Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat eten amerikanen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Wat eten amerikanen?

Bericht door Fuzzy »

Dit stukje kwam ik tegen in een werkstuk van iemand op internet:

Wat eten de Amerikanen

De Amerikanen eten veel hamburgers, hotdogs en pizza’s. In elke stad zijn wel verschillende fastfood restaurants,
bijvoorbeeld Mac Donald, Pizza Hut, Burger King, Wendy en nog veel meer.
De laatste jaren letten de Amerikanen veel meer op het eten en ze eten ook gezonder.

Ik heb het idee dat deze persoon in haar gedachte heeft dat alle amerikanen alleen maar hamburgers eten??

Fuzzy
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Haha, alsof Nederlanders dat niet eten! :D Hij/zij heeft zo te zien géén verstand van Amerika, haha.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Nederlanders eten pindakaas, zoute drop, Gouda kaas en broodjes kroket uit de muur.
En Belgen, die eten friet met biefsteak.

(zo te zien heeft de Nederlander meer afwisseling in zijn menu)

Hihihi. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Heel gewoon: Amerikanen eten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Timmo
Amerika-ontdekker

Bericht door Timmo »

Wat eten amerikanen? Hier in California heel gevarieerd denk ik. Velen zijn al overgestapt op oriental foods, althans in mijn omgeving wel :-)

Maar Denny's en Wendy's zijn wel vaste plekken voor velen Amerikanen heb ik de indruk. Maarja, Amerika is zo groot dat het verschilt per staat wat de gemiddelde amerikaan eet. Misschien moet je je vraag anders formuleren: Wat eten Amerikanen in verschillende staten?
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

De laatste jaren letten de Amerikanen veel meer op het eten en ze eten ook gezonder.

Klopt dit ??

Fuz

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Voor veel mensen zal het wel kloppen, ja. De fast food restaurants hebben met de jaren allerlei gezonde opties aan hun menu toegevoegd. Dat zouden ze niet gedaan hebben, als er geen vraag naar was.
Maar het is zo'n algemene opmerking, als je het over een land met 300 miljoen mensen hebt, zal het voor velen opgaan en voor velen niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Verhoudingsgewijs eten Amerikanen - als ik naar mijn omgeving kijk - inderdaad vaker buiten de deur en/of fast food dan Nederlanders. Er zijn hier zo ontzettend veel ketens of restaurants waar je kunt eten die dagelijks behoorlijk vol zitten en er rijden ook zoveel pizza-berzorgers rond, dat ik er niet eens meer raar van opkijk. Als er geen vraag naar was, zouden ze die eetplekken niet bouwen.

Ik geloof echter inderdaad ook, dat de trend heel langzaam meer is naar gezonder eten (althans in de stedelijke gebieden). Kijk maar naar de gezondere opties die ketens als Subway aanbieden en het succes van winkels als Whole Foods.

Ik vind de opmerkingen in het eerste bericht dus eigenlijk zo gek nog niet.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik denk dat de verleiding hier groter is om te eten met al die fast food restaurants ........en om dat het goedkoop is :)

in nederland moet je echt wel zoeken voor een fastfood restaurant maar hier kun je ze met de ogen dicht nog vinden :)
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wat eten amerikanen?

Bericht door phillybilly »

Fuzzy schreef:De Amerikanen eten veel hamburgers, hotdogs en pizza’s.
Haha, ja die eet ik ook wel eens....nou ja, hotmdogs niet, maar de rest wel :D
Ben benieuwd welk cijfer er is gegeven voor dit werkstuk :roll:

Stond er niet bij van welke klas/niveau dit was ?
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Color01 schreef:in nederland moet je echt wel zoeken voor een fastfood restaurant
Volgens mij staat er op bijna elke hoek wel een... kan je je nog een snackbar herinneren..? :mrgreen:

De menu kaart is iets anders, maar het principe hetzelfde.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Dit is het verslag waar ik het vandaan heb gehaald:

http://www.jerm.nl/verslagenmirjam/vs.asp

Fuzzy

ronald87
Amerikafan

Bericht door ronald87 »

Er worden in veel fastfood restaurants weliswaar ook gezondere menu's aangeboden, maar...
Ik las een aantal maanden geleden in de Seattle Times dat het niet zo goed meer loopt met de gezondere menu's, nadat deze een tijdje populair zijn geweest. De voorkeur is nu weer aan het verschuiven naar menu's die meer vet bevatten.
Heb het artikel nog geprobeert te zoeken, maar het staat nu niet meer op de website van de Seattle Times.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ach,wij hebben vanavond ook nog ons diner "genoten" bij McDonalds....komt dus ook buiten Amerika voor.

Vind het trouwens steeds smeriger,McDonalds,maar dat is weer een ander verhaal.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Groep 8 zo te zien, zal toch wel een aardig punt hebben gehaald!

Wij eten ook zeer vaak buiten de deur, ik begin er eigenlijk een beetje een hekel aan te krijgen, vooral omdat het altijd een Restaurant is waar je dan meteen weer een uur binnen zit :roll:

Ik heb eten altijd een secundair dingetje van het leven gevonden, ik eet om te overleven zal ik maar zeggen 8) :wink: ,zelden vind ik eten echt lekker of zit ik er enorm van te genieten. En honger krijgen heb ik hier in mijn familie de kans nog niet voor gekregen :roll: !
(P.S. wij zijn overigens niet vet/dik/opgezet of niets hoor, maar het enige wat ik hier in het gezin lijk te horen, is "ik heb honger" of nog beter :roll: "ik ga bijna dood van de honger")

Daarnaast vind ik de amerikanen ook enorme "snackers". Het is altijd even wat chips met dip, of wat Cheez'its of wat dan ook, en dan NET voordat we gaan eten (Ik begrijp dit dus niet, want mijn ouders lieten me echt niets pakken voor het eten, maar goed andere cultuur hier)

Mijn .02

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

rperre schreef: Daarnaast vind ik de amerikanen ook enorme "snackers". Het is altijd even wat chips met dip, of wat Cheez'its of wat dan ook, en dan NET voordat we gaan eten (Ik begrijp dit dus niet, want mijn ouders lieten me echt niets pakken voor het eten, maar goed andere cultuur hier)

Mijn .02

Richard
Yep ik zie dat ook hier om me heen, aan tafel eten met z'n allen wordt schijnbaar ook amper gedaan.
Wel is het zoi dat snacken etc per gezin verschilt, ik woonde destijds in Utrecht naast een "echt" Utregs gezin en de kids kwamen 's ochtends bij mij..ouders sliepen altijd lang uit....met zakken chips en snoep als ontbijt, zodat Pa en Moe lekker konden uitslapen....
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik ken het hier in Rotterdam ook... Kind in kinderwagen zit te brullen. Hup, zak chips... Kind weer stil, moeder kan weer verder bellen :shock:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

rperre schreef:
Daarnaast vind ik de amerikanen ook enorme "snackers". Het is altijd even wat chips met dip, of wat Cheez'its of wat dan ook, en dan NET voordat we gaan eten (Ik begrijp dit dus niet, want mijn ouders lieten me echt niets pakken voor het eten, maar goed andere cultuur hier)

Mijn .02

Richard
:hilarious: Ik heb dit net aan Rick voorgelezen, want hij vindt dat dus van de Nederlanders! En inderdaad, mijn ouders, ooms en tantes, grootouders etc. hadden altijd een "borreluurtje" met chips, Wokkels, toastjes met iets erop, noem maar op, vlak voor het eten. Hier ken ik niemand, die dat doet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Petra/VS schreef: :hilarious: Ik heb dit net aan Rick voorgelezen, want hij vindt dat dus van de Nederlanders! En inderdaad, mijn ouders, ooms en tantes, grootouders etc. hadden altijd een "borreluurtje" met chips, Wokkels, toastjes met iets erop, noem maar op, vlak voor het eten. Hier ken ik niemand, die dat doet.
Wij deden dat ook altijd, op zondag bij mijn moeder thuis, met de hele familie, eerst thee met bonbons en daarna een wijntje met toastjes met zalm en andere vissoorten,salades, plakken osseworst en kalfsleverworst,
ook nog veel nootjes erbij en daarna niet meer eten, want we zaten te vol :roll: ....de biefstuk kregen we dan op maandag....
Mijn man vind dat juist super gezellig, echt Nederlands en hoopt dat mijn moeder de osseworst vacuum en ingevroren mee kan nemen :wink:

Helemaal off-topic :offtopic: , heb trouwens hier nog geen toastjes kunnen vinden....alleen crackertjes, maar daar glijd alles vanaf :P
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

rperre schreef:Ik heb eten altijd een secundair dingetje van het leven gevonden, ik eet om te overleven zal ik maar zeggen 8) :wink: ,zelden vind ik eten echt lekker of zit ik er enorm van te genieten.
Nederlander !! ;)

Wij (ik en een vriendin) plagen onze wederhelften vaak dat ze niet zo intens kunnen genieten van eten zoals wij. Hoewel Stefan er op zijn tijd wel van kan genieten, maar eten is voor hem vooral gewoon heel functioneel. Hij eet dan ook altijd 3 maaltijden op gezette tijden en zal geen ontbijt overslaan. (En dat heeft dan niet eens zozeer met honger te maken, maar gewoon omdat het zo hoort). De partner van mijn vriendin spant echter de kroon.. Hij begrijpt ook echt niet wanneer ze in de stad lopen en zij ineens ontzettend zin heeft in iets. Een rookworst van de hema of een verse stroopwafel op de markt bijvoorbeeld. Mijn vriendin is Surinaamse en ik heb een Indische achtergrond, dus wij vinden het heerlijk om ze lekker generaliserend Nederlander te noemen .. want wij Surinamers en indo's houden natuurlijk van lekker eten ;)

Ik zou zo overigens wel willen zijn - denk ik - Dan loop ik tenminste niet zo te schommelen met mijn gewicht.

Overigens wat betreft snacken ... onze ervaring is dat het bij de stellen waar wij zijn geweest helemaal niet werd gedaan. Koek bij de koffie of wat lekkers 's avonds bij de film, zijn wij hier in Nederland heel gewoon. Zo keken we een avond DVD in de basement (via een projector op de muur ..) Er was niets ... geen chips, snackje .... niet eens drinken (OK ik had mijn wijntje van het avondeten mee naar de basement genomen en moest het daar de hele film mee doen ; )) Het was overigens ook de enige avond dat wij van die hele week thuis hadden gegeten. De hele week werden wij mee uit eten genomen : ))

En vorig jaar gingen wij met het andere stel naar de bioscoop. Wij stonden alleen in de rij voor diet coke en wat te snacken ... Ik voelde me haast schuldig ; ))
Laatst gewijzigd door Sandy op 25 okt 2006, 15:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer