Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sluiten nationale parken?!
Re: Sluiten nationale parken?!
Wij vertrekken aanstaande zondag en hebben ook een aantal parken op ons programma staan. Parken waar we al heel lang heel erg naar uitkijken! Dus ook wij houden ons hart vast.
We wachten af!
We wachten af!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat valt wel mee hoor in relatieve zin. In 2010 waren de inkomsten uit toerisme 134 miljard ten opzichte van een BBP van 14,62 biljoen. Minder dan 1% dus.ina schreef:Ik kan me niet voorstellen dat ze deze parken gaan sluiten, veel mensen hebben de nationale parken pas gekocht, campings in de parken geboekt of hotels. Ik denk dat het veel meer gaat kosten als hierdoor de toeristen niet meer komen, toerisme is toch een grote inkomstenbron van het land!
Laatst gewijzigd door michelvd op 30 sep 2013, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Toeristenleed zal inderdaad weinig indruk maken, maar dit soort grappen kosten uiteindelijk wel een bak met geld. De vaste kosten van voorzieningen stoppen nou eenmaal niet als je op dinsdagochtend besluit de deuren dicht te gooien. En het is ook al eerder gebeurd dat de salarissen achteraf toch worden uitbetaald. De meeste nationale parken kunnen zichzelf niet bedruipen, dus de inkomsten zijn hard nodig.Pete.Z schreef:Tja, en toch is het al eerder gebeurt.
De meeste toeristen besteden toch hun geld wel in amerika, zal maar een klein percentage zijn die de reis niet door laat gaan.
Dit hele spektakel is uiteindelijk vooral veel uiterlijk politiek vertoon, want uiteindelijk wordt er toch wel weer iets bedacht om uit de impasse te komen (en had dat natuurlijk ook gewoon veel eerder kunnen gebeuren). Uitermate schadelijk voor het land, wat denk ik genoeg zegt over de oprechtheid van de politici die in dit land iets te zeggen hebben.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Natuurlijk kost het bakken met geld, maar wat ik bedoel is dat er echt geen rekening word gehouden met toeristen.
Voor de mensen die geen salaris krijgen betaald is het erger dan voor de mensen die evevtueel een park niet kunnen bezoeken.
Er staat een heel artikel op USA Today trouwens, meestal binnen drie dagen over, een shutdown, maar in 1996 duurde het 21 dagen!
Voor de mensen die geen salaris krijgen betaald is het erger dan voor de mensen die evevtueel een park niet kunnen bezoeken.
Er staat een heel artikel op USA Today trouwens, meestal binnen drie dagen over, een shutdown, maar in 1996 duurde het 21 dagen!
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Het moet nu toch al geweten zijn zou je denken? bv de man van littlephoenix moet toch weten of hij morgen nog op zn werk moet zijn?
Groetjes,
Carine
Carine
- Maarten-Annique
- Amerikakenner
Het is nu bijna 3 uur 's middags en de senaat is vanaf 2 uur in vergadering. Het debat is live te volgen op tv. Theoretisch hebben ze tot middernacht om er uit te komen (of niet) en de overheidsinstanties die het aangaat hebben dan 4 uur de tijd om hun deuren te sluiten en personeel naar huis te sturen. Daarover zullen de betrokkenen dan bericht krijgen voordat ze 's ochtends in hun auto stappen, neem ik aan.sachasenne schreef:Het moet nu toch al geweten zijn zou je denken? bv de man van littlephoenix moet toch weten of hij morgen nog op zn werk moet zijn?
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Bedankt voor de info Dimona.
Wij zullen het dus morgenvroeg horen.
Wat een lange lijst trouwens.
Wij zullen het dus morgenvroeg horen.
Wat een lange lijst trouwens.
Groetjes,
Carine
Carine
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Obama heeft net een speech gehouden om congress op te roepen om in de komende 7 uur een budget vast te stellen.
Hij bevestigde nog eens dat de nationale parken met ingang van morgen dicht gaan als er geen overeenstemming bereikt wordt.
Ik zit nu in Las Vegas en heb nog geen vaste planning voor de komende week. Ik dacht er aan om naar Zion te gaan, maar ik wacht ook maar even af wat er gaat gebeuren de komende uren.
Hij bevestigde nog eens dat de nationale parken met ingang van morgen dicht gaan als er geen overeenstemming bereikt wordt.
Ik zit nu in Las Vegas en heb nog geen vaste planning voor de komende week. Ik dacht er aan om naar Zion te gaan, maar ik wacht ook maar even af wat er gaat gebeuren de komende uren.
- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Anders wordt het toch de Valley of Fire? En de Kolob Canyon? En de Yant Flat om maar even wat op te noemen.Aricon schreef:Obama heeft net een speech gehouden om congress op te roepen om in de komende 7 uur een budget vast te stellen.
Ik zou mezelf maar niet zo druk maken, ook zonder de National Parks is er meer dan genoeg te zien in het Zuid Westen!
-
- Amerikakenner
Hier een duidelijke uitleg naar wat er te verwachten valt als de shutdown doorgaat: http://www.doi.gov/shutdown/fy2014/uplo ... y-plan.pdf
Hopen maar dat het allemaal niet doorgaat...
Hopen maar dat het allemaal niet doorgaat...
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Het lijkt er echt op dat het dicht gaat, afgelopen zaterdag waren ze al aan het staken en was overal de toegang gratis. Hier houden ze er ook al rekening mee dat het dicht gaat. Nog 4,5 uur en dan is het bekend.
Wij zijn net vandaag uit ons laatste NP (grand canyon) vertrokken, dus hebben mazzel. Wij gaan nu richting LA, dus de komende paar dagen sowieso geen NP's meer voor ons.
Succes voor degene die nog even in onzekerheid zitten.
Wij zijn net vandaag uit ons laatste NP (grand canyon) vertrokken, dus hebben mazzel. Wij gaan nu richting LA, dus de komende paar dagen sowieso geen NP's meer voor ons.
Succes voor degene die nog even in onzekerheid zitten.
Roadtripjes: Nieuw Zeeland (2009/2010) Thailand (2011), Australie (2012) en nu USA(2013)
- TotosDawn
- Amerikafan
- Partner van: Rick-zonder-account
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Mazzel inderdaad!! Veel plezier in LA! Verwacht er niet teveel van, viel bij ons in eerste instantie flink tegen, maar uiteindelijk hebben we nog wel kunnen genieten daar!
Wij nagelbijten verder met de countdown aan op tv! Nog 1,5 uur!
Wij nagelbijten verder met de countdown aan op tv! Nog 1,5 uur!
Wie was er aan het staken? Niet de mensen van de national parks.
Ik ben sinds zondag in Mesa Verde National Park, en als alles sluit (wat ik denk dat gaat gebeuren), horen we morgenochtend wanneer we moeten vertrekken.
Ik ben sinds zondag in Mesa Verde National Park, en als alles sluit (wat ik denk dat gaat gebeuren), horen we morgenochtend wanneer we moeten vertrekken.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Nu nog 3 minuten en er is nog geen oplossing, dus...... Shutdown. Wij hebben vandaag gelukkig het laatste park gehad gelukkig.
Vanwege de plannen waren ze aan het staken. Maar dit was zeer vriendelijk want de entree was gratis.Joke schreef:Wie was er aan het staken? Niet de mensen van de national parks.
Helaas is de shutdown een feit. Iedereen zal de parken dus moeten verlaten.
Wij hebben echt onwijs veel mazzel gehad.
Kans dat de dollar nu in zakt en dat is gunstig voor de wisselkoers. Voor ons is dat 'enigszins goed' nieuws, maar voor degene die nu andere plannen moet maken maakt dat niks uit.
Balen jongens, hopelijk is de shutdown van korte duur!
Edit: Alcatraz en golden gate park in SF zijn ook dicht, dus daar krijgen wij nog wel last van.
Roadtripjes: Nieuw Zeeland (2009/2010) Thailand (2011), Australie (2012) en nu USA(2013)
Nou gelukkig vandaag ons laatste park bezocht, Rocky Mountain NP.
Vraag me alleen af als je nu bv in Yellowstone zit en je hebt nog 2 nachten te gaan, word je dan weggestuurd of hoe gaat dat? Wel balen als je nu zou gaan dan zit je mooi.
Vraag me alleen af als je nu bv in Yellowstone zit en je hebt nog 2 nachten te gaan, word je dan weggestuurd of hoe gaat dat? Wel balen als je nu zou gaan dan zit je mooi.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Je hebt dan 48 uur de tijd om weg te komen... Wel zuur
Wij zitten nu in Fish Camp om de hoek bij Yosemite. Iedereen hier zegt dat de Rangers er niet zullen zitten maar dat de poorten gewoon open zijn omdat iedereen 48 uur de tijd heeft om een park te verlaten. De komende 48 uur is het park dus gewwon toegankelijk, we zullen zien morgen.. Hopen dat we het park kunnen zien!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik schrik hier toch wel van!
wat een pech voor wie nu vakantie heeft in de USA (en natuurlijk nog veel meer voor getroffen werknemers maar hier heb ik het even over de toeristen )
Er is idd genoeg te zien buiten de parken maar in je vakantie heb je er toch altijd een aantal zitten en als je net nu bijvoorbeeld een eerste amerika reis hebt in het zuidwesten of zo met alle typische parken...
wat een pech voor wie nu vakantie heeft in de USA (en natuurlijk nog veel meer voor getroffen werknemers maar hier heb ik het even over de toeristen )
Er is idd genoeg te zien buiten de parken maar in je vakantie heb je er toch altijd een aantal zitten en als je net nu bijvoorbeeld een eerste amerika reis hebt in het zuidwesten of zo met alle typische parken...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2875 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties