Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Free Bird: Yosemite / Yellowstone / Grand Canyon
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Reis Free Bird: Yosemite / Yellowstone / Grand Canyon
Zoals het er nu naar uit ziet komt er eerst ook nog een citytrip Washington DC tussendoor aanstaand voorjaar, zin an! 

-
- Amerikafan
Over 2 maandjes eerst nog naar Washington DC, maar met onze USA trip voor 2014 zijn we ook al volop bezig. Blijft een leuk tijdverdrijf, een USA trip plannen 
We gaan in september en hebben besloten Yellowstone/Grand Teton te laten vallen, zodat we het wat rustiger aan kunnen doen. Die bewaren we voor de volgende keer.
Hieronder de planning zoals we het willen gaan doen.
Voor het gemak heb ik steeds een bepaalde plaats als uitvalsbasis gepakt, maar zodra we gaan boeken kan het natuurlijk zijn dat we in het park gaan overnachten, maar dat maakt qua reistijd niet zo'n verschil. Tevens hebben we er voor gekozen om het rondje op deze manier te maken en niet andersom, zodat de zwaardere reisdagen in de eerste week liggen, en het daarna relaxter wordt.
Ben heel benieuwd wat jullie van de route en de dag-indeling vinden, of dat er wellicht ergens een dagje meer of minder gespendeerd zou kunnen worden. En mochten er op deze route mooie bezienswaardigheden zijn die we over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik dat ook graag!
Link naar de route op Google Maps: http://bit.ly/WbgLK9

We gaan in september en hebben besloten Yellowstone/Grand Teton te laten vallen, zodat we het wat rustiger aan kunnen doen. Die bewaren we voor de volgende keer.
Hieronder de planning zoals we het willen gaan doen.
Voor het gemak heb ik steeds een bepaalde plaats als uitvalsbasis gepakt, maar zodra we gaan boeken kan het natuurlijk zijn dat we in het park gaan overnachten, maar dat maakt qua reistijd niet zo'n verschil. Tevens hebben we er voor gekozen om het rondje op deze manier te maken en niet andersom, zodat de zwaardere reisdagen in de eerste week liggen, en het daarna relaxter wordt.
- Dag - reistijd - route
01 - 0:00 - Thuis - Las Vegas, NV
02 - 0:00 - Las Vegas, NV
03 - 2:14 - Las Vegas, NV - Furnace Creek, CA (Death Valley)
04 - 5:44 - Furnace Creek, CA - Three Rivers, CA (Sequoia NP / Giant Forest)
05 - 5:10 - Three Rivers, CA - Lee Vining, CA (via Tioga Pass)
06 - 0:00 - Lee Vining, CA (Yosemite NP)
07 - 0:00 - Lee Vining, CA (Yosemite NP)
08 - 5:33 - Lee Vining, CA - Ely, NV (Great Basin NP)
09 - 6:15 - Ely, NV - Moab, UT
10 - 0:00 - Moab, UT (Canyonlands NP)
11 - 0:00 - Moab, UT (Arches NP)
12 - 2:45 - Moab, UT - Monument Valley
13 - 2:09 - Monument Valley - Page, AZ (Lake Powell / Antelope Canyon)
14 - 2:47 - Page, AZ - Grand Canyon north rim
15 - 0:00 - Grand Canyon north rim, AZ
16 - 3:27 - Grand Canyon north rim, AZ - Tropic, UT (hele dag Grand Canyon, einde van de dag richting Tropic, UT)
17 - 0:00 - Tropic, UT (Bryce Canyon NP)
18 - 1:53 - Tropic, UT - Springdale, UT (Vroeg wegrijden, hele dag Zion NP)
19 - 2:40 - Springdale, UT - Las Vegas, NV
20 - 0:00 - Las Vegas, NV - Thuis
Ben heel benieuwd wat jullie van de route en de dag-indeling vinden, of dat er wellicht ergens een dagje meer of minder gespendeerd zou kunnen worden. En mochten er op deze route mooie bezienswaardigheden zijn die we over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik dat ook graag!
Link naar de route op Google Maps: http://bit.ly/WbgLK9
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb niet heel je topic teruggelezen, maar is er een speciale reden om Lee Vining voor Yosemite als uitvalsbasis te nemen? Dit is elke dag wel een (overigens mooie route) flink stuk, over de Tioga Pass.
Je hebt overigens heel weinig tijd voor sequoia np.
Je zou evt ook Zion, Bryce via scenic route 12 naar Moab, MV, Page, GC north rim en terug naar Vegas kunnen doen.
Ik zou dus eigenlijk 2 dagen toevoegen. 1 voor seki en 1 voor de rit Bryce - Moab. Als je aan de westkant van De sierra nevada blijft misschien 1 dag Yosemite eraf zelfs.
Paul
Je hebt overigens heel weinig tijd voor sequoia np.
Je zou evt ook Zion, Bryce via scenic route 12 naar Moab, MV, Page, GC north rim en terug naar Vegas kunnen doen.
Ik zou dus eigenlijk 2 dagen toevoegen. 1 voor seki en 1 voor de rit Bryce - Moab. Als je aan de westkant van De sierra nevada blijft misschien 1 dag Yosemite eraf zelfs.
Paul
Voor de overnachting inb DV zou ik deze keer Stovepipe Wells kiezen dan kan je die dag nog wat plaatsen tussen FC en SPW bezoeken voor de lange rit naar Three Rivers de volgende dag. Wij hebben eens van Three River via Seki naar Yosemite gereden en waren daar al het meest van de dag mee bezig en we hoefden niet naar Lee Vining die dag. Lee Vining is niet erg geschikt voor een bezoek aan Yosemite. Ely ligt nog een uur rijden van Great Basin in oostelijke richting. Wel een mooie route van Tonopah naar Ely. Houd er rekening mee dat er geen pompen zijn tussen Tonopah en Ely (160 miles) en je wil hier niet komen stil te staan.
Van Ely naar Moab zal ook een volle dag zijn als je Great Basin nog onderweg wil bezoeken. Op I70 tussen Salina en Green River zijn ook geen pompen (110 miles).
Ik zou geen hele dag aan Bryce besteden maar wel een volle dag aan Zion (1 nacht Bryce, 2 nachten Zion)
Yeehaw
Van Ely naar Moab zal ook een volle dag zijn als je Great Basin nog onderweg wil bezoeken. Op I70 tussen Salina en Green River zijn ook geen pompen (110 miles).
Ik zou geen hele dag aan Bryce besteden maar wel een volle dag aan Zion (1 nacht Bryce, 2 nachten Zion)
Yeehaw
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou Sequoia NP laten vallen want daar heb je onvoldoende tijd voor zo. Rij via de Tioga Pass naar Yosemite en overnacht in het park of aan de westkant van het park, tenzij je alleen het gebied rond Tuolumne Meadows wilt bezoeken wat natuurlijk ook een heel goed plan is. Maar voor de vallei, de Mariposa grove (als je de sequoia's in Yosemite wilt zien) en voor Glacier Point etc is Lee Vining geen goede uitvalsbasis. Je kunt dan via een van de andere passen of via South Lake tahoe naar Ely rijden.
Voor ons bezoek aan Great Basin en de route vanaf Yosemite zie ons 2002-verslag en zie ons 2006-verslag voor de route via de CA88 van Lake Tahoe naar Yosemite en vandaar naar Sequoia NP.
Als je wel naar Seuqoia NP wilt is een extra dag daar aanbevolen. En ook dan geldt; rij niet helemaal door naar Lee Vining maar blijf minimaal 1 nacht in de vallei of in El Portal overnachten.
Wat de rest van de route betreft; je zou Monument Valley kunnen laten vallen en in plaats daarvan van Moab via Capitol Reef naar Bryce kunnen rijden. Je hebt dan een wat logischer en hele mooie route, via de scenic byway 12.
Marianne
Voor ons bezoek aan Great Basin en de route vanaf Yosemite zie ons 2002-verslag en zie ons 2006-verslag voor de route via de CA88 van Lake Tahoe naar Yosemite en vandaar naar Sequoia NP.
Als je wel naar Seuqoia NP wilt is een extra dag daar aanbevolen. En ook dan geldt; rij niet helemaal door naar Lee Vining maar blijf minimaal 1 nacht in de vallei of in El Portal overnachten.
Wat de rest van de route betreft; je zou Monument Valley kunnen laten vallen en in plaats daarvan van Moab via Capitol Reef naar Bryce kunnen rijden. Je hebt dan een wat logischer en hele mooie route, via de scenic byway 12.
Marianne
Als je bvb. de north kaibab trail aan de north rim wil doen, zou ik het zo laten staan in je planning. Als je enkel voor de uitkijkpunten gaat, kan je hier eventueel een dag afhalen, je hebt dan genoeg tijd hiervoor de dag dat je van Page komt en de dag dat je naar Tropic rijdt.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerikafan
Bedankt voor jullie zeer nuttige reacties allen! Ik ga hier mee aan de slag.
-
- Amerikafan
Het is even geleden, en afgelopen mei nog een weekje Washington DC meegepikt (geweldige stad!), maar nu weer volop bezig met onze volgende grote reis naar de States, voor de zevende keer alweer... En hoewel de meeste mensen beginnen met het "Zuid-West rondje" als ze voor de eerste keer naar Amerika gaan, wordt dit mijn eerste keer in deze regio. We vertrekken begin september 2014, duurt nog effe, maar begin graag op tijd met voorbereiden 
Na al jullie tips in dit topic ter harte te hebben genomen ben ik op onderstaand rondje uitgekomen, al onze "must sees" zijn hierin verwerkt, en de meeste overnachtingsplaatsen hebben we ook gekozen op basis van gave locaties waar we willen overnachten. Ook de reistijden en -afstanden vinden we prima. Steden vermijden we bewust (op LV na dan).
01 Thuis - Las Vegas
02 Las Vegas, NV
03 Las Vegas, NV - Panamint springs, CA (Via Death Valley)
04 Panamint springs, CA - Yosemity Village (als uitvalsbasis voor Yosemite National Park)
05 Yosemity Village
06 Yosemity Village
07 Yosemite Village - ???
08 ???
09 ??? - Moab, UT
10 Moab, UT (hele dag naar Canyonlands NP)
11 Moab, UT (hele dag naar Arches National Park)
12 Moab, UT - Monument Valley
13 Monument Valley - Page, AZ (Via Lake Powell en Antelope Canyon)
14 Page, AZ - Grand Canyon North Rim, AZ
15 Grand Canyon North Rim, AZ
16 Grand Canyon North Rim, AZ - Kanab, UT (als uitvalsbasis voor Bryce en Zion NP)
17 Kanab, UT (hele dag naar Bryce NP)
18 Kanab, UT (hele dag naar Zion NP)
19 Kanab, UT - Las Vegas (via Valley Of Fire en Hoover Dam)
20 Las Vegas - Thuis
Vragen / opmerkingen:
* Ben benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen, hoor het graag van ervaringsdeskundigen
* Non-stop vliegen op Las Vegas (enkel heenweg, terug maakt me niet zoveel uit) is vanuit Amsterdam alleen mogelijk via ArkeFly voor zover ik weet? Zijn er maatschappijen die non-stop vliegen vanaf bv. Brussel of Düsseldorf, want dat is ook een optie voor ons. Ik heb niks kunnen vinden.
* Via ArkeFly kan er geboekt worden voor Las Vegas voor de zomer van 2014 vanaf begin november a.s., heb ik nagevraagd. Kan het via andere maatschappijen eerder voor die periode? (ongeacht of de vlucht non-stop is of niet)
* Er is nog een gat in onze route van dag 7 t/m 9. Tips en ideeën? Veel gelezen en gezien, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen op dit stuk. Great Basin NP leek ons wel leuk, maar wellicht zijn er nog mooie verborgen pareltjes op de route?
Alavst bedankt!

Na al jullie tips in dit topic ter harte te hebben genomen ben ik op onderstaand rondje uitgekomen, al onze "must sees" zijn hierin verwerkt, en de meeste overnachtingsplaatsen hebben we ook gekozen op basis van gave locaties waar we willen overnachten. Ook de reistijden en -afstanden vinden we prima. Steden vermijden we bewust (op LV na dan).
01 Thuis - Las Vegas
02 Las Vegas, NV
03 Las Vegas, NV - Panamint springs, CA (Via Death Valley)
04 Panamint springs, CA - Yosemity Village (als uitvalsbasis voor Yosemite National Park)
05 Yosemity Village
06 Yosemity Village
07 Yosemite Village - ???
08 ???
09 ??? - Moab, UT
10 Moab, UT (hele dag naar Canyonlands NP)
11 Moab, UT (hele dag naar Arches National Park)
12 Moab, UT - Monument Valley
13 Monument Valley - Page, AZ (Via Lake Powell en Antelope Canyon)
14 Page, AZ - Grand Canyon North Rim, AZ
15 Grand Canyon North Rim, AZ
16 Grand Canyon North Rim, AZ - Kanab, UT (als uitvalsbasis voor Bryce en Zion NP)
17 Kanab, UT (hele dag naar Bryce NP)
18 Kanab, UT (hele dag naar Zion NP)
19 Kanab, UT - Las Vegas (via Valley Of Fire en Hoover Dam)
20 Las Vegas - Thuis
Vragen / opmerkingen:
* Ben benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen, hoor het graag van ervaringsdeskundigen

* Non-stop vliegen op Las Vegas (enkel heenweg, terug maakt me niet zoveel uit) is vanuit Amsterdam alleen mogelijk via ArkeFly voor zover ik weet? Zijn er maatschappijen die non-stop vliegen vanaf bv. Brussel of Düsseldorf, want dat is ook een optie voor ons. Ik heb niks kunnen vinden.
* Via ArkeFly kan er geboekt worden voor Las Vegas voor de zomer van 2014 vanaf begin november a.s., heb ik nagevraagd. Kan het via andere maatschappijen eerder voor die periode? (ongeacht of de vlucht non-stop is of niet)
* Er is nog een gat in onze route van dag 7 t/m 9. Tips en ideeën? Veel gelezen en gezien, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen op dit stuk. Great Basin NP leek ons wel leuk, maar wellicht zijn er nog mooie verborgen pareltjes op de route?
Alavst bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is er een reden voor begin- en eindpunt Las Vegas? Het zou logischer zijn om in San Francisco te beginnen, dan Yosemite en dan bijvoorbeeld Death Valley, Zion, Bryce, Capitol Reef, Moab, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Las Vegas.
Als je Bryce en Zion bezoekt vanuit Kanab rij je erg veel heen en weer en zul je ook de mooiste uren in het park missen. Zeker bij Bryce is het de moeite om er vlak voor zonsondergang en bij zonopkomst te zijn.
Marianne
Als je Bryce en Zion bezoekt vanuit Kanab rij je erg veel heen en weer en zul je ook de mooiste uren in het park missen. Zeker bij Bryce is het de moeite om er vlak voor zonsondergang en bij zonopkomst te zijn.
Marianne
-
- Amerikafan
We willen steden mijden, afgezien van de stad waar we aankomen/vertrekken. San Francisco heb ik reeds eerder bezocht, LA ook ook al geweest en vind ik helemaal niks, Las Vegas hebben we nog nooit bezocht, vandaar dit als begin- en eindpunt gekozen. Daarnaast lijkt me de "oversteek" van Yosemite naar Moab interessant genoeg om in de reis op te nemen. Daarom dusMartin & Marianne schreef:Is er een reden voor begin- en eindpunt Las Vegas? Het zou logischer zijn om in San Francisco te beginnen, dan Yosemite en dan bijvoorbeeld Death Valley, Zion, Bryce, Capitol Reef, Moab, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Las Vegas.

Dank voor deze tip, neem ik mee als we gaan boeken!Martin & Marianne schreef:Als je Bryce en Zion bezoekt vanuit Kanab rij je erg veel heen en weer en zul je ook de mooiste uren in het park missen. Zeker bij Bryce is het de moeite om er vlak voor zonsondergang en bij zonopkomst te zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In mijn voorstel hoef je natuurlijk niet in SF zelf te komen, en je komt in dat voorstel wel in Las Vegas.
Ik ben benieuwd hoe je het stuk van Yosemite naar Moab wilt doen. Via de 6 en de I70? Of via de 50 met een bezoek aan Great Basin?
Marianne
Ik ben benieuwd hoe je het stuk van Yosemite naar Moab wilt doen. Via de 6 en de I70? Of via de 50 met een bezoek aan Great Basin?
Marianne
-
- Amerikafan
Als we via SF gaan "verliezen" we toch weer een middag/avond/nacht aan een stad (omdat we na een lange vlucht graag eerst even rustig aan doen en niet direct de auto willen pakken en gaan rijden). Als we direct op LV vliegen, hebben we de ene stad die we willen zien direct te pakken, dagje meepikken en verder. Op de terugweg willen we er ook pas de avond voordat we gaan weer aankomen. Dat is het idee...
Daarnaast lijkt me het stuk Yosemite-Moab interessant genoeg om mee te nemen (incl bezoek aan Great Basin). Hoe we dat precies gaan inkleden weet ik dus nog niet, maar ik zal jullie 2002-verslag wat je eerder aangaf zeker door gaan lezen voor inspiratie!
Thanks voor de feedback
Daarnaast lijkt me het stuk Yosemite-Moab interessant genoeg om mee te nemen (incl bezoek aan Great Basin). Hoe we dat precies gaan inkleden weet ik dus nog niet, maar ik zal jullie 2002-verslag wat je eerder aangaf zeker door gaan lezen voor inspiratie!
Thanks voor de feedback
Laatst gewijzigd door Free Bird op 11 sep 2013, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
En mocht iemand hier nog iets over kunnen vertellen, graag 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij kun je voor de meeste vluchten voor de komende zomer nu al boeken. Kijk ook eens bij het vervoer-forum.
Met een site als Kayak.com kun je vrij eenvoudig meerdere mogelijkheden bekijken.
Marianne
Met een site als Kayak.com kun je vrij eenvoudig meerdere mogelijkheden bekijken.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou toch voor een andere route gaan.
Ik heb daarbij rekening gehouden met jullie wens om in Las Vegas te eindigen.
01 Naar San Francisco
02 San Francisco - Yosemite
03 Yosemite - Yosemite
04 Yosemite - Yosemite
05 Yosemite - Mammoth Lakes
06 Mammoth Lakes - Beatty (Death Valley)
07 Beatty (Death Valley) - Springdale (Zion)
08 Springdale (Zion) - Springdale (Zion)
09 Springdale (Zion) - Bryce
10 Bryce - Torrey (Capitol Reef)
11 Torrey (Capitol Reef) - Moab
12 Moab - Moab
13 Moab - Moab
14 Moab - Monument Valley
15 Monument Valley - Page
16 Page - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Grand Canyon
18 Grand Canyon -Las Vegas
19 Las Vegas- Las Vegas
20 Las Vegas - Naar huis
Ik dacht dat je met Arkefly in ieder geval op de heen- of op de terugvlucht een tussenstop hebt. Arkefly vliegt ook op San Francisco (Oakland). Op de website kun je niet boeken met aankomst in San Francisco en vertrek in Las Vegas, ik meen echter gelezen te hebben dat dit telefonisch tegen meerprijs wel kan, ik weet dat echter niet zeker.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

01 Naar San Francisco
02 San Francisco - Yosemite
03 Yosemite - Yosemite
04 Yosemite - Yosemite
05 Yosemite - Mammoth Lakes
06 Mammoth Lakes - Beatty (Death Valley)
07 Beatty (Death Valley) - Springdale (Zion)
08 Springdale (Zion) - Springdale (Zion)
09 Springdale (Zion) - Bryce
10 Bryce - Torrey (Capitol Reef)
11 Torrey (Capitol Reef) - Moab
12 Moab - Moab
13 Moab - Moab
14 Moab - Monument Valley
15 Monument Valley - Page
16 Page - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Grand Canyon
18 Grand Canyon -Las Vegas
19 Las Vegas- Las Vegas
20 Las Vegas - Naar huis
Ik dacht dat je met Arkefly in ieder geval op de heen- of op de terugvlucht een tussenstop hebt. Arkefly vliegt ook op San Francisco (Oakland). Op de website kun je niet boeken met aankomst in San Francisco en vertrek in Las Vegas, ik meen echter gelezen te hebben dat dit telefonisch tegen meerprijs wel kan, ik weet dat echter niet zeker.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikafan
Thanks, kende deze site nog niet. Ook bij deze site, zoals alle andere op dit moment, gaat de kalender nog maar tot begin september 2014, nog effe wachten dusMartin & Marianne schreef:Met een site als Kayak.com kun je vrij eenvoudig meerdere mogelijkheden bekijken.

En waarom, als ik vragen mag? Meer tijd en minder kilometers?Old Faithful schreef:Ik zou toch voor een andere route gaan.
We hebben dit wel zo overwogen, maar ik denk toch dat we het houden zoals het nu is. We willen die oversteek van Yosemite via Great Basin naar Moab graag maken, paar dagen door de leegte crossen is wel lekker

ArkeFly vliegt op de heenweg non-stop op Las Vegas (althans dit jaar), terug inderdaad via San Francisco. Maar het gaat ons erom om op de heenweg non-stop te kunnen vliegen, vandaar.Old Faithful schreef:Ik dacht dat je met Arkefly in ieder geval op de heen- of op de terugvlucht een tussenstop hebt.
Dank je! Blijft een leuke bezigheidOld Faithful schreef:Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hou in de gaten dat Arke fly geen eten serveert, alles kost geld zelfs water zo begreep ik van vrienden die naar Curacao vlogen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerikafan
Klopt inderdaad, daar ben ik me van bewust. Als we bij Arke boeken zijn we ook van plan een klasse te boeken waar eten en drinken wel zit inbegrepen. Kost meer, maar ik heb er veel voor over om non-stop naar Las Vegas te kunnen vliegenIsis schreef:Hou in de gaten dat Arke fly geen eten serveert, alles kost geld zelfs water zo begreep ik van vrienden die naar Curacao vlogen.

De reden waarom ik graag non-stop heen wil vliegen is omdat ik in het verleden zo veel problemen heb gehad met overstappen (al dan niet in Amerika) dat ik dat beu ben. Terugweg maakt me niet zoveel uit.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Volgens de site van Arkefly krijg je op verre bestemmingen, waaronder Amerika, in ieder geval een maaltijd geserveerd, naast de mogelijkheid om extra snacks in te kopen? Apart, want Curacao is toch ook niet echt naast de deur
Ik zie dat je ook voor het entertainmentsysteem moet betalen.

Ik zie dat je ook voor het entertainmentsysteem moet betalen.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik dacht dat mijn route iets logischer zou zijn. Maar dat is slechts mijn meningFree Bird schreef:En waarom, als ik vragen mag? Meer tijd en minder kilometers?Old Faithful schreef:Ik zou toch voor een andere route gaan.
We hebben dit wel zo overwogen, maar ik denk toch dat we het houden zoals het nu is. We willen die oversteek van Yosemite via Great Basin naar Moab graag maken, paar dagen door de leegte crossen is wel lekker. En daarnaast is de indeling voor ons goed zo qua kilometers/reistijden en de tijd die we hebben op de verschillende locaties. En we willen steden mijden, enkel LV wel zien. Lijkt mij persoonlijk een goede optie zoals we het nu doen, met dit allemaal in acht genomen te hebben?

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2037 Weergaves
-