Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vegetarisch eten in de States

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
hoeksie
Amerikafan

Vegetarisch eten in de States

Bericht door hoeksie »

Hallo,

Wij gaan in april/mei naar Noordoost Amerika. Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden van vegetarisch eten. Als ik bij ketens kijk, zie ik eigenlijk alleen de melted cheese. Verder is het veelal vlees en vis dat de klok slaat.
Weet iemand waar je lekker vegetarisch kunt eten, is er in de supermarkten makkelijk vegetarisch eten te krijgen?

Groet

Christel
bello
Amerikakenner

Re: Vegetarisch eten in de States

Bericht door bello »

Zolang je in stedelijk en/of welvarend gebied zit, kun je beter en makkelijker vegetarisch eten dan in Nederland (zowel in restaurants als supermarkten).

Daarbuiten is het nogal eens moeilijk - dan zit je veelal vast aan omeletten en inderdaad wat zaken als grilled cheese. Hoewel mijn ervaring is dat Amerikaanse eettentjes zonder meer openstaan voor 'bijzondere wensen'. Als jij bijvoorbeeld je burrito zonder vlees wil, terwijl die alleen met beef of chicken op de kaart staat, vraag je gewoon om een extra schep bonen voor de eiwitten en guacamole voor de vetten en dat is dat.

Maak desnoods vooraf een lijstje van geschikte restaurants door bijvoorbeeld in Yelp te zoeken op vegetarian + bestemming: http://www.yelp.com/search?find_desc=ve ... ondack,+NY Ook Happy Cow is een goede resource: http://www.happycow.net/search.html
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Meggy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Meggy »

Ik vind de vegetarische opties altijd meer dan prima in de VS! Nou ben ik niet super kritisch en altijd al erg blij met een vegaburger (wat ze ook op verbazingwekkend veel plaatsen hebben), maar heb altijd goed uit de voeten gekund. Salades, pasta met kaassaus en groenten, een 7-layer burrito bij de Taco Bell, pizza... Best prima voor een paar weken. Al was ik wel blij toen ik thuis weer gezond kon koken :D
2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW

TheStates.nl
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Bij alle ketens kan je gewoon de side dishes of appetizers als hoofdmaaltijd nemen. Als je niks naar je zin kan vinden, vraag je of ze iets voor je kunnen maken. We krijgen dan vaak als antwoord "Wij maken iets heerlijks voor je, wat lust je?". Wij eten zelfs vegetarisch in een steakhouse. Alleen bij Panera kregen wij een keer een kaas tosti die naar ham smaakte. Dus terug naar keuken. Wij mochten toen iets anders van de kaart uitzoeken. Of je neemt alleen een toetje, mmmmm! Als je een toetje besteld krijg je gelijk extra lepels zodat je samen kan delen. Maar je kan het natuurlijk ook in je eentje op eten :wink:
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Wij hebben nooit problemen gehad om iets lekkers te vinden, zeker niet aan de oostkust. Je hebt daar ketens als Cici's Pizza, die bakken voor je wat je wil (spotgoedkoop ook) en Golden Corral, een keten buffet restaurant dat zo veel keus heeft dat er altijd genoeg vegetarisch is. Ook kijken we meestal of er een restaurant van de Hare Krishna in de buurt is, altijd goed. Op http://www.happycow.com kun je veel vega-vriendelijke restaurants vinden, zeker in de USA!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Onze dochter is veganistisch wat dus nog een beetje strenger is dan vegetarisch. In de stedelijke gebieden heeft zij inderdaad nooit moeite wat te vinden. Er zijn zelfs restaurants, die helemaal vegetarisch of zelfs veganistisch zijn. Sommige ketens hebben bijvoorbeeld ook een salad bar als het gewone menu niets biedt. Eenmaal buiten de steden heeft zij erge moeite met iets zonder dierlijke produkten te vinden, maar er staan toch vrijwel altijd wel een of twee vegetarische opties op de menu's. Happycow.com is inderdaad een goede website om te gebruiken, maar daar staan lang niet alle restaurants, die vegetarische gerechten hebben, op.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Veel restaurants uit de Aziatische hoek hebben sowieso wel vegetarische opties. Thais, Chinees en Indiaas zijn bij ons favoriet. Mexicaanse restaurants hebben vaak meer vegetarische opties naar mate ze minder 'authentiek' zijn. Zo ben ik een groot fan van een vegetarische burrito (maar ben ik wel eens bij kleine, door 'oma' gerunde restaurantjes geweest waar die optie niet bestond).

Veel 'diners' hebben ook wel vegetarische opties, al is het maar een sandwich of een omelet, ofzo.

Buiten het menu bestellen is vaak goed te doen. Zo eet mijn man geen varkensvlees en kan hij rustig vragen of hij, in plaats van 'bacon' champignons bij een gerecht mag, bijvoorbeeld. Dat gaat vrijwel altijd goed.

Afhankelijk van waar je heen gaat zullen mensen meer of minder 'bewust' met vegetariërs omgaan. Zo krijg ik in mijn regio aan de westkust vrijwel altijd de vraag of ei / kaas / boter wel 'mag' als ik iets vegetarisch bestel. Veganisme is hier heel normaal, maar dat heeft met de plaatselijke bevolking te maken. Er zijn zeker regio's waar dat minder makkelijk zal gaan.
kevertje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door kevertje »

Happycow is al gepost, goeie site.
En in NYC heb ik veel MAOZ tenten gezien :

http://www.maozusa.com/

En in Brooklyn op Henry street zit een Veganistisch, Organisch restaurantje, ik ben niet vegetarisch maar het was er lekker eten.
Kitsune
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Kitsune »

Afgelopen september zijn we aan de westkust geweest en ik heb echt nergens moeite gehad om vegetarisch te eten. En ik vond het eigenlijk overal heel erg lekker! Beter dan in Nederland.. En wat mij opviel dat de supermarkten (Safeway/Walmart en natuurlijk Whole foods) heel veel keus in vegetarische burgers/worstjes/nuggets enzo hebben. Met over het algemeen ook meer smaak dan in NL. Probeer vooral de tofurkey worstjes eens! Daar kan de AH nog een puntje aan zuigen want die vega worstjes smaken naar niks.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer