Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp nodig korte roadtrip Nashville - Phoenix

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Noortje89
Amerika-ontdekker

Hulp nodig korte roadtrip Nashville - Phoenix

Bericht door Noortje89 »

Beste forumleden,

Half december vertrekken mijn Amerikaanse vriend en ik naar de USA om zijn familie in Phoenix te bezoeken voor kerstmis.
Hij moet tevens spullen verhuizen van Cincinnati (Ohio) naar Phoenix. We blijven een weekend in Cincinnati, daarna willen we graag via een kleine roadtrip naar Phoenix rijden. Om op tijd in Phoenix te zijn voor kerstmis zullen we ongeveer 6 tot max 7 dagen de tijd hebben. De enige plaatsen die ik zeker wil aandoen zijn Nashville en Memphis, ik ben gek op country muziek en de muziekcultuur in die steden lijkt me erg leuk. Maar vanaf Memphis weet ik niet zo goed wat te doen. De route ziet er ongeveer als volgt uit:

1. Cininnati - Nashville
2. Nashville
3. Nashville - Memphis
4. Memphis - ? (Oklahoma/Texas?)
5. ? - ?
6. ? - Phoenix

Mijn voornaamste vragen zijn:
- Is een middag/avond in Memphis genoeg om een indruk op te doen? Wat zijn de must-sees in Memphis? Het lijkt me ook leuk om Graceland te bezoeken, maar ik vroeg me af of dat de moeite waard is; mijn vriend vindt het niet zo boeiend dus als het erg duur is vind ik het een beetje zonde. Iemand ervaring?

- Ik dacht erover om vóór Phoenix in Santa Fe te stoppen. Is dit een leuke plaats? De moeite om een hele dag door te brengen? Ik zag dat Kasha Katuwe National Monument vlakbij Santa Fe is, is dit de moeite om een kleine omweg voor te maken?

- Waar te stoppen tussen Memphis en (mogelijk) Santa Fe? We rijden vanaf Memphis heel Arkansas, Oklahoma en een klein deel van noord Texas door. Op google maps kan ik geen plaats of national park (we houden allebei erg van natuur) vinden waar het me leuk lijkt om een stop te maken. Een kleine omweg voor een leuke stad/bezienswaardigheid is geen probleem, maar tijd voor een uitgebreide omweg hebben we niet.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer