Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gevolgen afkeuring DV-2015?
- Kyhd
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Gevolgen afkeuring DV-2015?
Hallo allen,
Mijn vriendin (US Citizen) en ik, willen graag samen zijn.
De bedoeling is dan ook dat ik emigreer.
Nu is mijn vraag alleen, als ik me inschrijf en win, maar vervolgens word afgekeurd, heeft dat dan gevolgen voor toekomstige green card aanvragen? Hetzij via de loterij of via een andere weg.
Ik dacht namelijk te lezen dat je daarna niet meer mee kon doen, maar ik kan dat nergens vinden.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen:)
Mijn vriendin (US Citizen) en ik, willen graag samen zijn.
De bedoeling is dan ook dat ik emigreer.
Nu is mijn vraag alleen, als ik me inschrijf en win, maar vervolgens word afgekeurd, heeft dat dan gevolgen voor toekomstige green card aanvragen? Hetzij via de loterij of via een andere weg.
Ik dacht namelijk te lezen dat je daarna niet meer mee kon doen, maar ik kan dat nergens vinden.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen:)
Re: Gevolgen afkeuring DV-2015?
Dat zal afhangen van de reden van afkeuring lijkt me zo. Als je niet zou voldoen aan de opleidingseis, dan heeft zoiets voor een K1 (of andere huwelijksgerelateerdvisum) geen invloed. Maar als je wordt afgekeurd omdat je bent veroordeeld voor moord dan heeft dit wel invloed. Dus eigenlijk moet ik de wedervraag stellen waarom jij denkt afgekeurd te worden.
- Kyhd
- Amerika-ontdekker
Dank voor je snelle reactie. Ik heb geen strafblad gelukkig.
Ik bedoelde meer op financieel gebied.
Er wordt gezegd dat je jezelf moet kunnen onderhouden. Maar nergens staat een gemiddeld bedrag.
Dit is voor mij dus een groot vraagteken.
Ik bedoelde meer op financieel gebied.
Er wordt gezegd dat je jezelf moet kunnen onderhouden. Maar nergens staat een gemiddeld bedrag.
Dit is voor mij dus een groot vraagteken.
Laatst gewijzigd door Kyhd op 03 okt 2013, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, dat heeft geen invloed. Situaties kunnen veranderen. Dus als je nu te weinig hebt (ik weet niet wat te weinig is) dan is het niet gezegd dat je later ook te weinig hebt. En als jij bij jouw vriendin gaat inwonen zal dit ook worden meegenomen in de hoeveelheid geld die je nodig zal hebben.
- Kyhd
- Amerika-ontdekker
Oké dank je! Ik was namelijk bang dat je daarna niet meer in aanmerking kon komen voor een green card.
Morgen mezelf maar eens inschrijven
Morgen mezelf maar eens inschrijven
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is het niet handiger om te trouwen, en die zekere route naar een green card te volgen, ipv op een loterij te gokken?
- Kyhd
- Amerika-ontdekker
Ja dat is ook handiger. We hebben het er uitvoerig over.
Alleen vinden we trouwen niet iets wat je zomaar besluit.
Keuzes
Alleen vinden we trouwen niet iets wat je zomaar besluit.
Keuzes

Gewoon aan de loterij meedoen. Als je wint hoef je niet te trouwen, en als je niet wint kan je altijd nog trouwen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En ondertussen vooral veel sparen. 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Kyhd
- Amerika-ontdekker
Haha sparen doe ik gelukkig ook. Maar ik heb totaal geen idee wat genoeg is. Vandaar mijn vraag:)
Vind je trouwen een grotere stap dan emigreren?Kyhd schreef:Alleen vinden we trouwen niet iets wat je zomaar besluit.
Of laat ik het nog anders vragen: zou je nog steeds in de VS willen wonen als het met de relatie onverhoopt niks mocht worden?
Persoonlijk vind ik de stap om in Nederland alles achter te laten en een nieuwe start te maken in een ver land enorm rigoreus, en niet gemakkelijk terug te draaien. Dat in tegenstelling tot een huwelijksvoltrekking, wat in feite niets meer dan een administratieve procedure is, en wat - mits je de zaken van te voren goed regelt - vrij gemakkelijk ongedaan gemaakt kan worden als er geen kinderen in het spel zijn.
Ik begrijp dat er emoties aan een trouwerij zitten (zegt de persoon die ooit nog snel even voor 1 juli getrouwd is vanwege belastingvoordeel) maar het kán handig zijn om hier even een pragmatische benadering op los te laten. Als je nog niet klaar bent voor een huwelijk, dan zou je je eigenlijk moeten afvragen of je er wel klaar voor bent om de emigratiestap te wagen.
Hoe dan ook: nee, je vergooit geen toekomstige kansen als je nu niet wordt ingeloot/toegelaten.
- Kyhd
- Amerika-ontdekker
Trouwen is voor ons inderdaad iets waar emoties aan zitten.
En het is inderdaad een grote stap om te emigreren en alles achter te laten. Maar of dat nu via DV gaat of door te trouwen, dat blijft hetzelfde. Dus wat dat betreft zit er geen verschil tussen.
Bovendien ben ik van de VS gaan houden. Ik ben niet bang dat ik daar niet zou kunnen aarden.
Maar het belangrijkste voor mij is dat ik samen ben met de vrouw waar ik van hou. Ongeacht waar ze woont:)
En het is inderdaad een grote stap om te emigreren en alles achter te laten. Maar of dat nu via DV gaat of door te trouwen, dat blijft hetzelfde. Dus wat dat betreft zit er geen verschil tussen.
Bovendien ben ik van de VS gaan houden. Ik ben niet bang dat ik daar niet zou kunnen aarden.
Maar het belangrijkste voor mij is dat ik samen ben met de vrouw waar ik van hou. Ongeacht waar ze woont:)
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Natuurlijk zitten er emoties aan trouwen, maar als je zoveel van elkaar houdt, dat je ervoor wilt emigreren, lijkt me toch dat trouwen een mogelijkheid is, uiteindelijk is dat de makkelijkste en meest zekere manier om snel de USA binnnen te komen en een green card te krijgen.
Tegen de tijd dat de 2015 loterij trekt en je eventueel kan winnen, ben je al weer zo veel verder in de tijd, dat ik echt zou kiezen voor de makkelijke route.
Tegen de tijd dat de 2015 loterij trekt en je eventueel kan winnen, ben je al weer zo veel verder in de tijd, dat ik echt zou kiezen voor de makkelijke route.
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Succes met alle plannen, Kyhd 
Dat gezegd, 8 jaar geleden deed ik beide tegelijk en tot op heden geen spijt. Ik houd nog steeds van hem EN van het land waar ik nu woon

Ergens van houden op afstand is heeeeel anders dan nog steeds ergens van houden als je er bent. Er zijn genoeg draadjes op dit forum (en andere) te vinden die daar niet om liegen. Maar....... datzelfde geldt natuurlijk ook voor een levenspartner dus voor mij is de keus tussen trouwen en emigreren allebei even engKyhd schreef:Bovendien ben ik van de VS gaan houden. Ik ben niet bang dat ik daar niet zou kunnen aarden.

Dat gezegd, 8 jaar geleden deed ik beide tegelijk en tot op heden geen spijt. Ik houd nog steeds van hem EN van het land waar ik nu woon

- Kyhd
- Amerika-ontdekker
Inderdaad spelen emoties hierin een rol. Maar alles wordt goed overwogen. 2015 zou voor ons beide ook goed uitkomen door privé omstandigheden. Vandaar de loterij.Pete.Z schreef:Natuurlijk zitten er emoties aan trouwen, maar als je zoveel van elkaar houdt, dat je ervoor wilt emigreren, lijkt me toch dat trouwen een mogelijkheid is, uiteindelijk is dat de makkelijkste en meest zekere manier om snel de USA binnnen te komen en een green card te krijgen.
Ik geloof ook wel dat het op afstand anders is. En ik sluit me erbij aan dat het eng is. Je weet immers niet hoe dingen lopen. Maar dat heb je hier in NL net zo goed. We weten beide in ieder geval zeker dat we dit willen.SophiaB schreef:Succes met alle plannen, Kyhd
Ergens van houden op afstand is heeeeel anders dan nog steeds ergens van houden als je er bent. Er zijn genoeg draadjes op dit forum (en andere) te vinden die daar niet om liegen. Maar....... datzelfde geldt natuurlijk ook voor een levenspartner dus voor mij is de keus tussen trouwen en emigreren allebei even engKyhd schreef:Bovendien ben ik van de VS gaan houden. Ik ben niet bang dat ik daar niet zou kunnen aarden.![]()
Bedankt voor je reactie:)
Ik zou als je samen wilt zijn focussen op een K1 (verloofde) visum. Het deelnemen aan de DV is in een ochtendje geregeld, even inschrijven en klaar. Ik zou niet wachten op het resultaat maar er vanuitgaan dat je niet wint, het is tenslotte een loterij met een winkans van minder dan 1%.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 6184 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa