Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sanny13: Denver - Denver in juli/aug 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sanny13
Amerika-newbie

Reis sanny13: Denver - Denver in juli/aug 2014

Bericht door sanny13 »

Beste Forumleden,

Mijn naam is Sandra en ik ben nieuw op dit forum. Ook ik wil graag volgend jaar in juli 2014 naar Denver gaan met mijn man en twee kinderen (zoon van 15 en dochter van 13).
Ik volg al een tijdje dit geweldige forum en ik heb een opzetje gemaakt van mijn route.
Ik wilde dit graag aan jullie voorleggen.

23/7 Amsterdam-Denver
24/7 Denver- Rocky Mountains NP - Laramie
25/7 Laramie - Yellowstone - Cody
26/7 Yellowstone - Yellowstone
27/7 Yellowstone - Yellowstone
28/7 Yellowstone - Grand Teton NP -Jackson
29/7 Jackson - Salt Lake City
30/7 Salt Lake City - Elko of doorrijden naar Winnemuca?
31/7 Elko - Reno
1/8 Reno - Yosemite
2/8 Yosemite - Yosemite
3/8 Yosemite - San Francisco
4/8 San Francisco - San Francisco
5/8 San Francisco - San Francisco
6/8 San Francisco - Monterey
7/8 Monterey - Santa Barbara
8/8 Santa Barbara - LA
9/8 LA - LA
10/8 LA - LA
11/8 LA - Las Vegas
12/8 Las Vegas - Las Vegas
13/8 Las Vegas - Las Vegas
14/8 Las Vegas - Zion
15/8 Zion - Bryce Canyon
16/8 Bryce Canyon - Grand Canyon
17/8 Grand Canyon - Antelope Canyon - Page
18/8 Page - Durango
19/8 Durango - Denver
20/8 Denver - Denver
21/8 Denver - Amsterdam

Ik zou graag een derde dag (dus 28/7) in Yellowstone willen. Weet niet hoe ik dit moet aanpassen in de dagen erna
(29/7 t/m 31/7). Hebben jullie ideeën? Ook aan het eind tussen Las Vegas en Denver heb ik twijfels. Van Bryce naar Grand Canyon is een lange rit. Wil in ieder geval wel Antelope Canyon zien.
Ik ben niet echt een wandelaar (ivm mijn rug), dus we zullen geen lange trails lopen.
Tickets en motels/hotels zijn nog niet geboekt. Mocht een dag extra nodig zijn, dan kunnen we eventueel 22/7 vertrekken of teruggaan op 22/8. Wij willen dan de motels/hotels ter plaatse boeken met uitzondering van de parken. Die willen we wel van te voren vastleggen.

Groetjes,
Sandra
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis naar Denver in juli/aug 2014

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Sandra,
Jullie hebben veel tijd, maar je stopt wel heel erg veel in die 30 dagen. Om even Rocky Mountain NP te doen op weg van Denver naar Laramie is nauwelijks de moeite. Misschien is het handiger om in Salt Lake city te beginnen of een kleiner vliegveld in de omgeving van Yellowstone?
Een 3e dag Yellowstone zou zeker mooi zijn, en op die manier heb je daar de ruimte voor.
Ik weet niet waarom je tussen Jackson en Elko via Salt Lake city rijdt, dit is niet de snelste route. Ook hier zou je een dag kunnen winnen. zie ons 2008-verslag voor onze route van Yosemite naar Yellowstone via Reno.
De route van bryce naar de GC en dan naar Page is wat onlogisch, of wil je naar de North Rim?
Eigenlijk is Denver niet het meest voor het hand liggende begin- en eindpunt. Je hebt weinig gepland in Colorado. Ik denk dat ik Colorado helemaal niet mee zou nemen. Je kunt dan meer tijd uittrekken voor de rest. Ik mis ook Death Valley nu.
Kijk eens naar ons 2008-verslag, en ook naar het 2004- en 2013-verslag voor een route vanaf Denver.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Persoonlijk zou ik een dag weghalen bij Las Vegas.
Met kinderen is een bezoek aan LV niet zo handig (ze mogen niet overal komen)

Gezien jullie bijna niets in Colorado gaan doen, zou ik niet op Denver vliegen maar bv vliegen naar Las Vegas, en terug uit LA
Je zou dan zoiets kunnen krijgen:

23/7 Amsterdam - Las Vegas
24/7 Las Vegas
25/7 Las Vegas - Grand Canyon (south rim)
26/7 GC - Monument Valley
27/7 MV - Page
28/7 Page
29/7 Page - Zion
30/7 Zion
31/7 Zion - Bryce
01/8 Bryce - Salt Lake City
02/8 SLC - Jackson
03/8 Jackson (Grand Teton bezoeken)
04/8 Jackson - Yellowstone
05/8 Yellowstone
06/8 Yellowstone
07/8 Yellowstone
08/8 Yellowstone - Twin Falls (via Craters of the Moon)
09/8 Twin Falls - Reno (lange rit maar er is eigenlijk niet zoveel te doen)
10/8 Reno - Yosemite
11/8 Yosemite
12/8 Yosemite - SF
13/8 SF
14/8 SF
15/8 SF - Monterey
16/8 Monterey - San Simeon / Cambria (er is echt veel te zien op dit stuk, zoek voor info op Big Sur)
17/8 San Simeon / Cambria - Santa Barbara
18/8 Santa Barbara - LA
19/8 LA
20/8 LA
21/8 LA - Amsterdam

Voor deze periode zou ik toch redelijk veel vooraf vastleggen. Zeker de nationale parken.
Als je met een dag zou verlengen zou ik een dag extra Yosemite doen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik zou ook niet terugrijden naar Denver, maar terugvliegen vanaf LA. Of zoals geoppert ergens anders starten. In Denver zit een groot waterpretpark, misschien ook leuk met de kinderen? Rocky Mountain NP (waar je nu eigenlijk geen voor hebt) zou je ook via de Snowy Range Scenic Byway in het zuiden van Wyoming en Lander naar Grand Teton/Yellowstone kunnen rijden.
Na deze parken afzakken naar het canyongebied en vervolgens naar Yosemite, de kust en LA.
Dus: Denver, Grand Teton, Yellowstone, Salt Lake City, Route 12, Bryce, Zion, Page, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Francisco, kustroute en LA. Vanuit LA weer naar huis.

Wij hebben twee keer een route met Yellowstone gedaan, in 2003 en 2005. Misschien heb je nog iets aan mijn verslagen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis sanny13: Denver - Denver in juli/aug 2014

Bericht door PSVwally »

25/7 Laramie - Yellowstone - Cody
Ook dit lijkt me onmogelijk. Laramie - Cody direct rijden is al bijna 6u rijden zonder stops.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik lift even mee met dit topic omdat ik ook zo'n soort route in mijn hoofd heb, alleen wil ik liever niet op Las Vegas landen omdat we daar steeds problemen hebben met de autohuur, ze hebben er weinig fullsize SUV's dus wordt je afgescheept met een kleinere. In Denver hebben we ervaren veel meer keus.
sanny13
Amerika-newbie

Bericht door sanny13 »

Beste mensen,

Allemaal bedankt voor jullie reacties!
Ik zal zeker jullie adviezen in overweging nemen.

Groetjes,
Sandra
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer