Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Paula58: Rondje van Houston naar Houston.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
paula58
Amerika-expert

Reis Paula58: Rondje van Houston naar Houston.

Bericht door paula58 »

Na 4 jaar gaan we weer eens richting Amerika :D
We vliegen rechtstreeks op Houston omdat we nu eenmaal niet graag overstappen.
De heenreis is 31 mei en terug vliegen we 28 juni.
In eerste instantie was het de bedoeling om niet zoveel in Texas te doen behalve dan Dallas, San Antonio en Big Bend maar onderhand hebben we begrepen dat er nog veel meer leuke dingen te zien zijn alleen weten we daar weinig van en helaas is hier ook niet zo veel over te lezen.
Dit was in eerste instantie de globale route:

Afbeelding

Arizona, Colorado en New Mexico zijn toegevoegd om dat nog eens op herhaling te doen, er zijn wat plaatsen die we graag nog een keer bezoeken maar ik denk dat het een iets te lange route wordt.
We kunnen het stukje Colorado of Phoenix eruit laten om de route wat korter te maken en wat meer te gaan doen in Texas.

Wie heeft er leuke tips voor Texas? We houden wel van een kleine wandelingen maar geen hikes van 10 km.
Misschien wat leuke dorpjes/parken om te bezoeken?
Omdat we ook altijd wat dierentuinen/parken bezoeken op onze reizen ben ik al op zoek geweest naar de beste zoo's in Texas maar dat zijn er nogal wat en ben benieuwd wie hier wel eens geweest zijn.

De dag van aankomst (14.00 uur 's middags) willen we vast een stukje naar het noorden rijden want de dagen erna zitten we in Dallas, wat is een leuke plaats om te verblijven, ongeveer een uurtje rijden vanaf Houston?

We vinden het leuk om in cabins te verblijven maar is dat verstandig in juni, i.v.m de slangen, spinnen, schorpioenen en andere insekten want die komen nu eenmaal overal doorheen?

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt.....
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Paula58 Rondje van Houston naar Houston.

Bericht door Tipsy_1 »

je Texas stuk + deel new mexico lijkt heel erg op mijn eigen plannen voor volgend jaar, hier is mijn topic
hier kan je misschien nog wat tips uithalen
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=48185
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Dank je wel, daar staat heel wat info tussen :thumbup:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Abilene heeft een vrij kleine dierentuin, maar wij wij vonden hem wel erg leuk. En mocht je langs Rosswel NM komen, ze hebben daar een kleine, gratis dierentuin in een park, ook best leuk.
Terug in Texas!
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

De Hill Country is een mooi gebied om te bezoeken. Rondom San Antonio. Leuke kleine plaatsen en prachtige omgeving, bijvoorbeeld Luckenbach, Medina, Bandera, New Braunfels en Gruene. Misschien heb je iets aan ons verslag van 2005. En San Antonio zelf natuurlijk, maar die had je zo te zien al opgenomen in je route.
De Big Bend is prachtig (2006), trek genoeg tijd uit om er heen te rijden, Texas is gewoon heel erg groot.
Wat wij een erg leuke overnachting vonden was net buiten Big Bend, de Terlingua Ranch Lodge.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
paula58
Amerika-expert

Re: Reis Paula58: Rondje van Houston naar Houston.

Bericht door paula58 »

Leuke tips weer, ik denk dat we de route maar iets korter gaan maken want er is zoveel te zien in Texas.
Leuke verslagen Kokopelli :thumbup:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je komt er al dicht in de buurt als ik zo op je route kijk dus zou ik kijken of je Carlsbad Caverns NP en Guadalupe NP in je route kan stoppen zeker de moeite waard.
In ons verslag van 2005 kan je er meer over lezen ook de Big Bend zit in dat verslag.
Van San Antonio terug naar Houston kan je een stukje kust meepakken ook heel mooi zie hiervoor ons verslag van voorjaar 2008.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Rob, ik zal je verslag even er op naslaan.
In 2010 zijn we al in NM geweest (helaas is het verslag verdwenen door web-log.nl) en hebben toen al Carlsbad en Gouadeloupe mountains gezien.
Misschien dat we via Amarillo naar Roswell gaan (nog niet geweest) en dan via White Sands (wat wel voor herhaling vatbaar is) weer richting Texas. We komen steeds meer leuke dingen in Texas tegen die we willen zien :D
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wij hebben deze zomer een iets groter rondje gedaan vanuit Houston. Zie de link naar mijn reisverslag. In New Mexico vond ik Bisbee (mijnstadje) leuk. Ook de Carlsbad Caverns en White Sands zijn de moeite waard. Het Chiricahua National Monument is erg mooi en minder toeristisch. Je kunt er mooie wandelingen maken.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

In New Mexico vond ik Bisbee (mijnstadje) leuk. Het Chiricahua National Monument is erg mooi en minder toeristisch. Je kunt er mooie wandelingen maken.
Beide liggen volgens mij in Arizona niet in NM
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

houstonwehaveaproblem schreef:Wij hebben deze zomer een iets groter rondje gedaan vanuit Houston. Zie de link naar mijn reisverslag. In New Mexico vond ik Bisbee (mijnstadje) leuk. Ook de Carlsbad Caverns en White Sands zijn de moeite waard. Het Chiricahua National Monument is erg mooi en minder toeristisch. Je kunt er mooie wandelingen maken.
Ik had je verslag van de week al een keertje gelezen, respect voor het aantal kilometers\mijlen wat jullie gereden hebben!!!

Bisbee hebben we in 2010 bezocht en daar overnacht in een oude gevangenis, echt geweldig! Het Chir. N. P. ook gezien toen.
Ik zal binnenkort een nieuw routekaartje maken want het zal vnl. Texas worden met een klein stukje NM, White Sands willen we nog een keer meemaken.

Voor Texas kan ik nog wel tips gebruiken :wink:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Even heel globaal hier de nieuwe route, een stukje minder rijden en ik moet verder ook nog uitzoeken wat er nog meer te doen/zien is maar dit is dan zo'n beetje het idee.
Afhankelijk van het weer nemen we ook nog een stukje kust mee aan het eind, de laatste 3 dagen willen we in/bij Houston verblijven en daar kunnen we bekijken of we nog naar de kust gaan of binnenactiviteiten gaan doen.

Afbeelding
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Ik zie dat je nu vanaf de Big Bend gelijk naar het noorden gaat, in je eerste route ging je langs de Rio Grande. Die route langs de Rio Grande, dus naar Las Cruces, is echt heel mooi. Dus misschien nog het overwegen waard?
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Rob schreef:
In New Mexico vond ik Bisbee (mijnstadje) leuk. Het Chiricahua National Monument is erg mooi en minder toeristisch. Je kunt er mooie wandelingen maken.
Beide liggen volgens mij in Arizona niet in NM
Oeps! My bad! Het was vroeg vanochtend toen ik dit schreef zullen we maar zeggen ;-)
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

In San Antonio kun je de Riverwalk bezichtigen, rondvaart met een bootje maken. Natuurlijk ook even naar de Alamo. Eventueel Tower of the Americas en genieten van het uitzicht over San Antonio.
Tussen San Antonio en Austin liggen de Natural Bridge Caverns. Het is leuk om daar een rondleiding door de druipsteengrotten te doen. Er is ook nog een Wildlife park naast, maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.
Tussen Austin en Houston ligt Brenham. Dit is een leuk stadje om even doorheen te wandelen als je van antiekwinkeltjes houdt. Er is een café ingericht als 50's diner bij het plaatselijke vliegveld als je daarvan houdt. En natuurlijk heb je in Brenham de Blue Bell Icecream fabriek waar je op doordeweekse dagen voor een paar dollar een rondleiding krijgt èn een ijsje na afloop.
Ten westen van Austin ligt de Hill Country met vele leuke kleine plaatsjes zoals Boerne, Luckenbach en Fredericksburg. Ik ben er nog nooit geweest, maar dat schijnt ook heel leuk te zijn daar.

Ergens anders op dit forum had ik al eens iemand de tip gegeven om bij aankomst op Houston airport door te rijden naar Tomball, TX (ten noorden van Houston en op ongeveer 3 kwartier van de luchthaven). Daar dan overnachten (er zitten een aantal goede hotelketens zoals La Quinta en Hampton Inn) en dan doorrijden richting Brenham en Austin. Jullie zou ik adviseren om dat om te draaien en voor je weer naar huis vliegt in Tomball te overnachten. Het is een rustiger stadje met alle voorzieningen en het heeft een oud gedeelte met antiekwinkeltjes. En als je de hamburger der hamburgers wilt eten dan moet je bij Mel's Country Cafe zijn :-). Vrees niet, ze hebben er ook normale porties. Hou er wel rekening mee dat het in het weekend superdruk kan zijn, dus vroeg gaan is belangrijk. Anders is Harris County Smokehouse ook een leuk alternatief.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Kokopelli, het is nog maar een heel globale route, we moeten nog even bekijken wat we precies willen zien, de weg langs de Rio Grande zullen we zeker meenemen. Het stuk van Las Cruces, El Paso naar Carslbad hebben we al een keer gereden maar misschien kunnen we hem "oppakken" vanaf Guadeloupe mountains en dan naar beneden.

Misschien is het plaatje niet helemaal duidelijk maar we rijden tegen de klok in, beginnend in Houston en dan gelijk richting Dallas etc.
Het wordt misschien ook wel een beetje zigzaggen want er zijn zoveel plaatsen en parken die we willen zien of we moeten ergens een paar dagen "centraal" gaan zitten en dan vanuit daar gaan rijden maar de afstanden zijn nogal groot. :D

Heb van de week de Insight guide gekocht (jammer dat de Lannoo van Texas niet meer te koop is) en daar ga ik me binnenkort verder in verdiepen.

houstonwehaveaproblem schreef: Ergens anders op dit forum had ik al eens iemand de tip gegeven om bij aankomst op Houston airport door te rijden naar Tomball, TX (ten noorden van Houston en op ongeveer 3 kwartier van de luchthaven)
Ja dat had ik gelezen en ben daar wezen zoeken, zoals ik hierboven al schreef beginnen we in Houston en gaan gelijk naar het noorden, we hebben wel gekozen voor het plaatsje Conroe als eerste overnachting omdat dat langs de snelweg ligt en zo de volgende dag verder kunnen naar Dallas.
Aan het eind kunnen we altijd nog kiezen voor Tomball want het ziet er wel leuk uit.
De tips van je ga ik ook weer uitzoeken :thumbup: Bedankt!
Verder kunnen we alles nog omgooien, het enige wat we geboekt hebben is de eerste nacht in Conroe en daarna 2 nachten in Dallas(via Hotwire dus niet meer te annuleren) maar misschien moeten we daar nog een nacht bijnemen of uitwijken naar Fort Worth voor 2 nachten.

Vlakbij Amarillo ligt het Palo Duro Canyon S.P., iemand daar al eens geweest? ziet er erg mooi uit.
Ook de Monohans Sandhills S.P. viel mijn oog op, dit ligt dan wel weer helemaal ergens anders :wink:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

houstonwehaveaproblem schreef:Er is ook nog een Wildlife park naast, maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.
Is ook leuk, al kun je er maar beter vroeg zijn. Wij waren er op een zaterdag, net na openingstijd, en toen we het rondeje reden overal dieren op en naast de weg, en kon je ze ook goed voeren. Toen we hetzelfde rondje later in de ochtend deden was het filerijden en hadden de meeste dieren zich tussen de bomen teruggetrokken. Dat was op een 'gewone' zaterdag, dus niet extreem druk, en in april, dus ook niet extreem warm.
Terug in Texas!
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Dank je voor de tip, we zullen er vroeg bij zijn!

Weet iemand misschien of je voor de South Fork ranch van tevoren moet reserveren of kan je er zo heen gaan?
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

We zijn weer ruim een maand verder en er is heel wat veranderd aan de route, hebben het nu verkleind naar voornamelijk Texas en een klein stukje NM. Volgens mij overal genoeg tijd en geen gerace.
De overnachtingen zijn ook geboekt (kunnen altijd nog geannuleerd, nou ja de meeste dan), behalve de laatste nacht nog niet maar dat zullen we waarschijnlijk pas tijdens de vakantie doen en zal wel Houston worden of daar in de buurt.

31 mei - Vlucht Amsterdam-Houston, auto ophalen en doorrijden naar Conroe ( Days inn & suites Conroe north)
1 juni - Conroe – Dallas (Hyatt house Dallas Uptown)
2 juni - Dallas
3 juni - Dallas – Plano (Holiday inn Express Plano East)
4 juni - Plano – Fort Worth (Best Western Plus Lake Worth)
5 juni - Fort Worth – Vernon (Best Western Village inn Vernon)
6 juni - Vernon – Amarillo (Baymont inn & suites East)
7 juni - Amarillo (Cookout op een ranch in de morgen is al gereserveerd)
8 juni - Amarillo
9 juni - Amarillo – Roswell (Best Western Plus Sally Port inn & suites)
10 juni - Roswell – Alamogordo ( Suburban Extended Stay hotel)
11 juni - Alamogordo
12 juni - Alamogordo – Carlsbad (Motel 6 Carlsbad)
13 juni - Carlsbad – Monahans (Candlewood suites Monahans)
14 juni - Monahans – Balmorhea S.P. (lodge room in het S.P.)
15 juni - Balmorhea S.P. – Fort Davis (Stone village Fort Davis)
16 juni - Fort Davis
17 juni - Fort Davis
18 juni - Fort Davis – Big Bend NP (Terlingua Lodge)
19 juni - Big Bend (Terlingua Lodge) jeeptocht met Angel expeditions.
20 juni - Big Bend
21 juni - Big Bend – Del Rio (Whispering Palms inn)
22 juni - Del Rio – San Antonio (el Tropicana hotel Riverwalk)
23 juni - San Antonio
24 juni - San Antonio
25 juni - San Antonio
26 juni - San Antonio – Austin (Rodeway inn & suites downtown north)
27 juni - Austin
28 juni - Austin – ergens in de buurt van Houston
29 juni - vlucht Houston- Amsterdam.

Afbeelding

Graag jullie op/aanmerkingen en tips zijn uiteraard altijd nog welkom!!!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Van Plano naar Ft Worth is een ministukje, hoe dat zo? Is er iets speciaals te doen in Plano?

Roswell is leuk! Onze kinderen vonden vooral de groene voetstappen op de stoep superleuk.

Lijkt me een heel relaxte reis, er zijn hier en daar dingen die ik er persoonlijk ook in zou willen hebben maar ja, er is nooit genoeg tijd om alles te zien eh? Denk dat het een goede beslissing is om het een beetje binnen de perken te houden. Je kan desnoods als je daar bent en iets leuks op de borden ziet gewoon onderweg even een omweg maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer