Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

toll roads

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Bizze
Amerikafan

toll roads

Bericht door Bizze »

Binnen 14 dagen vertrekken we richting oostkust, en anders dan aan de westkust kom je blijkbaar meer toll booths tegen in Florida. Gemakkelijker met visa betalen of beter cash? En hoe duur zijn die?
Afbeelding
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: toll roads

Bericht door LittlePhoenix »

Je kan het beste een Sunpass regelen met je rental car. Er zijn stukken op de Turnpike waar je niet meer met cash of card kan betalen. Erg lastig want dan krijg je later de rekening thuis en het is nog duurder ook. Bovendien moet je dan overal stoppen. Met de Sunpass kan je gewoon doorrijden.

Al kan je de tollroads ook vermijden want er zijn andere wegen die dezelfde kant op gaan. De Turnpike is soms de snelste route maar zeker niet de leukste.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Forumlid Njit (Martijn) heeft op het Floridaforum een overzicht geplaatst over de verschillende systemen van tolheffing bij autoverhuurders.
Lees dat even door, vooral het stukje dat je eigen autoverhuurder betreft, en je bent helemaal op de hoogte.
Linkje naar de betreffende pagina: http://www.floridaforum.nl/showthread.p ... verhuurder
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Met CC kun je op weinig plaatsen terecht is mijn ervaring.
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

Cees A schreef:Forumlid Njit (Martijn) heeft op het Floridaforum een overzicht geplaatst over de verschillende systemen van tolheffing bij autoverhuurders.
Lees dat even door, vooral het stukje dat je eigen autoverhuurder betreft, en je bent helemaal op de hoogte.
Linkje naar de betreffende pagina: http://www.floridaforum.nl/showthread.p ... verhuurder

thx, al heel wat wijzer!

ik lees dat alle wagens van alamo geregistreerd zijn, maar als je je auto ophaalt, is de sunpass dan automatisch geactiveerd, of moet je dat bijvragen?
Afbeelding
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Dat gaat allemaal automatisch, althans, zo was het bij ons de laatste keren dat we in Florida waren.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Zoals je hebt kunnen lezen werkt Alamo niet met een sunpass maar met kentekenplaatherkenning.
Even kopie en plak.........

Alamo, National en Enterprise

Deze verhuurbedrijven hebben hun wagenpark geregistreerd. Wanneer je met een van hun auto’s een tolpoort passeert, wordt het kenteken fotografisch geregistreerd. Voor deze service brengt men een vergoeding van $ 2.95 per dag in rekening met een maximum van $14.75 per huurperiode. Daarnaast betaal je de tolkosten. Na de huurperiode worden de kosten via de creditcard afgeschreven. Je ziet de tolkosten niet op de factuur die je na afloop van de huur krijgt, de tolgelden worden door een derde partij geïnd. Alle auto’s van Alamo zijn geregistreerd, je hoeft verder niets te doen; geen contract, geen formulier, geen aan- of afmelding.

Je gaat administratievergoeding aan Alamo betalen vanaf het moment dat je voor de 1e keer een electronische tolpoort passeert. (opt in)
Is dat de laatste dag van je vakantie, dan betaal je dus maar voor 1 dag (naast natuurlijk de tolkosten)
Rij je al meteen de 1e dag van je vakantie door zo'n tolpoort dan betaal je voor de gehele vakantie en dat zal dan het max. van 14,75 $ zijn (+ de tolkosten)
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Hoe zit dat met de camper en dan in de staten New Jersey, Virginia etc.? Is het duidelijk aangegeven welk poortje je moet hebben? Moet je cash betalen of kan het met de credit card?
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

In een aantal noord-oostelijke staten heeft men een apart systeem (EZ-Pass) en kentekenplaatherkenning werkt daar (nog) niet.
Als je gebruik wil maken van electronische tolheffing moet je in die staten dus een EZ-Pass transponder op de voorruit van je auto hebben.

Hier het volledige verhaal zoals dat bij Hertz geldt: https://www.platepass.com/tollRoads/Pla ... 0FAQs.html
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Marenko schreef:Hoe zit dat met de camper en dan in de staten New Jersey, Virginia etc.? Is het duidelijk aangegeven welk poortje je moet hebben? Moet je cash betalen of kan het met de credit card?
Wij hebben op onze twee camperreizen in dat gebied de tollraods goed kunnen vermijden door T-T opdracht te geven niet via deze wegen te rijden, dat is goed te doen zonder grote omwegen, daar waar het niet kon zoals de grote brug/tunnel over/onder Chesapeake Bay konden we met cash betalen.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Dat vermijden gaan wij ook wel proberen, alleen de eerste dag niet want dan willen we direct door naar Cape May. Afhankelijk van het tijdstip waarop we bij Roadbear wegrijden en de boodschappen hebben zullen we wel of niet de toll road nemen.

Aan wat voor bedragen moet ik denken als we toll road nemen?
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik zat bij m'n vorige antwoord nog helemaal in de "electronische tolheffingsmodus" maar cash betalen of tolwegen vermijden kan natuurlijk ook. :D
V.w.b. de kosten, wat iedere weg, brug of tunnel apart kostte weet ik niet. (als je door kunt rijden met een EZ-Pass transponder op je voorruit let je daar niet zo op)
Ik heb wel prijzen voor tunnels gezien van 6 $ en ik kreeg na m'n vakantie dit voorjaar een tol-rekening van Hertz van 37,20 $.
Viel al bij al nog niet tegen dus.

Als je trouwens gaat googelen op "EZ pass tolcalculator" kom je diverse sites tegen waarop je je tolkosten kunt berekenen of opzoeken
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Heb wel eens op zo'n site zitten kijken, maar kwam er qua kosten niet uit. Ik neem aan dat je moet kijken waar je erop komt en waar je er weer af gaat. Maar of ik kon geen link leggen tussen de benaming en de plek op kaart of ik begreep niets van de bedragen. :wink: :roll: :mrgreen:
WeGoToTheUsa
Amerika-ontdekker

Bericht door WeGoToTheUsa »

Zelf gaan wij 1 week met Alamo voor de eerste keer in Florida rondreizen.
Als ik het goed begrijp betaal je per dag je met hun electronic systeem 2,95 dollar, met een maximum van +/- 15 dollar voor de hele periode.
Wat dan als je bijvoorbeeld op 1 dag meerdere tolwegen bent gepasseerd? Dan betaal je voor die dag in totaal toch nog altijd 2,95 dollar?

Hoe zouden wij het het best kunnen doen? Onze route ziet er als volgt uit:

- Dag 1: Orlando Airport naar Orlando hotel (dicht bij Universal Studios) (tolwegen?)
- Dag 2: Universal Studios
- Dag 3: Universal Studios
- Dag 4: SeaWorld
- Dag 5: Orlando naar Sanibel (tolwegen)
- Dag 6: Sanibel naar Miami via de Everglades (tolwegen)
- Dag 7: Miami
- Dag 8: Miami naar Miami Airport (tolwegen?).

Zelf weet ik niet als we tolwegen tegenkomen bij dag 1 en dag 8?
Zo niet, gaan we dus maar 2 dagen tolwegen moeten betalen, als ik het goed begrijp, wat neerkomt op een vaste kost van 6 dollar ongeveer.

Moest er bij dag 1 en dag 8 tolwegen zijn, kan ik deze misschien beter met cash betalen.
Kan dit ook, ook al heb je eerder gebruik gemaakt van hun electronic systeem?

Alvast bedankt ;)
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

WeGoToTheUsa schreef:Wat dan als je bijvoorbeeld op 1 dag meerdere tolwegen bent gepasseerd? Dan betaal je voor die dag in totaal toch nog altijd 2,95 dollar?
Die 2,95 $ zijn alleen de administratiekosten die Alamo berekent. Daar komen dus de tolkosten nog bij.
Het maakt voor de administratiekosten niet uit hoeveel tolwegen je per dag neemt, die admin. kosten blijven 2,95 $ .
Voor je tolkosten maakt het aantal tolwegen natuurlijk wel uit.
WeGoToTheUsa schreef:Zelf weet ik niet als we tolwegen tegenkomen bij dag 1 en dag 8?
Zo niet, gaan we dus maar 2 dagen tolwegen moeten betalen, als ik het goed begrijp, wat neerkomt op een vaste kost van 6 dollar ongeveer.
Je gaat admin.kosten betalen VANAF het moment dat je voor het eerst onder een electronische tolpoort doorrijdt. (zgn. opt-in)
Als je dat (zoals jij van plan bent) op dag 5 doet, dan betaal je dus admin. kosten voor dag 5 t/m het einde van je vakantie (dag 8 in jouw geval)
Zie ook: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 44#p853637
En lees: http://www.floridaforum.nl/showthread.p ... verhuurder
WeGoToTheUsa
Amerika-ontdekker

Bericht door WeGoToTheUsa »

Raden jullie ons dan aan om hier gebruik van te maken?
Zelf heb ik eigenlijk ook geen idee als je hier overal met cash kan betalen of hoeveel de taxes ongeveer gaan zijn.

Op de website van Alamo staat wel het volgende:

The TollPass Convenience Charge is a $2.95 charge for each day you use a toll express lane on roadways covered by our TollPass provider, up to a maximum of $14.75 per rental, plus the cost of all unpaid tolls.

Zoals ik het begrijp is het enkel op dagen dat je het systeem gebruikt, dat je er voor moet betalen?
Of zie ik het mis?
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

WeGoToTheUsa schreef:Raden jullie ons dan aan om hier gebruik van te maken? Zelf heb ik eigenlijk ook geen idee als je hier overal met cash kan betalen
Dat is 't 'm juist. Er is kans dat je op sommige plaatsen electronisch MOET betalen omdat er geen andere keus is. In Florida KUN je namelijk niet meer overal met cash betalen.
WeGoToTheUsa schreef:The TollPass Convenience Charge is a $2.95 charge for each day you use a toll express lane on roadways covered by our TollPass provider, up to a maximum of $14.75 per rental, plus the cost of all unpaid tolls.
Zoals ik het begrijp is het enkel op dagen dat je het systeem gebruikt, dat je er voor moet betalen?
Zoals het daar staat zou je dat inderdaad denken, ja.
Da's dan wel in tegenspraak met hetgeen op deze pagina staat en wat de basis was van mijn antwoord: http://www.floridaforum.nl/showthread.p ... verhuurder
Vreemd. Ik denk dat je het beste Alamo kunt benaderen met de vraag hoe het nu eigenlijk zit
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

WeGoToTheUsa schreef:Moest er bij dag 1 en dag 8 tolwegen zijn, kan ik deze misschien beter met cash betalen.
Kan dit ook, ook al heb je eerder gebruik gemaakt van hun electronic systeem?
Je hebt de keus lang niet altijd:

"Florida Turnpike is 100% electronic from Miami south to the Florida Keys as well as miscellaneous exits along the Florida turnpike. All other tolls accept cash."

Als je die Sunpass bij je auto krijgt, dan zou ik er gewoon gebruik van maken. Te veel gedoe voor die paar dollar die je misschien bespaart door cash te betalen. Als je liefst zoveel mogelijk geld in je zak houdt, kun je er voor kiezen om daar cash te betalen waar het lukt. Als je de tolstations nadert, staat er altijd duidelijk aangegeven in welke rij je moet zijn als je cash betaalt, dus ik zou me daar van te voren niet druk over maken.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hier nog wat info, waar ik ook uit lees dat het bedrag van 2.95 dollar geïnd wordt voor iedere dag (24 uur) dat er tol wordt berekend:

https://www.sunpass.com/rentalcar
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

dimona schreef:Als je die Sunpass bij je auto krijgt, dan zou ik er gewoon gebruik van maken.
Je krijgt geen Sunpass. Alamo heeft de kentekens van z'n wagenpark geregistreerd en bij tolpoorten wordt dat kenteken gefotografeerd.
dimona schreef:Hier nog wat info, waar ik ook uit lees dat het bedrag van 2.95 dollar geïnd wordt voor iedere dag (24 uur) dat er tol wordt berekend:
Waar lees je dat dan ? Ik lees juist dat je de keuze maakt om te gaan betalen voor het systeem op het moment dat je de 1e keer een electr. tolpoort passeert. (opt-in)
Ik ken dit systeem van Hertz en daar werkt het namelijk zo. Ik nam aan dat dat bij alamo ook zo was, maar Wegototheusa bracht me aan het twijfelen
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer