Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

goedkoop bellen binnen de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Jody
Amerikafan

goedkoop bellen binnen de VS

Bericht door Jody »

Via dit forum kreeg ik vorig jaar een Tracfone met nog wat minuten beltegoed. Aangekomen in de VS kon ik het beltegoed online opwaarderen met 30 minuten voor $ 9,99.

Dit jaar wilde ik dat weer doen maar helaas kon dit nu niet meer. Na bellen met de supportafdeling bleek ik een nieuwe simcard nodig te hebben die per post zou worden opgestuurd. Aangezien we geen vast adres hadden ging dit niet.

Dus een nieuwe Tracfone gekocht voor het astronomische bedrag van $ 8,99 en een beltegoed van $ 19.99 voor 60 minuten automatisch verdubbeld tot 120 minuten. Nog steeds goedkoop maar duurder dan de $ 9,99.
Weer thuis ben ik aan het zoeken gegaan hoe en waarom ik een nieuwe simcard nodig had.
Bij Tracfone koop je naast de belminuten (airtime) ook de tijd waarin deze geldig zijn (servicetime).Verloopt de servicetime dan kan Tracfone de simcard ongeldig maken en zodoende het telefoonnummer weer opnieuw gaan gebruiken voor een nieuwe klant. Vandaar dat er een nieuwe simcard nodig is als de servicetime verlopen is.

Hoe kom je aan een nieuwe simcard?
Na wat googelen vond ik http://jlog.jgen.ws/tech-tips/tracfone- ... travelers/. Hier staat beschreven wat te doen. Ik heb dit door vragen op het Tracfone Forum gecontroleerd.
Een belangrijk issue is dat de simcard alleen naar een adres in de VS gestuurd wordt. Vanuit Nederland kun je via het support telefoonnummer nummer de simcard aanvragen en laten sturen naar je eerste hotel. Een alternatief is gebruik te maken van “General Delivery” (post restante) zie https://www.usps.com/manage/forward-mail.htm .

Misschien is er een forumlid die nog een ander alternatief weet.
Jody
Amerikafan

Re: goedkoop bellen binnen de VS

Bericht door Jody »

Zie ook het verkoop hoekje
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Voor de goede orde: de GSM kan gratis afgehaald!
bergmeid
Amerika-ontdekker

Bericht door bergmeid »

Google Voice. Dit is gratis binnen de VS als je naar een landlijn belt. Bellen naar Nederland kost 2 cent per minuut via Google Voice.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Maar dan heb je wel internet nodig.
bergmeid
Amerika-ontdekker

Bericht door bergmeid »

Klopt. Ik bel altijd via de computer maar het schijnt ook dat je via de telefoon kunt bellen zonder tussenkomst van internet als je het eenmaal met de computer hebt opgezet. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik dat nog nooit geprobeerd heb.
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

De GSM is opgehaald en alweer vergeven aan de volgende in november.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

bergmeid schreef:Klopt. Ik bel altijd via de computer maar het schijnt ook dat je via de telefoon kunt bellen zonder tussenkomst van internet als je het eenmaal met de computer hebt opgezet. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik dat nog nooit geprobeerd heb.
Klopt. Ik gebruik Google Voice al jaren, zowel van/naar mijn mobiele telefoon als van/naar mijn landlijn. Nog nooit via de computer gebeld; veel te omslachtig.

Toen ik nog via Skype belde (jaren geleden) had ik een kastje zodat ik een 'gewone' draadloze telefoon kon gebruiken. Veel handiger dan 'vastzitten' aan de computer met een hoofdtelefoon.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Als je een GV-nummer hebt dan kan je dat vanaf elk nummer (vaste lijn / mobiel) bellen. Eén van de opties (als je het PIN weet) is het afluisteren van voicemail. Je kan echter ook een nieuw nummer bellen via de verbinding; dat werkt vijrwel hetzelfde als het gebruik van een "calling card".
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

De tracfone is weer teruggebracht in Maartensdijk. Meldt je eventjes vanuit Hollandse Rading s.v.p zodat je hem kunt ophalen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer