Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sluiten nationale parken?!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Sluiten nationale parken?!

Bericht door Isis »

ilovemesomeusa schreef:
Wat fijn om zoveel tips te lezen! Ik heb genoeg alternatieven voor een hoop parken waar we heen wilden.

Alleen nog benieuwd naar tips waarnaar we kunnen uitwijken rondom Rocky Mountain NP
......
Als je nog naar Noorden gaat is Custer SP wel de moeite waard, veel beesten en wandelmogelijkheden. Er zijn daar ook een paar grotten die niet van NPS zijn. EN een stoomtrein.
De tip van Vana over Manitou SPrings is ook een goede. WIj zaten er een dag, maar als je er wat langer zit kun je ook nog de bergen erachter inrijden en wellicht richting Aspen gaan of Breckenbridge (spel ik dat goed zo). De bergen strekken zich erg ver uit en mn naar het Noorden en Zuiden. WIj vonden verder naar het Zuiden ook Great Sand DUnes erg de moeite waard.
Maar zoals gezegd weet ik niet wat je route is.
Als je Badlands in je route had zou ik die erin laten. Je kunt het park dan niet in maar eronder lopen gewoon wegen die er net langs gaan en je een heel mooie indruk geven en je kunt wellicht ook stoppen.. hoewel ik lees dat daar wel mensen op letten dat dat niet gebeurt. Enfin lastig inschatten.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Colorado heeft het bijkomend probleem dat veel wegen nog gesloten zijn als gevolg van de overstromingen hier recent. Met name het gebied rond RMNP en Boulder zijn hard getroffen. Even in de gaten houden op bijvoorbeeld de CDOT site, want de toestand van de wegen daar (open of dicht) verandert dagelijks.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Samantaatje schreef:Wij zijn momenteel in Monument Valley maar hebben voor morgen en overmorgen plek op mather campground Gramd Canyon. Ik ga er vanuit dat we daar nu niet terecht kunnen, maar weet iemand of we wel de 64 langs de South Rim kunnen rijden zodat we toch nog een 'glimp' ervan kunnen oppikken? Iemand nu daar?
Voordat je het park zelf binnen rijdt via Cameron, kan je stoppen bij de Little Colorado River Gorge, normaal geen favoriet van me, maar zeker nu de moeite om te gaan zien.
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

Isis schreef:
Als je Badlands in je route had zou ik die erin laten. Je kunt het park dan niet in maar eronder lopen gewoon wegen die er net langs gaan en je een heel mooie indruk geven en je kunt wellicht ook stoppen.. hoewel ik lees dat daar wel mensen op letten dat dat niet gebeurt. Enfin lastig inschatten.
Ik vraag mezelf wel af door wie die mensen betaald worden, dit is de omgekeerde wereld!
Peter27

Bericht door Peter27 »

Wij hebben vandaag de helivlucht gedaan over de Grand Canyon van Papillon. Erg mooie ervaring. Een tip: zorg wel dat je reserveert, een stel dat voor ons in de rij stond kon niet op dezelfde dag een vlucht maken, maar wel reserveren voor de volgende ochtend.

Overigens zijn de resort hotels in Tusayan nu wel een stuk goedkoper. Voor iedereen die niet de hotels van te voren boekt maar op het laatste moment online: We zitten nu in Canyon plaza resort voor 99 dollar in plaats van 189 dollar.
niekkim
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door niekkim »

Wij zijn vandaag naar sedona geweest ipv de grand canyon dit vonden wij een super mooie vervanger.
Voor morgen hebben wij een reservering bij papillon gemaakt.
Zijn net ingecheckt bij williams en de mevrouw achter de receptie vertelde ons dat er vandaag gewoon mensen naar de gc konden. Dit gaan wij morgen ook proberen.
Peter27

Bericht door Peter27 »

niekkim schreef:Zijn net ingecheckt bij williams en de mevrouw achter de receptie vertelde ons dat er vandaag gewoon mensen naar de gc konden. Dit gaan wij morgen ook proberen.
Bedankt voor de tip, wij zitten nu in Tusayan en waren morgen ook van plan om naar Sedona te gaan. Ik zal morgenvroeg eens bij het hotel vragen. Dan rijden we misschien toch eerst maar even langs GC
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ik lees op tripadvisor dat highway 64 door het park vanaf vandaag ook wordt afgesloten (deels) omdat zoveel mensen de "closed" bordjes negeerden. :twisted:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door troetelbeer79 »

niekkim schreef:Wij zijn vandaag naar sedona geweest ipv de grand canyon dit vonden wij een super mooie vervanger.
Voor morgen hebben wij een reservering bij papillon gemaakt.
Zijn net ingecheckt bij williams en de mevrouw achter de receptie vertelde ons dat er vandaag gewoon mensen naar de gc konden. Dit gaan wij morgen ook proberen.

Je kunt de GC NIET in!!! Overal staan bordjes met closed en er staat zelfs politie om mensen weg te sturen! Wij zijn gisteren via de doorgaande weg langs de toegangswegen gereden en zagen dat! Alleen de west-rim van de GC kun je doen omdat dat niet door de NPS gerund wordt maar door de indianen....
niekkim
Amerika-ontdekker

Bericht door niekkim »

Troetelbeer: Wij gaan straks naar papillon tusayan, dan zitten we zo dicht bij dus we rijden er wel even heen.
Het lijkt mij ook dat alles opslot zit maar we werden door de respetioniste van het hotel in twijfel gebracht.
Toch bedankt voor de tip.
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Papillon vliegt toch vanaf Tusayan. Dan moet dat bereikbaar zijn, dat ligt immers net niet in het park. Ik kan mij voorstellen dat zij gewoon vliegen.
niekkim
Amerika-ontdekker

Bericht door niekkim »

Ze vliegen ook. Heb contact met papillon gehad.
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Bekijk deze pagina op de Papillon site voor meer informatie met betrekking tot de shutdown van Grand Canyon NP.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Een bijkomstigheid van de Shutdown is dat ook ALLE websites van de Nationale parken niet meer te bezoeken zijn.
Because of the federal government shutdown, all national parks are closed and National Park Service webpages are not operating. For more information, go to http://www.doi.gov.
Vind dit persoonlijk een belachelijke maatregel. Je kan dus ook geen informatie meer opzoeken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
TotosDawn
Amerikafan
Partner van: Rick-zonder-account
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

pushirubiano schreef:Ik lees op tripadvisor dat highway 64 door het park vanaf vandaag ook wordt afgesloten (deels) omdat zoveel mensen de "closed" bordjes negeerden. :twisted:
Ik mag me er dankbaar 1 daarvan noemen. We hebben gisteren nog gelukkig wat kunnen zien van de GC daardoor, maar vandaag was hij idd helemaal afgesloten en ook geen mogelijkheid voor een helicoptervlucht omdat alles vol was.
Toen begonnen bij mij toch wel de eerste tranen te komen hoor, want zo weinig kunnen zien van een plek waarvoor we in eerste instantie naar Amerika kwamen valt wel rauw op mijn dak en je kan er zo weinig aan doen. Je kan op niemand boos worden. Ik was zo boos op de rangers die vandaag wel hun best deden ons buiten te houden maar niet ons erin lieten om ons te laten genieten van al het moois, maar zij kunnen er ook niets aan doen.
Een jaar lang voorbereidingen voor jan met de korte achternaam.
We maken ons zorgen over onze aankomende 3 weken, want dat zijn nog vooral alleen maar national parks. Het is frustrerend en het maakt me verdrietig. Wat een geouwehoer.
We vinden gelukkig nog wel andere dingen om te doen, maar niet de dingen die we wilden. Onze overnachting in de Grand Canyon ging niet door, waarschijnlijk het paardrijden in Bryce gaat niet door... Ik heb zin om iemand hier de schuld van te geven en op te kunnen bellen en een paar nieuwe woorden te leren, maar het heeft geen nut en het kan niet.
Morgen in ieder geval naar Sedona ipv een afgesloten Grand Canyon.
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
niekkim
Amerika-ontdekker

Bericht door niekkim »

Totosdawn: sedona is erg mooi hebben wij gisteren gedaan ipv gc.
Wij hebben gisteren papillon gebeld voor een vlucht voor vandaag er was toen genoeg plek. Dus ik zal even bellen als de gc wilt zien. Wij vonden het een super ervaring.
Morgen gaan we naar page daar is alles open. Misschien een tip.
Kijk anders voor alternatieve tips. http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=50590
Het is jammer maar helaas is het niet anders.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vanuit flagstaff naar Sedona, neem de 89-A, prachtige route,net voor de afdaling die je krijgt kan je links naar een mooi uitzichtpunt met ook behoorlijk wat souvenir standjes met Indianen, grappig om even te kijken.
De rit door de Oak Creek Canyon naar Sedona is mooi, onderweg kan je op meerdere plekken stoppen om het water te bewonderen, en je kan ook een leuke korte wandeling maken bij de brug vlak voor Sedona.

In Sedona is een jeep tocht leuk om te doen, zie je de omgeving op een heel andere manier, absoluut de moeite.
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

TotosDawn schreef:
pushirubiano schreef:Ik lees op tripadvisor dat highway 64 door het park vanaf vandaag ook wordt afgesloten (deels) omdat zoveel mensen de "closed" bordjes negeerden. :twisted:
Ik mag me er dankbaar 1 daarvan noemen. We hebben gisteren nog gelukkig wat kunnen zien van de GC daardoor, maar vandaag was hij idd helemaal afgesloten en ook geen mogelijkheid voor een helicoptervlucht omdat alles vol was.
Toen begonnen bij mij toch wel de eerste tranen te komen hoor, want zo weinig kunnen zien van een plek waarvoor we in eerste instantie naar Amerika kwamen valt wel rauw op mijn dak en je kan er zo weinig aan doen. Je kan op niemand boos worden. Ik was zo boos op de rangers die vandaag wel hun best deden ons buiten te houden maar niet ons erin lieten om ons te laten genieten van al het moois, maar zij kunnen er ook niets aan doen.
Een jaar lang voorbereidingen voor jan met de korte achternaam.
We maken ons zorgen over onze aankomende 3 weken, want dat zijn nog vooral alleen maar national parks. Het is frustrerend en het maakt me verdrietig. Wat een geouwehoer.
We vinden gelukkig nog wel andere dingen om te doen, maar niet de dingen die we wilden. Onze overnachting in de Grand Canyon ging niet door, waarschijnlijk het paardrijden in Bryce gaat niet door... Ik heb zin om iemand hier de schuld van te geven en op te kunnen bellen en een paar nieuwe woorden te leren, maar het heeft geen nut en het kan niet.
Morgen in ieder geval naar Sedona ipv een afgesloten Grand Canyon.
Ik heb even jullie reis bekeken. Jullie hebben toch al aardig wat gezien. En als ik zie wat er nog komen gaat de komende 3 weken, denk ik dat het allemaal nog niet zo slecht hoeft te lopen.
Omgeving GC: onder Tuba City: (mits in bezit van SUV): Blue Canyon en de Coal Mine Canyon
Bij Page: Horseshoe bend is open. Lower en Antilope Canyon zijn open. Paria Movieset, Toadstool etc etc
Bryce Canyon is dicht, maar voor de ingang tegenover Rubys Inn kan je ook paardrijden. Rondom Bryce is er ook genoeg te zien zie elders in dit forum.
Goblin Valley is ook open. Rondom Moab al helemaal geen zorgen maken, daar kom je tijd te kort om nog alles te bekijken wat open is. (Vergeet ook de Corona Arch niet!)
Death Horse Point is ook prachtig en is ook open. Potash road, de I-128 etc. Monument Valley is ook open. Ook daar is genoeg te zien. (Valley of Gods, Muley Point etc)
San Juan Mountains: open. Denver en New York: super! Het is natuurlijk niet leuk dat die National Parks dicht zijn maar zo werkt blijkbaar de politiek in de USA.
Als je dit forum om raad vraagt, kan je reis er nog steeds goed uit komen te zien. Zo niet, nog mooier! Want de USA bestaat niet alleen uit National Parks, er zijn nog genoeg andere dingen te zien. En vaak nog mooier!
TotosDawn
Amerikafan
Partner van: Rick-zonder-account
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Klopt hoor, we hebben al heel wat gezien, maar het is wel echt balen dat het allemaal zo loopt. Maar vandaag zijn we in Sedona en wat was dat leuk!! We blijven zelfs een extra nachtje om morgen een door locals aanbevolen plek te gaan bekijken. We kijken gewoon waar we heen gaan en waar we zin in hebben, idd nog genoeg te zien, maar gisteren had ik even wat moeite met het accepteren :roll: We kijken zeker vooral uit naar Monument Valley!! Dat lijkt me geweldig!!
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Angelin
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Angelin »

Wij waren ook nogal teleurgesteld in de sluiting van de parken aangezien wij GC, Antelope, Bryce en Zion nog op het programma hadden. Op aanraden van bewoners van Williams, onze verblijfplaats voor de GC, zijn wij naar Sedona geweest. Echt prachtig!! We konden hierdoor echt weer ff lachen, wat een mooie plek!

En vandaag wilden wij de stoute schoenen aantrekken en richting South Rim gaan maar dat was echt geen optie werd ons verteld. Ze zeiden: ga naar het visitor centre in Peach Spring, zij kunnen je een permit verkopen ongeveer 53 dollar om de indianenroute op te gaan richting de Diamond Creek. Dat hebben we gedaan, het was een primitieve rotsachtige weg dus het was af en toe even lastig met onze ford mustang maar we zijn uiteindelijk de hele weg afgereden en kwamen uit bij de Colorado River. Prachtige route, wilde ezels op de weg tegengekomen en geweldige uitzichten. Echt heel blij dat we dit gedaan hebben. Voor de duidelijkheid; we gingen de canyon dus echt in, we bleven niet boven aan de rand.

Het grappige was dat het Grand Canyon Tour centre in Williams deze tour aanbood voor ongeveer 230 dollar per persoon inclusief lunch. Dat terwijl je de route dus voor een fractie van dat bedrag zelf kon rijden. We kwamen daar achter toen wij de hele route het busje van die tour telkens tegenkwamen. Zowel Sedona als Diamond Creek: aanrader!

Morgen naar Antelope Canyon, maybe Monument valey ook meepakken. En dan hopen dag de shutdown voorbij is zodat we Bryce en Zion kunnen zie maar zo niet, zag ik al veel alternatieven en anders wat eerder naar Vegas, wij hadden alleen onze nachten in Williams vastgelegd dus hebben gelukkig alle vrijheid. Wat fijn dit forum, daarom ook geregistreerd om onze tips te delen met jullie :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer