Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis majtie: langs de westkust: van Vancouver naar San Diego

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
majtie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Reis majtie: langs de westkust: van Vancouver naar San Diego

Bericht door majtie »

Hoi allemaal!

Ik wil volgend jaar met mijn vriend een reis maken van 5 weken van Vancouver naar San Diego en de mooiste nationale parken. Ik heb alleen wat hulp nodig met plannen want ik heb geen idee hoe lang je over de afstanden doet dus kan wel wat hulp gebruiken ;)

De dingen die we willen zien:

- Vancouver
- Seattle
- Portland
- San Francisco
- Monterey
- LA
- San Diego
- Las Vegas
- Death Valley
- Zion
- Bryce Canyon
- Bishop
- Yosemite

Is dit uberhaupt haalbaar in 5 weken en wat zou de meest logische route zijn? We hoeven niet per se te beginnen in Vancouver, we kunnen er ook eindigen. Zijn er must-sees die ik nu over het hoofd zie of andere tips? En enig idee wat voor budget je aan moet houden met z'n tweeën voor 5 weken inclusief vlucht, autohuur en verblijf? We hebben er nu 5000 euro voor opzij gezet, moet dat misschien toch meer zijn?

Alle tips zijn welkom!

Groetjes Maaike
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Cees A
Amerikakenner

Re: Reis majtie: langs de westkust: van Vancouver naar San Diego

Bericht door Cees A »

Sorry, maar ik ga je even met beide benen terug op de grond zetten.
Het wordt geen leuk verhaal. Helaas, het is niet anders.

Laten we beginnen met het belangrijkste, de financien.
Ik reken voor 2 vliegtickets 1600 € maar als je in het hoogseizoen gaat zou dat best nog meer kunnen zijn.
De (full-size) huurauto gaat je ongeveer 1000 € kosten.
Voor hotels reken ik 50 € per nacht, maar als je veel in nationale parken en in grote steden slaapt zal dat ook (veel) meer zijn.
5 weken X 7 dagen X 50 € = 1750 €
Ik zit met deze voorzichtige begroting nu al op een totaalbedrag van 4350 € Je hebt nu nog 650 € over voor benzine, eten, entreegelden en weet ik wat je allemaal nog wil doen.

Ik heb even snel uitgerekend dat je ongeveer 6000 mijl gaat rijden.
Een gewone full-size auto heeft een gemiddeld verbruik van 22 - 25 miles per gallon.
Je hebt bij dat verbruik ongeveer 270 gallons benzine nodig en gerekend met een prijs van 3,75 $ per gallon is dat 1012 $ en dat is, gerekend met de $ koers van vandaag 770 €

Oeps, je komt nu al 120 € te kort op je budget ................ En dan moet je nog eten en allemaal leuke dingen doen.
Je zou een tentje kunnen kopen en vooral in de dure nationale parken gaan kamperen, maar daarmee breng je alleen de (hotel)overnachtingsprijzen wat naar beneden en een staanplaats kost ook 15 - 35 € per nacht.
Kortom, die 5000 € is niet genoeg. Nog even doorsparen dus.

Over je route zal ik niet veel woorden vuil maken, want die plannen zijn nnog wat vaag.
Zet alles eens in een van dag tot dag schema. Gebruik Google maps om afstanden en rijtijden te berekenen. Reserveer voldoende tijd in de parken en steden die je wil bezoeken.
Bij een one-way zou het in 5 weken moeten lukken, maar dan moet je in Seattle beginnen, want in Vancouver auto ophalen en in San Diego inleveren kan bij veel verhuurders niet en bij de enkele waarbij het wel kan kost het je een enorme rib uit je lijf
Laatst gewijzigd door Cees A op 25 aug 2013, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Hi Majtie,

Leuke plannen hoor!
Hou er rekening mee dat je de huurauto niet kunt ophalen in Canada en dan kunt inleveren in de USA.
Dus mocht je Vancouver willen aandoen, dan zal je de auto in Seattle moeten op halen en vanuit daar Vancouver bezoeken. Wat op zich prima kan, maar kost even iets meer tijd.

Of 5 weken voldoende is vraag ik mij ook af. Schrijf de route inderdaad even iets meer uit, dan heb je beter overzicht.
Maar het ligt er ook helemaal aan hoelang je ergens wilt blijven. Op zich moet je met 5 weken een mooie trip kunnen maken!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Bedankt voor de reacties! Wat het geld betreft: we zijn van plan om een tentje te kopen en zoveel mogelijk te gaan kamperen. Alleen in de steden zijn we dan hotelkosten kwijt. Zou het dan al beter haalbaar zijn of moeten we sowieso nog even doorsparen?

Dat we niet met de auto van Canada naar de VS kunnen had ik al begrepen. Ik denk dat we daarom de trein of bus nemen van Vancouver naar Seattle (ik heb begrepen dat de Greyhound niet duur is) en dat we daar beginnen met de autohuur.

Ik had ooit al een planning gemaakt van drie weken van SF - LA - LV, die zal ik er eens bijzoeken en aanvullen met de nieuwe plannen erbij. Dan kunnen jullie kijken of het een beetje haalbaar is :)

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Dag 1: vertrek Amsterdam, aankomst Vancouver
Dag 2: Vancouver
Dag 3: Vancouver
Dag 4: Vancouver - Seattle
Dag 5: Seattle
Dag 6: Seattle
Dag 7: Seattle - Portland
Dag 8: Portland
Dag 9: Portland
Dag 10: Portland - San Francisco
Dag 11: San Francisco
Dag 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco - Monterey
Dag 14: Monterey - LA
Dag 15: LA
Dag 16: LA
Dag 17: LA - San Diego
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego - Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 21: Monument Valley- Bryce Canyon
Dag 22: Bryce Canyon - Zion
Dag 23: Zion
Dag 24: Zion - Las Vegas
Dag 25: Las Vegas
Dag 26: Las Vegas - Bishop
Dag 27: Bishop - Yosemite
Dag 28: Yosemite
Dag 29: Yosemite - San Francisco
Dag 30: San Francisco - Amsterdam

Dit is even een ideetje. Er zijn 2 dagen extra die we nog in kunnen plannen omdat het wel erg krap gepland is. Zo is van Portland naar San Francisco rijden misschien wat onrealistisch. Tips voor een mooie tussenstop? Vancouver kunnen we eventueel nog overslaan aangezien tickets wel weer wat duurder zijn. Op het eerste gezicht is vliegen op LA het goedkoopste maar we zouden toch erg graag naar Seattle en Portland gaan. Ik ben benieuwd naar jullie tips. Waar ga ik te snel? Wat mis ik? Alle tips zijn welkom :)

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

majtie schreef:we zijn van plan om een tentje te kopen en zoveel mogelijk te gaan kamperen. Alleen in de steden zijn we dan hotelkosten kwijt
Tot en met dag 18 zie ik alleen maar steden :blink: dus waar dat voordeel zit ? ......................................
majtie schreef:Zou het dan al beter haalbaar zijn of moeten we sowieso nog even doorsparen?
Je rekent te veel naar jezelf toe. In feite zit je in jouw schema maar 7 nachten in een nationaal park, de rest zijn allemaal overnachtingen in steden
Het voordeel van kamperen is dus minder groot dan je zelf denkt (of hoopt)

Tussen Seattle en San Francisco liggen verschillende mooie nationale parken. Die sla je allemaal over !! :shock:
Om er even wat te noemen:
Mt. Rainier.
Mt. St.Helens
Redwood nat.park
Humboldt state park met Avenue of the Giants
Crater lake
Lassen Volcanic
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Bedankt voor je reactie Cees! Nu je het zegt zijn we inderdaad wel veel in steden ja dus kamperen schiet dan niet echt op nee.

Wat de national parks tussen Seattle en SF betreft: ik heb me daar eerlijk gezegd nog helemaal niet in verdiept :oops: Ik heb de oude reisplanning erbij gepakt van de reis die we vorig jaar vanaf SF zouden maken en heb daar Vancouver, Seattle en Portland aan vast geplakt. Goeie tip om me daar dus eens goed in te verdiepen! Maar hoe zit het met de haalbaarheid van het schema, is dit wel te doen?

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens naar ons 2006-verslag voor onze route van Seattle naar SF. Het lijkt wel iets op jouw route, maar met minder steden en meer tijd voor de parken.
In jouw route is zeker de rit naar de GC erg veel - en de tijd bij de GC erg kort - en ik vind ook de tijd voor Yosemite erg kort. En de rit van Portland naar SF is veel te lang natuurlijk.
Misschien Vancouver overslaan?

Marianne
salm
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door salm »

Het idee achter de reis is erg leuk! Ben erg benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.
Je route is wel erg druk, tenzij je alleen de steden wilt bezoeken in een grote roadtrip. Persoonlijk zou ik een kortere route plannen met wat natuur tussendoor. Misschien is het een idee om de bezoeken aan Zion, Monument Valley en Grand Canyon te laten vallen, bijv:
SF -> Yosemite -> Death Valley -> Las Vegas -> LA
Als je heel graag alle hoogtepunten van het zuidwesten wilt zien heb je daar eigenlijk de volle 30 dagen voor nodig!
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Als ik de eerste 18 dagen van jouw huidige schema zie met 2 dagen Vancouver, 2 dgn Seattle, 2 dgn Portland, 2 dgn San Francisco, 2 dgn Los Angeles en daartussenin soms (te) forse reisdagen is er alleen ruimte voor het toevoegen van nationale parken als je ergens iets gaat inleveren en schrappen.
Ik wacht dus even met m'n oordeel tot er een min of meer definitief schema is.

De bottom line is: je hebt 5 weken en in die 5 weken kun je heel veel mooie dingen doen en zien. Bedenk echter dat Amerika heel groot is en dat ook die 5 weken niet oneindig zijn.
Ga eerst eens uitzoeken wat je nu eigenlijk wil zien. Je schrijft zelf dat je daar nog niet naar gekeken hebt. Ga lezen over de parken en wat er te doen en te zien is.
Gebruik, naast Google maps voor het berekenen van afstanden en rijtijden, bv deze links met veel info over parken en andere bezienswaardigheden:
Voor de grote nationale parken: http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html
Voor de kleinere parken en andere bezienswaardigheden: http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html
Rijg de plaatsen en/of parken die je wil zien in een logische route aan elkaar.
Reserveer voldoende tijd om in de plaatsen en parken die je gaat bezoeken ook iets te kunnen zien en ondernemen.
Zet er geen plaatsen of parken bij die te ver uit de richting liggen. Het er naar toe rijden gaat je te veel tijd kosten en in die tijd kun je leukere dingen doen.

Vooral omdat je budget wat krap is, is een goede voorbereiding belangrijk. (PS: ik zou zeker nog even stevig doorsparen want mijn berekening toont aan dat je nu tekort gaat komen)
Je gaat een hoop geld uitgeven aan die vakantie en dan moet je weten wat je kunt verwachten zodat je de tijd die je daar bent optimaal kunt benutten.
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Bedankt voor alle reacties en tips! Ik ben nu samen met mijn vriend aan het kijken wat we precies willen en wat haalbaar is. We gaan in ieder geval maandelijks meer geld wegzetten zodat we een groter budget hebben. Binnenkort zal ik een nieuwe planning posten, ik ben benieuwd naar jullie reacties :)

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Tijd voor een nieuwe update! Ik heb me nu wat meer verdiept in het noorden en de planning is nu als volgt:

Dag 1: vertrek Amsterdam, aankomst Seattle
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle - Vancouver
Dag 4: Vancouver
Dag 5: Vancouver - Victoria
Dag 6: Victoria - Olympic
Dag 7: Olympic
Dag 8: Olympic - Mt Rainier
Dag 9: Mt Rainier - Portland
Dag 10: Portland
Dag 11: Portland - San Francisco
Dag 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco - Monterey
Dag 14: Monterey - LA
Dag 15: LA
Dag 16: LA
Dag 17: LA - San Diego
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego - Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 21: Monument Valley- Bryce Canyon
Dag 22: Bryce Canyon - Zion
Dag 23: Zion
Dag 24: Zion - Las Vegas
Dag 25: Las Vegas
Dag 26: Las Vegas - Bishop
Dag 27: Bishop - Yosemite
Dag 28: Yosemite
Dag 29: Yosemite - San Francisco
Dag 30: San Francisco - Amsterdam

Ik weet dat het krap is en misschien moeten we ook wat schrappen. Zou graag ook nog Crater toevoegen tussen Portland en San Francisco, maar dan zouden we in het zuiden misschien wat moeten skippen. LA en Vegas trekken mij het minst dus daar zouden we nog wat kunnen inkorten. Iemand tips?
Laatst gewijzigd door majtie op 06 okt 2013, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er zitten nog steeds erg lange rijdagen in, zoals Portland - SF; dat is toch niet te doen in 1 dag? Heb je de route met een routeplanner bekeken? Googlempas geeft hier 9 uur en 37 minuten aan en dat is zonder stops.
Ook San Diego – Grand Canyon is een erg lange rijdag, en dan neem je vervolgens nauwelijks tijd voor de GC zelf.
Waarom wil je zo graag naar Seattle en Portland? Het ligt erg uit de route. Zonder die steden zou je een prachtige route in het zuidwesten kunnen maken. Of zelfs Yellowstone toevoegen.
Ik vind ook dat je erg veel steden hebt en weinig tijd voor de parken. Besparen op accommodatie door met een tent te gaan kamperen gaat dan niet echt lukken.
Als LA je niet echt trekt, waarom dan 3 nachten daar? Dat zou je kunnen laten vallen. Kijk eens naar de mogelijkheid om vanuit San Francisco naar Yosemite te gaan, en in Las Vegas of Phoenix te eindigen.
In welke tijd van het jaar willen jullie eigenlijk gaan?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zoals Marianne al aangeeft zitten er nog steeds rare stukken in je route.
Tussen Portland - San Francisco liggen ook nog mooie parken. Monterey - LA via highway 1 geeft je weinig tijd om onderweg ook eens uit te stappen als je dat in 1 dag doet. 2 volle dagen LA als die stad je niet trekt? De rit naar de Grand Canyon vanaf San Diego is ook een joekel van een rit, maar ipv dat je dan de dag erna veel tijd voor de GC neemt moet je ook al door naar Monument Valley?

Is san diego wel een must? Anders zou je bv van Monterey naar Cambria kunnen rijden, dan de dag erna omhoog naar Yosemite dwars door California en dan via de Tioga pass en death valley naar San Francisco.
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat we Crater nog inplannen tussen Portland en SF, lijkt me namelijk erg gaaf! Het noorden trekt ons ook, vandaar dat we Seattle en Portland er graag in willen en een stukje Canada. We zijn geen wandelaars en verwacht daarom niet zo heel veel tijd voor de national parks nodig te hebben, of is dat te makkelijk gedacht? Immers, wat moet je een paar dagen doen in een national park als je niet de beste conditie hebt? Ik hou sowieso erg van steden, zoals in de lijst valt te zien. LA heb ik nu 3 dagen staan omdat het me wel leuk lijkt om naar een filmstudio te gaan. Daar ben je al gauw een dag aan kwijt. Wil verder ook nog wel wat van LA zien. San Diego wil ik liever niet skippen omdat dat me een hele leuke stad lijkt.

Lang in de auto zitten heb ik overigens geen problemen mee, ik ben heel Europa doorgereisd met de auto en dan zit je ook vaak de hele dag in de auto, nooit moeite mee gehad als de omgeving mooi is.

We zijn helaas aan de zomervakantie gebonden vanwege het werk van mijn vriend dus het wordt juli/augustus.

Trouwens LA helemaal skippen en dan via Yosemite naar beneden trekken is best een goeie optie, dan heb je niet die rare lus. Ik ga de mogelijkheden bekijken!

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

In je berichtje van 25 aug schrijf je: Ik had ooit al een planning gemaakt van drie weken van SF - LA - LV, die zal ik er eens bijzoeken en aanvullen met de nieuwe plannen erbij.
Het basisprobleem is nu dat je die oude 3 weekse route te veel wil handhaven en dat heeft tot gevolg dat je voor het gedeelte Seattle - San Francisco te weinig tijd over hebt.
Alle kleine details die je tot op heden wijzigt veranderen niks aan dat basisprobleem. Om dat op te lossen zul je meer ingrijpende keuzes moeten gaan maken

Andere knelpunten:
Ik neem aan dat je van Victoria met de ferry wil oversteken naar Port Angeles. Klopt dat ?
Zo ja, realiseer je dan dat die ferry niet echt groot is. Er kunnen maar iets van 100 auto's op.
Die boot vaart bovendien maar een paar keer per dag. Op tijd reserveren dus, anders zit je straks langer vast in Victoria dan je bedoeling is

De afstand Portland - San Francisco is meer dan 1000 km. Over de interstate ............. waar je dus niks ziet van de mooie omgeving
Niet alleen is 1000 km op een dag rijden best veel, je rijdt ook zomaar een aantal mooie parken voorbij.
Redwood nat.park, Humboldt state park met de Avenue of the Giants, Crater Lake en Lassen Volcanic.

je schrijft nu in je laatste bericht dat je Crater Lake ook nog "even" wil invoegen.
Bedenk dat ook dit weer zo'n detail is dat het basisprobleem niet oplost.
Tot slot, ik heb het idee dat je je niet echt hebt verdiept in wat er te zien en te ondernemen is in de parken en bezienswaardigheden.
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Het klopt Cees dat ik nog steeds erg uitga van mijn eerste plan omdat ik het moeilijk vind om dingen te schrappen, het liefst zou ik alles zien :oops: Maar heb me er wel degelijk in verdiept hoor! Vandaar ook dat ik juist eerder teveel in mijn planning heb gestopt :lol: En ik neem je tips ten harte hoor, zo hebben we naar aanleiding van je eerdere berekening al het budget opgehoogd :thumbup:

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

:shock: Dit is nog erger dan zo'n Japanse race tegen de klok....
1 (volle) dag Seatlle, Vancouver en Olympic en dan op en neer naar Victoria met zo'n dure veerboot om de stad een paar uurtjes te kunnen bekijken? Daarna ben ik opgehouden te lezen, want hier kan ik echt geen goede adviezen meer geven. Als je deze reis gaat maken ga je enerzijds heel veel verschillende dingen zien -been there, done that- maar je gaat nog veel meer missen. En hoewel ik me heel goed kan voorstellen dat je zoveel mogelijk wil zien op een reis, geloof ik dat je je hier echt te kort gaat doen. Je gaat jezelf overvoeren met indrukken en de tweede helft van de reis ga je dat bekopen met de verzadigingsfactor waardoor je minder kunt genieten van al het moois.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik heb hieronder mijn idee van een haalbare route geplaatst.
Niet schrikken, in deze route zijn diverse dingen geschrapt (Canada, Zion, Bryce, San Diego)
Je hebt ook nu niet overdreven veel tijd voor de nationale parken, maar dat is bewust gedaan omdat je aangeeft geen wandelaars te zijn.

1: AMS – Seattle
2: Seattle
3: Seattle
4: Naar Port Angeles en bezoek Hurricane Ridge deel van Olympic nat. park
5: Rij over de 101 om Olympic heen en bezoek o.a. Hoh Rainforest en bij Lake Quinault.
6: Van Olympic naar Mt.Rainier.
7: Mt.Rainier – Portland
8: Portland
9: Portland – Crater Lake
10: Crater Lake – Crescent City
11: Crescent City – Redwoods nat.park – Eureka – Humboldt state park.
12: Naar Lassen Volcanic.
13: Naar Reno
14: Van Reno via Lake Tahoe naar Yosemite
15: Yosemite
16: Via de Tioga Pass – Mono Lake – Bishop naar Lone Pine
17: Via Death Valley naar Las Vegas
18: Las Vegas.
19: Las Vegas – Grand Canyon
20: Grand Canyon via Kingman en Oatman (stukje Route 66) naar Lake Havasu City
21: Lake Havasu – LA (eventueel via Joshua Tree)
22: LA
23: LA
24: Van LA naar Pismo Beach of Morro Bay
25: Van Pismo Beach naar Monterey
26: Van Monterey naar San Francisco
27: San Francisco
28: San Francisco
29: Vlucht SFO – AMS
30: Aankomst Amsterdam

Dit is slechts een voorbeeld wat er mogelijk en haalbaar is.
Als het bijvoorbeeld voor jullie belangrijker is dat het routeplan van vorig jaar intact blijft, vlieg dan niet naar Seattle maar naar San Francisco en schrap alle noordelijk gelegen parken en plaatsen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Voor de noordelijke parken is inderdaad (te?) weinig tijd. Bij Olympic N.P. zou ik zeker één van de stranden in de route opnemen, Mount Rainier N.P. komt er m.i. heel bekaaid af en op weg naar Portland zou ik Mt St Helens met een bezoek vereren.
Volgens mij moet er in het schema van Cees A tijd te winnen zijn door van Lassen Volcanic N.P. naar San Francisco te rijden, via Highway One naar Los Angeles en dan naar Yosemite. Dat laatste is ruim 500 km, als je in het park overnacht. Je zou dan in 13 dagen - 2x S.F., 2x Highway One, 2x L.A., 2x Yo, 1x Lone Pine, 2x L.V. en 1x G.C., in Phoenix kunnen zijn voor de terugvlucht. Je mist dan alleen Reno en Joshua Tree N.P., je kunt een stukje Route 66 doen tussen Las Vegas en Grand Canyon, maar je hebt vooral wat extra ruimte in de route.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer