Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dit is onze route, nu de invulling... (HELP!)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Aspers,aspers schreef:Kunnen we op onze route ergens een 'fotostop' houden van een route 66 bordje? Ik kan nergens precies zien hoe die loopt...
via deze site kun je zien hoe Route 66 door Arizona loopt. Via dezelfde site kun je ook zien hoe die door Californië loopt. Als je er een goede landkaart bij pakt (ikzelf heb de USA-kaarten van Hallwag, te koop bij de boekhandel in Nederland) kun je precies bepalen waar die langsloopt.
Roland
aspers,
Wij zijn net terug uit de states en...
Iedereen gaat nu waarschijnlijk héél boos op mij worden
, maar wij vonden yosemite eigenlijk een tegevaller. De Tioga road vonden wij wel leuk (vooral tenaya lake) en de seqoia's in maripossa grove. Maar de rest van het park vonden wij nogal saai. Het kan natuurlijk ook aan het feit liggen dat er geen watervallen meer waren, maar ik heb gezien dat jullie ook in het najaar gaan. En dat zal dus bij jullie ook het geval zijn.
Dus volgens mij heb je voldoende tijd in Yosemite, als je geen superlange hikes wil maken natuurlijk.
Het is wel spijtig dat je niet meer tijd in SF hebt, want dat is echt wel de moeite waard! (wij zijn er 2 dagen geweest, en dat is echt te weinig).
Ik vind het precies ook jammer dat je in zo'n korte tijd toch 2 dagen disney doet. (waarschijnlijk gaan er weer mensen boos worden nu
)
Maar je kan hier toch ook eens naar Parijs gaan, niet?
Nu, wij zijn maar voor 12 dagen geweest, en hebben ons alleen maar beperkt tot californië. Maar wij kennen dus wel het probleem van tijdsgebrek en keuzes moeten maken.
els
Iedereen gaat nu waarschijnlijk héél boos op mij worden

Dus volgens mij heb je voldoende tijd in Yosemite, als je geen superlange hikes wil maken natuurlijk.
Het is wel spijtig dat je niet meer tijd in SF hebt, want dat is echt wel de moeite waard! (wij zijn er 2 dagen geweest, en dat is echt te weinig).
Ik vind het precies ook jammer dat je in zo'n korte tijd toch 2 dagen disney doet. (waarschijnlijk gaan er weer mensen boos worden nu

Nu, wij zijn maar voor 12 dagen geweest, en hebben ons alleen maar beperkt tot californië. Maar wij kennen dus wel het probleem van tijdsgebrek en keuzes moeten maken.
els
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Als jullie van Sedona naar het noorden rijden, kan je in de plaatsen Flagstaff en Williams een stukje Route 66 rijden. Daar vind je ook bordjes langs de weg met deze aanduiding erop.aspers schreef:Kunnen we op onze route ergens een 'fotostop' houden van een route 66 bordje? Ik kan nergens precies zien hoe die loopt...
In Williams heb je trouwens op dit stukje Route 66 in de oude binnenstad leuke winkeltjes. Ook met souvenirs van deze Route.
Als je naar Meteor Crater gaat, ten oosten van Flagstaff en je rijdt terug via de Interstate 40 naar het westen, dan kan je bij het plaatsje Winona even een stukje van de Route 66 rijden tot in Flagstaff en dan kom je vast wel bordjes tegen.
Hoi els,elsennout schreef:Ik vind het precies ook jammer dat je in zo'n korte tijd toch 2 dagen disney doet. (waarschijnlijk gaan er weer mensen boos worden nu)
Bedankt voor je tip! Nee, ik zal niet boos worden, maar Disneyland in Anaheim is toch 'the real thing'. Het is en blijft het eerste pretpark van de wereld! En in dat park zitten toch atracties die (nog)niet in Parijs zijn (Indiana Jones Adventure, jungle cruise, Splash Mountain, Matterhorn Bobsleds, Fantasmic!, etc) en daarbij nog eens het voledig nieuwe park 'california adventure". Nee..... hier gaan wij niet in schrappen

Laatst gewijzigd door aspers op 20 okt 2006, 13:11, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
elsennout schreef:aspers,
Iedereen gaat nu waarschijnlijk héél boos op mij worden, maar wij vonden yosemite eigenlijk een tegevaller. De Tioga road vonden wij wel leuk (vooral tenaya lake) en de seqoia's in maripossa grove. Maar de rest van het park vonden wij nogal saai. Het kan natuurlijk ook aan het feit liggen dat er geen watervallen meer waren, maar ik heb gezien dat jullie ook in het najaar gaan. En dat zal dus bij jullie ook het geval zijn.
Vreemd, er zijn toch genoeg watervallen die niet opdrogen, zoals de Vernal en Nevada Falls. Tja, je moet wel een stukje lopen.
Daarnaast blijft de vallei imposant, ook zonder watervallen.
Tenaya Lake vind ik wel aardig maar er zijn naar mijn idee veel mooiere plekjes langs of vlakbij de Tioga Road. Bekijk eens de foto's in ons weblog bij 12 augustus (en bij 1 augustus voor andere Yosemite foto's).
Wij zijn nu voor het eerst naar Hetch Hetchy geweest, ook een prachtig deel van het park waar bijna niemand komt.
Ik denk dat het teleurstellend kan zijn als je (te) weinig tijd hebt maar dat betekent niet dat je er dan niet meer tijd voor uit zou moeten trekken. Je beleeft een park heel anders als je er echt tijd en interesse voor hebt.
Ik vind het precies ook jammer dat je in zo'n korte tijd toch 2 dagen disney doet. (waarschijnlijk gaan er weer mensen boos worden nu)
Helemaal mee eens!
els
Wow.... zoveel dagen yosemiteMartin & Marianne schreef:
Vreemd, er zijn toch genoeg watervallen die niet opdrogen, zoals de Vernal en Nevada Falls. Tja, je moet wel een stukje lopen.
Daarnaast blijft de vallei imposant, ook zonder watervallen.
Tenaya Lake vind ik wel aardig maar er zijn naar mijn idee veel mooiere plekjes langs of vlakbij de Tioga Road. Bekijk eens de foto's in ons weblog bij 12 augustus (en bij 1 augustus voor andere Yosemite foto's).
Wij zijn nu voor het eerst naar Hetch Hetchy geweest, ook een prachtig deel van het park waar bijna niemand komt.
Ik denk dat het teleurstellend kan zijn als je (te) weinig tijd hebt maar dat betekent niet dat je er dan niet meer tijd voor uit zou moeten trekken. Je beleeft een park heel anders als je er echt tijd en interesse voor hebt.

Nu, er waren inderdaad wel nog een paar watervalletjes, maar daar had je bijna een vergrootglas voor nodig

Wat ons eigenlijk het meest stoorde was dat je uren in de auto kan zitten en alleen maar bomen ziet

Dit is natuurlijk onze persoonlijke smaak, en smaken verschillen (gelukkig maar).
Nu, ik denk dat we ooit nog wel eens terug gaan naar yosemite, maar tijdens een ander seizoen.
Wel een leuke weblog seg!
Mooie foto's en overzichtelijk.
Tijdens het lezen kreeg ik al meteen zin om terug te gaan. (Oeps, het Amerika Virus heeft ook ons te pakken blijkbaar)

Wij zijn in september door het Yosemite park gereden en ik ben het wel een beetje eens met Els. Ik vond de Tioga pass geweldig en het uitzicht op Glacier point raad ik ook iedereen aan. Maar het dal zelf vond ik weinig aan, daar viel naar mijn idee niet veel te beleven. Ik vond het heel jammer dat er zoveel toeristen waren. Als het aan mij had gelegen had daar niet een souvernirwinkeltje/supermarkt moeten staan want dat doet het park niet te goede. Zo wie zo vind ik dat de campings en hotels in de nationale parken moeten verdwijnen. (Er zullen vast wel mensen zijn die het daar niet mee eens zijn). Dat de watervallen wat minder waren of helemaal niet stoorde ons niet zo.
Bij Death valley hadden wij de pech dat de weg naar Badwater, Artist pallet ed afgesloten was. Maar de rust en de uitstraling van het park deed mij meer dan het dal van Yosemite.
Als je de Tioga pass naar of van Yosemite neemt sla dan vooral Bodie Ghost Town niet over. Wij vonden dit zeker een van onze hoogtepunten.
Groetjes Marleen
Bij Death valley hadden wij de pech dat de weg naar Badwater, Artist pallet ed afgesloten was. Maar de rust en de uitstraling van het park deed mij meer dan het dal van Yosemite.
Als je de Tioga pass naar of van Yosemite neemt sla dan vooral Bodie Ghost Town niet over. Wij vonden dit zeker een van onze hoogtepunten.
Groetjes Marleen
Wie weet hoe betrouwbaar de afstand tijden zijn van mapquest ? Ik heb hier even gekeken hoelang je erover doet van Yosemite naar San Francisci Airport. Hij geeft hier 3.5 uur aan (we hadden zelf al geteld op 5 uur). Dit omdat onze vlucht om 15.10 terug gaat, dan is het wel handig als je weet hoelang je er 'ongeveer' over doet.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mapquest is redelijk betrouwbaar is mijn ervaring, maar of het verstandig is om 's morgens in Yosemite te vertrekken als je 's middags terug gaat vliegen?? Ik zou mijn marge érg ruim inschatten, want je kan onderweg van alles krijgen. File, lekke band, ongelukje ... en weg is je vliegtuig.
Ook wij willen volgend jaar op de inleverdag van de camper terugvliegen, maar ik weet zeker dat we dan wel zeker een paar uur marge inbouwen.
Ook wij willen volgend jaar op de inleverdag van de camper terugvliegen, maar ik weet zeker dat we dan wel zeker een paar uur marge inbouwen.
Dat risico is er natuurlijk altijd, maar daar gaan we niet vanuit. We hadden in gedachten om om 7.00 uur bij yosemite weg te rijden, lijkt mij ruim voldoende (ook als we een lekke band krijgennieuwenoord schreef:Mapquest is redelijk betrouwbaar is mijn ervaring, maar of het verstandig is om 's morgens in Yosemite te vertrekken als je 's middags terug gaat vliegen?? Ik zou mijn marge érg ruim inschatten, want je kan onderweg van alles krijgen. File, lekke band, ongelukje ... en weg is je vliegtuig.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mmm, krap hoor. Je moet ook de auto nog inleveren en je weet niet hoe snel dat gaat. Je moet toch 3 uur van tevoren op de airport aanwezig zijn?
Wij zijn zelfs van plan om 6 uur gaan rijden en zitten maar op twee uur afstand ... maar ok, een camper inleveren en naar SFO gebracht worden duurt misschien langer?
Wij zijn zelfs van plan om 6 uur gaan rijden en zitten maar op twee uur afstand ... maar ok, een camper inleveren en naar SFO gebracht worden duurt misschien langer?
Hmmm.... ik heb nog een aantal reisverslagen gelezen, en daar was het ook iets van 3.5 / tot 4 uur van Yosemite naar SF. Dat moet dan toch wel te doen zijn.... Vorig jaar in Florida hebben we het ook op deze manier gedaan. Vanuit ons laatste hotel, auto inleveren, vliegveld, en weer naar huis. Daar was het sleutels inlveren en klaar...
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Normaal gesproken kun je het inderdaad in 3,5 a 4 uur rijden. Het kan echter richting San Francisco wel aardig druk zijn op de weg, maar dat is natuurlijk heel erg afhankelijk van de dag en het tijdstip.
Wij waren deze zomer ruim op tijd aanwezig omdat we dachten dat het langer dan normaal zou duren i.v.m. de vloeistoffen-paniek die toen net uitgebroken was, maar de balies gingen niet eerder open dan normaal.
Het inleveren van de auto stelt qua tijd niets voor. Je rijdt er in SF makkelijk naar toe, het staat goed aangegeven, en dan is het bij de verhuurder een kwestie van achteraan aansluiten in de rij, papieren laten controleren en met het busje naar de terminal ( niet vergeten ook de CD uit de CD speler te halen).
Ik zou het zelf geen prettig idee vinden om op het laatste moment terug te moeten, en Martin zou er al helemaal niet aan moeten denken, maar ik denk dat het wel kan.
Die lekke band kun je ook op weg van je hotel naar het vliegveld krijgen.
Zorg er voor de zekerheid voor dat je het telefoonnummer van de verhuurder bij de hand hebt en dat je weet waar er onderweg kantoren zijn.
Marianne
Wij waren deze zomer ruim op tijd aanwezig omdat we dachten dat het langer dan normaal zou duren i.v.m. de vloeistoffen-paniek die toen net uitgebroken was, maar de balies gingen niet eerder open dan normaal.
Het inleveren van de auto stelt qua tijd niets voor. Je rijdt er in SF makkelijk naar toe, het staat goed aangegeven, en dan is het bij de verhuurder een kwestie van achteraan aansluiten in de rij, papieren laten controleren en met het busje naar de terminal ( niet vergeten ook de CD uit de CD speler te halen).
Ik zou het zelf geen prettig idee vinden om op het laatste moment terug te moeten, en Martin zou er al helemaal niet aan moeten denken, maar ik denk dat het wel kan.
Zorg er voor de zekerheid voor dat je het telefoonnummer van de verhuurder bij de hand hebt en dat je weet waar er onderweg kantoren zijn.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 okt 2006, 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoi Marianne,Martin & Marianne schreef:Normaal gesproken kun je het inderdaad in 3,5 a 4 uur rijden. Het kan echter richting Sn Frnacisco wel aardig druk zijn op de weg, maar dat is natuurlijk heel erg afhankelijk van de dag en het tijdstip.
Het inleveren van de auto stelt qua tijd niets voor. Je rijdt er in SF makkelijk naar toe, het staat goed aangegeven, en dan is het bij de verhuurder een kwestie van achteraan aansluiten in de rij, papieren laten controleren en met het busje naar de terminal ( niet vergeten ok de CD uit de CD speler te halen).
Ik zou het zlef geen prettig idee vinden om op het laatst terug te moeten, en Martin zou er al helemaal niet aan moeten denken, maar ik denk dat het wel kan.
Marianne
Bedankt voor je goede tips (zeker die van de CD

Het is ons vorig jaar goed bevallen, je bent dan in elk geval helemaal 'gaar' zodat je in het vliegtuig nog kunt slapen.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oeps, 12 uur? Dat vind ik dan toch wel krap. Hoe laat vertrekt jullie vliegtuig? En waarvandaan vertrekken jullie precies?aspers schreef:
Hoi Marianne,
Bedankt voor je goede tips (zeker die van de CD). We vliegen terug op een maandag en moeten dan uiterlijk om 12 uur in SF zijn. Dus volgens mij is de dag en het tijdstip wel gunstig.
Het is ons vorig jaar goed bevallen, je bent dan in elk geval helemaal 'gaar' zodat je in het vliegtuig nog kunt slapen.
Streets en Trips geeft 4 uur 11 minuten voor El Portal naar SFO.
Marianne
Het vliegtuig vertrekt pas om 15.10 vanaf SFO. We willen 3 uur van te voren daar zijn, en tellen 5 uur voor de rit.Martin & Marianne schreef:Oeps, 12 uur? Dat vind ik dan toch wel krap. Hoe laat vertrekt jullie vliegtuig? En waarvandaan vertrekken jullie precies?aspers schreef:
Hoi Marianne,
Bedankt voor je goede tips (zeker die van de CD). We vliegen terug op een maandag en moeten dan uiterlijk om 12 uur in SF zijn. Dus volgens mij is de dag en het tijdstip wel gunstig.
Streets en Trips geeft 4 uur 11 minuten voor El Portal naar SFO.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je zou ook kunnen overwegen de laatste nacht niet in El Portal te overnachten maar in Modesto (of een andere plaats maar in ieder geval al een stuk dichter bij San Francisco).
Je hebt de voorlaatste dag nog de hele dag voor Yosemite NP maar rijdt na afloop wat langer door. Van El Portal naar Modesto is ± 2 uur rijden (vlgs. Streets & Trips). Ik neem aan dat je toch niet tot 's avonds laat in Yosemite NP doorbrengt. Dan kun je volgens mij beter de laatste avond wat langer doorrijden (je zou bij wijze van spreke die avond nog wel tot 21.00 uur door kunnen rijden), je hebt dan nog alle tijd en de laatste ochtend hoef je dan niet meer zo ver te rijden. De dag van vertrek zul je immers toch niet meer Yosemite NP bezoeken.
Het kan erg druk zijn in San Francisco. Ik heb zelf al meerdere malen rond het middaguur in San Francisco gereden en het was er toen zeer druk. Files rond dat tijdstip zijn geen uitzondering!
Van Modesto naar SFO is het volgens Streets & Trips ongeveer 1,5 uur rijden. Je hebt dan wat meer speling in geval van files e.d.
@ Marianne: Bij mij geeft Streets & Trips aan dat het van El Portal naar SFO 3,5 uur rijden is.
Roland
Je hebt de voorlaatste dag nog de hele dag voor Yosemite NP maar rijdt na afloop wat langer door. Van El Portal naar Modesto is ± 2 uur rijden (vlgs. Streets & Trips). Ik neem aan dat je toch niet tot 's avonds laat in Yosemite NP doorbrengt. Dan kun je volgens mij beter de laatste avond wat langer doorrijden (je zou bij wijze van spreke die avond nog wel tot 21.00 uur door kunnen rijden), je hebt dan nog alle tijd en de laatste ochtend hoef je dan niet meer zo ver te rijden. De dag van vertrek zul je immers toch niet meer Yosemite NP bezoeken.
Het kan erg druk zijn in San Francisco. Ik heb zelf al meerdere malen rond het middaguur in San Francisco gereden en het was er toen zeer druk. Files rond dat tijdstip zijn geen uitzondering!
Van Modesto naar SFO is het volgens Streets & Trips ongeveer 1,5 uur rijden. Je hebt dan wat meer speling in geval van files e.d.
@ Marianne: Bij mij geeft Streets & Trips aan dat het van El Portal naar SFO 3,5 uur rijden is.
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2320 Weergaves