Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Plescherken: SF naar LA 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Plescherken: SF naar LA 2014

Bericht door markro »

plescherken schreef:Iemand ervaring met accommodatie (hotel/motel) in Grand Canyon NP?
Bovenaan de pagina vind je een link naar de hotelbeoordelingen, die door de forumleden zijn gegeven.
Hiertussen voor de Grand Canyon: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... p?letter=G
en hier voor het plaatsje Tusayan, dat vlakbij de zuidingang ligt van het Grand Canyon NP (South Rim): http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... n&staat=AZ
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
plescherken
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door plescherken »

Wanneer ik op booking.com kijk en probeer om sommige hotels in juli 2014 (in San Francisco) te boeken, dan krijg ik als reactie dat dit hotel al volledig uitverkocht is. Dit lijkt ook te kloppen als je op de site van het hotel zelf kijkt.
Dit lijkt me toch wel overdreven vroeg?
Wat is jullie ervaring hiermee?
plescherken
Amerika-ontdekker

Willen jullie nog eens meekijken naar mijn geüpdatet reisschema?

• Dag 1 – zaterdag: Brussel - San Francisco
• Dag 2 – zondag: San Francisco
• Dag 3 – maandag: San Francisco - Yosemite NP 312 km
• Dag 4 – dinsdag: Yosemite NP (hotel in Oakhurst of El Portal)
• Dag 5 – woensdag: Yosemite NP ( hotel in Lee Vining)
• Dag 5 – donderdag: Yosemite NP – Furnace Creek 366 km
• Dag 6 – vrijdag: Furnace Creek – Las Vegas 190 km
• Dag 7 – zaterdag: Las Vegas
• Dag 8 – zondag: Las Vegas – Zion NP 264 km
• Dag 9 – maandag: Zion NP
• Dag 10 – dinsdag: Zion NP – BryceCanyon 137 km
• Dag 12 – woensdag: BryceCanyon–Page 244 km
• Dag 13 – donderdag: Page (Lake Powell en AntelopeCanyon)
• Dag 14 – vrijdag:Page – Monument Valley 195 km
• Dag 15 – zaterdag: MV - Grand Canyon(South Rim-Tusayan?) 283 km
• Dag 16 – zondag: Grand Canyon (Williams) 95 km
• Dag 17 – maandag: Grand Canyon– Twentynine Palms 478 km
• Dag 18 – dinsdag: Twentynine Palms – Santa Monica 252 km
• Dag 19 - woensdag: LA
• Dag 20- donderdag: Six Flags
• Dag 21 – vrijdag: LA – Brussel

Mijn vraag: is die omleg langs Monument Valley de moeite waard? Zien we in deze reis al niet genoeg "mooie vergezichten"? Ik zou anders rechtstreeks doorrijden van Page naar GC South Rim.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik ben al 5 keer met mijn zoon naar USA geweest.
Wat hij leuk vond: (het is een natuur- en Wild West-liefhebber)
Grand Canyon: eekhoorns :wink: en uiteraard de uitzichtpunten, leuke wandeling langs de rim: Trail of Time (van Yavapai Museum tot Verkamps Visitor Center)
Page: Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, boottocht op Lake Powell, Horseshoe bend, raften
Page: restaurant: Dam Bar & Grille - 644 N. Navajo Dr – Page
Monument Valley
Bryce: rodeo (+ wandelen) + prairie dogs in Bryce NP
Bryce: overnachten tipi
Zion: narrows
Las Vegas: wij waren in Circus Circus (met eigen indoor pretpark)
Death Valley
Bodie
Yosemite (veel wandelingen gedaan)
bij het verlaten van Yosemite zijn wij langs Columbia State Park gereden (is een kleine omweg maar leuke stop)
San Francisco: Alcatraz, Golden Gate Bridge, Chinatown, Pier 39, Musée Mécanique en USS Pampanito (duikboot) beiden bij pier 45, Exploratorium
LA: Universal Studio's, Hollywood, Olvera Street, Santa Monica en Venice, Science Center, Santa Monica Pier en uiteraard Six Flags

Ik zou zeker Monument Valley opnemen in de route.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
plescherken
Amerika-ontdekker

Is het de moeite om van Bryce Canyon naar Monument Valley te rijden via het oosten? Dus via Ut-24 en Ut-95. We zouden eventueel in Blanding willen overnachten en dan de volgende dag via Monument Valley doorrijden naar Page. Is National Bridges National Monument de moeite?
Kortom, is dit een interessante route-optie of is er te weinig te zien?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn tijdens onze eerste reis in 1 dag van Monument Valley naar Bryce gereden, via Natural Bridges (zie ons 1988-verslag). Wij wisten toen niet beter. En het was te doen. Maar ik zou het niet echt aanraden. Overnachten in Blanding betekent dat je iets meer tijd hebt maar ook dat je de mooiste uren in MV mist, ik zou echt zorgen daar een zonsondergang mee te maken. Kijk voor een overnachting eens naar de cabins bij Gouldings Lodge, een leuke en betaalbare optie vlakbij het park.
Aan de andere kant is het wel een prachtige weg, maar neem er dan wel meer tijd voor. Wij reden hem dit jaar opnieuw, nu met een bezoek aan Capitol Reef.
Ik vind het ook niet verkeerd om MV te laten vallen en ergens anders meer tijd te nemen. In je route lijkt het alsof je ruim de tijd hebt in Yosemite maar dag 5 is geen Yosemite als je van Lee Vining naar DV rijdt. Ik vind de tijd voor Yosemite echt wat krap nu. En kijk eens naar accommodatie in het park zoals Housekeeping camp, dat is met kinderen leuker dan 1,5 uur in de auto zitten naar Oakhurst.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het hangt er van af wat je in Yosemite wil gaan doen. Je kan er eindeloze wandelingen maken maar als je geen hikers bent is een bezoek als gepland wel genoeg imo. Toevallig hebben wij vandaag ook weer eens Yosemite bezocht en zitten nu in Oakhurst. Tussen de valley en Oakhurst is een zeer bochtige en langzame weg die eindeloos neemt als er toevallig een trage RV rijdt die weigert om het andere verkeer door te laten (is verplicht!). Oakhurst is voor een bezoek als het jouwe niet aan te raden.
De Bakkertjes
Amerikafan

Bericht door De Bakkertjes »

Het kan ook zo
12 Bryce-Capitol Reef
13 CR/Torrey-Mon. Valley
14 MV-Page
15 Page-Grand Canyon

Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat is inderdaad veel beter. Ik zou afraden om in een dag van Bryce naar Monument Valley via 95 te rijden. Er is zo veel te zien op die route dat je tijd tekort komt.
plescherken
Amerika-ontdekker

Yeehaw schreef:Het hangt er van af wat je in Yosemite wil gaan doen. Je kan er eindeloze wandelingen maken maar als je geen hikers bent is een bezoek als gepland wel genoeg imo. Toevallig hebben wij vandaag ook weer eens Yosemite bezocht en zitten nu in Oakhurst. Tussen de valley en Oakhurst is een zeer bochtige en langzame weg die eindeloos neemt als er toevallig een trage RV rijdt die weigert om het andere verkeer door te laten (is verplicht!). Oakhurst is voor een bezoek als het jouwe niet aan te raden.
De plannen waren al wat gewijzigd. Oakhurst zouden we sowieso niet doen. We zouden overnachten in El Portal.

@ Saskia: ziet er heel interessant uit op die manier! Ik denk dat we het zo gaan doen.

Bedankt voor de reacties. Meer tips welkom!

EDIT: kun je op weg van Capitol Reef naar Monument Valley ergens zwemmen in de Colorado river?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kruist de Colorado vlak bij Hite's Overlook. Zie voor de route en wat foto's ons 2013-verslag (wij kwamen van Monticello). Om bij de Colorado te komen kun je denk ik het beste naar Hite rijden. Zie bijvoorbeeld de kaart op http://www.nps.gov/glca.
Kijk eens op deze site.
Onderweg rij je ook een stuk langs de rivier, maar dat lijkt me geschikt om te gaan zwemmen. Bekijk het maar eens met streetview.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja, je moet bij Hite naar beneden naar de rivier rijden naar de boatramp, maar het zag er om te zwemmen allemaal niet erg aantrekkelijk uit. Misschien kan je in de San Juan river wat gaan baden.
plescherken
Amerika-ontdekker

Dag 1 – zaterdag: Brussel - San Francisco
• Dag 2 – zondag: San Francisco
• Dag 3 – maandag: San Francisco - Yosemite NP 312 km
• Dag 4 – dinsdag: Yosemite NP (hotel in Oakhurst of El Portal)
• Dag 5 – woensdag: Yosemite NP ( hotel in June Lake)
• Dag 6 – donderdag: Yosemite NP – Furnace Creek 352 km
• Dag 7 – vrijdag: Furnace Creek – Las Vegas 190 km
• Dag 8 – zaterdag: Las Vegas
• Dag 9 – zondag: Las Vegas – Zion NP 264 km
• Dag 10 – maandag: Zion NP
• Dag 11 – dinsdag: Zion NP – Bryce Canyon 137 km
• Dag 12 – woensdag: Bryce Canyon – Capitol Reef 192 km
• Dag 13 – donderdag: Capitol Reef – Monument Valley 308 km
• Dag 14 – vrijdag: Monument Valley - Page (L. Powell en A. Canyon) 195 km
• Dag 15 – zaterdag: Page - Grand Canyon (South Rim-Tusayan?) 283 km
• Dag 16 – zondag: Grand Canyon (Williams) 95 km
• Dag 17 – maandag: Grand Canyon – Twentynine Palms 478 km
• Dag 18 – dinsdag: Twentynine Palms – Marina Del Rey 258 km
• Dag 19 - woensdag: LA
• Dag 20- donderdag: Six Flags
• Dag 21 – vrijdag: LA – Brussel

Zo ziet het schema er nu uit. We zijn aan het denken om maar één nacht in Las Vegas te blijven en in de plaats een hele dag in Page. Wat denken jullie hiervan? Is één avond in Vegas niet meer dan voldoende?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je alleen naar Antelope Canyon, Horseshoe bend en Glen Canyon dam wil heb je aan een nacht Page genoeg. Wil je de Colorado Riverraft gaan doen of naar Rainbow Bridge dan zou ik 2 nachten blijven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind 1 avond Las Vegas voldoende, maar daar zal lang niet iedereen het mee eens zijn. :wink:
Wat zijn je plannen bij Page? Wil je veel tijd besteden aan Lake Powell? Dan is een volle dag/2 nachten wel nodig, anders kan 1 overnachting ook.

Je noemt voor Yosemite nu Oakhurst of El Portal; ik had hierboven nog Houdsekeeping Camp als tip gegeven, of spreekt dat jullie niet aan? Is zeker met kinderen toch wel erg leuk.
June Lake ligt al een eind buiten Yosemite, dus bij dag 6 zit je niet meer in Yosemite.

Ik vind het een mooie route, maar je moet je wel realiseren dat het wel redelijk druk is, met maar weinig plaatsen waar je langer dan 1 nacht zit. Je kunt het wat relaxter maken door Capitol Reef en Monument Valley over te slaan. Misschien iets voor een volgende keer, met Moab erbij?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer