De pioniersgenen van de gemiddelde Amerikaan/Canadees. Ik merk/zie dat vele mensen hier nog heel veel zelf doen als het gaat om bv. autoreparatie/modificatie en zelfs hun eigen meubels maken(@ sophia B

Dat zal vooral ook komen omdat ze gewoon meer ruimte hebben in en om het huis (3/4 car garages) en daardoor dus ook meer ruimte hebben voor groter (beter)
gereedschap.
Maar ik denk ook dat dat toch ergens in hun genen zit of erin terecht gekomen is. Ze moesten natuurlijk in de tijd, dat ze net voet hadden gezet op het nieuw ontdekte continent, roeien met de riemen die ze hadden.
Tuurlijk moeten wij Nederlanders dat ook ooit hebben gehad maar dat is al zoooo lang geleden dat we het zijn vergeten en/of te gemakzuchtig zijn geworden, ook mede door het gebrek aan ruimte hebben.
Nu gaan er natuurlijk div Nederlanders reageren van jaa maar dat doe ik ook maar ik heb het over dat het hier in het algemeen meer voorkomt.
Maar dat is gewoon mijn gevoel en ervaring hier.
Ik vind het ook altijd zo knap dat er bv in India/Gambia (en meerdere van dat soort landen) ze auto kunnen blijven repareren zonder dat ze zoals wij ff onderdelen kunnen kopen in de lokale automaterialenwinkel , ze maken gewoon hun eigen onderdelen of verzinnen gewoon een oplossing ter plaatse. Knap toch ?
Ik zie dan ook geregeld dat men zelf een tuinset aan het maken is met mooie zaagtafel en frees machine in de garage (zie ook blog sophia B ) of ze zijn hun auto aan het opkrikken om er ander dempers op te zetten of te sleutelen aan de rest van hun auto/motor.
Sommige hebben zelfs een eigen brug in hun garage om nog makkelijker aan hun auto te kunnen sleutelen.
Ik kom namelijk ook veel op autosites en daar zie je dat ze veel allemaal zelf doen en dat dan ook nog eens vaak op youtube zetten voor hun mede sleutelaars.