Type gehuurd: Midsize SUV
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: drive-usa.eu
Opgehaald in: Seattle
Afgeleverd in: Denver
Meegekregen: Jeep Grand Cherokee 2014 Limited
Wanneer: 05/09-25/09
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): ja, 17$/dag, excl. tax
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9/10
Er stond 1 Chevrolet Captiva, die net was ingepalmd. De bediende die ons had ingechecked, had net z’n lunchpauze en liep mee met ons op zoek naar een alternatief. Hij wees nog een Ford Escape aan of een Ford Edge. Beide auto’ s zijn ongeveer even groot en we hebben er allemaal vorig jaar al mee gereden. Ik met de Edge, Bart & Koen met de Escape. Goede auto’s, voor 2 personen met bagage, maar voor 3 wordt het krap. Dit jaar hebben we ook nog 2 extra valiezen mee, dus het werd eigenlijk onmogelijk.
Uiteindelijk na een nobele onderhandelingspoging ons een upgrade laten aansmeren voor een Standard SUV uit de Emerald Aisle, 1 maatje groter. +/- 400 $ incl. tax extra voor 20 dagen, zowat ons max. budget dat we voor een upgrade over hadden. Kost eigenlijk evenveel als die hogere klasse op voorhand reserveren, dus oké. We reden daardoor wel weg met een nagelnieuwe Jeep Grand Cherokee 2014 Limited, 3L V6, 4000 km op de teller, lederen interieur, ingebouwde GPS, parkeersensoren achteraan, automatische kofferdeur, keyless entry, keyless start, remote start, verwarmde & gekoelde zetels, verwarmd stuurwiel, automatische lichten & ruitenwissers, 8-speed flappy-paddle gearbox, realtime bandenspanningscontrole, satellietradio, fulltime 4WD, achterruitrijcamera, panoramisch dak & elektrisch verstelbare zetels met geheugen voor 2 bestuurders. Ook vrij zuinig en een grote tank van ongeveer 75 l denk ik; fuel range was ongeveer 900 km.
Nadeel was de gebrekkige ingebouwde GPS, maar dat kwam ook omdat we pas op het einde ontdekten dat hij omwegen calculeerde gebaseerd op info over wegwerkzaamheden en files (die vaak niet bestonden).
Foto's:
