Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spullen verhuizen NL naar US

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
dimona
Amerika-expert

Re: Spullen verhuizen NL naar US

Bericht door dimona »

À propos fotoboeken: daar hebben wij er 3 meter van, dus dat ga ik echt niet zelf meeslepen. Alle negatieven hebben we ooit bij een van de grootouders in huis gelegd en daarmee het risico voldoende gespreid, hopen we.
SummerONeill
Amerika-ontdekker

Bericht door SummerONeill »

Grappig om te zien dat het dus toch weer heel persoonlijk is: de één zegt neem niet te veel mee, de ander zegt neem niet te weinig mee :)

Die kleding kast is een goede, daar had ik nog niet aan gedacht. Wij hebben zo'n mooie Ikea PAX, redelijk groot en breed en erg handig overigens, maar daar ga ik natuurlijk nooit een muur voor vinden. Hij is ook vrij hoog, dus in de meeste basements gaat dat ook niet passen. Nou ja, nog iets om op eBay te zetten dan, haha!

Ik was een paar maanden geleden al begonnen met het inscannen van al onze negatieven. We zijn al veel verhuisd, de laatste was van Nederland naar Duitsland en we zagen de oversteek naar de VS wel aankomen. Ik denk niet dat ik het voor onze verhuizing af krijg, maar ik zou in ieder geval een aardig eind moeten kunnen komen. Dat zou in ieder geval het risico op verliezen van de negatieven minder maken. Maar het is ook goed om de statistieken in het achterhoofd te houden natuurlijk en me niet al te veel zorgen te maken!

Over de kruiden moet ik dan nog even nadenken wat handig is.
Onderweg naar upstate New York!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb ons kruidenrek destijds goed ingepakt en tussen de 'bedding' - dekbedden enzo - gestopt. Maar dat is wel bijna 20 jaar geleden.

Wat is te veel, wat is te weinig ? Ik bedoel meer 'wees kritisch'.
Zoals ik al aangaf heb ik veel boeken mee verhuisd. Maar boeken die ik al gelezen/herlezen had en eigenlijk best kon missen, had ik beter in Ned. kunnen weggeven dan wel op de stoep zetten bij DeSlegte.
En een loeizware, want gietijzeren antieke naamachine meeslepen is achteraf gezien niet een echt briljant idee geweest.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

De PAX hebben wij niet meegenomen. Huizen in dit land hebben over het algemeen inbouwkasten, dus je gaat hem hooguit ergens als extra kast neerzetten, beetje zonde van al het gesleep. Volgens mij doen ze het op MP best goed, die PAX kasten.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En er zijn ook Ikea's in de US. :-)
(Ik heb trouwens onze walk-in closet helemaal ingericht met PAX)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

kastelke schreef:(Ik heb trouwens onze walk-in closet helemaal ingericht met PAX)
Daar is PAX inderdaad wel weer ideaal voor. Onze walkin-closets waren al ingericht met legplanken en kledingstangen, maar anders zou ik dat inderdaad doen - zonder de schuifdeuren dan natuurlijk.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Mijn walk ins waren te klein (lees: ik heb gewoon veel teveel kleren) :oops: dus ik heb fijn een PAX in de US gekocht :D

Verder heb ik gewoon mijn kruiden uit Nederland alsmede vloeistoffen (o.a. een speciale fles wijn met een afbeelding van een dierbaar familielid die helaas overleden is maar ook flesjes uit de badkamer etc.) en dingen als thee/hagelslag enzo via een container laten vervoeren naar de US (ik had er niet eens bij stil gestaan dat het niet mocht....). Ik had ze wel in van die plastic containers/kratten gedaan en dan die vervolgens weer in de verhuisdoos gestopt. Op die manier is het beschermd en als het dan toch lekt, lekt het in het plastic krat en niet in de verhuisdoos.

Nooit problemen mee gehad, ze hebben nergens naar gevraagd eigenlijk. Mijn tip: wees vrij algemeen in de beschrijving van je goederen die je vervoert. Dus niet "kruiden/specerijen/groceries" als je een doos hebt waar dat in zit maar gewoon "kitchen stuff". Hoe minder details, hoe minder ze vragen was mijn gedachte en voor mij heeft het gewerkt :)
SummerONeill
Amerika-ontdekker

Ziva schreef: Mijn tip: wees vrij algemeen in de beschrijving van je goederen die je vervoert. Dus niet "kruiden/specerijen/groceries" als je een doos hebt waar dat in zit maar gewoon "kitchen stuff". Hoe minder details, hoe minder ze vragen was mijn gedachte en voor mij heeft het gewerkt :)
Goede tip Ziva, nemen we zeker mee.
dimona schreef: Volgens mij doen ze het op MP best goed, die PAX kasten.
Hmm, ik zie dat de PAX kasten het hier op eBay ook niet slecht doen, misschien moesten we die maar verkopen dan. We zullen de eerste maanden toch in een flat zitten waarschijnlijk dus daar kunnen we het ding al helemaal niet kwijt!
oortjes schreef:Ik heb ons kruidenrek destijds goed ingepakt en tussen de 'bedding' - dekbedden enzo - gestopt. Maar dat is wel bijna 20 jaar geleden.

Maar eh, voorstellen om boeken achter te laten, dat is wel een doodzonde hoor :) Ik heb zo'n 2000 boeken en geloof me, die gaan mee :D
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Waarom neem je 2000 boeken (die je neem ik aan al gelezen hebt) in vredsnaam mee?
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Bij ons zijn de boeken bijna het enige wat mee gekomen is (ze worden als het goed is volgende week eindelijk gebracht! Ik kan niet wachten - ik mis ze). Oke, de goede keukenmessen hebben we ook verscheept en een hele fijne bestekset en de fotoalbums. Verder geloof ik nog wat gezelschapsspellen die oud / zeldzaam / lastig te vervangen zijn en één fles drank (een fles Remy Martin XO die we voor ons huwelijk gekregen hebben). De rest is allemaal weggegeven, verkocht of, in het geval van erfstukken (een oude Statenbijbel, een dekenkist) , bij mijn ouders op zolder gezet. M'n whiskycollectie heb ik grotendeels opgedronken voor we weggingen en de 'restjes' heb ik verdeeld onder vrienden die dat spul ook graag drinken.

'Gaatjes' in dozen hebben we opgevuld met kleding die niet in onze eigen rugzakken paste. Alles bij elkaar hebben we maar 2 kubieke meter spullen verscheept. Omdat het via 'groupage' gaat, is het niet snel, maar we zijn nu wel voor minder dan 2000 euro klaar.

@ Ned in Mo

Ik ben niet degene aan wie je het vraagt, maar..
Dat is een gevoel, denk ik. Ik heb wel eens een jaar ergens gewoond waar ik m'n boeken niet had (want: gemeubileerd gehuurd en er was geen plek voor), maar dan voelt het niet als 'thuis'. Ook herlees ik best veel boeken, leen ik ze graag uit en heb ik veel boeken ook nodig voor m'n werk. Boeken die ik niet meer wik, worden wel weggegeven, maar wat er blijft is geliefd en gewaardeerd.

Op de een of andere manier hangt het hebben van die bibliotheek samen met het verschil tussen 'house' en 'home'. Ik kan het anders niet uitleggen.

@ SummerONeill

Hoe organiseer je je boeken? Heb je bibliotheeksoftware? En wat zijn je grote thema's / onderwerpen / genres?
SummerONeill
Amerika-ontdekker

ned in MO schreef:Waarom neem je 2000 boeken (die je neem ik aan al gelezen hebt) in vredsnaam mee?
Haha, ik snap je verbazing hoor! Ik sluit me een beetje aan bij Smittenimmigrant: voor mij maken de boeken dat ik ergens thuis ben. Ik houd enorm van lezen en zonder mijn boeken voel ik me gewoon niet compleet. Misschien hebben anderen dat met bepaalde kunst of prullaria (die ik dus helemaal niet heb, behalve de boeken is onze inrichting erg strak en modern).Het komt ook denk ik omdat ik schrijfster ben, ik duik regelmatig mijn boeken in om inspiratie op te doen of research te doen!
smittenimmigrant schreef: Hoe organiseer je je boeken? Heb je bibliotheeksoftware? En wat zijn je grote thema's / onderwerpen / genres?
Mijn boeken zijn georganiseerd in het bekende Ikea Billy systeem. Eerst zijn fictie en non fictie gescheiden, dan op onderwerp en genre en natuurlijk weer met schrijvers bij elkaar. Waar ik veel van heb: Amerikaanse geschiedenis, Tweede Wereldoorlog, veel 'young adult' fictie omdat ik dat zelf ook schrijf, veel vakboeken over jeugdwerk waar ik ook over schrijf en actief in ben, daarnaast een stevige fictie in verschillende genres (eigenlijk alles Engelstalig, lees niets meer in het Nederlands) en mijn man heeft veel over psychologie en veel exacte wetenschappen. Een mooi allegaartje dus maar heerlijk! Software heb ik niet, maar ik heb ze wel allemaal in een database staan incl de ebooks die ik heb, anders weet ik niet meer wat ik heb en niet (Bento). En jij?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb een deel boeken meegebracht (3 Billy boekenkasten), maar het merendeel van mijn boeken heb ik dus achter gelaten (verkocht, weggeschonken), en dat is inderdaad iets waar ik echt al vaak spijt van heb gehad. :-(
Het is een emotioneel iets, en eigelijk hang ik harder aan mijn boeken dan dat ik aan het merendeel van mijn foto-albums hang. Ik ben ook het type dat geen boek kan lezen zonder er aantekeningen in te maken, passages te markeren, enz. (tweedehands hebben mijn boeken dus weinig waarde :lol: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SummerONeill
Amerika-ontdekker

Ik herken helemaal wat je zegt Kastelke, ik hecht ook veel meer aan mijn boeken dan aan bv meubels. Als we daar wat van zouden moeten achterlaten, geen probleem, maar mijn boeken gaan mee! :thumbup:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Uh, ze verkopen in de US ook boeken hoor !
Mijn probleem is dat ik graag boeken kwijt zou zijn omdat ik op termijn toch kleiner wil gaan wonen.
Boeken in een vreemde taal, dan wel in het Ned. als originele taal, zijn wel weg te geven.
Maar boeken in het Ned. vertaald kan ik bij het oud papier zetten denk ik.
En aangezien ook voor mij mijn boeken mijn 'vrienden' zijn, vind ik dat ik dat niet kan maken.
Net even geteld, inderdaad ong. 3000 boeken. Gewoon te veel dus. Veel te veel.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Oortjes - herkenbaar! Ik ben de laatste jaren echt door mijn boeken heen gegaan, omdat ik er veel te veel had. Eens per jaar hou ik nu een grote schoonmaak waarbij ik boeken die ik echt nooit meer lees aan een tweedehandsboekenwinkel geef. Soms is dat met pijn in mijn hart, maar ik groei gewoon dicht anders. Wel zijn er boeken waar ik echt geen afstand van kan doen, en die sleep ik dus elke keer weer met me mee. Wat ook helpt, is de aanschaf van een kindle. Mystery series en boeken die ik op vakantie "lekker makkelijk" lees download ik daarop. Iets serieuzere boeken, die manlief misschien ook nog leest, of die ik echt wil houden, die koop ik nog steeds "echt"
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wat leuk dat iemand deze dilemmas herkent !
Inderdaad heb ik jaren geleden al een aantal dozen boeken naar 2ehands boekwinkels gebracht - niet dat het iets opleverde. En van sommige beslissingen heb je dan toch spijt !
Toen we in Canada woonden heb ik een aantal dozen Ned. boeken gedonateerd aan een Holl. winkel. Wederom sommige beslissingen niet slim !
Ik heb ook opgestuurd aan Internat. Vouwenarchief, ISSG, StripMuseum. Dat was toen nog te doen aangezien zeepost in die tijd nog bestond. Tegenwoordig is alles air-mail met bijbehorende tarieven.
Probleem is dat niemand geinteresseerd is in vreemde talen boeken in Ned. vertaald (?)

Wij hebben waar ik woon een hele mooie bieb, daar breng ik soms een hele middag door, er hangt zo'n prima sfeer plus het ruikt er lekker naar nieuwe boeken.
Ik heb geprobeerd op Kindle of op de computer te lezen maar mijn ogen zijn er te slecht voor geworden - verstrooiing - plus ik heb de gewoonte een boek te lezen van zowel het begin als het einde en dan naar het midden. Dat gaat op Kindle stukken lastiger !
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij hebben ongeveer 20 dozen aan boeken meegesleept van Nederland naar Amerika...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zie, ik heb 6000 boeken op de ipad staan. niet homey, maar wel handig.
SummerONeill
Amerika-ontdekker

Bij een eerdere verhuizing heb ik wel boeken weggedaan, maar heb daar echt spijt van gehad dus deze keer gaan ze gewoon mee. Ik schrijf nl ook altijd in een boek waar en wanneer ik het gekocht heb en daarmee zijn het ook herinneringen. Die boeken staan dus niet ter discussie :D

Ik heb gisteren onze IKea PAX verkocht voor een mooi bedragje. Dat betekent wel dat ik even druk ben met uitruimen vandaag, maar ach. Ik heb liever de spullen eerder verkocht zodat ik zeker ben dat ik ze kwijt raak dan dat ik op het laatst met dure dingen blijf zitten. Gelukkig lopen de verkopen via eBay erg goed, dus ik ben happy. Het wordt al lekker leeg hier!

Ik heb morgen een telefonische afspraak met de moving consultant die me precies gaat vertellen hoeveel er mee mag, dus ik ben benieuwd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer