Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Je Amerikaanse huis - show & tell
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Je Amerikaanse huis - show & tell
Ik ben er niet zo in thuis, maar welke risico's moet ik dan aan denken?
Aan het verhuren? In extreme gevallen, zoiets http://cdnapi.kaltura.com/index.php/ext ... 1_zlmpirxo
Ik weet ook van een huis hier in de buurt dat we het "spookhuis" noemden, een huis dat de gemeente plat wilde gooien, maar iemand heel mooi opgeknapt heeft. Hij kreeg huurders die er een zooitje van gemaakt hebben. Via via kende ik de vrouw die erin zat, die niet wist dat ik de huisbaas ook kende, en die me het verhaal deed hoe ze haar huisbaas aanklaagde om een trap die niet gemaakt zou zijn en waardoor ze haar enkel gebroken had. Ik moet er niet aan denken om zo iemand in je pas opgeknapte huis te krijgen.
Ik weet ook van een huis hier in de buurt dat we het "spookhuis" noemden, een huis dat de gemeente plat wilde gooien, maar iemand heel mooi opgeknapt heeft. Hij kreeg huurders die er een zooitje van gemaakt hebben. Via via kende ik de vrouw die erin zat, die niet wist dat ik de huisbaas ook kende, en die me het verhaal deed hoe ze haar huisbaas aanklaagde om een trap die niet gemaakt zou zijn en waardoor ze haar enkel gebroken had. Ik moet er niet aan denken om zo iemand in je pas opgeknapte huis te krijgen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij hebben ons eerste huis (condo met drie slaapkamers) ook een tijd verhuurd omdat we net in een slechte tijd om te verkopen verhuisden. Eens, maar nooit weer! Je moet daar echt flair voor hebben. Manlief was een veel te vriendelijke huisbaas en onze huurprijs was te laag. We hadden het geluk dat we tenminste maar een huurster (met twee tieners) kregen en niet ieder jaar anderen, maar zij leefde dat huis ook uit! En wilde dat manlief of ik op kwamen draven voor iedere uitgebrande lamp. We hebben het uiteindelijk zonder winst aan haar verkocht, want het had ons meer gekost om het op te knappen dan enige winst, die we eruit hadden kunnen krijgen door het aan anderen te verkopen. Wij zijn duidelijk absoluut niet in de wieg gelegd om huisbaas van iemand anders te zijn!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het filmpje is verschrikkelijk, hoewel ik er een kleine 'maar' bij wil plaatsen. Section 8 housing zijn vaak goedkopere en oude huizen in wat mindere wijken, de mensen die daar wonen lijken vaak niet veel te geven om hun leefomgeving. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk, schokkend en schandalig wat de huiseigenaar van het filmpje is overkomen. Gelukkig hoef je een huis niet te verhuren als section 8 housing.
Je verhaal van de dame uit het spookhuis vind ik daarentegen zeer reeel en ik had er zelf niet zo bij stil gestaan. Mede ook omdat ik mijn huurwoningen altijd netje heb onderhouden en dat zelf niet meer dan normaal vind. Vanuit mijn kant zelfs iets meer dan nodig, door bijvoorbeeld zelf een mengkraan te plaatsen, maar ik moet er wel wonen en doe dat graag op een prettige manier.
Maar je terughoudendheid begrijp ik nu (een stuk beter), het mooiste zou zijn dat je degene kent die van je huurt.
Je verhaal van de dame uit het spookhuis vind ik daarentegen zeer reeel en ik had er zelf niet zo bij stil gestaan. Mede ook omdat ik mijn huurwoningen altijd netje heb onderhouden en dat zelf niet meer dan normaal vind. Vanuit mijn kant zelfs iets meer dan nodig, door bijvoorbeeld zelf een mengkraan te plaatsen, maar ik moet er wel wonen en doe dat graag op een prettige manier.
Maar je terughoudendheid begrijp ik nu (een stuk beter), het mooiste zou zijn dat je degene kent die van je huurt.
Ja, dat filmpje gaat dan over section 8, maar daar wil ik niks mee zeggen dat over section 8. Het was alleen een voorbeeld van grote pech die je kunt hebben met de verkeerde huurders.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Wat een afschuwelijk filmpje, mijn maag draait er zowat van om. Het zal je huis wezen. En dan ook nog het gore lef hebben om al het witgoed mee te nemen, ongelooflijk.
In Nederland gebeurt het overigens zeer regelmatig dat vrijstaande huizen worden verhuurd omdat de eigenaar een paar jaar naar het buitenland gaat, waarna er bij terugkomst een wietplantage in het huis blijkt te zijn aangelegd. Ik ken persoonlijk meerdere van deze verhalen en de huizen in kwestie zijn dan ook compleet gestript en uitgeleefd. Echt afschuwelijk.
Hoe onze huidige huisbaas aan het eind van de huurperiode is, moet nog blijken, maar wij hebben altijd best lastige huisbazen gehad. De één kon pisnijdig worden als het gras niet netjes gekant was (ok, het was een Duitser, maar serieus!) en de ander presteerde het om te zeuren over stickers op een muur waarvan het behang aan alle kanten los hing (en in dezelfde kamer zaten bovendien grote plekken in het plafond van een daklekkage). Wij zijn hele gemakkelijke huurders, lossen zoveel mogelijk dingen zelf op, en hopen dat de huisbaas dan ook niet al te moeilijk doet, maar in die logica volgen ze ons helaas niet altijd.
Wat betreft ons huidige huis: dat vervalt helaas ook waar we bij staan. De huisbaas heeft dit voorjaar wel aangekondigd dat de buitenkant geschilderd gaat worden, maar de zomer is al bijna voorbij en ik heb nog niemand gezien. De stukken dakrand komen letterlijk naar beneden vallen, zo slecht is het er aan toe. En het is in de basis zo'n prachtig huis, doodzonde gewoon
In Nederland gebeurt het overigens zeer regelmatig dat vrijstaande huizen worden verhuurd omdat de eigenaar een paar jaar naar het buitenland gaat, waarna er bij terugkomst een wietplantage in het huis blijkt te zijn aangelegd. Ik ken persoonlijk meerdere van deze verhalen en de huizen in kwestie zijn dan ook compleet gestript en uitgeleefd. Echt afschuwelijk.
Hoe onze huidige huisbaas aan het eind van de huurperiode is, moet nog blijken, maar wij hebben altijd best lastige huisbazen gehad. De één kon pisnijdig worden als het gras niet netjes gekant was (ok, het was een Duitser, maar serieus!) en de ander presteerde het om te zeuren over stickers op een muur waarvan het behang aan alle kanten los hing (en in dezelfde kamer zaten bovendien grote plekken in het plafond van een daklekkage). Wij zijn hele gemakkelijke huurders, lossen zoveel mogelijk dingen zelf op, en hopen dat de huisbaas dan ook niet al te moeilijk doet, maar in die logica volgen ze ons helaas niet altijd.
Wat betreft ons huidige huis: dat vervalt helaas ook waar we bij staan. De huisbaas heeft dit voorjaar wel aangekondigd dat de buitenkant geschilderd gaat worden, maar de zomer is al bijna voorbij en ik heb nog niemand gezien. De stukken dakrand komen letterlijk naar beneden vallen, zo slecht is het er aan toe. En het is in de basis zo'n prachtig huis, doodzonde gewoon

Ik weet niet wat je rechten als eigenaar precies zijn als de huurder er een zootje van maakt, maar je woont er zelf naast; dan heb je toch een beetje in de gaten wat er allemaal gebeurt voordat het de spuigaten uitloopt?ANY schreef:Als we het heel goedkoop zouden kunnen krijgen zouden we het wel opknappen en verhuren hoewel daar ook veel risicos aanzitten.
Ik zou zelf overigens niet graag in een huis wonen waar de eigenaar zelf naast woont, dan voel ik me veel te bekeken en word al nerveus bij iedere bal die iets te hard tegen een garagedeur wordt geschopt

Ja sorry, heb de link weggehaald.
Ik vond het wel zo netjes om wat foto's te laten zien aan de mensen in dit topic omdat ik toch ook de foto's van anderen heb bekeken (ik vind het altijd zo jammer als mensen commentaar geven op anderen en dan zelf niets laten zien) maar omdat dit forum je helaas slechts 1 dag de tijd geeft om je post aan te passen heb ik de link maar weggehaald voor de 24 uur om was en ik een mod moest lastig vallen. Het was namelijk nooit mijn bedoeling om ze permanent te laten staan, dat vind ik niet prettig
Ik vond het wel zo netjes om wat foto's te laten zien aan de mensen in dit topic omdat ik toch ook de foto's van anderen heb bekeken (ik vind het altijd zo jammer als mensen commentaar geven op anderen en dan zelf niets laten zien) maar omdat dit forum je helaas slechts 1 dag de tijd geeft om je post aan te passen heb ik de link maar weggehaald voor de 24 uur om was en ik een mod moest lastig vallen. Het was namelijk nooit mijn bedoeling om ze permanent te laten staan, dat vind ik niet prettig

Laatst gewijzigd door Ziva op 29 aug 2013, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Thanks
Knap hoor!

Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
In Nederland hebben we ook zoiets, hier heten ze engerlingen.oortjes schreef:grub worms. Ooit gezien ?
De voetbalverenigingen bij mij in de buurt hebben er veel last van, die beestjes vreten alles kapot.
Ze komen vooral veel voor op zandgrond.
Crisis ? What Crisis ?
Bluemoon, die enge dingen bestan in Ned. ook ? Dat heb ik nooit heb geweten !
Ze vreten inderdaad de wortels stuk van het gras en je krijgt op die manier bruine plekken in je gazon (zo ontdekten wij dat die dingen bestonden).
Hier in CA is het te heet voor ze denk ik.
Ik heb wel eens verteld over een collega van mijn man jaren geleden, die had soortgelijke ervaringen met zijn huurders: huis werd totaal uitgewoond, appliances verdwenen en ook wasbakken, verlichting, enzo.
Overigens zie je het ook vaak bij fore-closures, dat de eigenaren van alles eruit slopen om te verkopen. Ik heb ook gehoord van mensen hier die zo kwaad waren over alles, dat ze beton in de toiletten gooiden vlak voor ze vertrokken. De banken zijn daarop $ 5000 gaan geven aan ex-eigenaren die hun huis 'redelijk verkoopbaar' opleverden. Dat vertelde althans de makelaar ons.
Ze vreten inderdaad de wortels stuk van het gras en je krijgt op die manier bruine plekken in je gazon (zo ontdekten wij dat die dingen bestonden).
Hier in CA is het te heet voor ze denk ik.
Ik heb wel eens verteld over een collega van mijn man jaren geleden, die had soortgelijke ervaringen met zijn huurders: huis werd totaal uitgewoond, appliances verdwenen en ook wasbakken, verlichting, enzo.
Overigens zie je het ook vaak bij fore-closures, dat de eigenaren van alles eruit slopen om te verkopen. Ik heb ook gehoord van mensen hier die zo kwaad waren over alles, dat ze beton in de toiletten gooiden vlak voor ze vertrokken. De banken zijn daarop $ 5000 gaan geven aan ex-eigenaren die hun huis 'redelijk verkoopbaar' opleverden. Dat vertelde althans de makelaar ons.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij mijn laatste eviction heb ik 5 TON aan trash weg kunnen brengen. Vloeren verdien, ongelofelijk smerig etc etc. En dat terwijl ik in hun vorige huis geweest ben wat er toch netjes uitzeg. Mensen doen soms rare dingen, vooral als het ze financieel ineens niet meer voor de wind gaat.
Regio: Upstate South Carolina
Huur of koop: koop
Soort huis:Vrijstaand huis met 3 slaapkamers waarvan de master bedroom op de begane grond. Verder een grote bonusroom waar de pingpong tafel staat, hometheater, office etc.
Vloeroppervlak: 3400 square feet
Buitenruimte: patio achter het huis en gras/struiken naast en voor het huis.
Soort bouw: baksteen met hout skelet.
Bouwjaar 2005
Buurt: woonwijk.
Wie wonen er: twee volwassenen, 1 kind, 2 poezen.
Bevalt het: Ja. Je zou voor hetzelfde geld een groter huis kunnen kopen of een huis met een grotere tuin maar wij hebben liever een huis dat 'precies past' en wat luxer uitgevoerd is.
Huur of koop: koop
Soort huis:Vrijstaand huis met 3 slaapkamers waarvan de master bedroom op de begane grond. Verder een grote bonusroom waar de pingpong tafel staat, hometheater, office etc.
Vloeroppervlak: 3400 square feet
Buitenruimte: patio achter het huis en gras/struiken naast en voor het huis.
Soort bouw: baksteen met hout skelet.
Bouwjaar 2005
Buurt: woonwijk.
Wie wonen er: twee volwassenen, 1 kind, 2 poezen.
Bevalt het: Ja. Je zou voor hetzelfde geld een groter huis kunnen kopen of een huis met een grotere tuin maar wij hebben liever een huis dat 'precies past' en wat luxer uitgevoerd is.
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zie http://www.tuinadvies.nl/dieren_engerlingen.htmoortjes schreef:Bluemoon, die enge dingen bestan in Ned. ook ? Dat heb ik nooit heb geweten !
en http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/artic ... -Coevorden
Crisis ? What Crisis ?
- KevinAmerican
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Is een post van het huis van mijn vriendin ook ok 

- KevinAmerican
- Amerikafan
Regio: Noord Illinois
Huur of koop: Koop
Soort huis: Farm, 5 slaapkamers, eetkamer, woonkamer, computerkamer, porch, laundryroom, 2 trappen. Grote kelder/zolder
Vloeroppervlak: +/- 2800 square feet
Buitenruimte: 2,73 acres tuin om het huis heen met daarop een Silo, Schuur en Barn.
Soort bouw: Hout en stenen fundering
Bouwjaar 1900-2010 aanbouw
Buurt: Net buiten een town met 1000 inwoners
Wie wonen er: Vriendin, haar moeder, haar 3 broertjes
Bevalt het: Heel erg, ben er 2 maanden lang geweest en ik heb nog nooit zo een groot huis meegemaakt, ook lekker rural
Wat mag er anders: Geen zwembad, heel leuk die tuin maar het maaien duurt 2 dagen, en de ditches 2 uur
Wat is je droomhuis: Dit komt al aardig in de buurt, maar er mag nog wel wat meer tuin bij
Huur of koop: Koop
Soort huis: Farm, 5 slaapkamers, eetkamer, woonkamer, computerkamer, porch, laundryroom, 2 trappen. Grote kelder/zolder
Vloeroppervlak: +/- 2800 square feet
Buitenruimte: 2,73 acres tuin om het huis heen met daarop een Silo, Schuur en Barn.
Soort bouw: Hout en stenen fundering
Bouwjaar 1900-2010 aanbouw
Buurt: Net buiten een town met 1000 inwoners
Wie wonen er: Vriendin, haar moeder, haar 3 broertjes
Bevalt het: Heel erg, ben er 2 maanden lang geweest en ik heb nog nooit zo een groot huis meegemaakt, ook lekker rural
Wat mag er anders: Geen zwembad, heel leuk die tuin maar het maaien duurt 2 dagen, en de ditches 2 uur
Wat is je droomhuis: Dit komt al aardig in de buurt, maar er mag nog wel wat meer tuin bij
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik neem aan dat dat niet met een handmaaiertje gebeurd
Mooie huis en zo'n echt authentieke schuur, mooi hoor!

- KevinAmerican
- Amerikafan
Nee gelukkig niet haha, de tuin word met een zit maaier gedaan, duurt alsnog 2 dagen, en de ditches worden wel met de hand gemaait vanwege de steile stukken waar je omslaat met een zitmaaier, daarom duurt het 2 uur want er zijn er namelijk 2PSVwally schreef:Ik neem aan dat dat niet met een handmaaiertje gebeurd![]()

Is heel wat anders als de tuin hier in Nederland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 512 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-