Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hoeveel fooi geven?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: hoeveel fooi geven?

Bericht door bluemoon »

DejaVu schreef:Nederamerikanen schijnen altijd in michelinsterren restaurants te eten. Kom maar op pak de kaart van een doorsnee restaurant in nl en vs. Tel de tax en fooi erbij en er is geen verschil.
Ik woon vlakbij de Duitse grens, ik (en vele andere NLers) ga regelmatig uit eten in Duitsland, de prijzen daar zijn een stuk lager als in NL.
De prijzen in Duitsland kunnen zeker de concurrentie met de VS wel aan denk ik, en je krijgt tenminste goed bier :lol:
Crisis ? What Crisis ?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Dat is grappig ik wilde Duitsland als voorbeeld nemen in die post ;) Duitsland klopt 100% dat heb ik zelfs een keer genoemd geloof ik in een ander topic over eten.

Voor de duidelijkheid, voorbeeld als echt veel goedkoper. Maar ook goedkoop op toeristische plekken. Behalve in de tv toren van Berlijn...
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

de prijzen in restaurants is elk gebied verschillend.....ik heb in heel wat restaurants langs de gehele oost kust gegeten...en over algemeen is het eten goedkoper in VA/ NC, dan in de meer Toeristische Plaatsen....en dan heb ik het nog niet over NY gehad....schandalig zijn die prijzen daar :shock:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

dimona schreef: Dat je water gratis is in Nederland, is eerder uitzondering dan regel. Vraag ik om water, dan komen ze bijna altijd met een miniflesje Spa blauw aan zetten.
Dat is niet mijn ervaring. Wij gaan zeer regelmatig uit eten, en krijgen de gevraagde karaf water bijna altijd gratis bij onze maaltijd.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ook als je alleen water drinkt?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Big tippers, leuk filmpje:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie