Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door Ingrid1958 »

Geef ook even een reactie, zodat ik jouw topic makkelijker kan terugvinden, heerlijke reis ga je tegemoet en ook de voorbereidingen zijn geweldig leuk om te doen, omdat ik ook weer plannen heb om terug te gaan in 2014 met 2 knullen van 28 en 25 en n schoondochter van 25, vind ik het leuk om te lezen, omdat jullie ongeveer dezelfde leeftijd hebben als zij. Zijn jullie ook "stappers" , maw: leuke bars of uitgaansgelegenheden? Mssn al ideeën? Want buiten de NP's vinden ze dat ook erg gezellig . Heb gehoord dat in Palm Springs de mogelijkheden er volop zijn?
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Amanda1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Amanda1986 »

Ingrid1958 schreef:Geef ook even een reactie, zodat ik jouw topic makkelijker kan terugvinden, heerlijke reis ga je tegemoet en ook de voorbereidingen zijn geweldig leuk om te doen, omdat ik ook weer plannen heb om terug te gaan in 2014 met 2 knullen van 28 en 25 en n schoondochter van 25, vind ik het leuk om te lezen, omdat jullie ongeveer dezelfde leeftijd hebben als zij. Zijn jullie ook "stappers" , maw: leuke bars of uitgaansgelegenheden? Mssn al ideeën? Want buiten de NP's vinden ze dat ook erg gezellig . Heb gehoord dat in Palm Springs de mogelijkheden er volop zijn?
Hoi Ingrid,
Leuk dat je ook weer een reis in het vooruitzicht hebt!
Moet wel eerlijk zijn zulke "stappers" zijn we niet. Ik ben nog wel eens in een bruine kroeg te vinden maar m'n broer zit graag gewoon wat met vrienden te drinken en heel af en toe zo'n groot feest als defqon.
De mogelijkheden om tijdens de reis uit te gaan heb ik dan ook nog niet onderzocht.

Maar ik gok dat we wel eens een kroeg instappen. En waarschijnlijk wel in Las Vegas zo'n grote club bezoeken.
Maar dit zal denk ik meer voor de ervaring zijn voor het daadwerkelijke uitgaan.

Ben me eigenlijk nu meer in de NP's aan het verdiepen met alle hike's.
Gister namelijk categorie B wandelschoenen aangeschaft. Lekker ruim de tijd om in te lopen!
Nooit van mezelf gedacht maar begin de NP's denk ik leuker te vinden dan de steden terwijl ik aan het begin van de voorbereidingen het andersom zei! Nu al ben er nog niet eens geweest! :)
Maar ik ga er ook echt van uit dat wandelen daar in niets te vergelijken is met nl!

Miss gaan jouw knullen en schoondochter dat ook wel zo ervaren! Denken ze al met je mee en lezen ze zich ook al flink in?
Ben ook wel benieuwd wat ze ervan vinden!

Groetjes Amanda
Amanda1986
Amerika-ontdekker

Even een update!
De vakanties van m'n broer en mij liggen eindelijk definitief vast. Zwart op wit onveranderbaar!
De route nog wat aangepast met Mesa Verde er toch in. Ook de data er nu bij gezet.
12 september staat nu rood omcirkeld in de agenda om Yosemite Housekeeping Camp te boeken!
Dat zal de eerste van vele boekingen zijn! En dan echt aftellen!
De reis is voor 2014 zoals vast duidelijk dus alleen dag en maand genoteerd.

Zondag 31/8 Amsterdam - New York
Maandag 1/9 New York
Dinsdag 2/9 New York
Woensdag 3/9 New York
Donderdag 4/9 New York
Vrijdag 5/9 New York - Los Angeles
Zaterdag 6/9 Los Angeles - San Simeon (372km)
Zondag 7/9 San Simeon - Monterey (150km)
Maandag 8/9 Monterey
Dinsdag 9/9 Monterey - San Francisco (182km)
Woensdag 10/9 San Francisco
Donderdag 11/9 San Francisco
Vrijdag 12/9 San Francisco
Zaterdag 13/9 San Francisco -Yosemite (305km)
Zondag 14/9 Yosemite
Maandag 15/9 Yosemite
Dinsdag 16/9 Yosemite - Mono Lake (126km)
Woensdag 17/9 Mono Lake - Death Valley (367km)
Donderdag 18/9 Death Valley - Las Vegas (190km)
Vrijdag 19/9 Las Vegas
Zaterdag 20/9 Las Vegas
Zondag 21/9 Las Vegas
Maandag 22/9 Las Vegas - Zion (263km)
Dinsdag 23/9 Zion
Woensdag 24/9 Zion - Bryce (136km)
Donderdag 25/9 Bryce - Torrey (173km)
Vrijdag 26/9 Torrey - Moab (251km)
Zaterdag 27/9 Moab
Zondag 28/9 Moab
Maandag 29/9 Moab - Mesa Verde (203km)
Dinsdag 30/9 Mesa Verde - Monument Valley (219km)
Woensdag 1/10 Monument Valley - Page (203km)
Donderdag 2/10 Page
Vrijdag 3/10 Page - Grand Canyon (301km)
Zaterdag 4/10 Grand Canyon - Kingman (152km)
Zondag 5/10 Kingman - Palm Springs (387km)
Maandag 6/10 Palm Springs - San Diego (214km)
Dinsdag 7/10 San Diego
Woensdag 8/10 San Diego
Donderdag 9/10 San Diego
Vrijdag 10/10 San Diego - Los Angeles (208km)
Zaterdag 11/10 Los Angeles
Zondag 12/10 Los Angeles
Maandag13/10 Los Angeles
Dinsdag 14/10 Los Angeles
Woensdag 15/10 Los Angeles
Donderdag 16/10 Los Angeles
Vrijdag 17/10 Los Angeles - Amsterdam
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tip voor Mesa Verde. In Cortez bij het visitor center kan je al tickets kopen voor bv Cliffpalace en Balcony house tours. Meestal pas voor de volgende morgen maar het loont de moeite dit even na te vragen.
Amanda1986
Amerika-ontdekker

Thnx nog Yeehaw gaan we zeker doen!

Yosemite Housekeeping Camp inmiddels geboekt! :D
jeannettehk
Amerika-ontdekker

Bericht door jeannettehk »

Wow, geweldige reis, ben jaloers haha! Volgens mij heb je overal ruim de tijd voor, je gaat heel veel mooie dingen zien!

Gr. Jeannette
http://famhietkamp.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
gahietkamp.blogspot.nl
Amanda1986
Amerika-ontdekker

Inmiddels weer wat verder en meer overnachtingen geboekt, alles wel 100% annuleer baar.
Vliegtickets zijn nog niet te boeken maar de datums liggen wel vast ivm de vrije tijd die we van de werkgever hebben en de route die we willen ondernemen.
Vandaar al geboekt, nu nog alle keus voor de betaalbare mooie opties. Grand Canyon stond de keus al vast voor de Bright Angel Lodge cabin with partial view echter moment van boeken al niet meer beschikbaar dus een gewone kamer geboekt. Echt balen echter een dag later was hij weer beschikbaar dus gelijk omgeboekt had dit niet verwacht dat het zo snel toch beschikbaar kwam dus blij mee!
Het word nu ipv dromen over onze allereerste Amerika reis realiteit en aftellen! Yeah!

Zondag 31/8 Amsterdam - New York
Maandag 1/9 New York
Dinsdag 2/9 New York
Woensdag 3/9 New York
Donderdag 4/9 New York
Vrijdag 5/9 New York - Los Angeles
Zaterdag 6/9 Los Angeles - San Simeon (372km)
Zondag 7/9 San Simeon - Monterey (150km)
Maandag 8/9 Monterey
Dinsdag 9/9 Monterey - San Francisco (182km)
Woensdag 10/9 San Francisco
Donderdag 11/9 San Francisco
Vrijdag 12/9 San Francisco
Zaterdag 13/9 San Francisco -Yosemite (305km): Housekeeping Camp camp unit 102dollar
Zondag 14/9 Yosemite: Housekeeping Camp camp unit 102dollar
Maandag 15/9 Yosemite: Housekeeping Camp camp unit 102dollar
Dinsdag 16/9 Yosemite - Mono Lake (126km)
Woensdag 17/9 Mono Lake - Death Valley (367km): Furnace Creek Ranch Cabin 2 double beds 149dollar
Donderdag 18/9 Death Valley - Las Vegas (190km)
Vrijdag 19/9 Las Vegas
Zaterdag 20/9 Las Vegas
Zondag 21/9 Las Vegas
Maandag 22/9 Las Vegas - Zion (263km): Bumbleberry Inn 2 queen beds 118dollar, Springdale
Dinsdag 23/9 Zion: Bumbleberry Inn 2 queen beds 118dollar, Springdale
Woensdag 24/9 Zion - Bryce (136km)
Donderdag 25/9 Bryce - Torrey (173km)
Vrijdag 26/9 Torrey - Moab (251km): Inca Inn 2 queen superior 110dollar
Zaterdag 27/9 Moab: Inca Inn 2 queen superior 110dollar
Zondag 28/9 Moab: Inca Inn 2 queen superior 110dollar
Maandag 29/9 Moab - Mesa Verde (203km): Fair View Lodge Kiva 2 doubles 180dollar
Dinsdag 30/9 Mesa Verde - Monument Valley (219km)
Woensdag 1/10 Monument Valley - Page (203km)
Donderdag 2/10 Page
Vrijdag 3/10 Page - Grand Canyon (301km) Bright Angel Lodge Cabin 1 queen with partial view 153dollar
Zaterdag 4/10 Grand Canyon - Kingman (152km)
Zondag 5/10 Kingman - Palm Springs (387km)
Maandag 6/10 Palm Springs - San Diego (214km)
Dinsdag 7/10 San Diego
Woensdag 8/10 San Diego
Donderdag 9/10 San Diego
Vrijdag 10/10 San Diego - Los Angeles (208km)
Zaterdag 11/10 Los Angeles
Zondag 12/10 Los Angeles
Maandag13/10 Los Angeles
Dinsdag 14/10 Los Angeles
Woensdag 15/10 Los Angeles
Donderdag 16/10 Los Angeles
Vrijdag 17/10 Los Angeles - Amsterdam
Amanda1986
Amerika-ontdekker

Trouwens nog tips wat handig is vroeg te boeken dacht zelf alleen nog aan page omdat ik toch wil proberen max 100 euro per nacht kwijt te zijn.
Monterey bijvoorbeeld handig ivm eventuele congressen daar?

Verder zit ik sowieso met de week LA. Niet zozeer dat ik denk dat vroeg boeken nodig is maar ivm het verkeer en waar een hotel te kiezen.
Aan indeling activiteiten dacht ik:
Vrijdagmiddag; aankomst stad en 's avonds horror nights @ univesal
Zaterdag; stad/strand enz
Zondag; stad/strand enz
Maandag; universal
Dinsdag t/m donderdag; Disney

Neem aan dat net als de pretparken hier in nl het in het weekend druk is. Had het de donderdag misschien geen pretpark gedaan om het wat rustiger te hebben
ivm de terugreis op vrijdag. Iemand miss ideeën hoe de week in te delen en hoe de hotels hierbij in te delen.
Dacht het zelf op te splitsen in 2 hotels. 1 meer bij de stranden en 1 bij Disney. maar voor een hotel bij de stranden in het weekend betaal je natuurlijk de hoofdprijs.
alle ideeën zijn welkom! En uiteraard geen haast als kan de tijd me niet hard genoeg gaan natuurlijk :)
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

In Anaheim sliepen wij ooit in BW PLUS Park Place Inn - Mini Suites
(ideaal gelegen, de straat over en je bent er)

1 ticket voor 4 parken:
http://www.citypass.com/southern-california

Als je je lid maakt van voor Nederland ANWB - voor België Touring krijg je bij de meeste hotels ook nog korting.
(gewoon lid worden is voldoende, geen assistance contract nodig)
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... =+vivaclub

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Amanda1986
Amerika-ontdekker

Dank Ingrid!

Was de AAA korting vergeten! Zoveel gelezen en dat vergeten...
Nu snel lid geworden en Moab en Mesa Verde veranderd en al 28 dollar bespaart en dus het lidmaatschap er al uit gehaald!
Mesa Verde was nog wat want kon de reservering niet veranderen of cancelen zonder te bellen. Dus in gebrekkingengels een mail gestuurd en al snel een keurig een mailtje terug wat voor bed type ik wil en dat ze het voor me zullen veranderen.
Zo netjes en behulpzaam terwijl ik minder wil betalen!

Nog een andere vraag. Algemeen maar om mijn topic bij elkaar te houden.
Hoe ver van te voren kun je hotels boeken?
Sommige hotels geven nu al aan vol te zitten in september?
Kijk dan naar The Mayfair Hotel in New York en The Otter Inn in Monterey.

Beide miss niet de mooiste maar goedkoop voor de locatie. Bedoel het gaat een mooie reis worden maar we hebben wel een soort van bedrag voor autohuur, vliegtickets en hotels. Max 4500 pp en daarbovenop dan nog de kosten voor eten, benzine, attractie's enz. Lijkt me best te doen denk ik?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat sommige hotels nog niet vol zitten, maar nog geen beschikbaarheidsplan voor volgend jaar hebben. Dan lijkt het dus of het vol zit, maar in werkelijkheid kunnen er nog geen boekingen worden gedaan.

Voor hollywood wordt vaak orchid suites aangemerkt. Ligt vlak bij de boulevard en met de metro (red line) kun je zo naar Universal Studio's. In Los Angeles is het griffith observatory maandag en dinsdags gesloten. Je kunt dan wel om het gebouw heenlopen om het uitzicht over LA te bekijken (mits weinig smog). Het verkeer in LA kan alle kanten op. Nu 2x in LA geweest en heb nog niet echt overdreven vast gestaan. Een rit over de a58 van Eindhoven naar Tilburg is erger....

In Monterey liggen heb je heel veel hotels aan Munras Avenue....daar moet toch wel iets voor €100 te vinden zijn lijkt mij.

Ik zou de dag ervoor overigens wel iets eerder stoppen dan San simeon. Er is met Malibu, point Mugu state park, Camarillo premium outlet, santa barbara, Solvang, morro bay genoeg te doen dat het misschien net te ver is.
Amanda1986
Amerika-ontdekker

Thnx voor de adviezen.

Stoppen bij San Simeon was zo bedacht ivm de volgende ochtend Hearst Castle bezoeken. Gaan erover nadenken.

Monterey dacht ik aan een hotel op Cannery Row. Maar Muras Avenue is waar het savonds gezellig is? Graag wouden op loopafstand van de cafeetjes enz zitten.

Dat van de beschikbaarheid was ook m'n vermoeden ja. Ik dacht toen aan 11 maanden van tevoren boekbaar net als vliegtickets maar dit lijkt ook niet zo... Maar in de gaten houden dan.

LA twijfel ik steeds meer dan dit is handig dan dat. Pretparken door de weeks en stad in het weekend wel oké?
Plus klinkt stom maar beter dan dus als de Orchid Suites nemen de metro naar universal ipv de beschikbare huurauto ivm het verkeer in la, is die metro savonds laat veilig. Klinkt raar maar kom uit een dorp en niet Amsterdam zegmaar dus niet wereldwijs!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Als je Hearst Castle wilt bezoeken op de dag dat je Big Sur rijdt wordt het zeer druk.
Ik zou dan de route anders verdelen.
Met een dag minder San Diego zou je tussen LA en SF volgende kunnen doen
LA-Santa Barbara / Santa Barbara-San Simeon (en hier al Hearst Castle bezoeken) / Santa Barbara-Monterey

Hotels boeken: normaal zitten ze nu nog niet vol, misschien nog niet te booken nu. Ik zou zeggen, blijven proberen.

Voor de hotels die je al geboekt hebt, is de AAA korting ook geen probleem. De meeste hotels geven alsnog de korting op het moment dat je daar bent.
Of heb je ze nu al moeten betalen? Dan gaat dat niet denk ik.

Als je er niet tegen opziet om veel van hotel te veranderen:
vb hotel in Sherman Oaks - je bent zo in Universal en hebt niet veel last van het verkeer - Vrijdagmiddag; aankomst stad en 's avonds horror nights @ univesal
vb hotel in Santa Monica - via Ocean Front Walk naar Venice en terug - Zaterdag; stad/strand enz
vb hotel in Sherman Oaks of Hollywood - Zondag; sightseeing in de stad en dan tegen de avond naar het hotel
vb hotel in Sherman Oaks of Hollywood - Maandag; universal
vb hotel in Anaheim - Dinsdag t/m donderdag; Disney

En ja het verkeer in LA, redelijk onvoorspelbaar. (ik ben er nu al 5x geweest)
Soms gaat het echt vlot maar afgelopen zomer was het gewoon een ramp! Elke dag dik in de file gestaan.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Amanda1986
Amerika-ontdekker

De route word zeer druk maar is doenbaar toch? Route laat ik zo aangezien ik de dagen San Diego ook wel nodig heb met Sea World, San Diego Zoo, USS Midway de stad en het strand.

Wat misschien wel een optie is om bij aankomst in LA al gelijk op weg te gaan? Geen Santa Barbara maar eerder dan?
Realiseer me ook dat je eigenlijk overal meer tijd nodig hebt maar je ergens zal moeten inleveren.

Thnx Ingrid de indeling met hotels die je voor LA noemt is prima. Wisselen van hotels lijkt me geen probleem.
Een hotel dicht bij Disney lijkt me wel prettig.
Quirinho
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Quirinho »

Een kleine maand geleden zijn wij teruggekomen, van grotendeels dezelfde reis. Echt geweldig mooi allemaal, en voor ons gelukkig net voor de shutdown. Qua hotels heb ik wel een paar aanraders:

- In Monterey hoef je niet per se op Cannery Row te zitten. Plaatsje is redelijk klein, en overal kun je goed en goedkoop parkeren. Wij zelf zaten in Monterey Surf Inn, zeer goed bevallen.
- Disney zou ik slapen bij Best Western Pavilions. Relatief goedkoop, en zeer goed te lopen naar het park. Voor Universal Studios zou ik gewoon een hotel in LA nemen, aangezien er rond het park zelf niet heel veel te doen is. In LA zou je Travelodge Hollywood kunnen nemen; goede kamers, goedkoop, en 100 meter van een metrostation.

Rest van de hotels zou ik even moeten uitzoeken!
Amanda1986
Amerika-ontdekker

Thnx Quirinho!

Vooral het hotel voor Disney spreekt me aan en de prijs natuurlijk. Ideaal als je om 12 uur nachts Disney uitkomt zo je bed in kan.
Rest LA gaan we nog wel zoeken maar er zijn zeker mooie adviezen gegeven.

Kijk vooral uit naar de Horror Nights in Universal al horror liefhebber!!! Zo even een uitroep tussendoor! :D

Maar nu kwam bij weer een idee op jaja.... Als we nu ipv vrijdag 17 oktober zaterdag 18 oktober terugvliegen?
De vrijdag komt zo vrij voor nog even wat zien, laatste aankopen een relaxen. Toch heel anders dan als laatste dag Disney.
Nu zijn we dan zondag in Nederland terug. M'n broertje heeft de luxe van nog een week vrij en ik word maandag om 8 uur aanwezig verwacht op mijn werk. Zou dit qua jetlag eventueel te doen zijn? Ik zou het er denk ik er wel voor over hebben want misschien krijg ik deze kans maar 1 maal in mijn leven.
Jullie mening?
Amanda1986
Amerika-ontdekker

Quirinho heb even bij jou topic gekeken en gezien dat jij de kustroute net zo opgedeeld had als mij en inmiddels dus gereden hebt. Dus eerste stop San Simeon en tweede Monterey. Wat is jouw mening? Goed te doen en ook tijd gehad voor Hearts Castle?
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Was even vergeten dat jullie uit NY aankomen in LA en niet uit Europa. :oops:

Dan kan je inderdaad al een stuk richting noorden rijden.
Santa Barbara is via Highway 1 iets van 2 u rijden.
Als je rond de middag in LA bent, kan je dus langs Malibu, Point Mugu voor een stop, en vb Camarillo (shoppen)

Tja een dag langer blijven kan ook alleen ik zou het niet doen. Ik heb altijd enorm last van jetlag de dag van en de dag na terugkomst.
Maar het kan wel natuurlijk.

Groetjes,

Ingrid
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vlogen de laatste keren op zaterdag terug, zondag thuis en maandag aan het werk. Naar mijn idee de beste manier om snel over je jetlag heen te zijn. Als je geen heel verantwoordelijke baan hebt waarbij je echt continu oplettend moet zijn, zal het geen probleem zijn. Je hebt misschien een after lunch-dip maar er zijn genoeg mensen zonder jetlat die ook een dipje hebben 's middags. :wink:

Marianne
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Amanda1986 schreef:
Maar nu kwam bij weer een idee op jaja.... Als we nu ipv vrijdag 17 oktober zaterdag 18 oktober terugvliegen?
De vrijdag komt zo vrij voor nog even wat zien, laatste aankopen een relaxen. Toch heel anders dan als laatste dag Disney.
Nu zijn we dan zondag in Nederland terug. M'n broertje heeft de luxe van nog een week vrij en ik word maandag om 8 uur aanwezig verwacht op mijn werk. Zou dit qua jetlag eventueel te doen zijn? Ik zou het er denk ik er wel voor over hebben want misschien krijg ik deze kans maar 1 maal in mijn leven.
Jullie mening?
Mijn vriendin en ik kwamen laatste keer op een zaterdag rond 7 uur s'avonds terug en moesten beide maandag weer aan het werk om 8 uur. Prima te doen. Ja, idealiter heb je nog een aantal dagen extra vrij, maar ik zit die dagen dan liever in the States dan in mijn geval in het grijze Eindhovense. En wat Marianne zegt: het dwingt je min of meer meteen weer in NL ritme te stappen en dus minder kans op een heftige jetleg. En mocht je wel een jetleg hebben: ach, trust me: je reis is dat meer dan de moeite waard :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer