hoor je: ze zijn "gemaakt" vriendelijk. Hoe ervaren jullie dat?
Wanneer ik hier eens mijn zak aan de supermarkt liet vallen en al mijn spullen in het rond vlogen, kreeg ik bekijks, maar geen hulp. Denk dat ik in Amerika wel zou zijn geholpen. Zo'n dingen zijn voor mij wel belangrijk.
tosca
Amerika-expert

Re: vriendelijk of "gemaakt" vriendelijk

Bericht door tosca »

Daar is onlangs nog een heel topic over geweest, hier.
sabrinad
Amerika-ontdekker

Re: vriendelijk of "gemaakt" vriendelijk

Bericht door sabrinad »

niet gezien, erg bedankt!

PSVwally: onderwerpen samengevoegd
sabrinad
Amerika-ontdekker

Bericht door sabrinad »

als ik naar amerika op vakantie zou gaan, zou het me weinig kunnen schelen hoe men denkt over economie of politiek. Ik wil gewoon gastvrij en vriendelijk worden ontvangen. Hier noemt men dat natuurlijk allemaal "fake", maar wanneer je je zak op de parking vd supermarkt laat vallen, komt er zelden hulp. Men zal het veelal negeren. Zo'n dingen vind ik persoonlijk belangrijk.
Ze zeggen toch ook dat de belgen erg nuchter zijn, maar ik vind nuchter vaak gelijk aan onvriendelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer