Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat eten amerikanen?
-
- Amerikakenner
Nancy (vriendin in North Carolina) heeft zich rot gelachen omdat ik zei dat wij dat 'eating outside the door' noemenrperre schreef:Groep 8 zo te zien, zal toch wel een aardig punt hebben gehaald!
Wij eten ook zeer vaak buiten de deur, ik begin er eigenlijk een beetje een hekel aan te krijgen, vooral omdat het altijd een Restaurant is waar je dan meteen weer een uur binnen zit![]()
Ik heb eten altijd een secundair dingetje van het leven gevonden, ik eet om te overleven zal ik maar zeggen![]()
,zelden vind ik eten echt lekker of zit ik er enorm van te genieten. En honger krijgen heb ik hier in mijn familie de kans nog niet voor gekregen
!
(P.S. wij zijn overigens niet vet/dik/opgezet of niets hoor, maar het enige wat ik hier in het gezin lijk te horen, is "ik heb honger" of nog beter"ik ga bijna dood van de honger")
Daarnaast vind ik de amerikanen ook enorme "snackers". Het is altijd even wat chips met dip, of wat Cheez'its of wat dan ook, en dan NET voordat we gaan eten (Ik begrijp dit dus niet, want mijn ouders lieten me echt niets pakken voor het eten, maar goed andere cultuur hier)
Mijn .02
Richard

- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik heb de spreekbeurt even gelezen en voor iemand uit groep 8 is het best een goed verhaal. Jammer dat ze op sommige punten niet wat uitgebreider schrijft, zoals dat gezonder gaan eten. Waar maak je dat dan uit op zou mijn vraag als juf zijn. Het lijkt me ook moeilijk om een spreekbeurt te doen over een land wat zo uitgebreid is en zo verschillend qua landschap, inwoners en gebruiken. Het wordt dan natuurlijk ook al snel generaliseren. En ja, als ik hier eens om me heen kijk dan verbaas ik me eerlijk gezegd ook dat er 's morgens al dikke rijen staan bij de Mac drive. En 's middags als ik terug kom van school staan ze er weer.
Als ik zie wat voor eten ze serveren in de kantine bij mijn kinderen op school dan ben ik blij dat die van mij viesneuzen zijn en dus hun eigen boterhammen (met pindakaas en hagelslag
) meenemen. Er wordt daar inderdaad vaak pizza, mac & cheese, tortilla's, hamburgers, etc geserveerd. Natuurlijk zit er dan ook wel fruit bij of gekookte groente. Mijn kinderen kennende laten ze dat dan toch liggen als er geen overzicht is van iemand die zegt dat ze het op moeten eten
.
Als ik zie wat voor eten ze serveren in de kantine bij mijn kinderen op school dan ben ik blij dat die van mij viesneuzen zijn en dus hun eigen boterhammen (met pindakaas en hagelslag

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Kijk snacken bij de TV dat doen ze inderdaad helemaal niet, tenzij het een "speciale" gelegenheid is. (Football wedstrijd of zo op tv
).
In NL hadden we s'avonds altijd wel wat drinken en chips of kaas en worst op tafel, ook al is dat ook niet helemaal goed voor je figuur
was dat wel altijd gezellig en lekker.
In ons huis wordt er wel ALTIJD gedronken, en ik bedoel de hele dag door. Nu is het hier in het zuiden wat warmer en moet je wat meer vocht innemen, maar ik kan het toch echt wel met een paar liter redden. Onze dochter drinkt zo 6-7 enorme bekers "Diet Coke" bij het eten (ook niet goed voor de honger zullen we maar zeggen), maar het is Diet
En dan maar afvragen waarom ze dat laatste pondje niet kwijt kunnen raken
(volgens mij verliesd deze dochter enkele centimeters als ze alleen al stopt met het enorme drinken en de vochtvoorraad een beetje afslankt)
Ze willen ook heel vaak een appatizer als we "buiten de deur eten"
en dan zie je van het hoofdgerecht nog een half bord staan wanneer we weggaan (Ik irriteer me hier enorm aan, afgezien dat ze dit "goede" eten weggooien hadden we het voorgerecht dus niet hoeven te bestellen). Maar ze hadden zo'n enorme honger, dat dat voorgerecht dus MOEST
10 minuten wachten zit daar niet meer bij in.
Maar goed, zoals ik al zei, ben ik er nu aan gewend ook al ben ik het er niet altijd mee eens. Ik bestel dan ook heel vaak iets "kleins" als we een voorgerecht bestellen, zodat ik alles op kan.
Richard

In NL hadden we s'avonds altijd wel wat drinken en chips of kaas en worst op tafel, ook al is dat ook niet helemaal goed voor je figuur

In ons huis wordt er wel ALTIJD gedronken, en ik bedoel de hele dag door. Nu is het hier in het zuiden wat warmer en moet je wat meer vocht innemen, maar ik kan het toch echt wel met een paar liter redden. Onze dochter drinkt zo 6-7 enorme bekers "Diet Coke" bij het eten (ook niet goed voor de honger zullen we maar zeggen), maar het is Diet

Ze willen ook heel vaak een appatizer als we "buiten de deur eten"

Maar goed, zoals ik al zei, ben ik er nu aan gewend ook al ben ik het er niet altijd mee eens. Ik bestel dan ook heel vaak iets "kleins" als we een voorgerecht bestellen, zodat ik alles op kan.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Fuzzy
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik moet toegeven dat ik thuis weinig Coke drink maar als ik op school ben en ik zie al die automaten drink ik toch een paar blikjes/flesjes.
Ik denk dat mensen zich geneigd voelen om iets te gaan drinken/snacken als ze bij de tv zitten/bioscoop gaan. Zeker als ik s'avonds tv kijk pak ik altijd een zak chips/snacks/drinken..als ik bij mijn vriendin ben hebben we soms gewoon schalen voor ons liggen met chips,snacks LOL..ik weet niet..het is gewoon gezelliger!
Fuzzy
Ik denk dat mensen zich geneigd voelen om iets te gaan drinken/snacken als ze bij de tv zitten/bioscoop gaan. Zeker als ik s'avonds tv kijk pak ik altijd een zak chips/snacks/drinken..als ik bij mijn vriendin ben hebben we soms gewoon schalen voor ons liggen met chips,snacks LOL..ik weet niet..het is gewoon gezelliger!
Fuzzy
-
- Amerikakenner
Even over je dochter: veel drinken is juist goed voor, mits het water is! In cola (ook al is het diet) zit veel suiker, wat weer wordt omgezet in vet. Die vochtvoorraad wordt je niet dik van. Water zuivert juist het lichaam, en voert afvalstoffen af. Als je dochter dus stopt met het drinken van cola, en veel water gaat drijken, krijgt ze minder suikers (dus minder vet) binnen, en wordt haar lichaam beter gezuiverd en afvalstoffen worden beter en sneller afgevoerd. Als je veel water drinkt ga je ook snel vol zitten, waardoor je niet meer gaat snaaien e.d.rperre schreef:Kijk snacken bij de TV dat doen ze inderdaad helemaal niet, tenzij het een "speciale" gelegenheid is. (Football wedstrijd of zo op tv).
In NL hadden we s'avonds altijd wel wat drinken en chips of kaas en worst op tafel, ook al is dat ook niet helemaal goed voor je figuur![]()
was dat wel altijd gezellig en lekker.
In ons huis wordt er wel ALTIJD gedronken, en ik bedoel de hele dag door. Nu is het hier in het zuiden wat warmer en moet je wat meer vocht innemen, maar ik kan het toch echt wel met een paar liter redden. Onze dochter drinkt zo 6-7 enorme bekers "Diet Coke" bij het eten (ook niet goed voor de honger zullen we maar zeggen), maar het is DietEn dan maar afvragen waarom ze dat laatste pondje niet kwijt kunnen raken
(volgens mij verliesd deze dochter enkele centimeters als ze alleen al stopt met het enorme drinken en de vochtvoorraad een beetje afslankt)
Ze willen ook heel vaak een appatizer als we "buiten de deur eten"en dan zie je van het hoofdgerecht nog een half bord staan wanneer we weggaan (Ik irriteer me hier enorm aan, afgezien dat ze dit "goede" eten weggooien hadden we het voorgerecht dus niet hoeven te bestellen). Maar ze hadden zo'n enorme honger, dat dat voorgerecht dus MOEST
10 minuten wachten zit daar niet meer bij in.
Richard
Overigens vind ik 6-7 enorme bekers cola bij het eten verschrikkelijk veel.
In Amerika zag ik mensen tíjdens de film weglopen om hun popcorn te refillen (en zo dus 5-10 misten van de film). Logisch ook, je hebt nou eenmaal betaald voor gratis refillenFuzzy schreef:Als ik met mijn vriendin naar de bioscoop ga nemen we altijd standaard coke and popcorn of maltesers. Het gebeurde een keer dat we zoveel namen dat iedereen ons gek aan keek toen we gingen zitten. We willen gewoon altijd wat te snacken hebben als we of tv kijken of naar de bioscoop gaan.
Fuzzy

Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
-
- Amerikakenner
-
- Amerikakenner
Volgens mij, heb ik in groep 8 ook een spreekbeurt gehouden over de VS! Jammer dat ik het niet bewaard heb, ik had wel willen kijken wat ik heb neergezet bij het kopje 'eten'. Waarschijnlijk zal er ook iets gestaan hebben als: Amerikanen eten veel hamburgers, hahahoustonwehaveaproblem schreef:Ik heb de spreekbeurt even gelezen en voor iemand uit groep 8 is het best een goed verhaal. Jammer dat ze op sommige punten niet wat uitgebreider schrijft, zoals dat gezonder gaan eten. Waar maak je dat dan uit op zou mijn vraag als juf zijn. Het lijkt me ook moeilijk om een spreekbeurt te doen over een land wat zo uitgebreid is en zo verschillend qua landschap, inwoners en gebruiken. Het wordt dan natuurlijk ook al snel generaliseren. En ja, als ik hier eens om me heen kijk dan verbaas ik me eerlijk gezegd ook dat er 's morgens al dikke rijen staan bij de Mac drive. En 's middags als ik terug kom van school staan ze er weer.
Als ik zie wat voor eten ze serveren in de kantine bij mijn kinderen op school dan ben ik blij dat die van mij viesneuzen zijn en dus hun eigen boterhammen (met pindakaas en hagelslag) meenemen. Er wordt daar inderdaad vaak pizza, mac & cheese, tortilla's, hamburgers, etc geserveerd. Natuurlijk zit er dan ook wel fruit bij of gekookte groente. Mijn kinderen kennende laten ze dat dan toch liggen als er geen overzicht is van iemand die zegt dat ze het op moeten eten
.

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leg me dat eens uit. In Diet Coke zit geen suiker, meestal is het zoet gemaakt met aspertame, saccharine of Splenda. Alleen die laatste heeft nog meetbare calorien, hoewel erg weinig. Als ik op een blikje Diet Coke kijk zit er 0 calorien in, dus ik vraag me af waar dan die suiker zit...Magnolia87 schreef: In cola (ook al is het diet) zit veel suiker, wat weer wordt omgezet in vet.
Maar waar je volgens mij wel veel onnodige calorien opdoet zijn de onnodige bezoekjes aan Starbucks, waar je mierzoete koffie met lekker veel vette melk en/of room tot je neemt. Of de uitgebreide lunches elke dag buiten de deur met je collegas waar men dan een salade kiest omdat het gezond is, en er vervolgens een dressing op kiest die meer calorien en vet in zich draagt dan een hamburger van McDonalds. Bij mij op het werk zie ik momenteel vanwege de opkomende Holloween ook overal bij mensen op het bureau snoep staan, ongemerkt pakt iedereen er even eentje en de schaal is vaak leeg tegen het eind van de dag. Vaak ook nog chocola, een "dubble wammy" omdat het bol staat van de suiker en vet.
Vervolgens s'avonds thuis geen zin/tijd/kennis om te koken, dus maar even een Pizza bestellen om de koolhydraten en vet voorraden aan te vullen. Of wat zou je zeggen van een grote bak vette kip van KFC? Wij kopen veel verse groenten in de supermarkt, en als ik kijk in de winkelwagentje van andere mensen in de rij, zie ik dat zelden. Het zijn voornamelijk van die kant- en klaar maaltijden. "Processed food" noemen ze dat hier, en iedereen in amerika weet dat dat het meest ongezonde is wat je kunt eten, en toch doen ze het. Zelf een gezonde maaltijd klaar maken en vervolgens in gezinsverband rustig de tijd te nemen om het op te eten doet men niet, want men heeft geen tijd (denkt men)
Laatst gewijzigd door Loek op 25 okt 2006, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Geweldig! Kan het Nederlandser?Magnolia87 schreef:Ik koop nooit eten of drinken in de bioscoop, zonde van het geld!Ik neem zelf altijd een flesje water mee voor het geval dat ik dorst krijg.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is hoe de bioscopen geld verdienen, met drank en snacks. Bioscoop popcorn schijnt vreselijk slecht voor je te zijn. Ik ben net zo Nederlands als Magnolia, want alles wat ik voor bij de film neem is ook een flesje water (weliswaar wel bij de bioscoop gekocht, dat dan nog wel
).

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
In de bioscoop neem ik vaak een Icee en popcorn. Ja, wel duur en ongezond, maar die ene keer dat ik naar de bioscoop ga kan het wel lijden. Ik ben ook lid van een meetup groep waarmee we om de zoveel tijd naar een film gingen en dan aten we meestal na de film in een restaurant. Tja, dan beperk ik me wel tot een flesje water tijdens de film anders kan ik mijn eten vlak erna niet meer op.
Over snacken...ik heb weleens een DVD avondje bij vriendinnen, maar dan hebben we ook chips en nootjes op tafel hoor. En zij zijn toch wel Amerikaans. Het is dus generaliserend om te zeggen dat Amerikanen niet snacken tijdens het tv kijken. Wij doen het wèl
.
Over snacken...ik heb weleens een DVD avondje bij vriendinnen, maar dan hebben we ook chips en nootjes op tafel hoor. En zij zijn toch wel Amerikaans. Het is dus generaliserend om te zeggen dat Amerikanen niet snacken tijdens het tv kijken. Wij doen het wèl

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Dat vraag ik me ook af, anders zou ik direct stoppen met cola light.Loek schreef:Leg me dat eens uit. In Diet Coke zit geen suiker, meestal is het zoet gemaakt met aspertame, saccharine of Splenda. Alleen die laatste heeft nog meetbare calorien, hoewel erg weinig. Als ik op een blikje Diet Coke kijk zit er 0 calorien in, dus ik vraag me af waar dan die suiker zit...Magnolia87 schreef: In cola (ook al is het diet) zit veel suiker, wat weer wordt omgezet in vet.
Suikerpatienten drinken ook light ... dus ik geloof niet dat daar (veel) suiker in kan zitten.
Ook dit is volgens mij niet helemaal zo .. anderhalf a 2 liter per dag is voldoende, ga je daar flink boven dan is het volgens mij ook niet goed voor je nieren. Ik had een vriendin die om te lijnen meer dan 4 liter water dronk. Zij vertelde later dat dat helemaal niet goed bleek te zijn.Magnolia87 schreef:Even over je dochter: veel drinken is juist goed voor, mits het water is!
Laatst gewijzigd door Sandy op 25 okt 2006, 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ach ja, dit hele topic gaat ook over "algemeen", ik ken een heel stel gezinnen, die werkelijk nooit buitenshuis eten. En Whole Foods en Trader Joe's doen het ook niet voor niets zo goed, die bieden voornamelijk "gezond" eten en daar is duidelijk ook een markt voor. Bovendien heb je nog met regionale gewoontes en gerechten te maken.Over snacken...ik heb weleens een DVD avondje bij vriendinnen, maar dan hebben we ook chips en nootjes op tafel hoor. En zij zijn toch wel Amerikaans. Het is dus generaliserend om te zeggen dat Amerikanen niet snacken tijdens het tv kijken. Wij doen het wèl
Ik herken de eetgewoontes van de tieners, die Richard beschrijft, ook niet, maar ik ken natuurlijk maar zo'n dertig tieners, die er kennelijk andere gewoontes op na houden

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerikakenner
Oh, naja ik dacht ergens gelezen te hebben dat die stoffen ook weer slecht voor je zijn, dus dat je eigenlijk nog beter gewone cola kan drinken dan diet coke ofzo, maargoed, het ging mij ook meer om dat vochtgehalte waar hijhet over had. Als je namelijk veel water drinkt, heb je veel vocht in je lichaam (wat ook de bedoeling is) maar van water drinken kom je niet aan, je valt dan juist af, of blijft op gewicht, dus wat ik bedoelde te zeggen is dat dat afvallen van zijn dochter niet met dat vocht te maken heeft. (tenzij ze een ziekte heeft waardoor ze extra veel vocht vasthoudt, maar dat is niet het geval)Loek schreef:Leg me dat eens uit. In Diet Coke zit geen suiker, meestal is het zoet gemaakt met aspertame, saccharine of Splenda. Alleen die laatste heeft nog meetbare calorien, hoewel erg weinig. Als ik op een blikje Diet Coke kijk zit er 0 calorien in, dus ik vraag me af waar dan die suiker zit...Magnolia87 schreef: In cola (ook al is het diet) zit veel suiker, wat weer wordt omgezet in vet.
Maar waar je volgens mij wel veel onnodige calorien opdoet zijn de onnodige bezoekjes aan Starbucks, waar je mierzoete koffie met lekker veel vette melk en/of room tot je neemt. Of de uitgebreide lunches elke dag buiten de deur met je collegas waar men dan een salade kiest omdat het gezond is, en er vervolgens een dressing op kiest die meer calorien en vet in zich draagt dan een hamburger van McDonalds. Bij mij op het werk zie ik momenteel vanwege de opkomende Holloween ook overal bij mensen op het bureau snoep staan, ongemerkt pakt iedereen er even eentje en de schaal is vaak leeg tegen het eind van de dag. Vaak ook nog chocola, een "dubble wammy" omdat het bol staat van de suiker en vet.
Vervolgens s'avonds thuis geen zin/tijd/kennis om te koken, dus maar even een Pizza bestellen om de koolhydraten en vet voorraden aan te vullen. Of wat zou je zeggen van een grote bak vette kip van KFC? Wij kopen veel verse groenten in de supermarkt, en als ik kijk in de winkelwagentje van andere mensen in de rij, zie ik dat zelden. Het zijn voornamelijk van die kant- en klaar maaltijden. "Processed food" noemen ze dat hier, en iedereen in amerika weet dat dat het meest ongezonde is wat je kunt eten, en toch doen ze het. Zelf een gezonde maaltijd klaar maken en vervolgens in gezinsverband rustig de tijd te nemen om het op te eten doet men niet, want men heeft geen tijd (denkt men)
-
- Amerikakenner
Ja dat weet ik, dat meer dan 2 liter water ook weer niet goed voor je is, maar ik dacht: dat weet iedereen, dus dat hoef ik er niet bij te vermelden.Sandy schreef:Dat vraag ik me ook af, anders zou ik direct stoppen met cola light.Loek schreef: Leg me dat eens uit. In Diet Coke zit geen suiker, meestal is het zoet gemaakt met aspertame, saccharine of Splenda. Alleen die laatste heeft nog meetbare calorien, hoewel erg weinig. Als ik op een blikje Diet Coke kijk zit er 0 calorien in, dus ik vraag me af waar dan die suiker zit...
Suikerpatienten drinken ook light ... dus ik geloof niet dat daar (veel) suiker in kan zitten.
Ook dit is volgens mij niet helemaal zo .. anderhalf a 2 liter per dag is voldoende, ga je daar flink boven dan is het volgens mij ook niet goed voor je nieren. Ik had een vriendin die om te lijnen meer dan 4 liter water dronk. Zij vertelde later dat dat helemaal niet goed bleek te zijn.Magnolia87 schreef:Even over je dochter: veel drinken is juist goed voor, mits het water is!
Trouwens, een tijdje terug was er toch ook iets in het nieuws ofzo van een jongen die met de ontgroening zoveel water moest drinken dat ie was overleden daar aan?
Nog even wat betreft het gevaar van zoetstof in light producten, met name Aspartaam. Daar is een aantal jaar geleden zo'n ophef over geweest, maar (en ik praat nu niet over diabetes patienten) dat werd ook weer bestreden dat het flink overtrokken was. Pas bij enorme hoeveelheden kan het schadelijk zijn. Maar dat is denk ik bij alles wel zo toch?
Het enige nadeel aan cola light is dat ik door de caffeine moeilijk in slaap kan komen. Voornamelijk in de zomer drink ik dat en dan stap ik ook over naar de caffeinevrije colalight. Wederom weer even wennen, net zoals de overstap van gewone cola naar cola light. Maar na een tijdje weet je niet beter
Het enige nadeel aan cola light is dat ik door de caffeine moeilijk in slaap kan komen. Voornamelijk in de zomer drink ik dat en dan stap ik ook over naar de caffeinevrije colalight. Wederom weer even wennen, net zoals de overstap van gewone cola naar cola light. Maar na een tijdje weet je niet beter

Sandy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Klopt volgens mijn laatste bijscholing nog steeds. Ik moet trouwens in Amerika wél opletten dat ik niet echt over die schreef ga, want met al die refills gaat het best hard.Daar is een aantal jaar geleden zo'n ophef over geweest, maar (en ik praat nu niet over diabetes patienten) dat werd ook weer bestreden dat het flink overtrokken was. Pas bij enorme hoeveelheden kan het schadelijk zijn. Maar dat is denk ik bij alles wel zo toch?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 2170 Weergaves
-
Laatste bericht door Dude