Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Adam-NY en Boston-Adam of retour NY?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Matjel
Amerika-ontdekker

Adam-NY en Boston-Adam of retour NY?

Bericht door Matjel »

We willen julli/augustus 2014 een rondreis van ongeveer drie weken maken door noord-west Amerika. Moeten eind juli in Buffalo zijn voor een bruiloft. Nu had ik het plan om te vliegen naar New York vanaf Amsterdam, paar dagen NY, dan via Lancaster en the Amish county in drie dagen naar Buffalo. Een dag Niagara Falls, bruiloft en daarna naar The Finger Lakes, Adirondacks en White Mountains en dan naar de kust naar Portland, doorrijden in twee dagen naar Boston, daar twee dagen blijven en dan vanuit Boston naar Amsterdam. We hoeven dan ongeveer twee weken een auto te huren (niet als we in NY en Boston zijn) en via deze site heb ik al een heleboel tips daarvoor verzameld.

Nu vraag ik me af: is het handig om het zo te doen of kunnen we beter een retour New York nemen en dan bijvoorbeeld vanaf Boston met de trein teruggaan naar New York om het vliegtuig te nemen? Wegen de tijd en de treinkosten op tegen de extra prijs die we moeten betalen voor het inleveren van de auto op een andere plek?
Dank voor het meedenken.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Adam-NY en Boston-Adam of retour NY?

Bericht door US-fanboy »

Voor je ticketprijs maakt het niet uit heb ik gezien (AMS-NYC BOS-AMS of AMS-NYC-AMS).
Je hebt wel 250 dollar aan drop-off kosten als je de auto ophaalt in NYC en achterlaat in Boston. Dat is minder geld dan je aan autohuur betaalt voor een week (het verschil tussen een week extra auto en drop-off kosten is ongeveer 100 dollar en dan nog afhankelijk van de autoklasse die je neemt. Ik ben maar even uitgegaan van een intermediate).
Maar als die week zonder auto, 5 dagen wordt, dan heb je al meer aan drop-off kosten dan wanneer je de auto blijft rijden en bijv. de laatste dag gebruikt om naar NY terug te rijden.
En ik weet niet wat je plan was, maar je kunt beter de auto huren vanaf Newark dan vanaf JFK (lagere kosten).
Matjel schreef:Wegen de tijd en de treinkosten op tegen de extra prijs die we moeten betalen voor het inleveren van de auto op een andere plek?
De trein naar New York is in ieder geval alleen maar een kosten verhoger.
Verder ligt het vooral aan jezelf. Vind je het leuk om te autorijden, dan is de rit Boston - New York leuk om te doen. Vind je het belangrijk om 100 dollar aan kosten te besparen ? Dan zou je een week zonder auto moeten zitten en kun je een dag langer van Boston genieten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet eens bij verschillende verhuurders kijken naar de drop off kosten, volgens mij hoeft dat geen 250 dollar te zijn voor zo'n kleine afstand. Als ik op http://www.usareisen.de kijk zijn bij de meeste verhuurder de drop off kosten 100 dollar.
Leuke route, lijkt veel op wat wij in 2012 deden, misschien hebben jullie iets aan ons reisverslag.

Marianne
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik gooi 'm er maar weer eens in:
Als je bij National huurt betaal je binnen heel de VS maximaal 250 dollar drop off kosten.

Je kunt voor de andere verhuurders grofweg deze richtlijnen aanhouden voor one way fees:

- tot 200 mijl: 99 dollar
- tot 500 mijl: 150 dollar
- tot 1.000 mijl: 300 dollar
- meer dan 1.000 mijl: 500 dollar (bij Dollar: 750 dollar)

Kortom: tot 500 mijl one way is National dus duurder dan de andere grote maatschappijen, daarboven is National meestal het voordeligst. Bij meer dan 1000 mijl one way niet voor Dollar kiezen.

Sowieso altijd goed laten vastleggen in het huurcontract, zodat je niet voor verrassingen komt te staan bij aankomst/inleveren.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Bij budget.com waren de drop-off kosten tussen New York en Boston in 2012 minder dan 50 EUR.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

In november 2011 had ik van LaGuardia naar Boston bij Hertz geen drop-off kosten. Ik weet niet of dat nu anders is, maar misschien het controleren waard. (Ik had toen wel via een doorlink vanaf jetblue website geboekt, en dan was het veel goedkoper dan direkt bij Hertz.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Matjel
Amerika-ontdekker

Bericht door Matjel »

Grappig Marianne, is had al verschillende reisverslagen gelezen en misschien die van jou ook wel.
Die week zonder auto bestaat uit de eerste paar dagen dat we in New York zijn en de laatste paar dagen dat we in Boston zijn. Dus als de drop-offkosten 250 dollar zijn, is het waarschijnlijk handiger om de auto weer in New York in te leveren en hem dan maar gewoon 2 dagen stil te laten staan in Boston. Gaan we dus goed uitzoeken.

Maar die autohuur is wel een gedoe zeg. Ik heb heel veel erover gelezen op dit forum en echt een eenzijdig advies komt er niet uit helaas. Hoewel usareisen.de wel vaak als zeer goed en voordelig uit de bus komt.
Dank voor de antwoorden tot nu toe. Ik heb nog een vraag die stel ik wel apart. Matjel
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Het is gewoon even puzzelen.

Zoals al eerder gezegd zullen de drop-off kosten waarschijnlijk geen 250 dollar, maar eerder richting de 100 dollar. Je moet dus gewoon een aantal afwegingen maken:
- Wat zijn de daadwerkelijke drop-offkosten?
- Wat scheelt het me aan autohuur als ik mijn auto inlever in Boston (hoeft niet altijd minder te zijn)?
- Wat worden mijn parkeerkosten als ik de auto in Boston houd (die zijn zeer hoog in Boston - centrum)
- Zijn mij de kosten die ik (evt.) bespaar hiermee het waard dat ik vanuit Boston alleen daarvoor weer terug rijd naar NY. Want dat gaat wel weer een vakantiedag kosten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer