Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat eten amerikanen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

één keer in het jaar, heb ik samen met 2 of 3 andere vriendinnen een filmnacht, we gaan dan (goh, surprising!!) de hele nacht films kijken, en uiteraard ook flink schransen: mini frikandellen, bitterballen, popcorn, chips, chocola, soesjes, spekjes en nog veel meer! Hoe bedoel je slecht! :D

En 'vroeger', gingen we altijd op zondag na de kerk met de hele familie naar m'n opa en oma, en dan dronken we eerst koffie, en daarna gingen we aan de borrel, mét hapjes (kaas, worst, etc) en nootjes, chips enzo, haha.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Dit stond in een verslag over amerika, een meisje uit groep 6:

2. Junkfood
Als het even kan nemen Amerikanen een dikke hamburger.
Een stevige hap, een Big Mac dus, een Whopper of een Big Classic.

Cola hoort er natuurlijk bij (En natuurlijk alles large). Verder eten Amerikanen graag Hot-Dogs, ook een bekend tussendoortje. In Amerika eet je dat met relish, zure kruiden, en drink je er papaja sap bij. Sinas mag ook. Amerikanen eten graag buitenhuis. Ze zien er zelfs niet tegenop om buiten de deur te ontbijten. Dat ontbijt is stevig, want het gaat niet om een kopje espresso of een glas melk met een croissant. Meestal bestaat het uit pannenkoekjes metmaple syrup (esdoorn siroop). Je kunt ook een ouderwets plattelands ontbijt bestellen, dat in ieder geval een Engelse achtergrond heeft. Dan weet je wel hoe laat het is. Er komen dan gebakken eieren met spek, worstjes en geraspte aardappelen op tafel te staan. De lunch is vaak ook vrij zwaar: hamburgers of pizza's bijvoorbeeld.

Maar waarom is het nou zo ongezond? Dat komt omdat er te veel vet en geen melk produkten in zitten. Dan denk je weer aan milkshakes. Die horen niet bij junkfood.

In New York, Central park, staan veel hot-dogs kraampjes ook in het park wat eigenlijk verboden is. Maar het mag wel op het midden plein. Voor de ingangen van Central park staan koetsen met paarden ervoor en mannen met hoge hoeden.
En wist je dat het vrijheidsbeeld op een eilandje in een haven licht?

De dikke mensen in Amerika passen soms niet door deuren, soms moeten ze uit hun huis getakeld worden omdat ze niet naar buiten konden, op hun bet lagen televisie keken en eten, eten, eten. Die mensen wonen dan gewoon op de bovenverdieping van hun eigen huis. Ze nemen mensen in dienst voor de boodschappen en mensen die hun eten komen brengen.

Junkfood betekend snel, vet, eten. De mensen die dik zijn kopen het vaak omdat het makkelijk is en lekker. Maar andere mensen kopen het natuurlijk ook als ze bijvoorbeeld laat van hun werk zijn gekomen en nog even wat willen eten , maar die doen het niet al te vaak, daardoor worden ze niet te dik of overgiwichtig.

Dit is allemaal Junkfood:
Hamburgers
Hot-dogs
Frites
Pizza
...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fuzzy
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Magnolia87
Amerikakenner

Ben benieuwd naar jouw mening over dat stukje Fuzzy :wink:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

LOL Fuzzie zit jij op het net verslagen van kleine meisjes te lezen? ;)

PS Ik vind het wel knap voor iemand uit groep 6, die pakweg 9 jaar is. Mijn dochter wordt 9 in mei, zij kan zo'n verslag nog niet maken : ))
Sandy
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Magnolia87 schreef:Ben benieuwd naar jouw mening over dat stukje Fuzzy :wink:
Ik denk dat Amerikanen veel meer buiten het huis eten dan Nederlanders en dat niet alle Amerikanen net als wij alleen maar hamburgers etc, eten.
Maar goed, 'fastfood' is het meest geliefde voedsel van de Amerikaan toch?, daar kan je niet om heen.
Ik denk toch ook dat in USA genoeg gezond voedsel te verkijgen is zoals: verse groenten, lekker fruit, kruiden, goed vlees en allerlei soorten vis.

En de ouders die willen ook het goede voorbeeld geven aan hun kinderen, maar ja soms zeuren kinderen om een hamburger en dan kan je natuurlijk geen NEE zeggen. Want elk kind wordt wel overspoeld door junkfood reclames op tv, zien veel fastfoodketens en zien hun vriendjes vaak fastfood eten.

Fuzzy

Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Sandy schreef:LOL Fuzzie zit jij op het net verslagen van kleine meisjes te lezen? ;)

PS Ik vind het wel knap voor iemand uit groep 6, die pakweg 9 jaar is. Mijn dochter wordt 9 in mei, zij kan zo'n verslag nog niet maken : ))
Ik vind het ook knap van zo'n meisje om zo'n goed verslag te maken en ik was gewoon aan het googlen niks aan de hand..LOL en ik wilde even laten zien wat jongen kinderen van zo'n verslag maken/ en van vinden.

Fuzzy

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Fuzzy schreef:
En de ouders die willen ook het goede voorbeeld geven aan hun kinderen, maar ja soms zeuren kinderen om een hamburger en dan kan je natuurlijk geen NEE zeggen. Want elk kind wordt wel overspoeld door junkfood reclames op tv, zien veel fastfoodketens en zien hun vriendjes vaak fastfood eten.

Fuzzy
Mijn kinderen zijn heel vreemd, want die vinden hamburgers en hot dogs maar zo af en toe lekker. En om de rest van de geboden dingen (m.u.v. de jongste, die kip nuggets lekker vindt) geven ze ook niets, dus veel gezeur om fast food krijgen we niet hier. Er zijn inderdaad veel reclames op tv, maar ik merk niet echt, dat ze hierdoor gaan zeuren om die dingen, maar ik heb vast voorbeeldige kinderen :lol: .
Bovendien kan ik heel goed nee zeggen en gelukkig zien de onze hun vriendjes nauwelijks fast food eten, want de mensen, die wij kennen, denken er net zo over als wij: leuk voor zo af en toe.

Wat ik nog wel wilde aanhalen is het stukje in het verslag over ontbijt buitenshuis. De indruk, als je hier op bezoek bent, wordt gewekt, dat iedereen regelmatig zware ontbijten buitenshuis eet.
Die mensen zullen heus bestaan, maar over het algemeen is ontbijt buitenshuis eten een weekenduitje (meestal brunch op zondag na de kerk) en bestaat het ontbijt door de week uit cereal, een muffin of een bagel.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 25 okt 2006, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Petra/VS schreef:
Fuzzy schreef:

Fuzzy
Mijn kinderen zijn heel vreemd, want die vinden hamburgers en hot dogs maar zo af en toe lekker. En om de rest van de geboden dingen (m.u.v. de jongste, die kip nuggets lekker vindt) geven ze ook niets, dus veel gezeur om fast food krijgen we niet hier. Er zijn inderdaad veel reclames op tv, maar ik merk niet echt, dat ze hierdoor gaan zeuren om die dingen, maar ik heb vast voorbeeldige kinderen :lol: .
Bovendien kan ik heel goed nee zeggen en gelukkig zien de onze hun vriendjes nauwelijks fast food eten, want de mensen, die wij kennen, denken er net zo over als wij: leuk voor zo af en toe.
Tja, dan praten we over het onderwerp opvoeden..

Fuzzy

houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Haha, wel leuk weer zo'n verslag. En als we het dan over opvoeden hebben...ik zou mijn kind toch niet zoiets op laten schrijven hoor. Ik denk dat ik te kritisch zou zijn en mijn kind (nu ook 9 jaar) toch wel zou laten doorzoeken op een onderwerp en juist niet alleen die vooroordelen laten benoemen, maar misschien eerder de andere kant. Bijvoorbeeld: "er wordt wel gezegd dat amerikanen veel fastfood eten, maar klopt dat ook?". Maar ja, ook dat is een kwestie van opvoeding en je kind dingen leren en op verschillende manieren naar dingen laten kijken. Ik ben nou eenmaal zo'n moeder die meteen met haar kinderen het internet op schiet of de bieb in duikt als ze met vragen komen over bepaalde onderwerpen en die probeert geen vooroordelen te kweken en altijd de keerzijde te belichten, ook al is dat niet altijd mijn eigen visie.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Sandy schreef:LOL Fuzzie zit jij op het net verslagen van kleine meisjes te lezen? ;)

Haha, misschien wordt het dan tijd om naar de US te verhuizen? Mijn oudste (nu 9 en in Nederland zou hij inderdaad nu in groep 6 zitten) moet hier al hele powerpointpresentaties en boekverslagen maken. Zelfs ik kijk mijn ogen uit als ik zie wat hij moet doen en wat hij doet. En dan ook nog allemaal in het Engels ;-).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

houstonwehaveaproblem schreef:Haha, wel leuk weer zo'n verslag. En als we het dan over opvoeden hebben...ik zou mijn kind toch niet zoiets op laten schrijven hoor. Ik denk dat ik te kritisch zou zijn en mijn kind (nu ook 9 jaar) toch wel zou laten doorzoeken op een onderwerp en juist niet alleen die vooroordelen laten benoemen, maar misschien eerder de andere kant. Bijvoorbeeld: "er wordt wel gezegd dat amerikanen veel fastfood eten, maar klopt dat ook?". Maar ja, ook dat is een kwestie van opvoeding en je kind dingen leren en op verschillende manieren naar dingen laten kijken. Ik ben nou eenmaal zo'n moeder die meteen met haar kinderen het internet op schiet of de bieb in duikt als ze met vragen komen over bepaalde onderwerpen en die probeert geen vooroordelen te kweken en altijd de keerzijde te belichten, ook al is dat niet altijd mijn eigen visie.
Ben het hier helemaal mee eens. Onze kinderen leven in een heel diverse wereld en vingers wijzen naar andere culturen op een negatieve manier is hier een complete no-no.

Het gevaar met zulke vooroordelen is ook, dat bijvoorbeeld dikke mensen door de kinderen met minachting worden bekeken, want "dan moeten ze maar niet alleen hamburgers en hot dogs eten", terwijl overgewicht, ook bij kinderen, ook andere oorzaken kan hebben.

En tegenover iedere persoon, die zo dik is, dat hij uit zijn apartement moet worden getakeld (wat (gelukkig) een rariteit is) staat een persoon met anorexia, die zoveel onder gewicht heeft, dat hij of zij in een ziekenhuis aan infuzen kunstmatig gevoed moet worden.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Fuzzy schreef:Dit stond in een verslag over amerika, een meisje uit groep 6:
Als ik dat verslag zo lees, dan is dat niet geschreven door een 9 jarige.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Color01 schreef:
Fuzzy schreef:Dit stond in een verslag over amerika, een meisje uit groep 6:
Als ik dat verslag zo lees, dan is dat niet geschreven door een 9 jarige.
Hou oud schat jij deze persoon dan??

Fuzzy

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De leeftijd van de ouder van het kind ;).
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het is allemaal maar raden. Ik vindt het wel grappig, alleen jammer dat er echt mensen zijn die zo over de Amerikanen denken.
Doet me trouwens denken aan een verslag dat ik op de lagere school gemaakt heb over Engeland. Ik had een plaatje gevonden met de koningin zittend op een olifant. Dat plakte ik er bij met het onderschrift "op een olifant zoals dat hoort in Engeland." Het beeld dat een kind heeft van dingen...
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Dat meisje heeft haar werkstuk zelf geschreven....?? NO WAY!!!
Ik heb wel eens een jaartje lesgegeven in groep 6, maar daar krijgen ze dit soort zinnen echt niet uit de pen hoor. Laat staan zonder spelfouten.
Any schreef:Het is allemaal maar raden. Ik vindt het wel grappig, alleen jammer dat er echt mensen zijn die zo over de Amerikanen denken.
Doet me trouwens denken aan een verslag dat ik op de lagere school gemaakt heb over Engeland. Ik had een plaatje gevonden met de koningin zittend op een olifant. Dat plakte ik er bij met het onderschrift "op een olifant zoals dat hoort in Engeland." Het beeld dat een kind heeft van dingen...
Joh, ik zie daar eigenlijk alleen maar de humor van in. Laat een gemiddelde Amerikaans kind eens wat schrijven over Nederland en de vinger-in-de-dijk van "Hansje Brinker" de molens en het de hele dag Goudse kaas eten op woodenshoes zijn niet van de lucht. :lol:
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

BTW Arabieren rijden de hele dag rond op kamelen. 8)
Magnolia87
Amerikakenner

Haha ach, Nancy dacht ook dat wij hier nog steeds allemaal massaal op klompen liepen :lol:

Zij en haar moeder zijn allebei onderwijzeressen geweest op de basisschool, en elke periode hadden ze een land centraal zijn, en Nederland kwam dan natuurlijk ook voorbij, en dan gingen ze molens en klompen maken van papier enzo. Maar dan denken die kinderen toch ook dat wij de hele dag op klompen lopen, als er steeds maar vertelt wordt over die klompen?
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik kreeg eerder deze week een vraag of we veel overstromingen hadden hier. Die jongen had op Discovery iets gezien over de Deltawerken.

Mijn ervaring met Amerikanen is dat ze ontzettend veel willen weten, ze zijn niet dom, maar het schoolsysteem leert ze veel dingen niet... En daarom weten ze veel dingen niet.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Magnolia87
Amerikakenner

Haha, ik heb nog iets leuks (eigenlijk iets heel doms): Toen ik dus in Amerika was bij Nancy (ja sorry, alweer over Nancy), moest ik niezen, en toen zei ze: Oh dus jullie niezen ook in Nederland?

Eeh...Nancy..DUUUH! :lol: Haha ze zag ook wel in dat dat de allerdomste vraag ooit gesteld was, haha.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer