Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onduidelijkheid Politie Record / VOG
Onduidelijkheid Politie Record / VOG
Hoi,
Voor mijn GC interview (DV Lotterij 2014) heb ik een police record nodig. Nu begreep ik via verschillende topics dat de ambassade dit zelf aanvraagt bij de politie. Maar ik lees ook dit:
http://travel.state.gov/visa/fees/fees_ ... l?cid=9694
Available. You need to apply for a certificate of good conduct or Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) via the Centraal Orgaan Verklaring Omtrent het Gedrag (COVOG), an office within the Dutch Ministry of Justice.
Ik heb nu twijfels of ik dit zelf moet aanvragen of niet. Ben woonachtig in Nederland en vroeg me af of iemand meer hierover weet ?
Voor mijn GC interview (DV Lotterij 2014) heb ik een police record nodig. Nu begreep ik via verschillende topics dat de ambassade dit zelf aanvraagt bij de politie. Maar ik lees ook dit:
http://travel.state.gov/visa/fees/fees_ ... l?cid=9694
Available. You need to apply for a certificate of good conduct or Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) via the Centraal Orgaan Verklaring Omtrent het Gedrag (COVOG), an office within the Dutch Ministry of Justice.
Ik heb nu twijfels of ik dit zelf moet aanvragen of niet. Ben woonachtig in Nederland en vroeg me af of iemand meer hierover weet ?
- EstherAnna77
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Onduidelijkheid Politie Record / VOG
mmhh vreemd
Ik heb de Ambassade in A'dam gemeeld tijdens het invullen van m'n application DV2014 en zij antwoorden mij dat zijzelf het Police Record zouden aanvragen zodra mijn papieren uit Kentucky waren ontvangen door de ambassade...
Ik heb de Ambassade in A'dam gemeeld tijdens het invullen van m'n application DV2014 en zij antwoorden mij dat zijzelf het Police Record zouden aanvragen zodra mijn papieren uit Kentucky waren ontvangen door de ambassade...
“Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor” – Mark Twain
DV2014 selected. Hopelijk in lente 2014 richting Santa Rosa, CA!!!!
Maar slaat die site dan specifiek op green card aanvragen? Volgens mij is het gewoon een algemeen verhaal over waar je welke documenten kunt opvragen als er om gevraagd wordt.
- EstherAnna77
- Amerika-ontdekker
Ik kom ook bij die link uit als via de site van de state.gov Preparing and Submitting your Forms ( http://www.travel.state.gov/visa/visa_4759.html ), de links volg naar Country Reciprocity en dan naar Nederland ga als land... Raar want in mijn herinnering in Mei stond er nog dat de ambassade de Police records moest opvragen. Dat bleek destijds ook uit het antwoord van de Ambassade.
Edit:
Ik heb m'n email correspondence gevonden met de ambassade
dit stond by country reciprocity in Mei:
According to the Country Reciprocity Schedule on the http://www.travel.state.gov website:
- Police records can only be requested for immigrant visa applicants by the United States Consulate or Embassy where the applicant's case is being processed. Any certificate presented directly by applicants cannot be accepted. To request a police record, the visa processing post should send an email to the Consulate General in Amsterdam at ImmigrantVisasAMS@state.gov-
-------------------------
Dat is dus schijnbaar veranderd
Edit:
Ik heb m'n email correspondence gevonden met de ambassade
dit stond by country reciprocity in Mei:
According to the Country Reciprocity Schedule on the http://www.travel.state.gov website:
- Police records can only be requested for immigrant visa applicants by the United States Consulate or Embassy where the applicant's case is being processed. Any certificate presented directly by applicants cannot be accepted. To request a police record, the visa processing post should send an email to the Consulate General in Amsterdam at ImmigrantVisasAMS@state.gov-
-------------------------
Dat is dus schijnbaar veranderd
“Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor” – Mark Twain
Heb hun gemaild, kreeg dit terug. Belangerijk voor allen die door zijn gegaan met DV2014 :
Dear Applicant;
The Dutch authorities have changed how the process such requests. We are no longer able to request the certificates, and applicants are now required to make the request directly of the Dutch.
The new and accurate Dutch police certificate instructions can be found on the following website: http://travel.state.gov/visa/fees/fees_ ... =9694#docs
Immigrant visa unit
American Consulate General
Amsterdam, The Netherlands
Laatst gewijzigd door Mike80 op 04 sep 2013, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook belangerijk, het kan 2 tot 4 weken duren
- Download de brief van de US embassy met de formulier dat ze daar hebben (http://photos.state.gov/libraries/nethe ... PPSUPP.pdf)
- Download VOG aanvraag formulier (http://kanadocumenten.amsterdam.nl/SRVS ... ier-vognp-(aug12" onclick="window.open(this.href);return false;).pdf)
- Vul ze in en lever ze in bij de gemeente, kosten 30 euro pp, alleen voor kinderen boven de 12 jaar
- Download de brief van de US embassy met de formulier dat ze daar hebben (http://photos.state.gov/libraries/nethe ... PPSUPP.pdf)
- Download VOG aanvraag formulier (http://kanadocumenten.amsterdam.nl/SRVS ... ier-vognp-(aug12" onclick="window.open(this.href);return false;).pdf)
- Vul ze in en lever ze in bij de gemeente, kosten 30 euro pp, alleen voor kinderen boven de 12 jaar
Het enige dat ik kan bijdrage is dit. Maar het was in 'onze' tijd.
Er was/is(?) verschil tussen een Verklaring van Goed Gedrag, de VOG - die wordt uitgegeven door de gemeente waarin je woont - en een Uittreksel uit het Justitieel Register - dat aangevraagd moet worden bij het Min. van Justitie in Den Haag.
In onze tijd was dat verschil er, en het was het Uittreksel uit het Justitieel Register wat we nodig hadden voor de groene kaart.
Vergeet ook niet AL je doopnamen op te geven, ook al hebben US formulieren meestal maar ruimte voor twee (first and middle).
Er was/is(?) verschil tussen een Verklaring van Goed Gedrag, de VOG - die wordt uitgegeven door de gemeente waarin je woont - en een Uittreksel uit het Justitieel Register - dat aangevraagd moet worden bij het Min. van Justitie in Den Haag.
In onze tijd was dat verschil er, en het was het Uittreksel uit het Justitieel Register wat we nodig hadden voor de groene kaart.
Vergeet ook niet AL je doopnamen op te geven, ook al hebben US formulieren meestal maar ruimte voor twee (first and middle).
Wat moet je dan invullen in hoofdstuk 2 ?
Invullen door organisatie / instelling die de VOG verlangt
Invullen door organisatie / instelling die de VOG verlangt
dat klopt, op het formulier als je emigratie aangeeft, sturen ze blijkbaar de juiste naar je door.
ik heb 2.1/2.2/2.3 ook ingevuld de rest niet....had telefonische contact met de instantie waar het word aangevraagd.
2.1 mocht ik schrijven autoriteiten van: U.S consulate general bla bla bla (overnemen van de embassy papier)
ik heb 2.1/2.2/2.3 ook ingevuld de rest niet....had telefonische contact met de instantie waar het word aangevraagd.
2.1 mocht ik schrijven autoriteiten van: U.S consulate general bla bla bla (overnemen van de embassy papier)
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Even voor alle duidelijkheid, de VOG is pas nodig vanaf 16 jaar en ouder, niet vanaf 12..
Never give up!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ok, bedankt voor deze tips, heb wel VOG voor mijn zoon van 12 aangevraagd omdat er bij de VOG aanvraag vanaf 12 jaar stond, verdorie weer geld weggegooid, afijn neem de VOG wel mee naar het interview.
Niet goed gelezen dus.
Graag wil ik onder de aandacht brengen dat indien je in het buitenland hebt gewoond vanaf 16 jaar en langer dan 12 maanden je dit ook moet aanvragen bij de autoriteiten aldaar.
Police records: http://www.travel.state.gov/visa/visa_4760.html
Mocht dit van toepassing zijn uiteraard, in mijn geval dacht ik al klaar te zijn maar helaas.
Niet goed gelezen dus.
Graag wil ik onder de aandacht brengen dat indien je in het buitenland hebt gewoond vanaf 16 jaar en langer dan 12 maanden je dit ook moet aanvragen bij de autoriteiten aldaar.
Police records: http://www.travel.state.gov/visa/visa_4760.html
Mocht dit van toepassing zijn uiteraard, in mijn geval dacht ik al klaar te zijn maar helaas.
- EstherAnna77
- Amerika-ontdekker
3,5 jaar in de UK gewoond.... Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat ik daar ook nog achteraan moet.
Net op de website voor de UK Police certificates gekeken. Wat een gedoe. Er moet zelfs een pasfoto bij komen die ondertekend/bevestigd moet worden door iemand die mij langer dan 2 jaar kent, niet familie is EN ook nog alleen in een bepaalde beroepsgroep zit..... Tjonge jonge...
Je moet er wat voor over hebben...emigreren naar de VS
Net op de website voor de UK Police certificates gekeken. Wat een gedoe. Er moet zelfs een pasfoto bij komen die ondertekend/bevestigd moet worden door iemand die mij langer dan 2 jaar kent, niet familie is EN ook nog alleen in een bepaalde beroepsgroep zit..... Tjonge jonge...
Je moet er wat voor over hebben...emigreren naar de VS

- Dbacks
- Amerikafan
Ach, prijs je nog steeds gelukkig, er zijn er genoeg die direct met je zouden willen ruilenJe moet er wat voor over hebben...emigreren naar de VS

Never give up!
- EstherAnna77
- Amerika-ontdekker
*zucht*. Dat was met een knipoog...vandaar de smiley met een knipoog...
- Dbacks
- Amerikafan
*zucht*
Serieus? Nu zou ik kunnen reageren met "er stond een smiley achter, dus het was grappig bedoeld" maar vindt het eigenlijk gewoon jammer dat je überhaupt zo reageert.
On topic, wij hadden ook in Mei gelezen dat deze records door het Consulaat zouden worden aangevraagd maar dit is blijkbaar, op verzoek van de Nederlandse overheid, gewijzigd naar zelf aanvragen.
Ik benijd je niet voor het feit dat je dat ook nog eens in Engeland moet doen, voordeel is wel dat ze al in het Engels zijn

Never give up!
-
- Amerika-ontdekker
EstherAnna,
Wij mogen dus ook in o.a. UK aanvraag doen, heb de formulieren gedownload, alleen betaling is me niet helemaal duidelijk, heb nu een vraag uitstaan bij ACRO of geld overboeken mogelijk is, heb nog niet gekeken of onze bank dat hele chequegebeuren.... ondersteunt.
Heb jij dit evt. al uitgezocht?
Gr.
mvdh
Wij mogen dus ook in o.a. UK aanvraag doen, heb de formulieren gedownload, alleen betaling is me niet helemaal duidelijk, heb nu een vraag uitstaan bij ACRO of geld overboeken mogelijk is, heb nog niet gekeken of onze bank dat hele chequegebeuren.... ondersteunt.
Heb jij dit evt. al uitgezocht?
Gr.
mvdh
- EstherAnna77
- Amerika-ontdekker
Mvdh,
Haha, ik heb precies dezelfde vraag gemeeld naar de acro. Ik heb een account bij hsbc. Schijnbaar is internet bankieren een stap te ver. We wachten af
Haha, ik heb precies dezelfde vraag gemeeld naar de acro. Ik heb een account bij hsbc. Schijnbaar is internet bankieren een stap te ver. We wachten af
-
- Amerika-ontdekker
Mocht je nog wachten op dat antwoord:
How to arrange Bank Transfer
We will allocate a Bank Transfer reference number so that the transfer can be matched to the correct application on arrival: If you wish to continue with either International or UK Bank Transfer, please apply by Email to customer.resolutions@acro.pnn.police.uk with the following information.
1. Are you intending to transfer the money from a UK Account or International account
2. Full Name of applicant
3. Date of Birth
4. Subject Access or Police Certificate
5. Amount intending to Transfer in UK Sterling
6. Contact details - Telephone/Mobile no
I hope this has been of use. Please do not hesitate in contacting us should you require further assistance.
How to arrange Bank Transfer
We will allocate a Bank Transfer reference number so that the transfer can be matched to the correct application on arrival: If you wish to continue with either International or UK Bank Transfer, please apply by Email to customer.resolutions@acro.pnn.police.uk with the following information.
1. Are you intending to transfer the money from a UK Account or International account
2. Full Name of applicant
3. Date of Birth
4. Subject Access or Police Certificate
5. Amount intending to Transfer in UK Sterling
6. Contact details - Telephone/Mobile no
I hope this has been of use. Please do not hesitate in contacting us should you require further assistance.
- EstherAnna77
- Amerika-ontdekker
Oh super! Ik had inderdaad nog geen antwoord gekregen. Blij dat het gewoon met internet bankieren kan. Dank voor het posten
-
- Amerika-ontdekker
Misschien ten overvloede, de VOG/police certificate mag niet ouder zijn dan 6 maanden ten tijde van het interview, ik hoop dat ik dit, net, ga redden, anders zonde geld.....
"The certificate from your current country of residence The Netherlands must be of recent date (not older that 6 months) when presented to the consular officer.
Further information about police certificates from specific countries can be found on the U.S. Department of State website under the “Visa reciprocity and Country documents finder”: http://travel.state.gov/visa/fees/fees_3272.html. This website has detailed information about how to obtain these records. The term ”police certificate” as used in this paragraph, means a certification by the appropriate police authorities stating what their records show concerning each applicant, including all arrests, and the disposition of each case where there is a record. Please note that a police certificate with an entry must be accompanied by a certified English translation
Immigrant visa unit"
"The certificate from your current country of residence The Netherlands must be of recent date (not older that 6 months) when presented to the consular officer.
Further information about police certificates from specific countries can be found on the U.S. Department of State website under the “Visa reciprocity and Country documents finder”: http://travel.state.gov/visa/fees/fees_3272.html. This website has detailed information about how to obtain these records. The term ”police certificate” as used in this paragraph, means a certification by the appropriate police authorities stating what their records show concerning each applicant, including all arrests, and the disposition of each case where there is a record. Please note that a police certificate with an entry must be accompanied by a certified English translation
Immigrant visa unit"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2845 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful