Thanks!
Je wandelt inderdaad gewoon naar je plaats nadat je de opname gestart hebt. Mijn lichaam blokkeert het licht van de maan, maar de camera registreert de beweging naar mijn plaats niet. Er is nog genoeg licht dat ontvangen wordt in die zone van de shot, zodoende moet je dus niet snel lopen. Het hangt wel van de sluitertijd af, hoe langer die is, hoe meer op je gemak je te werk kan gaan. In dit geval waren de settings: 25sec, f/2.8 & ISO2500. Ik startte de opname via mijn remote, ik wandelde de shot in & bleef vervolgens gewoon staan voor de rest van de shot. De eerste aantal seconden is er dus licht geregistreerd in de zone waar ik uiteindelijk ga staan. Die eerste paar seconden zorgen er dus voor dat ik een beetje doorzichtig ben. Als een 2de persoon de shot zou starten terwijl ik er al sta, dan zou het licht geblokkeerd worden voor de volledige duur van de sluitertijd & dan zou je een volledig zwart silhouet zien, nu was dat niet het geval dus. Ik denk dat ik van de 25 seconden er een 20-tal gestaan heb.
De beweging die ik maak in de eerste 5 seconden, die wordt dus niet geregistreerd (of niet goed genoeg). De tijd die de beweging in neemt tov de totale sluitertijd stem immers weinig voor. Je hoeft je dus ook niet te haasten, maar hoe langer je er over doet om er te gaan staan, hoe meer transparant je lichaam zal lijken op de uiteindelijke foto (en hoe groter de kans is dat je wandelbeweging wél geregistreerd wordt). Als je geen transparantie wil, dan moet je je vertraging instellen, zodat je de tijd krijgt om er te gaan staan voor dat de opname begint. Maar je kan ook een 2de persoon de shot laten starten of als je alleen bent een draadloze remote in je hand houden terwijl je er al staat.
Dat is het zo'n beetje