Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis moon29: eerste reis naar Amerika
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis moon29: eerste reis naar Amerika
Hallo,
Na een paar dagen prijzen in de gaten te hebben gehouden, overwegen we nu om dusseldorf - LV retour te gaan boeken ipv Amsterdam- SF LA-Amsterdam.
Het bespaart ons 1400 euro.
Komt wel hotelovernachting Londen bij (voor relaxere overstap), 3 x taxi in London, en omdat we de route max. 1 dag langer kunnen maken 1 overnachting in Amerika en een dag autohuur en eten.
Zou toch nog steeds een stuk voordeliger zijn denk ik.
Echter hebben jullie advies hoe dan de route te doen? En dan met de klok mee of tegen de klokrichting in?
Is het mogelijk in 1 dag de kustroute te doen?
Helaas zijn we heel de dag op pad, maar denken er over na, hopen nog wat adviezen te krijgen en dan vanavond beslissen of we dit boeken.
Groetjes,
Monique
Na een paar dagen prijzen in de gaten te hebben gehouden, overwegen we nu om dusseldorf - LV retour te gaan boeken ipv Amsterdam- SF LA-Amsterdam.
Het bespaart ons 1400 euro.
Komt wel hotelovernachting Londen bij (voor relaxere overstap), 3 x taxi in London, en omdat we de route max. 1 dag langer kunnen maken 1 overnachting in Amerika en een dag autohuur en eten.
Zou toch nog steeds een stuk voordeliger zijn denk ik.
Echter hebben jullie advies hoe dan de route te doen? En dan met de klok mee of tegen de klokrichting in?
Is het mogelijk in 1 dag de kustroute te doen?
Helaas zijn we heel de dag op pad, maar denken er over na, hopen nog wat adviezen te krijgen en dan vanavond beslissen of we dit boeken.
Groetjes,
Monique
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als je 1 dag kan toevoegen zou ik dat hier doen
of
Yosemite - Mammoth Lakes / ML - DV / DV - LV
Voor de kustroute heb je minstens 2 dagen nodig.
Groetjes
Ingrid
Yosemite - Lee Vining / Lee Vining - Lone Pine of Death Valley / Lone Pine of Death Valley - Las VegasDag 6: Yosemite Park-Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lakes – via Death Valley – Las Vegas
of
Yosemite - Mammoth Lakes / ML - DV / DV - LV
Voor de kustroute heb je minstens 2 dagen nodig.
Groetjes
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij wilden eerst ook van SF naar SD rijden, maar hebben om dezelfde rede ( dat het wel verschil in prijs wel heel groot is) ook dezelfde route geboekt als wat jij schrijft. Ook met overnachting in Londen.
Wij twijfelden ook om een rondje met SF en Yosemite te maken, of het rondje te verkleinen (kun je evt in mijn topic zien, maar niet als voorbeeld want het klopte allemaal niet helemaal
).
Wij hebben inmiddels voor het kortere rondje gekozen, maar volgens mij is de langere route ook wel te doen. Ik zie genoeg routes op het forum van mensen die dit in 3 weken gedaan hebben. Kijk maar eens bij de reisverslagen ( vaak ook LA-LA of SF-SF).
Moeilijk he, die keuzes. Je weet toch nooit of je de goede keuze maakt, maar als iets goed voelt zou ik daar gewoon voor gaan.
Wij twijfelden ook om een rondje met SF en Yosemite te maken, of het rondje te verkleinen (kun je evt in mijn topic zien, maar niet als voorbeeld want het klopte allemaal niet helemaal

Wij hebben inmiddels voor het kortere rondje gekozen, maar volgens mij is de langere route ook wel te doen. Ik zie genoeg routes op het forum van mensen die dit in 3 weken gedaan hebben. Kijk maar eens bij de reisverslagen ( vaak ook LA-LA of SF-SF).
Moeilijk he, die keuzes. Je weet toch nooit of je de goede keuze maakt, maar als iets goed voelt zou ik daar gewoon voor gaan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met begin- en eindpunt Las Vegas zou je dit kunnen doen (ik heb een dag toegevoegd):
dag 1 Amsterdam - Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Lone Pine
dag 3 Lone Pine - Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite - San Francisco
dag 7 San Francisco
dag 8 San Francisco - Cambria
dag 9 Cambria - Los Angeles
dag 10 Los Angeles
dag 11 Los Angeles - San Diego
dag 12 San Diego
dag 13 San Diego - ?
dag 14 ? - Grand Canyon
dag 15 Grand Canyon - Monument Valley
dag 16 Monument Valley - Page
dag 17 Page
dag 18 Page - Bryce
dag 19 Bryce - Zion
dag 20 Zion
dag 21 Zion - Las Vegas
dag 22 Las Vegas
dag 23 Las Vegas - Amsterdam
dag 24 Amsterdam
Je kunt ook overwegen om bijvoorbeeld San Diego of Monument Valley te laten vallen; dat geeft je wat meer ruimte.
Ik heb de afstand LV-Yosemite anders verdeeld. Een extra nacht hier zoals Ingrid ook aangeeft zou wel mooi zijn.
Marianne
dag 1 Amsterdam - Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Lone Pine
dag 3 Lone Pine - Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite - San Francisco
dag 7 San Francisco
dag 8 San Francisco - Cambria
dag 9 Cambria - Los Angeles
dag 10 Los Angeles
dag 11 Los Angeles - San Diego
dag 12 San Diego
dag 13 San Diego - ?
dag 14 ? - Grand Canyon
dag 15 Grand Canyon - Monument Valley
dag 16 Monument Valley - Page
dag 17 Page
dag 18 Page - Bryce
dag 19 Bryce - Zion
dag 20 Zion
dag 21 Zion - Las Vegas
dag 22 Las Vegas
dag 23 Las Vegas - Amsterdam
dag 24 Amsterdam
Je kunt ook overwegen om bijvoorbeeld San Diego of Monument Valley te laten vallen; dat geeft je wat meer ruimte.
Ik heb de afstand LV-Yosemite anders verdeeld. Een extra nacht hier zoals Ingrid ook aangeeft zou wel mooi zijn.
Marianne
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Je hebt ook nog de optie om voor Six Flags pretpark te gaan.
In San Franciso heb je Discovery Kingdom (Vallejo).
Als je een jaarkaart koopt, kun je een jaar lang gratis naar alle SixFlags parken in Amerika en Canada.
Deze jaarkaart is zelfs goedkoper dan 2 losse kaartjes.
Dan zou je als je in LA komt, naar Six Flags Magic Mountain (Passadena)
Of naar het waterpark Hurricane Harbor....of allebei...
maargoed, Six Flags is niets anders dan achtbanen...achtbanen....als daar je interesse niet ligt,
kun je deze parken beter over slaan :-)
In San Franciso heb je Discovery Kingdom (Vallejo).
Als je een jaarkaart koopt, kun je een jaar lang gratis naar alle SixFlags parken in Amerika en Canada.
Deze jaarkaart is zelfs goedkoper dan 2 losse kaartjes.
Dan zou je als je in LA komt, naar Six Flags Magic Mountain (Passadena)
Of naar het waterpark Hurricane Harbor....of allebei...
maargoed, Six Flags is niets anders dan achtbanen...achtbanen....als daar je interesse niet ligt,
kun je deze parken beter over slaan :-)
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
-
- Amerika-ontdekker
Wij gaan ook voor de eerste keer in juli 2014 naar Amerika en doen ongeveer hetzelfde rondje. Alleen starten wij met een paar dagen NY. De vliegtickets hebben wij geboekt via WTC, Ams-NY, NY-SF en SF-LA in combi met de autohuur via alamo (minivan). Voor 5 personen betalen wij 5500, vertrek 5 juli. Door de combi leek de prijs ons wel redelijk maar dat zal nog moeten blijken. Succes met zoeken!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
@carpe diem
Hoe heb je die combi vliegtickets en autohuur bij wtc geboekt? Als ik voor fly & drive kies laat de website nog geen prijzen zien voor juli 2014...
Hoe heb je die combi vliegtickets en autohuur bij wtc geboekt? Als ik voor fly & drive kies laat de website nog geen prijzen zien voor juli 2014...
-
- Amerika-ontdekker
Klopt, via de site lukt het niet. Ik heb via de site een offerte gevraagd en kreeg een mail terug met opties voor meerdere vluchten (kon goedkoper met meer overstappen, we hebben nu alleen terug een overstap). Ik kreeg ook meteen een contactpersoon en heb met haar alles geregeld.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Superleuk!
We hebben onze tickets geboekt!
Zeker al 5 jaar hebben we er als gezin over gesproken dat we een keer een mooie gezinsreis naar Amerika wilden maken. De gedachten was toen om dat te doen als onze jongste (dochter) van de basisschool zou komen. Maar toen dat moment daar was, was ze daar helemaal niet aan toe en wilde ze dat echt niet.
We hebben toen afgesproken dat we alleen gaan wanneer we er alle 4 zin in hebben en aan toe zijn.
Eigenlijk geheel onverwacht kwam ze een week of 3 a 4 geleden met de vraag of dat we volgend jaar naar Amerika zouden kunnen gaan.
Dat kwam onverwacht. Er lag al een optie voor Kroatie.....
En we hadden verbouwplannen...
Maar snel super veel gelezen (met heel veel dank ook aan dit geweldige forum), iedereen binnen het gezin erop gewezen waar ze aan moeten denken bij zo'n rondreis om te zien of ze er wel een goed beeld van hadden en iedereen werd steeds enthousiaster (behalve de vriendin van onze zoon , die heeft moeite met zó lang elkaar moeten missen). En toen dus besloten om te gaan en vandaag de tickets geboekt. Het kan snel gaan.....
Vandaag helaas niet veel tijd, maar ik heb zo'n zin om nu alle andere dingen uit te gaan zoeken en boeken en een draaiboek te gaan maken.
We hebben voor 2638 euro voor 4 personen geboekt:
13 juli 15.55 uur Dusseldorf (voor ons maar uur en 20 min rijden) - London Stansted.
Vervolgens gezellig avondje van Londen genieten en overnachten in de buurt van Londen Gatwick (moet ik nog boeken)
14 juli 11.25 uur London Gatwick - 2.10 pm Las Vegas
5 augustus 4.40 pm Las Vegas - 6 aug 10.30 am London Gatwick
dan 5 uur en 40 minuten om ons te verplaatsen naar ander vliegveld
4.10 pm London Stansted - 18.30 uur Dusseldorf
Lekker relaxed heen gaan zo lijkt me.
Terug zullen we misschien niet blij zijn met de wissel van luchthavens, maar dat is niet anders. Op zich moet 5 uur en 40 minuten meer dan genoeg zijn om dat relaxed te doen als ik andere berichten zo lees, zeker omdat we niet in spitstijd zitten.
En om dan nog weer in Londen te overnachten daar heb ik geen zin in. Eenmaal op weg naar huis, wil ik ook zo snel mogelijk naar huis.
Maar door het zo via London te doen bespaart ons 1400 euro dus dat vonden we toch wel de moeite waard. Natuurlijk maken we wat extra kosten door een overnachting in London en een extra nacht in Amerika, maar dan hebben we er ook weer een dag meer voor terug en blijft er nog genoeg besparing over
Wat afstand betreft zitten wij precies tussen Brussel - Amsterdam en Dusseldorf in dus dat maakt niet uit.
Het wordt onze eerste reis buiten Europa en we hebben er allemaal super veel zin in.
Groetjes,
Monique
We hebben onze tickets geboekt!
Zeker al 5 jaar hebben we er als gezin over gesproken dat we een keer een mooie gezinsreis naar Amerika wilden maken. De gedachten was toen om dat te doen als onze jongste (dochter) van de basisschool zou komen. Maar toen dat moment daar was, was ze daar helemaal niet aan toe en wilde ze dat echt niet.
We hebben toen afgesproken dat we alleen gaan wanneer we er alle 4 zin in hebben en aan toe zijn.
Eigenlijk geheel onverwacht kwam ze een week of 3 a 4 geleden met de vraag of dat we volgend jaar naar Amerika zouden kunnen gaan.
Dat kwam onverwacht. Er lag al een optie voor Kroatie.....
En we hadden verbouwplannen...
Maar snel super veel gelezen (met heel veel dank ook aan dit geweldige forum), iedereen binnen het gezin erop gewezen waar ze aan moeten denken bij zo'n rondreis om te zien of ze er wel een goed beeld van hadden en iedereen werd steeds enthousiaster (behalve de vriendin van onze zoon , die heeft moeite met zó lang elkaar moeten missen). En toen dus besloten om te gaan en vandaag de tickets geboekt. Het kan snel gaan.....
Vandaag helaas niet veel tijd, maar ik heb zo'n zin om nu alle andere dingen uit te gaan zoeken en boeken en een draaiboek te gaan maken.
We hebben voor 2638 euro voor 4 personen geboekt:
13 juli 15.55 uur Dusseldorf (voor ons maar uur en 20 min rijden) - London Stansted.
Vervolgens gezellig avondje van Londen genieten en overnachten in de buurt van Londen Gatwick (moet ik nog boeken)
14 juli 11.25 uur London Gatwick - 2.10 pm Las Vegas
5 augustus 4.40 pm Las Vegas - 6 aug 10.30 am London Gatwick
dan 5 uur en 40 minuten om ons te verplaatsen naar ander vliegveld
4.10 pm London Stansted - 18.30 uur Dusseldorf
Lekker relaxed heen gaan zo lijkt me.
Terug zullen we misschien niet blij zijn met de wissel van luchthavens, maar dat is niet anders. Op zich moet 5 uur en 40 minuten meer dan genoeg zijn om dat relaxed te doen als ik andere berichten zo lees, zeker omdat we niet in spitstijd zitten.
En om dan nog weer in Londen te overnachten daar heb ik geen zin in. Eenmaal op weg naar huis, wil ik ook zo snel mogelijk naar huis.
Maar door het zo via London te doen bespaart ons 1400 euro dus dat vonden we toch wel de moeite waard. Natuurlijk maken we wat extra kosten door een overnachting in London en een extra nacht in Amerika, maar dan hebben we er ook weer een dag meer voor terug en blijft er nog genoeg besparing over

Wat afstand betreft zitten wij precies tussen Brussel - Amsterdam en Dusseldorf in dus dat maakt niet uit.
Het wordt onze eerste reis buiten Europa en we hebben er allemaal super veel zin in.
Groetjes,
Monique
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Monique, natuurlijk is het het mooist om direct non-stop te vliegen, maar als je met een budget te maken hebt, en ook nog aan het hoogseizoen gebonden bent moet je soms keuzes maken, daar weet ik alles van. Maar je gaat toch maar mooi naar de states!
Wij wonen wat verder van Dusseldorf dus als wij terug niet in Londen zouden overnachten, hadden we dat in Dusseldorf moeten doen.
Wij hebben in Londen een 4 persoonskamer geboekt in The gatwick white house, via Booking.com. Voor 70 pond. Misschien ook iets voor jullie?
Veel plezier met het plannen van jullie reis.
Wij wonen wat verder van Dusseldorf dus als wij terug niet in Londen zouden overnachten, hadden we dat in Dusseldorf moeten doen.
Wij hebben in Londen een 4 persoonskamer geboekt in The gatwick white house, via Booking.com. Voor 70 pond. Misschien ook iets voor jullie?
Veel plezier met het plannen van jullie reis.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Inmiddels ons hotel in Londen geboekt.
Gatwick Belmont.
Deze gekozen vanwege dicht bij vliegveld Gatwick (1,5 km), gratis transfer, goede beoordeling, voor de kinderen ieder een eigen bed en goed ontbijt.
kosten: 88 pond.
Gatwick Belmont.
Deze gekozen vanwege dicht bij vliegveld Gatwick (1,5 km), gratis transfer, goede beoordeling, voor de kinderen ieder een eigen bed en goed ontbijt.
kosten: 88 pond.
-
- Amerikafan
@moon ik ben benieuwd naar je reisplan! Als je begint bij Death Valley zullen we elkaar tijdens de reis wel tegenkomen! 

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Marianne,
Je hebt in mijn route geadviseerd om LV - Lone Pine - Yosemite te doen.
Maar als we in het park willen overnachten lijkt me Lone Pine - Yosemite toch wel heel ver, of zie ik dat verkeerd?
Zo op google maps lijkt het logischer om bij Mammoth Lakes te overnachten in plaats van Lone Pine....
Je hebt in mijn route geadviseerd om LV - Lone Pine - Yosemite te doen.
Maar als we in het park willen overnachten lijkt me Lone Pine - Yosemite toch wel heel ver, of zie ik dat verkeerd?
Zo op google maps lijkt het logischer om bij Mammoth Lakes te overnachten in plaats van Lone Pine....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanuit Yosemite is Mammoth Lakes een mooie stop, maar dan moet je daarna in een keer van ML naar Las Vegas. Ik vind dat wel veel op 1 dag, maar het hangt er natuurlijk helemaal van af wat je wilt doen onderweg. Ik neem aan dat je door Death Valley wilt rijden?
Met een stop in Lone Pine heb je de afstand Yosemite Village - Las vegas beter verdeeld.
Marianne
Met een stop in Lone Pine heb je de afstand Yosemite Village - Las vegas beter verdeeld.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Marianne,
We rijden net andersom dan hoe jij schrijft.
Tenminste....mijn bedoeling is van Las Vegas eerst richting Yosemite.
Met de klok mee het rondje maken kan natuurlijk ook, maar het leek mij het beste zo snel mogelijk naar Yosemite te gaan i.v.m. de watervallen...
Iemand hier ervaring met de afstand Las Vegas - Mammoth Lakes?
We rijden net andersom dan hoe jij schrijft.
Tenminste....mijn bedoeling is van Las Vegas eerst richting Yosemite.
Met de klok mee het rondje maken kan natuurlijk ook, maar het leek mij het beste zo snel mogelijk naar Yosemite te gaan i.v.m. de watervallen...
Iemand hier ervaring met de afstand Las Vegas - Mammoth Lakes?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
@astridenraoul
Wij willen richting Yosemite met 1 tussenstop.
En ik twijfel nog waar we die zullen doen.
Overnachten jullie in Death Valley? Is dat niet superwarm in die tijd?
Wij willen er wel doorrijden maar niet overnachten.
Wij willen richting Yosemite met 1 tussenstop.
En ik twijfel nog waar we die zullen doen.
Overnachten jullie in Death Valley? Is dat niet superwarm in die tijd?
Wij willen er wel doorrijden maar niet overnachten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry, ik zat verkeerd met de richting maar dat maakt verder niet uit natuurlijk.
Wij hebben al 3 keer de route van Las Vegas naar Mammoth Lakes gereden maar altijd met een overnachting in Death Valley. Zie ons 2004-, 2006- en 2013-verslag om een idee te krijgen van de tijd die je overal zou kunnen gebruiken.
Nu kun je bij Yosemite natuurlijk ook je tijd goed gebruiken.
Kijk daarom goed wat je wilt doen overal en hoeveel tijd je er voor uit wilt trekken. Het heeft ook absoluut geen haast om dit vast te leggen. Ik zou wel Yosemite zo snel mogelijk vastleggen.
In DV is het heet, maar in je kamer heb je er geen last van. Ik vind het heel bijzonder om daar te overnachten en om een zonsondergang/opkomst mee te maken. Zie ook daarvoor de verslagen die ik noemde.
Marianne
Wij hebben al 3 keer de route van Las Vegas naar Mammoth Lakes gereden maar altijd met een overnachting in Death Valley. Zie ons 2004-, 2006- en 2013-verslag om een idee te krijgen van de tijd die je overal zou kunnen gebruiken.
Nu kun je bij Yosemite natuurlijk ook je tijd goed gebruiken.

In DV is het heet, maar in je kamer heb je er geen last van. Ik vind het heel bijzonder om daar te overnachten en om een zonsondergang/opkomst mee te maken. Zie ook daarvoor de verslagen die ik noemde.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Inderdaad Marianne, ik wil Yosemite snel vastleggen. Maar daarom is het belangrijk of er 1 of 2 overnachtingen tussen zitten.
Anders weet is zometeen de data van de overnachtingen in Yosemite niet juist.
Ik ga nog eens in je verslagen lezen
Anders weet is zometeen de data van de overnachtingen in Yosemite niet juist.
Ik ga nog eens in je verslagen lezen

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt 3 nachten boeken en eventueel de eerste nacht later annuleren. Dat kan tot een week voor aankomst.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik ben bezig met bijna dezelfde reis met vertrek op 21 juli 2014 naar SFO en terug 11 augustus van LAX.
Zelfs 950 euro zie ik nergens. Goedkoopste is tot nu toe 1045. Ik vrees dat het ook niet veel goedkoper meer zal worden.
Heb ook geprobeerd vanuit Duitsland of Belgie maar maakt ook niks uit.
Valt mij eigenlijk beetje tegen. Ik had gehoopt onder de 1000 euro te kunnen uitkomen. Waar had jij die 950 euro gezien?
Wanneer zouden de prijzen nog kunnen veranderen? Ik gok nog op januari. Hotels vind ik ook aardig aan de prijs trouwens.
Zeker rondom de parken zijn de prijzen behoorlijk hoog. Dit komt natuurlijk doordat we midden in het hoogseizoen zitten.
Flink sparen nog dus.
Zelfs 950 euro zie ik nergens. Goedkoopste is tot nu toe 1045. Ik vrees dat het ook niet veel goedkoper meer zal worden.
Heb ook geprobeerd vanuit Duitsland of Belgie maar maakt ook niks uit.
Valt mij eigenlijk beetje tegen. Ik had gehoopt onder de 1000 euro te kunnen uitkomen. Waar had jij die 950 euro gezien?
Wanneer zouden de prijzen nog kunnen veranderen? Ik gok nog op januari. Hotels vind ik ook aardig aan de prijs trouwens.
Zeker rondom de parken zijn de prijzen behoorlijk hoog. Dit komt natuurlijk doordat we midden in het hoogseizoen zitten.
Flink sparen nog dus.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2113 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-