Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 dagen vrijetijd in San Diego

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NickBoersma
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

2 dagen vrijetijd in San Diego

Bericht door NickBoersma »

Hallo,

ik ga van 21 september tot 28 september naar San Diego,
waarvan 4 dagen voor het werk en waarvan 2 vrije dagen.

nu heb ik zeer veel interesse in Muziek en het leger...ook fotografeer ik graag.

hebben jullie tips voor mij om heen te gaan?

1 ding staat al en dat is USS Midway Museum :thumbup: 8)

ook ben ik benieuwd of iemand van het forum weet of je het Air Station Miramar (soort Volkel van california haha) kan en mag bezoeken ?
de film Top Gun is hier opgenomen en staat dus in het teken van Straaljagers.

mijn collega wil graag zijn vrije dagen besteden aan LA (Is dit verstandig ? en niet zonde van de reis tijd heen en weer omdat we in old town slapen)

graag verneem ik tips en tricks van jullie

bedankt alvast

Gr Nick
Groetjes Nick
tosca
Amerika-expert

Re: 2 dagen vrijetijd in San Diego

Bericht door tosca »

Ik zou als je 2 dagen de tijd hebt gewoon in San Diego blijven. Die dagen krijg je gemakkelijk ingevuld.

Balboa Park is absoluut aan te raden, met of zonder de zoo. Verder kun je ook diverse rondtochten per boot doen, vonden wij destijds erg leuk.
Laatst gewijzigd door tosca op 12 sep 2013, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

De mariniersbasis Miramar heeft een mooi museum. http://flyingleathernecks.org/
En het air & space museum in het Balboa park is ook mooi. http://www.sandiegoairandspace.org/
Er zijn overigens meerdere musea in dit park. Van techniek (auto's, vliegtuigen) t/m kunst. Er is voor ieder wat wils
Ivo Ruigt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ivo Ruigt »

Ik zou echt niet naar LA gaan reizen. Het is weliswaar maar twee uurtjes rijden, maar toch.
San Diego heeft genoeg leuks te bieden. Bovendien is San Diego qua sfeer een stuk gezelliger dan LA, en ook wel wat minder druk.

Als ik jou was zou ik ook zeker even naar La Jolla Cove rijden, net boven San Diego (vanaf Old-town hooguit 10-15 minuten). Hier kun je mooi zeehonden fotograferen op de rotskust van La Jolla. Ik vond het een erg mooi, fotogeniek plekje. Bovendien heb je bij La Jolla Mount Soledad liggen, van waar je een mooi zicht hebt richting San Diego.

Balboa Park is echt prachtig, zelfs als de geen enkel museum in zou gaan, toch al de moeite waard om een kijkje te nemen. En natuurlijk ligt in Balboa Park ook nog de san Diego Zoo, die erg mooi moet zijn (wij zijn er niet geweest).

veel plezier daar!
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

San Diego is echt leuker dan LA, zoals je zelf al zegt, de USS-Midway zeker doen.
Verder zou ik naar Coonado Island gaan, en Point Loma bezoekn, waar je een rachtig uitzicht hebt over de stad, de Pacific en ook het militaire vliegveld op Coronado Island.
Verder is La Jolla cove erg leuk, maar zonder auto te ver.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

NickBoersma schreef:mijn collega wil graag zijn vrije dagen besteden aan LA (Is dit verstandig ? en niet zonde van de reis tijd heen en weer omdat we in old town slapen)
Hoe wil hij naar LA gaan? Met de auto is het 2,5 uur rijden enkele reis en dus goed te doen. Als jullie niet verplicht met elkaar willen optrekken en hij graag LA wil zien, waarom niet? Over LA is een apart topic met hierin allerlei tips.
NickBoersma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Dankjullie wel heb hier echt wat aan !

wat ik zeker ga doen is naar de midway & het museum van miramar
de rest laat ik gewoon open omdat ik hier echt de tijd voor wil nemen !

nogmaals bedankt!!!

as zaterdag 09:50 vertrekken we vanaf schiphol :thumbup:
Groetjes Nick
NickBoersma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

we slapen trouwens in dit hotel:

Best Western Plus Hacienda Hotel Old Town, 4041 Harney St, San Diego, Californië, Verenigde Staten
Groetjes Nick
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je trouwens besluit Point Loma te bezoeken, kom je ook langs Fort Rosecrans National Cemetery.

http://www.cem.va.gov/cems/nchp/ftrosecrans.asp

Ook kan je daar bij Point Loma de restanten bekijken van de kanonnen die er stonden in de tweede wereldoorlog, best aardig, niks om speciaal voor om te rijden, maar omdat je interesse hebt in militaire dingen misschien leuk.
Lex77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Lex77 »

Op Miramar is vanaf buiten het vliegveld weinig te zien en wat te zien is is vanaf een afstandje. Er zijn open dagen maar die zijn meestal in oktober (dit jaar vanwege de bezuinigingen afgelast).

Het militaire vliegveld wat op Coronado Island ligt heet North Island. Hier kun je de vliegbewegingen vanaf het strand volgen. Hiervoor moet je naar Ocean Blvd op Coronado Island gaan en dan zo ver mogelijk richting het vliegveld gaan.
Wat je ook kan doen is de harbour tour doen. Kom je al iets dichterbij.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer