Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sluiting overheidsdiensten VS in effect - tips & info

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Sluiting overheidsdiensten VS aanstaande

Bericht door Marenko »

Isis schreef:Dat is voor twee reizigers nu fijn marenko gaan vandaag op pad.
Ik hen net op Asseteague een State park campground geboekt. De national seashore campground annuleren we. Campgrounds liggen naast elkaar dus maakt verder ook niet uit. Voor GSMNP hoop ik gewoon dat de boel weer open is. We zijn daar pas de twaalfde en anders verzinnen we wel wat. Ik hoop alleen dat als we in Washington zijn wel alles weer open is, aangezien we niet zo heel snel weer deze kant op gaan.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Marianke schreef:Zou dit toch het geval zijn van een government shutdown; bel je bank, en zorg ervoor dat ze er van op de hoogte zijn, je utilities, je hypotheek en andere instanties die je moet betalen. Meeste federal banken hebben al laten weten dat als je contact met hun opneemt, dat ze dan met je werken wat betreft rekeningen en huur of hypotheek betalen. Uiteindelijk wordt dat, wat we niet krijgen met mid month pay, wel betaald zodra alles weer op gang komt..
Dit snap ik niet, als er geen geld binnenkomt kan de bank toch verder ook niets doen?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Een bank kan wellicht bereid worden gevonden om uitstel van betaling te accepteren zonder nadelige consequenties voor de hypotheekhouder, ik denk dat Marianke daar op doelt.
Laatst gewijzigd door dimona op 01 okt 2013, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Anneli
Amerika-ontdekker

Bericht door Anneli »

Op 17 oktober volgt de volgende:

Volgens economen liggen nog veel grotere problemen op de loer dan het tijdelijk sluiten van overheidsdiensten. Over een paar weken komt het gevreesde 'schuldenplafond' weer in zicht, het maximale bedrag dat de overheid mag lenen. Als het Congres niet tijdig actie onderneemt, kan de overheid haar schuldeisers niet meer betalen. Dat is nog nooit voorgekomen en zou funest zijn voor het imago van de VS als betrouwbaar land dat altijd netjes zijn schulden afbetaalt.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Marenko schreef:
Isis schreef:Dat is voor twee reizigers nu fijn marenko gaan vandaag op pad.
Ik hen net op Asseteague een State park campground geboekt. De national seashore campground annuleren we. Campgrounds liggen naast elkaar dus maakt verder ook niet uit. Voor GSMNP hoop ik gewoon dat de boel weer open is. We zijn daar pas de twaalfde en anders verzinnen we wel wat. Ik hoop alleen dat als we in Washington zijn wel alles weer open is, aangezien we niet zo heel snel weer deze kant op gaan.
GSMNP blijft grotendeels toegankelijk vanwege de doorgaande weg. De zijwegen zullen weel afgesloten worden maar over 2 wk moet er vast een oplossing zijn. Daar kun je ook door zonder te betalen vanwege de doorgaande weg.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Toch beter alternatieven checken, de laatste "shutdown" duurde 3 weken. Hopelijk komt het dit keer niet zover, maar ik heb er een hard hoofd in.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

dimona schreef:Een bank kan wellicht bereid worden gevonden om uitstel van betaling te accepteren zonder nadelige consequenties voor de hypotheekhouder, ik denk dat Marianke daar op doelt.
Of je neemt gewoon geld op van je savings account om aan je betalingsverplichtingen te voldoen?
Als mijn huurders de huur niet kunnen betalen omdat de regering niet betaalt? Ik moet wel de hypotheek betalen. Gelukkig geen overheids employees onder de huurders maar uitstel van betaling vanwege te kort is geen excuus. Gewoon wat centjes in de bank houden (emergency fund)
Voor degene die nu mekkeren. Als je een auto van $500 hebt, niet rookt niet drinkt en geen rare dingen hebt (zoals een 60 inch TV), een baan hebt en het dan nog moeilijk hebt om rond te komen? Waarschijnlijk was je dan geen huurder geweest van me want dan was de huurprijs een te zware last geweest voor wat je inkomen is
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Tsja, vragen kan altijd hè? Ik kan niet in de portemonnee van andere mensen kijken, maar ik heb zo het idee dat er in dit land massa's mensen rondlopen die die tweewekelijkse paycheck echt nodig hebben om aan hun betalingsverplichtingen te voldoen. Je kunt natuurlijk gewoon hun bestaan negeren, of vinden dat het allemaal hun eigen schuld is, maar het lijkt me hoe dan ook dat deze mensen nu aktie moeten ondernemen om te redden wat er te redden valt. Dat ze daarbij niet op jou hoeven te rekenen, fine, maar misschien dat er andere mensen/bedrijven/instanties zijn die iets meer mogelijkheden hebben om dit tekort tijdelijk voor hen op te vangen.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik heb op de AA-homepage een waarschuwing geplaatst voor toeristen die nu in de VS zijn. Er staat onder meer het volgende. Als je toevoegingen hebt over de staat of stad waarin jij (momenteel) verblijft, plaats ze dan ook hier als nuttige info voor andere AA-bezoekers!
De Amerikaanse overheid is per 1 oktober 2013 voor onbepaalde tijd gesloten door de impasse in het Congres omtrent Obamacare, de universele ziektekostenverzekering. Deze sluiting kan ook effect hebben op uw verblijf in de Verenigde Staten.

De volgende onderdelen kunnen getroffen worden door de sluiting:

- Nationale Parken; het personeel wordt gedurende de sluiting met onbetaald verlof gestuurd en de website nps.gov is OFFLINE.
- Door de overheid gerunde monumenten en musea (bijvoorbeeld in Washington DC).
- Andere door de overheid gerunde toeristische locaties, bijvoorbeeld Liberty Island in New York.
- Alle federale overheidsinstanties.

Het is verstandig om bij de planning van uw Amerikareis tussen 1 oktober en 15 oktober 2013 rekening te houden met deze sluiting en alternatieve planningen op te stellen. Plan bijvoorbeeld om musea en parken te bezoeken die NIET door de federale overheid gerund worden.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
dimona
Amerika-expert

Re: Sluiting overheidsdiensten VS in effect - tips & info

Bericht door dimona »

En om het allemaal nog wat publieksvriendelijker te maken, is de website van NPS (National Park Service) ook uit de lucht. Zelfs vakantieplanning is niet meer toegestaan :?
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Bericht van Orlando International Airport:
In response to inquiries about the impact of the federal government shutdown, Orlando International Airport is operating under normal conditions at this time with no reported delays or cancellations. Passengers are advised to continue observing the guidelines of arriving at the airport two hours before a domestic flight and three hours before international flights. Please call your airlines for flight schedule information. The Greater Orlando Aviation Authority will work closely with our federal agents and airline partners to maintain efficient operations.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Wij zijn op dit moment in San Francisco en ben toch eens benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben.
Wat een geluk dat we Alcatraz dan al eens eerder bezocht hebben maar ga straks toch eens langs het tickethokje wandelen om te zien of ze daadwerkelijk gesloten zijn. Hou jullie op de hoogte :wink:
Josklx
Amerika-newbie

Bericht door Josklx »

Hoi Allemaal,

Morgen vertrekken wij richting Amerika voor twee weken vakantie. Als eerst zouden we naar Yosimite gaan (oakhurst). Gezien het park gesloten is, zij. We opzoek naar alternatieven. Weet iemand een goed alternatief?

Daarna willen we richting grand canyon en lake powell gaan. Weet iemand daar oor een goed alternatief?

Graag hoor ik het.

Gr
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

GOVERNMENT SHUTDOWN FORCES CLOSURES OF 401 NATIONAL PARKS
Tuesday, October 01, 2013
NPS News
GOVERNMENT SHUTDOWN FORCES CLOSURE OF 401 NATIONAL PARKS

WASHINGTON – Because of the shutdown of the federal government caused by the lapse in appropriations, the National Park Service has closed all 401 national parks and suspended operation of dozens of community assistance programs.

All park grounds, visitor centers, hotels, campgrounds, and park roads – except for thru ways – are closed. All programs are canceled and permits issued for special events on park grounds nationwide are rescinded.

Park visitors in all overnight campgrounds and lodges have been given until no later than 6:00 p.m. Eastern Daylight Time on Thursday, October 3 to make other arrangements and leave the park.

National parks will remain closed until the government reopens.

The National Park System hosts more than 282 million people per year, and more than 715,000 people per day in October. Those visitors spend about $76 million per day in communities near national parks.

Examples of impacts of a shutdown of the National Park Service include:

15,000 people a day planning to visit the Statue of Liberty will have their reservations cancelled.
All mule trips in Grand Canyon National Park, an iconic tradition dating back more than 125 years, will be cancelled.
More than 7,500 people a day coming to enjoy Old Faithful and the other splendors of Yellowstone National Park will be turned away.
The cancellation of thousands of interpretive and education programs and special events at parks across the country.
An October shutdown is costing the National Park Service an estimated $450,000 per day in lost revenue from fees collected at entry stations and fees paid for in-park activities such as cave tours, boat rides and camping.

The shutdown will affect more than 20,000 National Park Service employees, who are furloughed until an appropriation is passed (3,000 employees continue to work, providing essential services, including security, emergency services and firefighting). Additionally, approximately 25,000 concession employees are employed in national parks during the summer and about half of them are still on the job in early October.

Because it will not be maintained, the National Park Service website will be down for the duration of the shutdown, closing off access to 750,000 web pages about national parks and programs. NPS.gov is used extensively for educational purposes and travel planning by 91 million unique visitors every year.

For updates on the shutdown, please visit http://www.doi.gov/shutdown.

About the National Park Service. National Park Service employees care for America's 401 national parks and work with communities across the nation to help preserve local history and create close-to-home recreational opportunities.

http://www.nationalparks.org/connect/np ... onal-parks
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

Josklx schreef:Hoi Allemaal,

Morgen vertrekken wij richting Amerika voor twee weken vakantie. Als eerst zouden we naar Yosimite gaan (oakhurst). Gezien het park gesloten is, zij. We opzoek naar alternatieven. Weet iemand een goed alternatief?

Daarna willen we richting grand canyon en lake powell gaan. Weet iemand daar oor een goed alternatief?

Graag hoor ik het.

Gr
Kijk eens in het Zuid West forum, daar staan genoeg alternatieven voor de GC en Lake Powell.
Bambinance
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bambinance »

Wij gaan eind oktober pas naar amerika.
Maar nu was mijn vraag zijn alle Disney parken en alle andere parken ook gesloten of blijven die gewoon open????
Spacejockey
Amerika-ontdekker

Bericht door Spacejockey »

Ik geloof niet dat de Amerikaanse overheid pretparken uitbaat, dus die zullen gewoon open zijn ;)
fish2281
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door fish2281 »

Ik hoop echt dat dit zo snel mogelijk voorbij is. Wij gaan voor 3 weken in November en het zou echt rot zijn moesten we al die publieke zaken niet kunnen bezoeken.
AMERIKA , HERE WE COME ! :)

11/2013 LA -> Blizzcon/Anaheim -> San Diego -> Phoenix -> Flagstaff -> Las Vegas -> Sacramento -> San Francisco -> LA
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

Er zijn genoeg mooie, zo niet mooiere, alternatieven in de omgeving van de National Parks. Het vergt wel wat uitzoekwerk maar je hebt gelukkig nog even.
Gijs11
Amerikafan
Partner van: Paula (geen eigen account)
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Gijs11 »

Vandaag in Gettysburg geweest. Daar kwamen we dus tot de ontdekking dat de shut down een feit is.
We kregen een kaart mee waarop alle wegen staan die we wel konden rijden en alle wegen waar we niet mochten komen. Het visitor centre van Gettysburg is gelukkig een aparte stichting en deze was dan ook gewoon open incl. Theater en uitgebreid museum. Tijdens het rondrijden toch stiekem over de rode weg gelopen verder het park in waar we 1x werden weg gestuurd. De ranger vond het net zo vervelend als wij.
Morgen gaan we richting Washington. Hopelijk kunnen we nog wat zien en is alles snel weer geopend...
2012: CA-AZ-UT-NV
2013: NJ-NY-CT-RI-MA-ME-NH-VT-PA-WV-VA-MD-DE / ON-QC
2014: CO-WY-NE-SD-MT-UT
2015: GA-TN-NC-SC-FL
2017: BC-AB, Canada
2018: Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho
2019: Hi (Big Island, Maui, Kauai, Ohau)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer