Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jouw mooiste USA foto.... deel 3
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Jouw mooiste USA foto.... deel 3
Wow Henriëtte die laatste vind ik echt mooi.
Ik heb gisteren even een snel fotootje genomen vanuit m'n auto (ja rijdend, mag niet i know). Maar voor mijn begrippen een on-Nederlandse lucht.
Ik heb gisteren even een snel fotootje genomen vanuit m'n auto (ja rijdend, mag niet i know). Maar voor mijn begrippen een on-Nederlandse lucht.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Heb je die foto's gemaakt in de omgeving van Eindhoven? Toen wij gisterenavond naar buiten keken en die prachtige lucht zagen, zeiden we nog tegen elkaar dat we die in Amerika ook wel eens willen zien, met Monument Valley op de voorgrond!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Puma200
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
@Kalaman, zijn jou fotos van Canada bewerkt? Ze zijn waanzinnig mooi!
Wie A zegt moet ook U.S zeggen
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Bedankt
.
Alle foto's werden, met dank aan de prachtige wolkenlucht die we al van 's morgens hadden, genomen met een polarisatie- en NG-filter. Daarna de nodige pano's gemaakt en "Automatisch slim repareren" in Photoshop.

Alle foto's werden, met dank aan de prachtige wolkenlucht die we al van 's morgens hadden, genomen met een polarisatie- en NG-filter. Daarna de nodige pano's gemaakt en "Automatisch slim repareren" in Photoshop.
- Puma200
- Amerikafan
Als ik naar Canada ga dan kom ik bij jou even om wat info vragen, de plaatsen waar je bent geweest zien er allemaal sprookjesachtig mooi uit

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
We waren oorspronkelijk van plan om vanuit SF de volledige westkust te doen tot Seattle. Maar naarmate ik op Google Maps dichter en dichter bij die fantastische Canadese provincies Alberta en BC kwam werd de "lokroep" weer zo groot dat de westkust overboord gegooid werd. We kunnen echt niet genoeg krijgen van die regio. Buiten de zomer idem dito met het Zuid Westen, maar in de zomer "moeten" we naar daar (ook Alaska reken ik daar bij)
.

- Puma200
- Amerikafan
Ja ik herken het
Ik ben bezig met een nieuwe route voor volgend jaar maar steeds komt er wat anders moois voorbij en dat wil je dan ook het liefst in je route hebben maar dat gaat dan weer niet
Maar die kant van Canada ga ik zeker opzoeken 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Henriette, dat was inderdaad in de buurt van Eindhoven. Ik moet zeggen dat ik deze lucht alleen eens bij Los Angeles heb gezien en verder me niet kan herinneren dat ik ook zo'n lucht heb gezien. Boven Monument Valley of Moab lijkt het me ook schitterend.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Henriette: prachtige foto's van de kust! En daar heb je absoluut gelijk in dat als je op vakantie bent je maar een beperkt aantal morgens of avonden hebt dat het licht goed is! Toen wij in juli 2011 voor een 8 dagen de Oregon Coast deden hadden wij 1 avond een zonsondergang en 1 dag met wat blauwe lucht. De rest van de dagen was het vrij zwaar bewolkt en soms ook wat regenachtig, niet ideaal maar we hebben er toen toch van genoten. En sommige foto's krijgen dan weer wat meer sfeer als het bewolkt is, maar af en toe wat mooi weer is toch het aangenaamste!
Maarja, dat zijn dingen waar je niet veel aan kunt doen als je op vakantie bent.
Wat de zonsondergangen betreft bij ons thuis, ik wou ook soms dat ik ergens aan het strand was of op een mooiere plek voor zonsondergang foto's...maar het is op dit moment net de slaaptijd van ons dochtertje en dan neem ik de foto's maar vanuit ons raam of aan de voorkant van het huis. Als het najaar en winter meer komt aanzetten dan zijn de dagen weer een heel stuk korter en als er zonsondergangen te zien zijn zijn deze meestal heel mooi en daar zal ik dan zeker gebruik van maken om op een mooie plekje foto's te gaan nemen.
Oooh, prachtige lucht hoor PSVwally!!! Prachtige kleuren, niet iets wat je elke ziet in Nederland, denk ik!

Wat de zonsondergangen betreft bij ons thuis, ik wou ook soms dat ik ergens aan het strand was of op een mooiere plek voor zonsondergang foto's...maar het is op dit moment net de slaaptijd van ons dochtertje en dan neem ik de foto's maar vanuit ons raam of aan de voorkant van het huis. Als het najaar en winter meer komt aanzetten dan zijn de dagen weer een heel stuk korter en als er zonsondergangen te zien zijn zijn deze meestal heel mooi en daar zal ik dan zeker gebruik van maken om op een mooie plekje foto's te gaan nemen.

Oooh, prachtige lucht hoor PSVwally!!! Prachtige kleuren, niet iets wat je elke ziet in Nederland, denk ik!
- Puma200
- Amerikafan
Wrijf het er nog maar even inAnnInBC schreef:Oooh, prachtige lucht hoor PSVwally!!! Prachtige kleuren, niet iets wat je elke ziet in Nederland, DENK IK!

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze volgende dag afgewerkt met oa Maligne Canyon.

2013-07-07 by Kalamans Travel, on Flickr

Medicine Lake

Maligne Lake

en de hike naar Lake Jacques

De volledige fotoreeks op http://www.flickr.com/photos/kalaman003 ... 456469592/ en het verslag op http://kalaman0032jun2013.blogspot.be/2 ... asper.html

Medicine Lake

Maligne Lake

en de hike naar Lake Jacques

De volledige fotoreeks op http://www.flickr.com/photos/kalaman003 ... 456469592/ en het verslag op http://kalaman0032jun2013.blogspot.be/2 ... asper.html
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Puma200 schreef:Wrijf het er nog maar even inAnnInBC schreef:Oooh, prachtige lucht hoor PSVwally!!! Prachtige kleuren, niet iets wat je elke ziet in Nederland, DENK IK!

- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prachtige foto's weer, kalaman!
Dat is telkens weer genieten van die prachtige zichten, alhoewel ik toch liever zelf in persoon daar was als je begrijpt wat ik bedoel. 

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik denk dat we met zijn allen Ann terug naar hier moeten halen...ze lacht té veel met ons

- Puma200
- Amerikafan
Ja te gekke foto's weer hoor Kalaman, ik had ze al gezien op je travelblog
En Ann die wil stiekem wel terug naar het mooie Nederland/Belgie

@Kalaman, Banff, Yoho en Jasper zijn de bekendste parken van de Canadian Rockies. Welk park vind jij nu het mooist?

En Ann die wil stiekem wel terug naar het mooie Nederland/Belgie

@Kalaman, Banff, Yoho en Jasper zijn de bekendste parken van de Canadian Rockies. Welk park vind jij nu het mooist?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
pffff...dat is een moeilijke hoor...Puma200 schreef:@Kalaman, Banff, Yoho en Jasper zijn de bekendste parken van de Canadian Rockies. Welk park vind jij nu het mooist?

waren, dan deden we nog zo geen hikes zoals nu, we kennen de omgeving van Banff dus enkel maar van uit de auto en/of de klassieke viewpoints en/of
bezienswaardigheden dicht bij de weg.
Jasper hebben we nu ook veel beter leren kennen dan toen (oa door de hike naar Mt Edith Cavell) en Yoho...tja...dat park heeft natuurlijk Lake O' Hara...
en je weet inmiddels wat we van die hike denken... Niettegenstaande heel wat fantastische hikes in bergstreken (oa in het al even schitterende Oostenrijk)
blijft dit toch dé allermooiste die we tot nog toe gedaan hebben

Op de voet gevolgd door The Joffre Lakes...hiervan volgen alle foto's in de eerstvolgende dagen.
- Puma200
- Amerikafan
Oke want ik ben van plan om 6 nachten te verblijven in the rockies, dus 2 nachten per park zou ideaal zijn? Ben zeer benieuwd naar de aankomende foto's! 

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
The Joffre Lakes liggen wel niet in de buurt van Jasper, maar bij Pemberton. Tussen Jasper en Pemberton heb je eventueel ook nog het schitterende Wells Gray PP.
Maar misschien zijn we hier te veel
bezig en behandelen we dat best in jouw topic?
Maar misschien zijn we hier te veel

Prachtig die laatste twee van jouw serie Rudi ! 

Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19859 Weergaves
-