Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sluiten nationale parken?!
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Sluiten nationale parken?!
Wat vreselijk als je vakantie waar je je zo op hebt verheugd op deze manier in het water valt.
Nog erger vind ik het voor alle ambtenaren die kunnen fluiten naar hun loon. Ik ben blij dat dit bij ons niet kan. Onmenselijk om het zo over de ruggen van de mensen uit te vechten. En dan ook nog een idiote republikeinse congresman tegen komen die wel even de uitzondering denkt te zijn en boos wordt.
Juist de mensen die het voor je op zouden moeten nemen laten je mooi zitten.
http://gawker.com/gop-congressman-makes ... 1440577868
Nog erger vind ik het voor alle ambtenaren die kunnen fluiten naar hun loon. Ik ben blij dat dit bij ons niet kan. Onmenselijk om het zo over de ruggen van de mensen uit te vechten. En dan ook nog een idiote republikeinse congresman tegen komen die wel even de uitzondering denkt te zijn en boos wordt.
Juist de mensen die het voor je op zouden moeten nemen laten je mooi zitten.
http://gawker.com/gop-congressman-makes ... 1440577868
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
IK vroeg me ineens af hoe ze dat nu doen bij die groepsreizen, bijvoorbeeld al die bussen met Japanners die je in de USA ziet.
Die gaan alleen maar in een recordtempo van het ene nationale park naar het andere. Ik kan me niet voorstellen dat die nu ineens allemaal alternatieve plekjes gaan bezoeken
Die gaan alleen maar in een recordtempo van het ene nationale park naar het andere. Ik kan me niet voorstellen dat die nu ineens allemaal alternatieve plekjes gaan bezoeken

In onze krant stond dat de ambtenaren wel betaald gaan worden. Betekent dat ook da de parken weer opengaan of zijn dat géén ambtenaren?
Ik denk dat de krant bedoelde te zeggen dat betreffende ambtenaren hun salaris tijdens de shutdown (oftewel hun furlough) zullen ontvangen zodra de shutdown opgeheven is?
Als de V.S. dan al niet hun schuldenplafond bereikt heeft....
- TotosDawn
- Amerikafan
- Partner van: Rick-zonder-account
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Wat duurt het allemaal lang zeg! Ik had al gehoopt dat het nu wel voorbij zou zijn, maar ik zie het nog niet gebeuren. We zitten nog in Sedona nu en gaan morgen naar Page.
Sedona is echt leuk!! Maar wat een drukte hier ook!!!
We zijn vandaag naar Jerome geweest, het schijnt een ghost town te zijn (geweest?) maar daar is niets van te zien. Wat een drukte ook daar!
We dachten dat het echt een ghost town zou zijn dus dat viel iets tegen, maar wat een omgeving daar!!!
Ik wil iedereen hier nog hartelijk bedanken voor alle tips! Wij gaan toch naar Utah en volgen alle tips op!!
Nu maar hopen dat er nog ergens plek is in Page om te overnachten, want via booking is er niks meer.... Dus dat wordt op de bonnefooi rijden en anders in de auto slapen vrees ik! Of kan iemand nog andere plekken aanbevelen in de buurt van Page? (mag ook een stukje Utah in thv Zion)
Sedona is echt leuk!! Maar wat een drukte hier ook!!!

We zijn vandaag naar Jerome geweest, het schijnt een ghost town te zijn (geweest?) maar daar is niets van te zien. Wat een drukte ook daar!
We dachten dat het echt een ghost town zou zijn dus dat viel iets tegen, maar wat een omgeving daar!!!
Ik wil iedereen hier nog hartelijk bedanken voor alle tips! Wij gaan toch naar Utah en volgen alle tips op!!

Er is inderdaad een noodplan in de maak om deze mensen door te kunnen betalen.Arno schreef:Ik denk dat de krant bedoelde te zeggen dat betreffende ambtenaren hun salaris tijdens de shutdown (oftewel hun furlough) zullen ontvangen zodra de shutdown opgeheven is?
Ironisch genoeg lijkt het erop dat de verhoging van het schuldenplafond geen problemen gaat opleveren. Kromme wereld...
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Helemaal off topic
, maar de shutdown heeft niets met het schuldenplafond te maken. We mogen allemaal (ook niet-Amerikanen) maar hopen dat men niet met dat laatste gaat spelen, want dat is het afbetalen van schulden, die dit land al heeft gemaakt. Dat "plafond"niet verhogen is nog nooit voorgekomen en alles wat ik lees is dat dat weleens desastreus voor de wereld economie kan zijn. Ik hoop dat dus even niet mee te maken...

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Uiteindelijk hebben die twee natuurlijk wel indirekt met elkaar te maken, want als je fatsoenlijk begroot (ergo: ongeveer evenveel denkt te gaan binnen halen als dat er uitgegeven wordt) dan zit je niet ieder jaar met een gigantisch begrotingstekort te kijken. Het verhogen van het schuldenplafond is iets wat niemand ook maar een strobreed in de weg wil leggen, maar intussen wordt wel de jaarlijkse begroting geblokkeerd. Alsof die begroting dan zo bepalend is (niet dus).
Maar goed, dat is dan weer het superkromme aan deze hele situatie: het is die Tea Party helemaal niet te doen om die begroting. Dat vinden ze allemaal al lang best. Ze kunnen het blijkbaar gewoon maken om met een minderheid een heel land in gijzeling te houden omdat ze een democratisch gekozen wet niet zo leuk vinden. In wat voor kritiekloze omgeving bewegen die mensen zich eigenlijk, dat ze serieus van mening zijn dat ze "de mening van het Amerikaanse volk" vertegenwoordigen? Het is gewoon te belachelijk voor woorden en het valt te hopen dat dit uitendelijk zóveel imagoschade oplevert dat het hele fenomeen Tea Party volgend jaar compleet wordt weggevaagd.
Ik ben niet eens Amerikaan, maar ik kan me hier echt enorm over opwinden
Ik heb nog wel een vraag (voor degene die hem wil): waar en wanneer wordt er eigenlijk publiekelijk gedebatteerd in the House en in the Senate? Ik heb de laatste tijd verschillende live uitzendingen gevolgd, maar dan is het steeds hetzelfde verhaal: kamerleden die allemaal netjes na elkaar hun visie geven op de situatie, zonder discussie en zonder debat. Wat is het nut daarvan? Gebeurt er nog iets met al die betogen? Ik vind het razendinteressant allemaal, maar ik begrijp maar weinig van de hele opzet moet ik zeggen.
Maar goed, dat is dan weer het superkromme aan deze hele situatie: het is die Tea Party helemaal niet te doen om die begroting. Dat vinden ze allemaal al lang best. Ze kunnen het blijkbaar gewoon maken om met een minderheid een heel land in gijzeling te houden omdat ze een democratisch gekozen wet niet zo leuk vinden. In wat voor kritiekloze omgeving bewegen die mensen zich eigenlijk, dat ze serieus van mening zijn dat ze "de mening van het Amerikaanse volk" vertegenwoordigen? Het is gewoon te belachelijk voor woorden en het valt te hopen dat dit uitendelijk zóveel imagoschade oplevert dat het hele fenomeen Tea Party volgend jaar compleet wordt weggevaagd.
Ik ben niet eens Amerikaan, maar ik kan me hier echt enorm over opwinden

Ik heb nog wel een vraag (voor degene die hem wil): waar en wanneer wordt er eigenlijk publiekelijk gedebatteerd in the House en in the Senate? Ik heb de laatste tijd verschillende live uitzendingen gevolgd, maar dan is het steeds hetzelfde verhaal: kamerleden die allemaal netjes na elkaar hun visie geven op de situatie, zonder discussie en zonder debat. Wat is het nut daarvan? Gebeurt er nog iets met al die betogen? Ik vind het razendinteressant allemaal, maar ik begrijp maar weinig van de hele opzet moet ik zeggen.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
Toch wel vreemd dat een Duitse bunker uit WO2. Her veroverd door de VS op 6 juni 1944 voor onze vrijheid.. nog steeds in handen is van de VS. Roept toch vraagtekens op.
- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Je zou Kanab kunnen proberen. Ook een leuk plaatsje maar het zal daar nu ook wel heel erg druk zijn. Verder kan je ook zoeken via tripadvisor.com ipv alleen booking.comTotosDawn schreef: Nu maar hopen dat er nog ergens plek is in Page om te overnachten, want via booking is er niks meer.... Dus dat wordt op de bonnefooi rijden en anders in de auto slapen vrees ik! Of kan iemand nog andere plekken aanbevelen in de buurt van Page? (mag ook een stukje Utah in thv Zion)
Tripadvisor zoekt meerdere sites en pakt daar dan meteen de goedkoopste uit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pointe_du_ ... n_MonumentMoniquemichiel schreef:Toch wel vreemd dat een Duitse bunker uit WO2. Her veroverd door de VS op 6 juni 1944 voor onze vrijheid.. nog steeds in handen is van de VS. Roept toch vraagtekens op.
"Het 12 hectare grote Pointe du Hoc werd in 1979, inclusief het monument, overgedragen aan de Amerikaanse regering."
Misschien is dit inmidels beantwoord, maar ik reageer er toch maar even op. Wij zijn vandaag teruggekomen uit de USA.nova1 schreef:nou blijkbaar is t ons niet gegund. Na het faillissement van Oad net de hele reis toch rond gekregen en nu gaan de nationale parken toch dicht. Wij zitten rond 8 oktober 2 dagen bij grand canyon ... Ik vraag me af wat voor impact dit heeft voor ons. Kunnen we nog wel het park in maar zijn er geen excursies e.d. of komen we er überhaupt niet in de buurt?
We hadden (op 1 oktober 2012 al!

De 64 door het park heen was wel open, maar je mocht niet naar de uitzichtspunten, de parkeerplaatsen waren afgezet met pionnen.
Grand Canyon Village mocht je helemaal niet in.
Op 2 oktober was de 64 ook nog open, maar vanaf 3 oktober is ook die gesloten, je kunt nu dus zelfs niet meer door het park heen rijden.
Laatst gewijzigd door annet2009 op 07 okt 2013, 01:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Hier ben ik het toch niet mee eens. Als je nu zou vertrekken en je kan annuleren, zou ik annuleren.Laura&Edwin schreef:GJ schreef: En natuurlijk bouw je je eerste reis rond die publiekstrekkers. Hebben wij ook gedaan. Maar je moet wel dealen met de realiteit. En dan kan wat relativeren en kansen zoeken wel helpen. Ook zonder die twee parken zal de ervaring enorm zijn.
State Parks kunnen best leuk zijn, maar zijn toch niet te vergelijken met de National Parks in het Zuidwesten. Daarnaast is het buiten de NP's nu heel druk overal, omdat mensen uitwijken naar dingen die niet NP zijn. Wij waren op 3 oktober in Monument Valley. De scenic drive daar was zo ongeveer file-rijden,
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Op 1 en 2 oktober kon dit, op 3 oktober niet meer. (Campground was sowieso vanaf 1 oktober al dicht)Samantaatje schreef:Wij zijn momenteel in Monument Valley maar hebben voor morgen en overmorgen plek op mather campground Gramd Canyon. Ik ga er vanuit dat we daar nu niet terecht kunnen, maar weet iemand of we wel de 64 langs de South Rim kunnen rijden zodat we toch nog een 'glimp' ervan kunnen oppikken? Iemand nu daar?
Ook ter plekke krijg je nu lage prijzen. Wij kwamen 1 oktober begin van de avond in Tusayan aan en kregen kamer met balcony in het Grand Hotel voor $99, normaal is die ruim $200. Maar op dit moment is het zinloos om nog naar Tusayan te rijden omdat je niet eens meer via de 64 kunt rijden.Peter27 schreef:Overigens zijn de resort hotels in Tusayan nu wel een stuk goedkoper. Voor iedereen die niet de hotels van te voren boekt maar op het laatste moment online: We zitten nu in Canyon plaza resort voor 99 dollar in plaats van 189 dollar.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
Bedankt voor de link. Maakt het wel duidelijk. Mooi gebaardimona schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pointe_du_ ... n_Monument
"Het 12 hectare grote Pointe du Hoc werd in 1979, inclusief het monument, overgedragen aan de Amerikaanse regering."

- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Hoe zit dat eigenlijk met overnachtingen die je ergens geboekt hebt en waar je niet meer kunt komen.
Je hebt boekingen die je niet kunt annuleren maar als je dan niet meer in een NP kunt komen waar je een overnachting geboekt hebt en al betaald is. Krijg je dan je geld terug ?
Ik vind het al erg genoeg dat mensen die een mooie vakantie in elkaar gezet hebben nu door zo iets idioots ook nog op de kosten zouden blijven zitten.
Je hebt boekingen die je niet kunt annuleren maar als je dan niet meer in een NP kunt komen waar je een overnachting geboekt hebt en al betaald is. Krijg je dan je geld terug ?
Ik vind het al erg genoeg dat mensen die een mooie vakantie in elkaar gezet hebben nu door zo iets idioots ook nog op de kosten zouden blijven zitten.

Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, je krijgt je geld terug.
Dit staat er op de site van Xanterra:
If this government shutdown impacts your stay at the national parks and you are unable to use our facilities or services that you have previously paid for, you will be refunded the unused portion of your trip. We will cancel the reservations and refund the applicable deposits for those reserved services/stays and notify you via email.
There will be no need to contact us unless you are seeking to reschedule. Xanterra is only responsible for the services we manage and have no responsibility for airfare or other trip related costs.
En dit op Yosemitepark.com:
If you have an upcoming reservation inside the park and are not able to change your reservation to alternative dates, your reservation will be automatically cancelled and you will receive a full refund. If you would like to change your reservation to an alternative date or discuss other plans to stay in Yosemite, please call us at 877-404-3741.
Marianne
Dit staat er op de site van Xanterra:
If this government shutdown impacts your stay at the national parks and you are unable to use our facilities or services that you have previously paid for, you will be refunded the unused portion of your trip. We will cancel the reservations and refund the applicable deposits for those reserved services/stays and notify you via email.
There will be no need to contact us unless you are seeking to reschedule. Xanterra is only responsible for the services we manage and have no responsibility for airfare or other trip related costs.
En dit op Yosemitepark.com:
If you have an upcoming reservation inside the park and are not able to change your reservation to alternative dates, your reservation will be automatically cancelled and you will receive a full refund. If you would like to change your reservation to an alternative date or discuss other plans to stay in Yosemite, please call us at 877-404-3741.
Marianne
Ja, op 2 oktober had ik de aanbetaling voor geboekte overnachting voor 1 oktober in Grand Canyon terug op mijn creditcard, dus het kost je alleen het koersverschil.tcoppers schreef:Hoe zit dat eigenlijk met overnachtingen die je ergens geboekt hebt en waar je niet meer kunt komen.
valley of fire is deze wel open of ook gesloten?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2875 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties