Ja, en met een grote tank kan je soms wel $2 besparen!Ivo Ruigt schreef:...Er is inderdaad soms een verschil tussen cash of met CC betalen, kan soms USD0,10 schelen op een gallon...

Ja, en met een grote tank kan je soms wel $2 besparen!Ivo Ruigt schreef:...Er is inderdaad soms een verschil tussen cash of met CC betalen, kan soms USD0,10 schelen op een gallon...
Ja, echt....dutchie_in_boston schreef:Ja, en met een grote tank kan je soms wel $2 besparen!Ivo Ruigt schreef:...Er is inderdaad soms een verschil tussen cash of met CC betalen, kan soms USD0,10 schelen op een gallon...![]()
![]()
Dat is dan ook wel weer de goedkoopste oplossing, als je kijkt naar de kosten voor de kaart en wisselkoers.Hinko schreef:2x getankt, 2x betaald met mijn Rabo Wereldpas.
Cc weer gezeur met zipcode.
Dat lukt hoor, ik gebruik steeds '55555' en dat heeft altijd gewerkt, zelfs in New England.driftkop schreef:Die zipcode wordt vergeleken met de gebruikersinfo op de CC, vreemd dat een willekeurige code zomaar zou werken.
kijk, dat is de moeite waard. Het lijkt me wat lastiger als je een rondreizende toerist bent, want je moet hier wel naar speciale tankstations om je kaart te kunnen gebruiken. Ik gebruik de Stop&Shop (de amerikaanse appie) kaart. Dat kijken naar benzineprijzen zie ik ook in mijn familie, die denken in liters en niet gallons. Mijn vader zei dat hij een station een plaats verderop had gezien waar de benzine een paar centen goedkoper was. Ja pa, en wanneer ik daar met mijn 10-gallon tank autootje op benzinedampen binnenhobbel en 10 gallon tank, dan bespaar ik misschien wel bijna een hele dollardimona schreef:...krijg ik 1 dollar per gallon korting...
Tussen de 50 en 100$ op zak hebben lijkt me toch nog vrij normaal voor de gemiddelde reiziger. 125 euro is dan ook vrij snel door als je een paar souvenirs koopt, het eten betaalt, soms zelfs een moet tanken met cash geld. Het is trouwens het eerste jaar dat ik dat moet doen hoor, maar ik kan gewoon niet anders. Dat een CC veiliger is en makkelijker zou moeten zijn, correct. Ik ben er ook voorstander van, maar in sommige gevallen moet het maar gewoon op de oude manier. Ik heb er nooit last van gehad de voorbije jaren, maar tijdens deze reis maken ze het me wel moeilijker en moeilijker. In Mesa Verde werden beide CCs afgewezen in't restaurant, geen idee waarom. Limiet niet overschreven, op de andere stond nog een paar honderd euro (prepaid), werkte gewoon niet. Dus weer cash. De dag nadien ging ik tanken in Mancos, geen probleem. Ik wou aan een ATM geld afhalen met mijn gewone bankkaart, werkte niet. Ik probeerde de prepaid CC, werkte weer wel.kalaman schreef: Met veel cashgeld op zak lopen is nu wel het laatste wat ik zou doen. Enkele reizen geleden heb ik eens 125€ omgewisseld in $. Ik denk dat ik daar nu nog altijd omgerekend 100€ van overhoud. Een cc is toch heel wat makkelijker én veiliger...
Hier zie je maar weer hoe verschillend het is. Ik heb nog nooit een 2e keer mijn CC afgegeven. 1x naar binnen, bijvoorbeeld $80 op pomp 3! Dan tanken, zit ie bij $70 vol dan weer naar binnen voor het bonnetje en voila. Tot nu toe nog nooit een fout bonnetje meegekregen, altijd het juist getankte bedrag. Die zipcodes werken idd soms wel en soms niet, daarom ga ik tegenwoordig automatisch al naar binnen.Wij hebben al die keren met de CC betaald. De eerste keer was dat nogal stunten, je gaat eerst naar binnen en zegt dat je bijvoorbeeld '80$ op pomp 3' wilt. Dit wordt dan ingehouden op je CC en je kunt tanken. Vervolgens ga je weer naar binnen en geef je wederom je CC, dan wordt het juiste bedrag (wat je daadwerkelijk hebt getankt) er vanaf gehaald.
Ik zit bij BNP Paribas Fortis, mijn bankkaart is vrijgegeven voor gebruik buiten Europa (en werkt hier ook, soms). Mijn Visa is ook afkomstig van dezelfde bank, deze werkt meestal wel, maar ik heb't ook al aan de hand gehad dat deze het niet deed. Mijn prepaid Mastercard van Neteller werkt ook meestal, maar ook problemen mee gehad. Daarom dat ik dus ook altijd wat cash op zak wil hebben, ik wil echt niet aan tankstation aankomen en merken dat mijn kaarten het allemaal niet doen. Ik doe het dus niet uit koppigheid ofzo, ik hou het gewoon op zak als emergency cash.dimona schreef:Wat een gedoe Frankie. Misschien tijd voor een andere bank?
Ik heb trouwens ook het idee dat VISA hier in de VS meer wordt gebruikt, terwijl dat in Europa juist Mastercard is. Misschien dat dat nog een verschil maakt?
Overigens: op het moment dat er een kaart wordt geweigerd, zou ik meteen de bank/creditcardmaatschappij bellen. Zij kunnen je waarschijnlijk precies vertellen wat er op dat moment aan de hand is. Dat wel/niet gedoe, dat is toch om gek van te worden? Dan kun je nog beter helemaal geen kaart hebben, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.