Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sluiten nationale parken?!
- TotosDawn
- Amerikafan
- Partner van: Rick-zonder-account
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Sluiten nationale parken?!
Hallo forummers,
Wij verblijven momenteel in Amerika voor onze huwelijksreis, maar krijgen net van mijn vriendin hier in Amerika te horen dat de nationale parken mogelijk dicht gaan op 1 oktober omdat de regering overhoop ligt over het budget.
Na wat googlen vond ik de bevestiging: http://www.cnn.com/2013/09/23/politics/ ... aily-life/
Wat weten jullie hier verder over?
Wij blijven nog ruim 4 weken hier en alles op de planning zijn vooral de nationale parken. Sluiten ze echt de 'deuren' of is er alleen niks qua voorzieningen??
Ik blijf duimen dat ze eruit komen en ze niet gaan sluiten, want dat zou wel een ontzettende domper zijn voor ons verdere verblijf!!
Wij verblijven momenteel in Amerika voor onze huwelijksreis, maar krijgen net van mijn vriendin hier in Amerika te horen dat de nationale parken mogelijk dicht gaan op 1 oktober omdat de regering overhoop ligt over het budget.
Na wat googlen vond ik de bevestiging: http://www.cnn.com/2013/09/23/politics/ ... aily-life/
Wat weten jullie hier verder over?
Wij blijven nog ruim 4 weken hier en alles op de planning zijn vooral de nationale parken. Sluiten ze echt de 'deuren' of is er alleen niks qua voorzieningen??
Ik blijf duimen dat ze eruit komen en ze niet gaan sluiten, want dat zou wel een ontzettende domper zijn voor ons verdere verblijf!!
Re: Sluiten nationale parken?!
Tsja. Die dreiging is er zo'n beetje ieder jaar. Ik zou me er vooralsnog geen zorgen over maken en lekker genieten van je huwelijksreis! 

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
dat komt inderdaad vaak ter sprake, Ik heb mij hier ook al bij zowat elke amerika trip zorgen over gemaakt maar het is nog nooit zo ver gekomen (bvb in maart 2011 was het echt heel serieus/kantje boordje). Zal nu hopelijk ook zo zijn.
-
- Amerika-ontdekker
Ik schrik hier wel van. Wij vertrekken vrijdag en gaan voornamelijk naar de nationale parken. Hopelijk blijven ze gewoon open!
Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken. Deze situatie komt ieder jaar opnieuw voorbij. Het schuldenplafond van de USA wordt dan vaak na veel getouwtrek weer verhoogd en dan begint het ritueel een jaar later weer opnieuw.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het uiterste geval zouden ze kunnen sluiten, maar of men het zo ver laat komen waag ik te betwijfelen.
Merk wel dat sommige state parks wel degelijk gesloten worden,dat heb ik al diverse malen gezien de laatste jaren, ook door budget cuts.
Merk wel dat sommige state parks wel degelijk gesloten worden,dat heb ik al diverse malen gezien de laatste jaren, ook door budget cuts.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
En de hele discussie er omheen dan ook weer hier op het forum.C4MIEL schreef:..... Deze situatie komt ieder jaar opnieuw voorbij.....
- TotosDawn
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik geloof best dat dit onderwerp al vaker voorbij is gekomen, maar door gebrekkige WiFi hier in Amerika heb ik geen zin gehad om de zoekfunctie te gebruiken.
Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval! Ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen nu! Ik duim iig hard dat ze er optijd uit komen!
Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval! Ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen nu! Ik duim iig hard dat ze er optijd uit komen!
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Op NU.nl
Laatste update: 29 september 2013 07:30
Sluiting overheidsdiensten VS stap dichterbij
Een stemming in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft de noodgedwongen sluiting van overheidsdiensten een stap dichterbij gebracht.
Nationale parken
Door het besluit van het Huis dreigt vanaf aanstaande dinsdag sluiting van alle overheidsorganisaties die niet als onmisbaar worden gezien. Waarschijnlijk gaan nationale parken dicht, worden visa-aanvragen niet behandeld en komen regulerende diensten op zorg- en milieugebied stil te liggen.
Laatste update: 29 september 2013 07:30
Sluiting overheidsdiensten VS stap dichterbij
Een stemming in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft de noodgedwongen sluiting van overheidsdiensten een stap dichterbij gebracht.
Nationale parken
Door het besluit van het Huis dreigt vanaf aanstaande dinsdag sluiting van alle overheidsorganisaties die niet als onmisbaar worden gezien. Waarschijnlijk gaan nationale parken dicht, worden visa-aanvragen niet behandeld en komen regulerende diensten op zorg- en milieugebied stil te liggen.
Zoals al gevraagd:
Sluiten ze de poorten dan van Nationale Parken of alleen de voorzieningen en kun je wel naar binnen?
Sluiten ze de poorten dan van Nationale Parken of alleen de voorzieningen en kun je wel naar binnen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, ze zullen dan echt afgesloten worden. Sommige wegen zoals de UT9 door Zion zullen open blijven voor doorgaand verkeer.
Met de (google)zoekfunctie kun je eens kijken wat er voorgaande jaren over een mogelijke shutdown geschreven is, zoals in dit topic.
Marianne
Met de (google)zoekfunctie kun je eens kijken wat er voorgaande jaren over een mogelijke shutdown geschreven is, zoals in dit topic.
Marianne
-
- Amerika-expert
Lijkt erop dat het doorgaat. Zitten dus best te stressen hier in huis want dat betekent dat m'n man vanaf dinsdag geen werk meer heeft (werkt voor de DoD). En dat zo vlak na de sequestration
Dat de parken dichtgaan kan mij persoonlijk niet echt veel schelen, maar snap dat het ontzettend vervelend is voor mensen die hun vakantie al gepland en betaald hebben.

Dat de parken dichtgaan kan mij persoonlijk niet echt veel schelen, maar snap dat het ontzettend vervelend is voor mensen die hun vakantie al gepland en betaald hebben.
-
- Amerika-ontdekker
oei dit is zeer slecht nieuws.
Wij vertrekken over 2 weken en we gaan juist voor de Nationale Parken naar Amerika.
Dan kunnen we net zo goed thuis blijven
(en onze gemaakte kosten kunnen we zeker nergens op verhalen)
Wij vertrekken over 2 weken en we gaan juist voor de Nationale Parken naar Amerika.
Dan kunnen we net zo goed thuis blijven

(en onze gemaakte kosten kunnen we zeker nergens op verhalen)
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Brennie, ik zou er ook erg van balen.
Is een eventuele optie je reis te plannen rond de state parks? Ik vermoed dat die niet gesloten worden?
Ik zie dat bij jullie Page, monument valley en Valley of fire gewoon kan doorgaan.
Het gaat dan over de GC, bryce, Zion, death Valley en Yosemite.
Death Valley, ik geloof niet dat ze dat kunnen sluiten. Zoveel verschillende toegangswegen. Het visitorcenter zal gesloten zijn, maar het park?
GC : informeer je vooraf eens over de north rim. Daar zijn nu ook zo goed als geen voorzieningen. Misschien is dat wel bereikbaar? Indien niet kan je je zeker langer vermaken in Page.Daar is nog heel wat te doen.
Zion, ook daar kan je alternatieven vinden. De doorgaande weg zal openblijven en daar kan je ook mooie wandelingen doen.
Je hebt de Kolob regio waar je via een goed berijdbare dirt road naar toe kan. Ook dat zal open blijven want in dat gebied zijn enkele ranches .
Bryce en Yosemite lijken me het moeilijkst te vervangen.
Ik zou me alvast beraden over een alternatieve route. Meeste hotels kan je cancelen dus dat hoeft niet het probleem te zijn. Tenzij je niet cancelbaar geboekt hebt.
Verder heb je blue canyon, coalmine canyon. Ook mogelijk te integreren in jullie reis. Maar dan moet je best een SUV met high clearance hebben, alhoewel coalmine canyon zonder kan.
Voor Vegas kan je nog snow canyon SP doen. Ligt in St. George. Rond St. George heb je ook nog enkele mooie wandelingen in canyons.
Moesten de NP parken sluiten kan je best nog een hele mooie reis maken !!
Is een eventuele optie je reis te plannen rond de state parks? Ik vermoed dat die niet gesloten worden?
Ik zie dat bij jullie Page, monument valley en Valley of fire gewoon kan doorgaan.
Het gaat dan over de GC, bryce, Zion, death Valley en Yosemite.
Death Valley, ik geloof niet dat ze dat kunnen sluiten. Zoveel verschillende toegangswegen. Het visitorcenter zal gesloten zijn, maar het park?
GC : informeer je vooraf eens over de north rim. Daar zijn nu ook zo goed als geen voorzieningen. Misschien is dat wel bereikbaar? Indien niet kan je je zeker langer vermaken in Page.Daar is nog heel wat te doen.
Zion, ook daar kan je alternatieven vinden. De doorgaande weg zal openblijven en daar kan je ook mooie wandelingen doen.
Je hebt de Kolob regio waar je via een goed berijdbare dirt road naar toe kan. Ook dat zal open blijven want in dat gebied zijn enkele ranches .
Bryce en Yosemite lijken me het moeilijkst te vervangen.
Ik zou me alvast beraden over een alternatieve route. Meeste hotels kan je cancelen dus dat hoeft niet het probleem te zijn. Tenzij je niet cancelbaar geboekt hebt.
Verder heb je blue canyon, coalmine canyon. Ook mogelijk te integreren in jullie reis. Maar dan moet je best een SUV met high clearance hebben, alhoewel coalmine canyon zonder kan.
Voor Vegas kan je nog snow canyon SP doen. Ligt in St. George. Rond St. George heb je ook nog enkele mooie wandelingen in canyons.
Moesten de NP parken sluiten kan je best nog een hele mooie reis maken !!
Groetjes,
Carine
Carine
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben benieuwd of het weer zover gaat komen, even opgezocht, maar volgens USA Today sluiten dus echt alle parken:
"All national parks and federal wildlife refuges would be closed for the duration of the shutdown, the Interior Department said Friday. About 9 million visitors were turned away from parks, museums and monuments run by the National Park Service in the mid-1990s, the last time the government shut down temporarily"
Zeventien jaar geleden de laatste keer dat het daadwerkelijk gebeurde, en het begint er nu toch op te lijken alsof het best weer zou kunnen gebeuren.
Maar nogmaals, ieder jaar is deze dreiging er, en bijna nooit gebeurt het echt.
Dinsdag weten we het volgens mij.
"All national parks and federal wildlife refuges would be closed for the duration of the shutdown, the Interior Department said Friday. About 9 million visitors were turned away from parks, museums and monuments run by the National Park Service in the mid-1990s, the last time the government shut down temporarily"
Zeventien jaar geleden de laatste keer dat het daadwerkelijk gebeurde, en het begint er nu toch op te lijken alsof het best weer zou kunnen gebeuren.
Maar nogmaals, ieder jaar is deze dreiging er, en bijna nooit gebeurt het echt.
Dinsdag weten we het volgens mij.
Even positief blijven, we vertrekken vrijdag 4 okt a.s.
Met bryce, Zion, Capitol Reef, Arches...enz op het programma zou dat onze reis behoorlijk onder druk zetten.
Effe afwachten maar ...

Met bryce, Zion, Capitol Reef, Arches...enz op het programma zou dat onze reis behoorlijk onder druk zetten.
Effe afwachten maar ...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik kan me niet voorstellen dat ze deze parken gaan sluiten, veel mensen hebben de nationale parken pas gekocht, campings in de parken geboekt of hotels. Ik denk dat het veel meer gaat kosten als hierdoor de toeristen niet meer komen, toerisme is toch een grote inkomstenbron van het land!
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, en toch is het al eerder gebeurt.
De meeste toeristen besteden toch hun geld wel in amerika, zal maar een klein percentage zijn die de reis niet door laat gaan.
De meeste toeristen besteden toch hun geld wel in amerika, zal maar een klein percentage zijn die de reis niet door laat gaan.
- goldenhills
- Amerika-expert
Welcome to America... Het gebeurt gelukkig zelden dat er daadwerkelijk een shutdown komt, maar gezien de interne strijd bij de Republikeinen bovenop de gebruikelijke strijd tussen Democraten en Republikeinen ben ik er niet gerust op. De schade die toeristen wordt aangedaan zal helaas niet zo zwaar wegen in het debat, zelfs niet locale economien die afhankelijk zijn van toeristen. In 1996 is echter wel een tijdelijke oplossing gevonden die de shutdown nog anderhalve maand heeft uitgesteld, zoals dat meestal gaat.ina schreef:Ik kan me niet voorstellen dat ze deze parken gaan sluiten
- TotosDawn
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ben zeer benieuwd hoe alles zal gaan. Rot is het wel, want we zijn al zolang bezig geweest met onze permit te krijgen om beneden in de GC te slapen maar dat is 2 op 3 oktober. En al gaat het maar een paar dagen dicht, dan nog zijn we de pineut en kan dit niet doorgaan.
Schiet allemaal niet op iig. Ik kan er nog steeds niet bij met mijn hoofd dat ze werkelijk zo'n grote inkomstenbron zullen sluiten, maarja... Amerika is apart in een hoop dingen dus waarom ook niet hierin.
We zullen maar moeten afwachten en anders met alternatieven moeten gaan komen als dinsdag blijkt dat het doorgaat.
Schiet allemaal niet op iig. Ik kan er nog steeds niet bij met mijn hoofd dat ze werkelijk zo'n grote inkomstenbron zullen sluiten, maarja... Amerika is apart in een hoop dingen dus waarom ook niet hierin.
We zullen maar moeten afwachten en anders met alternatieven moeten gaan komen als dinsdag blijkt dat het doorgaat.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2874 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties