Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wegen + afgronden Sequoia/Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JohnMc4
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wegen + afgronden Sequoia/Yosemite

Bericht door JohnMc4 »

ingrid86 schreef: Wij komen inderdaad vanuit het zuiden Sequoia binnen rijden en zoals ik het nu zie ligt ons hotel ergens aan de 198.
Je zegt dat we vanaf Yosemite naar San Fransisco op het begin niet aan de goede kant zitten, geldt dit voor de 120 of ook voor de 140?
De 140 ligt tocht in het dal als ik het goed heb begrepen?
Yosemite > SF:
Is een beetje wisselend volgens mij (aan welke kant je zit), maar voor de 140 hoef je je geen zorgen te maken.
Vanaf Mariposa gaat het eerste stuk wel steeds omhoog, maar geen afgronden. Vanaf Briceburg volg je inderdaad de Mercy River, ook hier wisselend links en rechts van de rivier volgens mij (voor zover ik het me kan herinneren). De weg is echt prima (hoofd toegangsroute voor Yosemite Village).

De 198 vanuit het zuiden is wel een heel ander verhaal.
Deze route wordt niet voor nis afgeraden om te rijden met camper (te smal).

Zeker in jou geval zou ik richting Lodgepole vanuit het westen aanrijden, de 180 en daarna de 198.
Dit is al best wel een pittige route (alsmaar omhoog), maar wel goed te doen.

Kijk maar eens hier de route 198 vanuit zuiden, een heel ander verhaal:
https://maps.google.nl/maps?q=yosemite& ... 88,,0,10.7
en hier
https://maps.google.nl/maps?q=yosemite& ... 20.88&z=16
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben in Oakhurst overnacht, het is een kronkelige weg maar geen enge afgronden, valt echt heel erg mee, en bij de bochtjes moet je je snelheid aanpassen daar kan je niet heel hard, ik zou me niet druk maken dus, zo ook Sequoia zijn we vorige maand ook geweest, via dezelfde weg, valt ook heel erg mee hoef je je echt niet angstig over te maken.
De weg van Kingman naar Oatman is idd wat spannender.
JohnMc4
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door JohnMc4 »

ina schreef:Wij hebben in Oakhurst overnacht, het is een kronkelige weg maar geen enge afgronden, valt echt heel erg mee, en bij de bochtjes moet je je snelheid aanpassen daar kan je niet heel hard, ik zou me niet druk maken dus, zo ook Sequoia zijn we vorige maand ook geweest, via dezelfde weg, valt ook heel erg mee hoef je je echt niet angstig over te maken.
De weg van Kingman naar Oatman is idd wat spannender.
Zo zie je maar, iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen. Bij dit soort weggetjes is het wel zo, de een vindt er niks spannends aan en de ander doet het in zijn broek.
Zelf je overwegingen maken.
Met camper is het wel meer van belang om van te voren uit te zoeken dan met luxe wagen.

De vergelijking met de weg tussen Oatman en Kingman snap ik niet zo, is naar mijn idee helemaal geen bergweg op hoogte (alleen smal en verlaten): https://maps.google.nl/maps?q=Oatman&hl ... 2,,0,-0.22

Nogmaals, ik raad je af om 198 vanuit het zuiden te rijden als je er al niet van houd, maar ach wie ben ik:
https://maps.google.nl/maps?q=yosemite& ... ,3.38&z=15
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Ik zou dat helemaal niet afraden hoor! Het zijn niet die enge afgronden meteen naast je, en de weg is meestal een stuk breder dan die voorbeelden. En die randen zijn er nog, maakt allemaal dat je echt niet in een afgrond kijkt!
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Via het zuiden naar Sequoia via de 198 is echt geen probleem volgens mij.
Het is inderdaad een zeer bochtige weg en op enkele punten heel steil (vandaar dat je er niet mag met een camper) maar
1 je zit aan de juiste kant van de weg
2 er staan overal bomen langs de weg zodat je geen afgronden ziet

Ook tussen Sequoia en Yosemite zit je aan de goede kant van de weg.
Zoals Marianne ook al zei, je rijdt wel door Kings Canyon. Als je naar Grant Grove gaat rijdt je echter nog door het bos, dus geen afgronden :wink:

In Lodgepole Village kan je eten (maar het sluit er redelijk vroeg)
Eten kan ook in Wuksachi Lodge maar daar zou je vooraf moeten reserveren.
Ik wilde het via mail doen maar kreeg volgend antwoord (juni 2013)
"For dining reservations you would need to call the Wuksachi Lodge directly at
(559) 565-4070. When the recording comes on at that number please press '0' right away; this will bypass the automated system and connect you with an employee who is at the hotel."

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
ingrid86
Amerika-ontdekker

Bericht door ingrid86 »

Martin & Marianne schreef:Heb je de tips om het met googlemaps te bekijken al opgevolgd? Dan krijg je een beetje een beeld. De 140 volgt de Merced river, is dus volgens mij geen probleem. Wij hebben het echter maar 1 keer gereden, en ik ben niet heel erg bang voor afgronden, dus het kan ook zijn dat mijn herinnering niet juist is.
Misschien dat iemand die in Mariposa heeft overnacht daar iets van zeggen?

Marianne
Ik heb al een aantal keren op google maps zitten kijken en krijg zo inderdaad een beeld. Het is veelal begroeid en zoals Ingrid ook al zei zitten we bijna overal aan de goede kant van de weg.

Ik maak me nog wel een beetje druk om de 198 vanuit het zuiden richting sequoia. Aangezien ons hotel aan deze weg ligt (ongeveer de helft zoals ik op maps kan zien) en we een lange reisdag van 7 uur hebben om daar te komen, lijkt het mij geen optie om nog eens om te rijden naar Lodgepole en dan vanuit het westen via de 180 en 198 aan te komen rijden....en als ik jullie allemaal goed begrijp zit ik dan juist aan de 'verkeerde' kant van de weg, bij de afgronden dus.

Over Yosemite zijn al mijn angsten weg ondertussen. Sequoia nog niet. Als jullie me daar ook nog even vanaf kunnen helpen, heel graag :)
arja van emst
Amerikafan

Bericht door arja van emst »

Ik heb ook niets met afgronden en ga zeker niet zelf rijden. Omdat wij met 5 pers. reisden ben ik achter de bestuurder gaan zitten :mrgreen:. Wel niet zo gezellig als je met z'n tweeën reist, maar geeft misschien wel meer rust voor jou.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik heb in je andere topic gezien dat jullie die dag van Death Valley komen.

Bij Bakersfield de 65 nemen tot Exeter, daar de 198 via Three Rivers naar Wuksachi.
Als je op tijd uit DV vertrekt, zou je toch rond 15u (vroeger is natuurlijk beter) in Sequoia kunnen zijn.
Ik had begrepen dat jullie voor de bomen gaan.
voorstel:
binnenrijden via zuidingang
Fotostop bij Hospital Rock (rotsschilderingen)
Stop bij Giant Forest Museum, rit naar Tunnel Log (hier kan je met je auto onder een omgevallen sequoia door rijden)
Stop bij General Sherman Tree (trail gaat vanaf parking via de weg naar Wolverton)
Lodgepole Village ligt op je weg naar Wuksachi (er is onder andere een winkel, cafetaria, laundromat, ...)
Volgende dag:
via 198 naar Grant Grove en de General Grant tree
je zou ook naar Panoramic Point kunnen rijden (het is een weg door het bos, vanaf de parkeerplaats een kleine klim -niet de stippellijn op het kaartje, wel het puntje bij Panoramic Point- naar een uitzichtpunt over kings canyon, geen afgronden langs de weg, de trail en ook niet vanop het uitzichtpunt, je kijkt er op de bergen in de verte)
kaartje: http://www.nps.gov/seki/index.htm

Dan verder via de 180 tot bij Fresno, daar de 41 naar Oakhurst (volgens mij heb je dan nog tijd over om eventueel al verder naar Yosemite te rijden en een bezoek aan de Mariposa Grove te brengen, alhoewel je al veel sequoia's gezien gaat hebben dan)

Voor alle bovenstaande voorstellen: je zit aan de goede kant van de weg

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
frederick1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frederick1984 »

ingrid86 schreef:
frederick1984 schreef:Moesten jullie route 66 doen aan Kingman passeren dan zou ik niet naar Oatman rijden. Leuk route 66 plaatsje maar heel kronkelige baan zonder muurtje langs. Mijn vriendin was ook niet op haar gemak toen ik reed (ik vond het beste leuk rijden :mrgreen: )
Ik snap niet wat je wilt zeggen, sorry :oops:

Ik veronderstel dat je buiten Yosemite en Sequoiq ook nog andere plaatsen zal bezoeken? Waar rijden jullie overal naartoe? Er zijn nog heel wat plaatsen en parken met bergweggetjes en afgronden. Het westen van de USA is niet bepaald plat :?
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
ingrid86
Amerika-ontdekker

Bericht door ingrid86 »

ingrid14 schreef:Ik heb in je andere topic gezien dat jullie die dag van Death Valley komen.

Bij Bakersfield de 65 nemen tot Exeter, daar de 198 via Three Rivers naar Wuksachi.
Als je op tijd uit DV vertrekt, zou je toch rond 15u (vroeger is natuurlijk beter) in Sequoia kunnen zijn.
Ik had begrepen dat jullie voor de bomen gaan.
voorstel:
binnenrijden via zuidingang
Fotostop bij Hospital Rock (rotsschilderingen)
Stop bij Giant Forest Museum, rit naar Tunnel Log (hier kan je met je auto onder een omgevallen sequoia door rijden)
Stop bij General Sherman Tree (trail gaat vanaf parking via de weg naar Wolverton)
Lodgepole Village ligt op je weg naar Wuksachi (er is onder andere een winkel, cafetaria, laundromat, ...)
Volgende dag:
via 198 naar Grant Grove en de General Grant tree
je zou ook naar Panoramic Point kunnen rijden (het is een weg door het bos, vanaf de parkeerplaats een kleine klim -niet de stippellijn op het kaartje, wel het puntje bij Panoramic Point- naar een uitzichtpunt over kings canyon, geen afgronden langs de weg, de trail en ook niet vanop het uitzichtpunt, je kijkt er op de bergen in de verte)
kaartje: http://www.nps.gov/seki/index.htm

Dan verder via de 180 tot bij Fresno, daar de 41 naar Oakhurst (volgens mij heb je dan nog tijd over om eventueel al verder naar Yosemite te rijden en een bezoek aan de Mariposa Grove te brengen, alhoewel je al veel sequoia's gezien gaat hebben dan)

Voor alle bovenstaande voorstellen: je zit aan de goede kant van de weg

Groetjes,

Ingrid
Bedankt Ingrid voor je mooie dagindeling!

We waren inderdaad van plan om vroeg uit Death Valley te vertrekken, zo rond 7 of 8 uur in de ochtend. Volgens Google Maps is het 7 uur rijden van Furnace Creek in Death Valley tot Wuksachi Lodge in Sequoia.

We wilden onderweg naar het hotel al bij diverse plaatsen stoppen, waar wisten we nog niet, maar jou ideeën lijken me super.
De dag erna rijden we inderdaad via Grant Grove naar Oakhurst en als we nog tijd en puf over hebben rijden we alvast voor een paar uurtjes door naar Yosemite.

De dag erna gaan we dan nogmaals naar Yosemite waarna we door rijden naar San Fransisco.

Ik heb heel de zondagmiddag via google earth de weg zitten bekijken en ik denk dat ik het wel ga redden. Wat je zegt, ik zit aan de kant van de berg dat scheelt en zoals ik kon zien, als je eenmaal boven bent is het nog heuvelachtig. Ook omdat we onderweg een aantal keer stoppen is het niet non stop bang zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer