Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto.... deel 3

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Jouw mooiste USA foto.... deel 3

Bericht door kalaman »

de Joffre Lakes : wat een fantastische hike :thumbup: (is nu ook ge-update in onze blog).

Afbeelding
2013-07-12 by Kalamans Travel, on Flickr

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Stan.Gobien schreef:Ik loop een beetje vooruit, dit is een foto van op Oahu, ben eigenlijk nog bezig met Big Island maar ik wou deze al delen, compleet met Hawaiaanse bouwvakkersspleet. :lol:
De bijlage 20130706-13h06-_DSC7160.jpg is niet meer beschikbaar
Om een beetje in de ALOHA-spirit te blijven: dezelfde locatie vanuit een ander standpunt!
Echt een prachtige locatie, is het niet Stan Gobien?
Bijlagen
Oahu.jpg
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ha leuk Eliza, zeer mooi met de palmbomen erbij.
Ik was trouwens enorm verbaasd over de schoonheid van die kant van Oahu!
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

@kalaman: schitterende foto's alweer van deze prachtige hike!

Ik was nog eens aan het genieten van de foto's die we genomen hadden toen we Mount Rainier NP bezochten, daar zou ik nog wel eens naartoe willen. Hier is een kleine collectie van de mooiste plekjes die we er bezochten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: :thumbup: Ann, heel mooi van inderdaad een prachtig NP. En zoals op jouw foto's hebben wij het nog nooit gezien met die prachtige bloemen. Welk jaar/seizoen was dit?
Is foto 3 Reflection Lake? Toen wij daar waren (eind juni 2011) lag het nog volledig dichtgesneeuwd, veel "reflection" was er dan niet :? .
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Dank je wel, Rudi! :thumbup: Wij waren de laatste week van juli daar (in 2009). Ik wilde speciaal gaan als de bloemetjes in volle bloei stonden. Ik heb toen goed wat hierover opgezocht en ik kwam overal tegen dat eind juli-begin augustus de beste periode is voor de wilde bloemen. Het duurt maar iets van een 2-3 weken. Ik vond het prachtig en toen hadden we ook bijna 35 graden, beetje te warm maar het was te doen.

En inderdaad, die 3de foto is van Reflection Lake. Wij waren die dag redelijk vroeg vertrokken voor zeker nog reflecties te kunnen zien, maar toen we richting Paradise reden via Steven Canyon moesten we helemaal omrijden want de weg was afgesloten wegens wegenwerken. De weg was half weggespoeld door een modderstroom of zoiets. Dus wat eigenlijk maar een 45 minuutjes rijden zou zijn werd bijna 2 uren rijden. :roll: Gelukkig was er toch nog een beetje reflectie te zien! :thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

met het updaten van de dag in Whistler is onze blog nu helemaal afgewerkt.

Afbeelding
2013-07-13 by Kalamans Travel, on Flickr

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

Cathedral Gorge SP, Nevada. In de afwerking van de foto is het rood kanaal wat opgevoerd om de wat saai gekleurde bentonietklei wat extra cachet te geven.

Afbeelding
Kyhd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kyhd »

Ik ben niet zo'n fotograaf, maar ik heb deze gemaakt in Cincinnati. Het uitzicht vanuit onze hotelkamer :)

Afbeelding

En terug in Columbus

Afbeelding

Ik ga in December weer terug. Dit keer zal ik proberen wat meer foto's te maken haha :)

Excuses voor de reflecties en de barst in de autoruit :oops:
vinfoto
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vinfoto »

net terug uit de VS hier enkele van mijn foto's, de rest ben ik nog aan het uitzoeken :)

Monument Valley
Afbeelding

Afbeelding

Eekhoorns bij Arches NP
Afbeelding

Waterval bij zion NP
Afbeelding
Afbeelding
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

vinfoto, ik vind die tweede echt prachtig :thumbup:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wat een mooie lucht daar in Monument Valley! En Allard, jouw foto van Cathedral Gorge vind ik ook echt prachtig :thumbup:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Foto 2, :clap:

De Cincinatti foto van het typische flatgebouw vind ik ook zeer geslaagd.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik zal hier ook nog wat plaatsen:

Afbeelding

Oxbow Bend, Grand Teton NP. Na 4 pogingen nu net op tijd. Een 10 minuten later stak er een klein briesje op en was alle reflectie alweer weg.

Afbeelding

Morning Glory Pool

Afbeelding

Eenzame boom op Antelope Flats

Afbeelding

Phelps Lake

Afbeelding

was wel ver weg en met 420 mm had ik veel te weinig maar uiteindelijk blijft dit ervan over. Moet ik maar tevreden mee zijn. Grizlie sow en 3 cubs bij Bizon karkas

Afbeelding

Red Hills

Afbeelding

laatste wildlife van de vakantie ;-)

ik heb nog wat meer foto's die bekeken kunnen worden op Picasa: https://picasaweb.google.com/1067628203 ... vrWn5OBtwE#" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Frans H op 28 sep 2013, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

heel mooi Frans :clap: :thumbup:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Mooie serie :thumbup:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Terug sinds eergisteren; heb hier wat gemist precies ;)

Kalaman, uw foto's zijn zware concurrentie voor de mijne, sommige vanop exact dezelfde locaties in Canada :p Ze zijn vaak beter gelukt dan de mijne, want ik had vaak te kampen met tegenlicht situaties, of te laag staande zon.
" onclick="window.open(this.href);return false; vs http://qbic66.files.wordpress.com/2013/09/img_4540.jpg bijvoorbeeld :(

Welke waterval in Wells Gray was dit? " onclick="window.open(this.href);return false;

Je moet maar eens door m'n blog bladeren, je zal veel plaatsen herkennen :) (Foto's zijn allemaal voorlopige bewerkingen daar ter plaatse gemaakt, de witbalans zit er vaak nogal naast bv, merk ik nu, en de laatste dagen ontbreken nog.)

@Frans H, zeer mooie reeks
@vinfoto, die 2e vind ik ook het mooist. De waterval zou ik helderder proberen maken, denk ik.
@Allart, zeer geslaagd!
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hey Stijn,

uiteraard heb ik jullie op de voet gevolgd :wink: . Elke dag bij het ontbijt was het blogs lezen van forumleden (oa jullie en Frans). Ik las ook dat jullie nogal wat pech hadden met dat tegenlicht en/of net te laat waren op een bepaalde plaats. De foto's van Peyto Lake zijn inderdaad wel héél erg verschillend. Zelfs de typische groene kleur is helemaal verdwenen... :( .
Wij hadden niet altijd stralend blauwe lucht, maar nét die wolken gaven de foto's soms een heel dramatisch karakter.
Toch misschien nog een tip, Stijn, voor een volgende Canadareis : misschien iets minder km's doen...want het viel mij tijdens het lezen van jullie blog op dat er door die prachtige streken bijna geraced werd, onderweg langs pareltjes passerend, maar nooit echt tijd om ze te gaan bekijken en/of er van te genieten :( ...
Zie bvb de Joffre Lakes : 3 jonge gasten "moeten" toch de hike doen naar het bovenste Lake (wat uiteraard ook het mooiste is) en daarom net doodzonde om zich te beperken tot enkel a walk in the park tot bij het eerste lake... :wink:

Wells Gray : dat is de Moul Falls.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

De gemiddelde afstand per dag tijdens het Canada deel van de reis viel zeker mee en was lager dan wat we gewoon waren, daar heb ik me nooit om bekommerd eigenlijk. Enkel in de VS werd er een paar dagen goed gas gegeven omdat ik daar Yellowstone al 2x bezocht had en de focus eigenlijk op South Dakota lag.

Wat betreft de wandelingen, ik ben absoluut geen wandelaar omdat ik een (mildere variant van een) erfelijke spierziekte heb, vandaar dat ik tijdens de planning en ter plaatse ook helemaal geen tijd voorzie voor bv Upper Joffre Lake of Lake O'Hara of om het even welke wandeling die langer is dan een paar km en/of te steil is. Als ik dergelijke wandelingen moet maken, geniet ik er toch helemaal niet meer van en mag je mij misschien wel afvoeren :p En daarom doe ik dus ook veel research thuis zodat ik me daar niet vergrijp en probeer ik de reis toch zo te schikken dat ik van alles wat kan zien zonder al te zware inspanningen ;)
Dat we daardoor veel km's kunnen vreten op relatief korte tijd is vaak mooi meegenomen, want anders hadden we het prachtige Badlands NP en de Black Hills in South Dakota misschien (weeral) uit de reis moeten halen ;)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

nu begrijp ik heel wat beter jullie keuzes tijdens de route, Stijn :thumbup: .
Hoe dan ook heb ik enkele weken mogen meegenieten van jullie reis. Het was bovendien dubbel aangenaam omdat wijzelf er ook pas geweest waren en het dus allemaal nog vers in het geheugen lag.
Op naar de volgende, zou ik zeggen :wink: .
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer