Wat een schat aan informatie staat hier zeg! Toch wil ik graag tips, suggesties etc over de trip die ik en 10 vrienden gaan maken (we zijn allemaal 30 geworden) van 5 tot en met 14 oktober 2013. Hierbij het schema:
5 oktober: aankomst San Francisco eind van de middag / begin van de avond. Auto's ophalen en naar The Powell Hotel. Hier blijven we 2 nachten.
6 oktober: om 09.30 uur Alcatraz geboekt en om 16.30 uur naar American Football wedstrijd van de 49'ers.
Wat te doen in de tussenliggende periode en na de wedstrijd?
7 oktober: vertrek in de ochtend naar Yosemite View Lodge (in El Portal, net buiten het park). Hier blijven we 2 nachten
De afstand van San Francisco naar Yosemite View Lodge is ongeveer 314 km. Wat raden jullie aan om te doen? Bijvoorbeeld stukje omrijden en de Golden Gate Bridge meepakken of zo snel mogelijk naar Yosemite Park en daar nog wat bezienswaardigheden meepakken?
8 oktober: Yosemite park. 1 volle dag om zoveel mogelijk te zien en te zien, maar wat? Sequoa's? Watervallen? Mountainbiken? Hiken? Teveel dingen en te weinig tijd

9 oktober: Van Yosemite View Lodge naar Furnace Creek Resort in Death Valley. Hier blijven we 1 nacht. Deze reis is ongeveer 480 km en zal een groot deel van de dag opslokken of is er onderweg toch nog iets wat we moeten zien?
10 oktober: Van Furnace Creek Resort naar Las Vegas naar waarschijnlijk Ceasars Palace. De afstand is ongeveer een kleine 200 km. Wat kunnen we op deze dag meepikken van Deathvalley? Ik zou graag in ieder geval Badwater aandoen. In Vegas moeten we de auto's inleveren.
11 oktober: Las Vegas
12 oktober: Las Vegas
Wat te doen deze 2 volle dagen in Las Vegas?
- We willen in ieder geval een helikoptertour door de Grand Canyon maken, het liefst waar je ook landt in de canyon. Is het handig om gelijk vanuit Vegas te vliegen of een taxi / tour te nemen naar het vliegveldje van de Grand Canyon?
- Is een helikoptervlucht 's avonds boven Vegas een aanrader?
- Ik zou ook graag de Hoover Dam willen zien. Ik lees op internet afwijkende dingen over de afstand. De ene site meldt dat het ver rijden is en de andere dat het allemaal wel meevalt. Is het een optie om de Hoover Dam mee te pakken als we een helikoptervlucht doen in de Grand Canyon, dus vanuit de lucht?
- We gaan natuurlijk ook shoppen. Ik vroeg me af of het veel scheelt als je een Iphone koopt in Amerika ten opzichte van Nederland?
13 oktober: Las Vegas. Rehab Poolparty in Hardrock Hotel.
14 oktober: Om 11.00 uur vliegen we terug naar Nederland.
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes Niels