Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ronniev: stops tussen San Francisco en Los Angeles.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Reis ronniev: stops tussen San Francisco en Los Angeles.

Bericht door Harry »

Martin & Marianne schreef:Als je je verveelt in LV is Valley of Fire een leuk uitstapje.
Inderdaad een mooi uitstapje, maar vervelen in Las Vegas. :shock: :lol:
ronniev
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ronniev »

het wordt helemaal mooi.
Valley of Fire pikken we ook mee :-)

Is er vanuit Las Vegas naar Bishop een standaard route die we kunnen volgen?
Ik gebruik Sygic navigatie en die zal neem ik aan de snelste en kortste route uitkiezen.
Als iemand weet welke wegen van LV naar Bishop toe de leukste zijn hoor ik dat nog graag.
Morgen gaan we......yessss..
2019 IL MO MS TN KY IN MI
2018 TX OK NM AZ UT CO NV
2017 FL GA NC SC TN
2015 TX AR TN NC GA AL MS LA
2014 NY NJ PA DC
2013 CA NV
2009 FL
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet waarom je daar een navigatie nodig zou hebben. Pak, zeker in de parken, een goede papieren kaart erbij en vertrouw niet op je navigatiesysteem want die willen nog wel eens een niet-verharde weg nemen.
Van Las Vegas naar Bishop is de route via Death Valley niet het snelst maar wel het mooist. Op de DV-site staan een aantal mogelijkheden vermeld om van Las Vegas naar Furnace Creek te komen, zie de link in dit stuk. Wij reden dit jaar de route via Shoshone en Badwater (zie ons reisverslag), maar die is nog afgesloten vanwege de flash floods afgelopen maand.
Verder is het gewoon de 190 volgen naar Lone Pine en dan de 395.

Marianne
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Martin & Marianne schreef:Ik begrijp niet waarom je daar een navigatie nodig zou hebben.
Omdat het, tijdens het rijden en zeker in de grote steden, gemakkelijker navigeren is dan met een papieren kaart ? Misschien een reisgenoot die niet goed is in kaartlezen ?
Martin & Marianne schreef:vertrouw niet op je navigatiesysteem want die willen nog wel eens een niet-verharde weg nemen.

Hmm, vreemd. Dat hebben de diverse Garmin Nuvi's die ik de afgelopen 10 jaar in Amerika heb gebruikt nou nog nooit gedaan ................
O, wacht even, misschien komt dat omdat ik altijd een vinkje zet bij "onverharde wegen vermijden" ............. :mrgreen:
Daarbij moet je bedenken dat een navigatiesysteem, net als een papieren kaart, een navigatiehulpmiddel is en geen blindengeleidehond.

O ja, voordat je dadelijk stelt dat een navigatiesysteem je alleen van A naar B kan brengen en je hierdoor de scenic roads mist.................. Dat is niet zo.
Je kunt iedere weg die je wil berijden als zgn "via punt" ingeven en je navigatiesysteem leidt je dan over al die wegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tussen Las Vegas en Bishop kom je weinig grote steden tegen en ja, je moet natuurlijk wel met je navigatiesysteem om weten te gaan. Ik kom echt regelmatig verslagen tegen waarin men verkeerd reed omdat men klakkeloos het navigatiesysteem had gevolgd.

Marianne
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik ken genoeg mensen die nergens komen als ze afhankelijk zijn van de aanwijzingen van hun kaartlezende echtgenote. :mrgreen:
En leuk dat je nu alleen het traject Bishop - Las Vegas als voorbeeld neemt.
Ik kijk liever naar de totale route en dan zie ik daar ook steden als SF en LA bij staan ......................
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Cees A: Het ging mij om het stuk Las Vegas- Bishop, want daar ging de vraag over. En er werd expliciet aangegeven dat de Sygic wel de snelste route aan zou geven. Voor de rest van de reis mag de navigatie weer aan wat mij betreft.
Misschien heb jij ook nog goede suggesties voor de route Las Vegas - Bishop? :wink:

Marianne
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Martin & Marianne schreef:Misschien heb jij ook nog goede suggesties voor de route Las Vegas - Bishop?
Nee hoor, jij hebt v.w.b. die route hierboven in je bericht van 11.44 uur al het best mogelijke advies gegeven. :thumbup: Ik heb daar niets aan toe te voegen.

Ik wilde alleen je opmerkingen over navigatie corrigeren.
Je mag je best eens afvragen wat de waarde is van jouw mening over navigatie als die mening uitsluitend is gebaseerd op een persoonlijk vooroordeel en "van horen zeggen" opmerkingen van mensen die blijkbaar niet goed met zo'n ding om kunnen gaan.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Een gps dient zo ingesteld te zijn dat ze je nooit over dirtroads sturen. Dat is helaas niet het geval. In Death Valley zijn voorbeelden bekend van mensen die op dirtroads werden gestuurd en in Oregon eindigde iemand op een bosweg en overleefde het nauwelijks in de winter. Je moet nooit vertrouwen op een gps systeem. We hebben er slechts ooit een gehad omdat hij standaard in de auto zat. En die bleef ons vertellen een "legal U-turn" te maken op een route die op de kaart heel duidelijk was en ze bleef dat herhalen zelfs op de plaats van bestemming. We zijn op dit moment weer bezig aan een lange USA trip en hebben een gps nog geen seconde gemist. Denk wel dat hij handig is in LA maar ook daar hebben we altijd alles gevonden zonder hulp.
Voor de OP: Neem vanaf Las Vegas Blue Diamond hw 160 naar Pahrump. Zorg dat je tank vol is, brandstof in DV is erg duur. Neem dan Bell Vista rd en Stateline rd naar DV Junction. Rechts af en meteen links op 190 daarna. Als je Badwater, devils Golfcourse en Artists drive will bezoeken moet je van 190 Badwater rd naar Badwater (17 mile) nemen en weer terug. Daarna 190 volgen tot 136. Rechts naar Lone Pine en 395 naar Bishop.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer