Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door dafkapin »

carmenedwin schreef:Sorry, vergeten te zeggen...
Het is inderdaad in België dat de minister van onderwijs beslist heeft dat de leerlingen op maandag 30 juni ook reeds thuis zijn. Evenals het onderwijzend personeel.
En ja, wij hebben hier 2 maanden vakantie. :thumbup:

Gr
Carmen

ga nog meer specifiëren: de Vlaamse minister van onderwijs heeft beslist dat de Vlaamse leerlingen op maandag 30 juni ook reeds thuis zijn, en de Vlaamse leerkrachten, de waalse leerkrachten daarentegen mogen netjes doorwerken tot 1 juli, al heb ik zo het vermoeden dat ik maandag 30 juni helemaal alleen in mijn klasje ga staan :blink:

en dan zeggen ze dat de walen minder werken :mrgreen:
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

@Stan
Ik heb mijn vluchten al geboekt met Icelandair van AMS naar Seattle en terug, maar ik zou een vlucht terug nemen van San Diego of van Los Angeles terug naar Seattle.
Ik heb nu reeds al uitgezocht dat de eerste bag 25$ en een tweede bag 35$ per persoon kost bij de maatschappijen.
Maar mijn vlucht vertrekt om 16:30 in Seattle terug, zou ik dan het risico nemen om 's morgens nog een vlucht te nemen naar Seattle of zou je de avond ervoor al een vlucht terug nemen naar Seattle zo dat je dat risico uitsluit.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik zou de avond ervoor nemen, gewoon voor de gemoedsrust. Want als je niet op tijd in de luchthaven bent zal niemand dat voor jou oplossen, dat zal dan kredietkaart bovenhalen worden en een peperdure vlucht one-way boeken zijn. Ik weet niet als de reisverzekering hierin zou tussenkomen.
Hans_Belgium
Amerikakenner

@Stan
Ja, ik zal het zo plannen om de avond ervoor terug te vliegen naar Seattle, het is eigenlijk vakantie :thumbup:
En geen werk waar alles snel moet gaan hé :wink:
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik zie mensen vaak zgn price alerts maken, als een vliegticket op een bepaalde route/datum onder het vooraf ingestelde niveau zakt dan krijgen ze een e-mail. Alleen waar doen jullie dat? Ik kan die optie alleen op kayak.com vinden, maar de tickets daar zijn ook twee keer zo duur als de reguliere sites waar ik altijd boek.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

RNA schreef: maar de tickets daar zijn ook twee keer zo duur als de reguliere sites waar ik altijd boek.
Waar boek jij dan?

Bij skyscanner.nl kun je een zgn " prijsalarm " instellen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Dat kan ik dus niet vinden bij skyscanner, zal wel aan mij liggen.

Ik zoek vaak via Chaser.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

je moet eerst een bestemming invoeren en dan op de pagina waar de gevonden vluchten staan kun je bovenaan op prijsalarm klikken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ah ik zie het, helaas moet je wel specifieke datums opgeven. Hoopte dat je de hele maand kon doen, bovendien kun je ook geen prijsplafond instellen. :roll:

Afbeelding
Hans_Belgium
Amerikakenner

@Stan
Wij hebben een vlucht terug naar Seattle vanuit Long Beach geboekt de avond voor vertrek terug naar huis. :thumbup:
siegfried
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door siegfried »

Hallo Forumleden ,
Exact 1jaar terug zijn we op het ideegekomen met onze vrienden (in totaal 8personen) het zuidwesten te gaan ontdekken in 2014
Dit in het hoogseizoen van weekend 12 juli tot ergens 06augustus (met einddatum kunnen we schommelen) vanaf brussel naar denver , dan onze rondrit van plus minus 22dagen om terug te keren van San francisco naar brussel . Ehwel we zitten met vragen , de voorpret is beetje per beetje aan het wegkwijnen / we weten niet meer welke sites nog te bezichtigen ,de prijzen swingen echt de pan uit :een retourticket voor deze route vindt je nu voor 1245euro per persoon ... Gaat dit nog beteren ? , met deze prijzen moeten we onze voornemens staken en iets anders zoeken dichter bij huis / we hadden rond de 825euro gerekend per ticket (realistisch?of kan het nog minder) , we denken dat dit een goede prijs is , maar 400euro gemiddeld méér betalen voor een ticket is echt teveel voor ons 8 x 400 = 3200euro / Graag hadden we geweten wat de gemiddelde ticket-prijs was voor het hoogseizoen 2013 voor een soortgelijk traject . Aanbiedingen zijn er natuurlijk altijd te vinden de één al spectaculairder dan de andere , maar in het echte hoogseizoen is dat blijkbaar niet het geval - zeker niet 1jaar vooraf . We moeten misschien nog wat geduld oefenen en afwachten / niettemin hebben we reeds annuleerbare boekingen gedaan van hotels,lodges en activiteiten . Dat moeten annuleren door te dure tickets is echt zuur . Maar niettemin hopen we echt op beterschap en willen we snel boeken ... :wink:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Die periode is natuurlijk pal hoogseizoen, en dan durven de prijzen nogal fors te zijn. Maar ik ben zeker dat de november/december promoties wel de moeite zullen zijn. Ik denk dat een prijs van 800 a 900€ p.p. moet lukken. Vliegen op een weekdag kan wel helpen. Je zal gewoon regelmatig eens moeten controleren, en best ook inschrijven voor de nieuwsbrief van connections bijvoorbeeld.

@hans: Ik ben benieuwd naar je route.
Lajfrijns
Amerika-newbie

Bericht door Lajfrijns »

Hallo,

ik wil graag eind april naar new york vliegen, kan ik nu het beste wachten tot een bepaalde tijd met boeken? bij welke prijs zou ik ongeveer moeten toehappen?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Gewoon blijven zoeken. Ik denk zelf aan een prijs tussen 400 en 500 euro. Afhankelijk van routes en tijden.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

siegfried schreef:Hallo Forumleden ,
Exact 1jaar terug zijn we op het ideegekomen met onze vrienden (in totaal 8personen) het zuidwesten te gaan ontdekken in 2014
Dit in het hoogseizoen van weekend 12 juli tot ergens 06augustus (met einddatum kunnen we schommelen) vanaf brussel naar denver , dan onze rondrit van plus minus 22dagen om terug te keren van San francisco naar brussel . Ehwel we zitten met vragen , de voorpret is beetje per beetje aan het wegkwijnen / we weten niet meer welke sites nog te bezichtigen ,de prijzen swingen echt de pan uit :een retourticket voor deze route vindt je nu voor 1245euro per persoon ... Gaat dit nog beteren ? , met deze prijzen moeten we onze voornemens staken en iets anders zoeken dichter bij huis / we hadden rond de 825euro gerekend per ticket (realistisch?of kan het nog minder) , we denken dat dit een goede prijs is , maar 400euro gemiddeld méér betalen voor een ticket is echt teveel voor ons 8 x 400 = 3200euro / Graag hadden we geweten wat de gemiddelde ticket-prijs was voor het hoogseizoen 2013 voor een soortgelijk traject . Aanbiedingen zijn er natuurlijk altijd te vinden de één al spectaculairder dan de andere , maar in het echte hoogseizoen is dat blijkbaar niet het geval - zeker niet 1jaar vooraf . We moeten misschien nog wat geduld oefenen en afwachten / niettemin hebben we reeds annuleerbare boekingen gedaan van hotels,lodges en activiteiten . Dat moeten annuleren door te dure tickets is echt zuur . Maar niettemin hopen we echt op beterschap en willen we snel boeken ... :wink:
Moeilijk te voorspellen maar ik verwacht dat er nog wel aanbiedingen zullen komen.
Voor afgelopen zomer zag het er in 2012 hetzelfde uit, toch hebben wij in maart 2013 voor 420,- tickets naar LA in juli kunnen boeken :clap:
Veel geduld, alerts aanzetten en dit forum in de gaten houden zou ik zeggen.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

@harryh, in juli voor 420 naar LA, graag even doorgeven op het forum als je dit weer ziet :wink: , onder de 514 hebben wij het nog niet gered in het hoogseizoen, echt een superprijs! :thumbup:
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Lajfrijns schreef:Hallo,

ik wil graag eind april naar new york vliegen, kan ik nu het beste wachten tot een bepaalde tijd met boeken? bij welke prijs zou ik ongeveer moeten toehappen?
De KLM werelddeals zijn maar t/m maart, ik verwacht in januari weer nieuwe werelddeals. Dan is de prijs wss weer rond de 550 euro en wellicht dat andere aanbieders (United) ook meegaan en nog lagere prijzen hanteren.
Voor jouw vraag wanneer je moet toehappen: bedenk voor jezelf een bedrag wat jij acceptabel vindt, als je iets onder dit bedrag ziet dan sla je toe.

Afbeelding
siegfried
Amerika-ontdekker

Bericht door siegfried »

Harryh en stan dank voor jullie advies , we wachten tot in het najaar en zien wel , de aanbiedingen moeten dan toch wellicht komen want nu is het toch niet doenbaar en deprimerend / dit weekend zet ik ons reisschema op de forumsite
:thumbup:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij hebben vluchten vastgelegd. Helaas geen heel fijne prijzen aangezien we echt vastzitten aan het HOOGseizoen. De tickets (naar Orlando vanaf AMS) kosten €980 of we nu los boeken of in pakket maakte niet veel uit. Veel tickets waren nog duurder.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@isis

Wij hebben ook geboekt, prijs was ook hoog, maar wel ontzettend fijne tijden en op de heenweg zelfs 1 directe vlucht naar LAX.

Wat mij bij eerdere reizen in het hoogseizoen is opgevallen is dat als je nu al je hotels al vastlegd, dat dit ook enorm in prijs kan schelen. Heb dit nu 2 jaar vergeleken en de hotels die we in september al geboekt hadden waren daarna zeker 600 dollar duurder alles bij elkaar. Dus dat compenseert dan ook weer een beetje het dure ticket.

En garanties krijg je nooit dat er een mooie aanbieding komt voor hoogseizoen. Wij kunnen ook pas vanaf 12 juli. Dit jaar hadden we geluk dat we 30 juni al weg konden gaan en hadden we wel goedkopere tickets.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer