En 'vroeger', gingen we altijd op zondag na de kerk met de hele familie naar m'n opa en oma, en dan dronken we eerst koffie, en daarna gingen we aan de borrel, mét hapjes (kaas, worst, etc) en nootjes, chips enzo, haha.
Ik denk dat Amerikanen veel meer buiten het huis eten dan Nederlanders en dat niet alle Amerikanen net als wij alleen maar hamburgers etc, eten.Magnolia87 schreef:Ben benieuwd naar jouw mening over dat stukje Fuzzy
Ik vind het ook knap van zo'n meisje om zo'n goed verslag te maken en ik was gewoon aan het googlen niks aan de hand..LOL en ik wilde even laten zien wat jongen kinderen van zo'n verslag maken/ en van vinden.Sandy schreef:LOL Fuzzie zit jij op het net verslagen van kleine meisjes te lezen?
PS Ik vind het wel knap voor iemand uit groep 6, die pakweg 9 jaar is. Mijn dochter wordt 9 in mei, zij kan zo'n verslag nog niet maken : ))
Mijn kinderen zijn heel vreemd, want die vinden hamburgers en hot dogs maar zo af en toe lekker. En om de rest van de geboden dingen (m.u.v. de jongste, die kip nuggets lekker vindt) geven ze ook niets, dus veel gezeur om fast food krijgen we niet hier. Er zijn inderdaad veel reclames op tv, maar ik merk niet echt, dat ze hierdoor gaan zeuren om die dingen, maar ik heb vast voorbeeldige kinderenFuzzy schreef:
En de ouders die willen ook het goede voorbeeld geven aan hun kinderen, maar ja soms zeuren kinderen om een hamburger en dan kan je natuurlijk geen NEE zeggen. Want elk kind wordt wel overspoeld door junkfood reclames op tv, zien veel fastfoodketens en zien hun vriendjes vaak fastfood eten.
Fuzzy
Tja, dan praten we over het onderwerp opvoeden..Petra/VS schreef:Mijn kinderen zijn heel vreemd, want die vinden hamburgers en hot dogs maar zo af en toe lekker. En om de rest van de geboden dingen (m.u.v. de jongste, die kip nuggets lekker vindt) geven ze ook niets, dus veel gezeur om fast food krijgen we niet hier. Er zijn inderdaad veel reclames op tv, maar ik merk niet echt, dat ze hierdoor gaan zeuren om die dingen, maar ik heb vast voorbeeldige kinderenFuzzy schreef:
En de ouders die willen ook het goede voorbeeld geven aan hun kinderen, maar ja soms zeuren kinderen om een hamburger en dan kan je natuurlijk geen NEE zeggen. Want elk kind wordt wel overspoeld door junkfood reclames op tv, zien veel fastfoodketens en zien hun vriendjes vaak fastfood eten.
Fuzzy.
Bovendien kan ik heel goed nee zeggen en gelukkig zien de onze hun vriendjes nauwelijks fast food eten, want de mensen, die wij kennen, denken er net zo over als wij: leuk voor zo af en toe.
Haha, misschien wordt het dan tijd om naar de US te verhuizen? Mijn oudste (nu 9 en in Nederland zou hij inderdaad nu in groep 6 zitten) moet hier al hele powerpointpresentaties en boekverslagen maken. Zelfs ik kijk mijn ogen uit als ik zie wat hij moet doen en wat hij doet. En dan ook nog allemaal in het EngelsSandy schreef:LOL Fuzzie zit jij op het net verslagen van kleine meisjes te lezen?
PS Ik vind het wel knap voor iemand uit groep 6, die pakweg 9 jaar is. Mijn dochter wordt 9 in mei, zij kan zo'n verslag nog niet maken : ))
Ben het hier helemaal mee eens. Onze kinderen leven in een heel diverse wereld en vingers wijzen naar andere culturen op een negatieve manier is hier een complete no-no.houstonwehaveaproblem schreef:Haha, wel leuk weer zo'n verslag. En als we het dan over opvoeden hebben...ik zou mijn kind toch niet zoiets op laten schrijven hoor. Ik denk dat ik te kritisch zou zijn en mijn kind (nu ook 9 jaar) toch wel zou laten doorzoeken op een onderwerp en juist niet alleen die vooroordelen laten benoemen, maar misschien eerder de andere kant. Bijvoorbeeld: "er wordt wel gezegd dat amerikanen veel fastfood eten, maar klopt dat ook?". Maar ja, ook dat is een kwestie van opvoeding en je kind dingen leren en op verschillende manieren naar dingen laten kijken. Ik ben nou eenmaal zo'n moeder die meteen met haar kinderen het internet op schiet of de bieb in duikt als ze met vragen komen over bepaalde onderwerpen en die probeert geen vooroordelen te kweken en altijd de keerzijde te belichten, ook al is dat niet altijd mijn eigen visie.
Joh, ik zie daar eigenlijk alleen maar de humor van in. Laat een gemiddelde Amerikaans kind eens wat schrijven over Nederland en de vinger-in-de-dijk van "Hansje Brinker" de molens en het de hele dag Goudse kaas eten op woodenshoes zijn niet van de lucht.Any schreef:Het is allemaal maar raden. Ik vindt het wel grappig, alleen jammer dat er echt mensen zijn die zo over de Amerikanen denken.
Doet me trouwens denken aan een verslag dat ik op de lagere school gemaakt heb over Engeland. Ik had een plaatje gevonden met de koningin zittend op een olifant. Dat plakte ik er bij met het onderschrift "op een olifant zoals dat hoort in Engeland." Het beeld dat een kind heeft van dingen...