Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hotels/motels ter plekke boeken, tips gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nova1
Amerika-ontdekker

hotels/motels ter plekke boeken, tips gevraagd

Bericht door nova1 »

Hallo allemaal.

Nu OAD failliet is (en onze tussenliggende hotels van Phoenix naar San Francisco zijn geannuleerd) willen wij (vanwege vrij kort dag) misschien toch maar ter plekke gaan kijken naar goedkope motels/hotels. Onze vluchten gaan gelukkig wel door. Hebben jullie nog tips voor goedkope degelijke hotels of motels waar je gewoon binnen kan lopen en een kamer nemen?
Wij gaan dus in oktober met de auto van Phoenix naar San Francisco in 12 dagen.

Wij hebben nog hotels nodig in/bij (in deze volgorde):

1. Grand Canyon (south rim)
2. Las Vegas
3. Palm Springs
4. Hollywood
5. Yosemite (Mariposa)

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: hotels/motels ter plekke boeken, tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat de vlucht gewoon doorgaat! Hadden jullie de accommodatie al betaald?
Je kunt ter plekke ongetwijfeld wel iets vinden maar zeker in Las Vegas en LA is het wel handig om van te voren al iets te zoeken zodat je weet wat de prijzen en de mogelijkheden zijn. In Las Vegas loop je niet zomaar even een hotel binnen, en in LA is het wel handig om te weten waar je moet zoeken.
Voor de grand Canyon zou ik proberen om iets in het park te zoeken, dat hoeft niet duur te zijn. Kijk daarvoor op http://www.grandcanyonlodges.com. Mocht daar iets vrij zijn dan zou ik dat wel vastleggen. Als dat niet meer lukt, probeer dan Williams of Flagstaff. Op welke dagen zitten jullie er precies? En waar zitten jullie in het weekend?
Je zet bij Yosemite Mariposa. Ik weet niet waarom, dat ligt niet gunstig voor een bezoek aan het park. Je zou een nacht Oakhurst en een nacht in de vallei kunnen doen. Kijk voor dat laatste op http://www.yosemitepark.com.
Voor Las Vegas zou je eens op http://www.smartervegas.com kunnen kijken.
Is er een reden voor Palm Springs? Wil je daar iets doen of is dat om de rit te breken? Je kunt natuurlijk ook in een keer naar LA rijden, maar wat ook mooi is, is om via Death Valley te rijden. Dan zou je een overnachting in Ridgecrest kunnen nemen (in het park is prachtig maar ik neem aan dat dat te duur is).

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef: Kijk daarvoor op http://www.grandcanyonlodges.com. Mocht daar iets vrij zijn dan zou ik dat wel vastleggen. Als dat niet meer lukt, probeer dan Williams of Flagstaff.
Of eerst Tusayan.
Groet,

Old Faithful
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je in het park wil zitten reserveer dan Grand Canyon. Wij reserveren nooit iets en zeker niet in Palm Springs of Las Vegas. Palm Springs gaan we overmorgen weer naar toe. Heerlijk die tijd van het jaar maar wij reizen wel op een ontspannen manier en blijven gemakkelijk 3 dagen ergens ter plaatse zoals op dit moment in San Clemente. In Oakhurst en Mariposa hoef je echt niet te reserveren speciaal niet buiten het weekend. In LA stikt het van de hotels maar ik weet jullie budget niet. Orchid Suites staat altijd goed aangeschreven en zit midden in Hollywood. Mocht alles vol zitten in GC probeer dan Tusayan of zelfs een andere plaats. 7 miles lodge is heel eenvouding maar je kan er niet reserveren dus wellicht nog een uitwijkmogelijkheid in Tusayan.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Voor Vegas is het wel handig te kijken of er geen grote conferentie's zijn. Dan zitten veel hotels helemaal vol.
Kijk bv op Hotels.com of bookings.com of Expedia.com wat de prijzen zijn van hotels in de regio waar je wilt gaan. Dat kun je op de dag zelf doen of bv de avond ervoor.
Dat heb ik bij een reis zo gedaan en dat beviel prima.

Voor de GC zou ik ook proberen aan de Rim een hotel te krijgen maar dat zou in deze periode normaal gesproken wel moeten lukken.

Suc6 en alvast veel plezier.

Frans
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Om een misverstand te voorkomen: Ik pleit ook voor eerst aan de rim via de link van Marianne, dan Tusayan en pas in laatste instantie Williams of Flagstaff.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, ik vergat Tusayan. Of eigenlijk vergat ik het niet, want ik vermoed dat Tusayan niet zo goedkoop is, vandaar de suggesties voor Williams of Flagstaff. Misschien is Valle ook nog een mogelijkheid?

Ik weet niet hoe het zit met de geannuleerde hotels; als het goed is krijgen jullie je geld terug neem ik aan? Dan hoeft het toch niet goedkoper te zijn dan wat jullie in eerste instantie hadden?
Toch jammer dat jullie ondanks het advies hier wel geboekt hebben. Het is niet nodig in die tijd van het jaar, en ook niet handig omdat je niet meer flexibel bent als je alles via een reisbureau vastlegt.

Marianne
nova1
Amerika-ontdekker

Bericht door nova1 »

bedankt voor jullie tips!

mariposa vanwege de sequoia die we graag willen zien.

we krijgen inderdaad geld terug maar het kunnen wat ons betreft el cheapo hotels zijn, dan houden we meer geld over voor weer andere leuke dingen ;-)

de reden waarom we wel alle hotels vooraf hebben vastgelegd is dat dat zekerheid geeft (als een reisbureau dan tenminste niet failliet gaat) en dat past gewoon meer bij ons. maar nu het zo kort dag is moeten we t waarschijnlijk toch zelf regelen, maar wie weet bevalt dat wel. in ieder geval zijn we allang blij dat we de kans hebben om überhaupt te gaan!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mariposa ligt niet bij de sequoia's. Die liggen bij de Mariposa grove, en dat ligt in het zuiden van het park, bij Oakhurst. Dat zou dan een betere overnachtingsplaats zijn dan Mariposa. Pak de kaart van het park er eens bij, op http://www.nps.gov/yose (links onder view park map). Als je 2 nachten Yosemite hebt dan zou ik zoals ik al schreef 1 nacht Oakhurst en 1 nacht in het park of in El Portal doen, anders blijf je heen en weer rijden.
Ik kan me wel voorstellen dat je iets wilt vastleggen en dat kun je nog steeds wel doen. Zelf iets vastleggen geeft net zoveel zekerheid als via een reisbureau (of nog meer) en je kunt dan meestal tot 24 uur van te voren nog gratis annuleren. Erg handig als er bijvoorbeeld ergens een weg afgesloten is of als je om een andere reden je route ter plekke aan wilt passen.
Heb je al gekeken of er iets vrij is bij de GC? Wanneer zitten jullie daar?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer